Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

buitenland - bekeuring betaalbaar?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• buitenland - bekeuring betaalbaar?

Voorheen kon ik dit nog ergens vinden, nu niet meer.

Graag rij ik een beetje door, maar niet meer zo snel dat het grof geld kost. Heb een beetje een limiet gesteld op 50 euro. Kom vaak genoeg in duitsland om echt hard te kunnen gaan...dus in NL hou ik het graag relaxed.

Waarom dan niet 120? Omdat ik een hekel heb aan minuten durende inhaalacties en stuivertje wisselen over 100km traject met een ander.

Met 135 op de cc ga je bijna iedereen vlot voorbij, je houd meer overzicht en rijd niemand in de weg.

Hoe zit dat nu in het buitenland? Vertrek morgen weer voor een rondje waarbij ik zo'n beetje belgie, luxemburg, frankrijk, italie, zwitserland en duitsland zal zien.

Hoe hard mag ik in belgie, frankrijk, italie en frankrijk gaan om niet veel meer kwijt te zijn dan 50 euro per bekeuring?

U vraagt, wij googlen.

http://www.bussgeldkataloge.eu/bussg...g-ausland.html

en

http://www.bussgeldkataloge.de/ubussgeld.html#zuschnell
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Geen geld in DE dus!

innerhalb geschlossener Ortschaften (gilt auch fŁr 30 km-Zone !)
      bis 10 km/h 15,- EUR
      11-15 km/h 25,- EUR
      16-20 km/h 35,- EUR
      21-25 km/h 50,- EUR, 1 Punkt
      26-30 km/h 60,- EUR, 3 Punkte
      31-40 km/h 100,- EUR, 3 Punkte, 1 Monat Fahrverbot
      41-50 km/h 125,- EUR, 4 Punkte, 1 Monat Fahrverbot
      51-60 km/h 175,- EUR, 4 Punkte, 2 Monate Fahrverbot
      61-70 km/h 300,- EUR, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot
      Łber 70 km/h 425,- EUR, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot

auŖerhalb geschlossener Ortschaften (z.B. LandstraŖe, Autobahn, auch in Baustellen)
      bis 10 km/h 10,- EUR
      11-15 km/h 20,- EUR
      16-20 km/h 30,- EUR
      21-25 km/h 40,- EUR, 1 Punkt
      26-30 km/h 50,- EUR, 3 Punkte
      31-40 km/h 75,- EUR, 3 Punkte
      41-50 km/h 100,- EUR, 3 Punkte, 1 Monat Fahrverbot
      51-60 km/h 150,- EUR, 4 Punkte, 1 Monat Fahrverbot
      61-70 km/h 275,- EUR, 4 Punkte, 2 Monate Fahrverbot
      Łber 70 km/h 375,- EUR, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zolang je maar niet aangehouden wordt (vooral BelgiŽ) dan moet het wel kunnen. TomTom mee voor de vaste flitsers en knallen maar.

Ik wacht nog steeds op een bekeuring van toen ik ruim twee maanden geleden in BelgiŽ werd geflitst.
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
          Zolang je maar niet aangehouden wordt (vooral BelgiŽ) dan moet het wel kunnen. TomTom mee voor de vaste flitsers en knallen maar.

Ik wacht nog steeds op een bekeuring van toen ik ruim twee maanden geleden in BelgiŽ werd geflitst.
          2 maanden? Das is toch niet zo lang geleden? Kreeg er laatst een binnen van een kleine 2 maanden geleden in Nederland. Buitenland zal vast (nog) wat meer tijd overheen gaan.
          Aprilia RSV Mille '01

Comment

Ja, Duitsland is niet duur. Zelfs bij te laat betalen komt er een herinnering met toeslag van 2 euro oid.

Dat Belgie duur is weet ik al (ook nog na de superboete-verlagingen)

Maar Frankrijk is dus ook erg pittig aan de prijs. 20 km te snel nog fors duurder dan nederland.

Zal in nl wel m'n standaard +15 doen, in belgie niet te hard en Frankrijk +10

Uurtje langer incalculeren...

Comment

2 weken geleden geflits in BelgiŽ, ring Antwerpen om 22 uur 's avonds, met 135 ofzo. Dat kost 75 euro verwacht ik.
              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

135 teller of echte kilometers?

15 te hard zal toch wel snel op een dikke 100 euro uitkomen denk ik?

Gelukkig zijn de superboetes er voorbij, anders was het zeker 200 geweest voor een hollander.

Ik heb 1 voordeel, grootste gedeelte door nederland en belgie en gedeelte frankrijk (het saaiste gedeelte) is rond een tijdstip dat er geen mobiele flitsers zijn. Zal straks even speuren naar een site die vaste flitscontroles aangeeft, die even noteren en dat bespaart weer onweer bij heldere hemel.

Terugweg is 50% duitsland en stukje zwitserland en italie waar ik sowieso niet te hard ga rijden. Al was het maar om beter van omgeving te kunnen genieten.

Comment

zo, ff opgezocht waar vaste flitscontroles zijn in belgie en frankrijk.

belgie te overzien met een 4 tal plekken langs de E25 (luik, esneux)

maar in frankrijk staan er op sommige stukken binnen 60 km weg wel 10. Elke 6km een flitspaal?

ok, map24 geeft vast beide zijden aan, maar dan nog steeds elke 12 km gemiddeld een paal? daar kan ik geen rekening mee houden....kan niet continue op papiertje gaan zoeken...

tussen luxemburg en cannes zou ik 26 palen tegenkomen. gedeeld door 2 is nog altijd 13...

13 keer 50 euro bekeuring is nog steeds een smak geld

zouden er echt zoveel staan in frankrijk? ben er al snel 2 jaar niet geweest, maar voorheen nooit opgevallen

Comment

Niet elke paal doet het ook echt, net als in NL.
                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Even verdere info voor overige vakantiegangers en om draadje af te sluiten.

In frankrijk sterft het idd van die palen. 90% ervan staan wel in de navigatie en ook bij bijna alle palen staat een waarschuwingsbord, enkele honderden meters ervoor.

Toch zijn er het afgelopen jaar wel een paar flitskasten bijgekomen (die nog niet in mijn nav staan dus) en heel af en toe is er ook geen waarschuwingsbord vooraf.

Resultaat: toch nog 2 keer geflitst. Beide keren zeker niet veel te hard (+5km oid) dus ik verwacht er nooit meer wat van te horen.

1 ervan zat midden in een tunnel ergens tussen nice en monaco. Lekker midden in je gezicht geflitst in het donker! Voor de tunnel was er trouwens wel een waarschuwingsbord (nav doet het niet in tunnel), ondanks dat toch geflitst omdat de weg er afliep en de cruiscontroll het dus niet bijhield. Had dus bij moeten remmen....ik kijk niet continue op snelheidsteller, zeker niet als de cc aanstaat. Maargoed.

Grappig, als je in Italie die weg doorrijd (monaco-genua-milaan) dan kom je nog wel een paar keer van die radar-waarschuwingsborden tegen, sommige zelfs compleet met zwaailampen/knipperlichten. Ondanks dat zie je de gemiddelde italiaan er met een Vmax+30 km/u doorrijden. De bekeuringen zijn daar niet mals maar blijkbaar staat er nergens een flitskast (ondanks de waarschuwingen) of word er zelden op snelheid gecontroleerd.

In frankrijk kom je buiten die vaste flitskasten ook nog erg vaak mobiele controles tegen (binnen bebouwde kom en op snelweg) maar in Italie ben ik zelfs geen politieauto tegen gekomen.

In belgie staan de palen trouwens op de vooraf aangegeven plekken en staan ook in nav.

Comment

Ik kan uit ervaring van zaterdag vertellen dat sommige palen in Frankrijk het doen. :)

Ben benieuwd of ie deze keer wel aankomt.
                        You know that reality is immaterial

Comment

Ha, die Stephan;

Twee jaar geleden nabij Lourdes ook ťťn keer een flitspaal zien afgaan in mijn spiegel. Nix meer van gehoord.
                          Scherven brengen gelul.

Comment

Oeps, een bekeersdelict dus, Hansv?
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                              Maak je geen zorgen, die komt echt nog wel binnen hoor. :-)

Comment

Ha, die Brun;

LOL!
                                You can take your soul out of catholicism, but you can't take catholicism out ouf your soul.
                                Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                  Ha, die Stephan;

Twee jaar geleden nabij Lourdes ook ťťn keer een flitspaal zien afgaan in mijn spiegel. Nix meer van gehoord.
                                  Ik heb ze in Frankrijk ook al wel vaker af zien gaan, maar nooit wat van gehoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                    Ik kan uit ervaring van zaterdag vertellen dat sommige palen in Frankrijk het doen. :)

Ben benieuwd of ie deze keer wel aankomt.

Ik reed er ook zaterdag.

Bij Valence er maar af gegaan...files begonnen daar toch redelijk serieus.

Ik rij liever....dus maar dwars door provence gegaan van Valence kortste route naar Cannes (mijl op 7, wel gaaf)

Comment

En Oostenrijk en Slovenie dan? Ik ga namelijk naar Croatie deze zomer. Slovenie heb je zulke vette snelwegen waar je echt heerlijk door kan knallen. Moeten de boetes wel betaalbaar zijn :)

Comment

Ik zou me persoonlijk in landen die wat verder van Nederland afliggen, netjes gedragen alsof ik er te gast was.

Discussie's met de Sloveense of Kroatische politie had ik persoonlijk geen zin in.

Plus dat jij in hun ogen 'rijk' bent en al gauw het 10voudige van zo'n agent verdient. ZO was ik een jaar of wat terug in Zagreb en we hadden het over verkeersboetes en een of ander ernstig vergrijp kostte 60 euro. Dus ik een beetje lachen (FOUT!), want dat is daar echt een hoop geld.

Kortom, do as the locals do en geniet van het landschap.

Comment

En Oostenrijk?

Comment

Dat zijn allemaal Jorg Haider stemmende xenofobe racisten in lederhosen die hun kinderen in kelders stoppen.

Daar mag je gewoon je gang gaan! :)

Comment

http://www.ad.nl/binnenland/2446938/...or_Europa.html

Comment

http://www.autoblog.nl/archive/2008/...t-op-je-teller
                                                2019 Volvo V60 T6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                  Dat zijn allemaal Jorg Haider stemmende xenofobe racisten in lederhosen die hun kinderen in kelders stoppen.

Daar mag je gewoon je gang gaan! :)
                                                  Ha, die Stephan;

J…………HAW!!!!

(nog anderhalve week....)
                                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                                                  X