Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nederland nummer 1 in de wereld!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nederland nummer 1 in de wereld!

http://www.unitedconsumers.com/link....tion=showframe

Het is nu officieel. Nergens in de wereld is de benzine zo duur als in Nederland. Nergens in de wereld wordt er door een overheid 66% belasting geheven.

Binnenkort gaat de accijns nóg meer omhoog en ook de plannen voor het verhogen van het BTW tarief liggen al klaar.
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Ha, die iOnline;

[gaat jerrycans inslaan voor de vakantie in Oostenrijk]

[of de dakkoffer vloeistofdicht afkitten]

LPG in Ierland; beter wordt het niet.
    Scherven brengen gelul.

Comment

Dacht dat Zweden nog net even duurder was. Blijkt niet het geval...

Wij hebben echter een enorm voordeel tov. de rest van de wereld: als de ruwe olie twee keer zo duur wordt, wordt de benzine lang niet twee keer zo duur. Daar kunnen ze in het buitenland jaloers op zijn.

*start routeplanner om te zien of Bretagne via Luxemburg te doen is*

Eerder gepost: http://www.avd.de/index.php?id=441
      Last edited by NoTVR; 03-07-08, 12:20.
      Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
        Nergens in de wereld wordt er door een overheid 66% belasting geheven.
        Klopt, dus ook niet in Nederland.

69.4 cent op 168.5 is 41.2% en 16% BTW kom je op 57.2%.
        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
          Klopt, dus ook niet in Nederland.

69.4 cent op 168.5 is 41.2% en 16% BTW kom je op 57.2%.
          Ehhh, pssst, BTW is al een hele tijdje 19% hoor. EDIT: als je het uit ene prijs wil filteren, klopt het wel (19/119e = ca. 16%).

Groet
          GJ
          Last edited by GJ; 03-07-08, 12:36.

Comment

16% BTW?

Wat is dat voor vaag tarief?
            "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
              16% BTW?

Wat is dat voor vaag tarief?
              Als je de BTW uit een prijs incl. BTW haalt dan is het idd ongeveer 16% (= 19/119e).

Alles bij elkaar is van de pompprijs dus zo'n 60% belasting. Zie bijgaand rekenvoorbeeld.

Groet
              GJ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                Ehhh, pssst, BTW is al een hele tijdje 19% hoor. EDIT: als je het uit ene prijs wil filteren, klopt het wel (19/119e = ca. 16%).

Groet
                GJ
                Lekker dan, heb ik er 1 op m'n ignorelijst staan, wordt die juist weer gequoot...

Leuk hoor...
                Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                  Lekker dan, heb ik er 1 op m'n ignorelijst staan, wordt die juist weer gequoot...

Leuk hoor...
                  Not my problem. ;-)))

Comment

Ach, het is ook niet echt een probleem GJ...

Je kan er eigenlijk vergif op innemen dat juist hij reageert waar het cijfers van de overheid betreft.

typisch.. ;-)

Comment

Oh, ik dacht dat dit draadje over afluisteren ging...
                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                        Oh, ik dacht dat dit draadje over afluisteren ging...

Nee toch ??

Dat gebeurt hier toch niet ?? ;-)

Die z'n eigen telefoongesprekken uitgetypt zag....

Comment

Leuk hoor...
                          Dito ;)
                          $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                            Dito ;)
                            Verwacht je nu een reactie?
                            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

LOL @ Informatierijk.nl linkje:

"Het geld dat verdient wordt aan benzine wordt in ieder geval niet alleen besteed aan het verbeteren van wegen of andere zinnige activiteiten waar de automobilist of het milieu mee geholpen worden."

Oftewel, we bouwen wat wegen en de rest smijten we vakkundig aan onzinnige zaken over de balk? Ze zijn wel eerlijk, dat wel.

Comment

Je moest gewoon die M3 houden en er LPG in gooien Prutger.

:p

Comment

Volgens mij moet ik mijn ignore-lijstje uitdunnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                    Verwacht je nu een reactie?
                                    Panda, jij staat vast ook in de ignorelijst van GH. ;-)

Comment

Hoewel ik ook niet echt blij met de hoogte van de benzineprijzen vind ik wel dat we wel heel erg vasthouden aan wat was.

Het zou nu toch eens duidelijk moeten worden dat je flexibel moet zijn om op deze wijzigingen in te spelen. We zeuren over de 3 cent accijns verhoging op diesel maar de prijsstijging van ongeveer € 0,25 door 'de markt' lijkt inmiddels minder van belang.

Als je al voortvarend je motoren aan het downsizen was als autofabrikant dan beleefde je nu gouden tijden in de VS. De Nano kan opeens een hit gaan worden en de Smart ForTwo is niet aan te slepen in de VS.
                                      De Betuwelijn wordt nu door de stijging van de brandstofprijzen een steeds beter alternatief en het wordt steeds interessanter om in alternatieve energiebronnen te investeren.

De olieprijs weegt behoorlijk mee in het 'inflatiemandje'. Het zou toch eens tijd worden om als olie importerend land het belang van olie te verminderen. Eén gezonken rubberboot in de Perzisch Golf en de vakbonden in Nederland kunnen weer 0,1% toevoegen bij de cao onderhandelingen!

Misschien dat de huidige prijsstijging en daaraan vastzittende inflatie bijdraagt aan dat besef. Die 3 cent extra accijns is echt niet het probleem!

Comment

Eens met RutgerK.

Ik word gewoon helemaal doodziek van die klaagzang. Nu weer gezever over of het nou een procent meer of minder is, die belasting.

Ik val in herhaling: wil je niet betalen: dan kleiner/zuiniger gaan rijden, minder gaan rijden, andere hobbies zoeken, carpool alternatieven bekijken, noem maar op. Nou, ik merk er helemaal niks van. We zijn gewoon een zeikvolk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                          Panda, jij staat vast ook in de ignorelijst van GH. ;-)
                                          Zei je wat?

;-)
                                          All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Working...
                                          X
                                          😀
                                          🥰
                                          🤢
                                          😎
                                          😡
                                          👍
                                          👎