Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies over duo gebruik van een auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Advies over duo gebruik van een auto

Laat ik de hulp van de gummers hierover eens vragen:

Ik heb nu dus een auto over (goh, wat erg) en een moeder die ongeveer 4 maanden per jaar in NL is.

Zij heeft wel interesse in mijn 20 jarige corolla, vooral omdat hij goedkoop geschorst kan worden in de tijd dat ze er niet is. Ook omdat hij van mij is geweest en ze dus weet dat hij goed onderhouden is.

Maar ik weet niet welke constructie de beste is:

1. ik houd hem zelf, mijn moeder gebruikt hem en ik schors hem als ze er niet is.
    2. ik draag hem over aan mijn moeder, zij schorst hem e.d.

Voordeel van 1 is dat ik de auto eventueel zelf kan gebruiken in de winter als ik de sunchaser opeens toch te oud vind voor pekel en dergelijke, bovendien kan ik de auto voor haar komst al ontschorsen e.d. Nadeel is dat ik niet weet hoe het zit met verzekering (kan zij hem verzekeren terwijl hij van mij is)? En hoe doe ik het met verzekering wanneer ik er in rijd?

Voordeel van 2 is dat ik er af ben, maar nadeel van mijn moeder is dat zij dan één oude auto ergens in onderhoud moet doen (en de APK valt op een rot moment, maar dat is uiteraard op te lossen), terwijl ik vier auto's bij dezelfde garage heb (op een uur rijden van haar adres). En ik kan de auto volgens mij niet ontschorsen mocht ik de sunchaser opeens toch te oud vinden voor pekel en dergelijke.

Kortom ik weet het dus niet. Suggesties?
    Last edited by Steven; 03-07-08, 17:22.
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Niet te moeilijk doen, op jouw naam laten staan en je moeder laten rijden...

Vroeger ging het andersom, nu kan je wat terug doen he... ;-)

Verzekeringstechnisch is en blijft het jouw auto, je geeft je moeder toestemming om met de auto te rijden.

Mijn moeder rijdt bijvoorbeeld ook rond met een door mij gekochte ANWB rollator, zij gebruikt hem, ik ben de eigenaar.....
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎