46554D0A-1EF3-4737-BA34-9B250B6A4D35.jpg Ok, makkie nu. Zelfgemaakte foto, begin dit jaar. Wist wel wat het was, maar dit typenummer was ik nog niet tegengekomen in het wild.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Mystery Car Quiz
Collapse
X
-
er is zelfs een wiki van https://en.m.wikipedia.org/wiki/Quantum_Sports_Cars#
"Plein de Jeu, Plein d' Huile, Plein de Vitesse"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk berichtOk, makkie nu. Zelfgemaakte foto, begin dit jaar. Wist wel wat het was, maar dit typenummer was ik nog niet tegengekomen in het wild.I fart in your general direction
Comment
-
Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
Dat staat ook nog op mijn bucketlist: naar Verona reizen om daar lullige busjes voor het stoplicht te fotograferen :-)
Deze dan;
Image3.jpgVolvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Magirus Deutz (1976)
Comment
-
W143, om precies te zijn. Waarschijnlijk niet dezelfde uitvoering.
1024px-Mercedes-Benz_W143_1936_01.jpg
Last edited by WimD; 18-03-23, 20:43.Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Magirus Deutz (1976)
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk berichtMaar ik vermoed dat een Horch of een W143 cabriolet toch wel opvielen in het straatbeeld van eind jaren 30."There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."
Comment
-
Is Gummen een autoforum of een Vivaforum? werd in een ander draadje gevraagd.
Dit is de eerste post in de Vip-box ("Het algemene autoforum") sinds meer dan 24 uur. Intussen is in de Tweede Kamer in zeven draadjes gepost...
336530045_3486102701710998_3129303875219479206_n.jpg
Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Magirus Deutz (1976)
Comment
-
-
Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht"There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."
Comment
-
I cheated, opgezocht (de website staat op de foto). Leuke inspiratiepagina voor dit draadje. :)Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Magirus Deutz (1976)
- Likes 2
Comment
-
Wartburg lijkt me?
Deze is iets ouder..Met provinciaal NL kenteken.
Attached Files"Plein de Jeu, Plein d' Huile, Plein de Vitesse"
- Likes 1
Comment
-
Ja het is een soort van hoekige Lidl-Lago. :)Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
"Plein de Jeu, Plein d' Huile, Plein de Vitesse"
Comment
-
Leuk verhaal, en inderdaad compleet onvindbaar. :)Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
Verhaal even gekopieerd, want lastig leesbaar:
MIJN DROOM IS VERWEZENLIJKT!
Misschien kunt u dit beschouwen als een-zij het wat laat-commentaar op het artikel van de heer Hugenholtz: “Mijn Droom” in AUTO-SPORT no. 3. Beter gezegd, dit is eigenlijk een geschiedenis van eenzelfde droom, die echter als resultaat had, dat hij écht verwezenlijkt werd. Zoals u op de foto ziet, is dit werkelijk gebeurd al heeft het veel zweetdruppels en nog wat anders gekost. Wel is het geheel nog niet tot in de finesses afgewerkt, maar de wagen is in elk geval rijd- en toonbaar en… Nederlands fabricaat.
De geschiedenis is ook hier weer na de oorlog begonnen, toen er geen nieuw materiaal op de markt was en gebruikte sportwagens peperduur waren. Onder het motto “zelf maken” heb ik mij na veel schetsen, tekenen en weer verscheuren tevredengesteld met een wagentje, zoals men wel niet iedere dag ziet, maar dat toch naar mijn zin is. De volgende punten moesten in dit model tot uiting komen: bijzonder laag geheel, gesloten gestroomlijnde carrosserie met een behoorlijk grote opendak-constructie (vanwege mijn anti-broeikas mentaliteit), lange motorkap (want die hoort nu eenmaal een beetje bij een sportwagentje), twee persoons met de mogelijkheid dat drie personen naast elkaar op de zitting kunnen plaats nemen zonder dat er iemand ”uitpuilt” en als hoofdpunt: de wagen mocht niet te prijzig worden.
De carrosserie stond vrij snel op papier, maar welk chassis moest gebruikt worden? Ons land is niet bepaald bezaaid met oude Alfa’s of Bugatti’s en bovendien zouden eventuele nieuwe onderdelen hiervoor een moeilijk probleem vormen. Toch moest de wagen aan de volgende eisen voldoen: goed sturen, snel en toch soepel zijn, de motor moest eenvoudig zijn en onderdelen daarvoor verkrijgbaar en het benzineverbruik mocht niet te hoog zijn. Het meest voor de hand lag een Ford en ik tikte een ’34-er op de kop, waarin nog een stevige en zuinige vierpitter zat, die vervangen kon worden door een 100 pk V8.
Allereerst moest hiervan de oude carrosserie gesloopt worden, daarna kwam de beurt aan de stuurorganen en vering, die een flinke verjongingskuur ondergingen. Toen moest het zaakje lager worden om de wegligging te verbeteren en om niet in conflict te komen met het carrosserie-ontwerp. Een en ander werd bereikt door het chassis doormidden te zagen en het voorste deel te laten zakken tot de bovenkant hiervan gelijkliep met de onderzijde van het achterste deel. Het geheel werd versterkt door middel van een stalen plaat en elektrisch weer aan elkaar gelast. Meteen werd hierdoor bereikt, dat de fusees een enigszins hellende stand naar achteren kregen, hetgeen, zoals later bleek, tot resultaat had, dat er bij elke snelheid niet de minste fouten in het stuur optraden, al was het sturen in scherpe bochten iets zwaarder geworden.
De radiateur moest verder naar voren en zo laag mogelijk worden aangebracht. Het probleem “water bijvullen” kon worden opgelost door de uitmonding van het koelwater op het motorblok te veranderen in een soort T-stuk, waarvan de bovenkant als vuldop dient. De oorspronkelijke radiateur dop werd dichtgemaakt, het overloop pijpje bleef normaal. Het vulstuk werkte dus met de radiateur als communicerende vaten.
De carrosserie is opgebouwd op een frame van essenhout. Duraluminium was moeilijk te krijgen, zodat plaatstaal gebruikt moest worden. De voorruit heeft een V-vorm, de achterruit werd van dun gebogen perspex. De ruitjes overlappen elkaar via een zeer dun stijltje. De spatborden kosten hoofdbrekens. Ze bestaan voor een deel uit oude exemplaren, die vóór behoorlijk verlengd moesten worden, terwijl de achterschermen niet alleen de wielen moesten insluiten, maar ook snel afneembaar moesten zijn om vlug verwisselen van wielen mogelijk te maken. Eindelijk kwam alles voor elkaar. De 17 x 5,50 draadspaakwielen zijn prima geschikt voor een dergelijk wagentje. Sierlijsten en vin zijn geklopt uit stevig plaatstaal en verchroomd, de carrosserie is wijnrood gespoten, en er is een handige constructie bedacht voor het open dakje. Toen hadden wij de voldoening, dat onze “droom” werkelijkheid was geworden. Wel ontbreekt nog steeds de V8, maar het vierpittertje doet het ook best en is bovendien zuiniger.
De stroomlijn en het model hebben natuurlijk kritiek opgeleverd. De bedoeling is echter niet geweest, dat we met 200 km/u zouden voort suizen, maar ’n dikke 100 km/u is ons genoeg en de motor is niet kapot te krijgen, wat van dure sportwagens niet altijd gezegd kan worden! Het leuke is, dat we de wagen zélf gebouwd hebben. Ik kan u de moeite aanbevelen, want de voldoening iets bereikt te hebben, is groot!
Ing. Wilke.Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Magirus Deutz (1976)
Comment
Comment