Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duurste onderhoudsbeurt.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Duurste onderhoudsbeurt.

Ha, die Gummers;

Tijd om nog zo'n klassieker nieuw leven in te blazen, dacht ik zo.
    Zojuist de Vijf opgehaald bij Van Poelgeest in Heemstede. Grote beurt (inspection II) plus verse remvloeistof.
    Enige extra post op de rekening was een fitting van €17,38, ex. BTW natuurlijk. Totaal van dit genoeglijke
    gebeuren was €625,25. Ik had op 500 gegokt. Niet mijn duurste ooit, maar toch stevig voor zo weinig bijzonders.
    Ach, je rijdt BMW of niet natuurlijk. Volgende beurt sowieso bij Beatrix of Van den Hengelaar, maar ja, die garantie, hè....
    Scherven brengen gelul.

Da's nie mis voor een beetje peil- en meetwerk zeg. Voor die knaken heb je zomaar een nieuwe distri en waterpomp in je ouwe Spider, en dan hou je nog geld over voor twee tankjes peut. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Valt nog mee hoor Hans. Ik stond vanmorgen bij de Volvo-werkplaatsreceptie, alwaar ik even luistervinkte bij de receptioniste:

"Ja mevrouw, we hebben tijdens het onderhoud vandaag aan uw auto gezien dat de verdamper van de airco stuk is.
      Ja, we raden aan om dat te vervangen mevrouw..
      Dat wordt dan in totaal 1526,95 Euro mevrouw..
      Hallo?
      Hallo mevrouw?"

Comment

Ha, die Jasper;

Vond ik ook. Plus dat er nu van dat Shell Helix 5W30 water in zit. Krijg ik me daar toch straks een partij Alfa 164-flashbacks van dat telkens olie bijvullen....
        Scherven brengen gelul.

Comment

5W30??? Denken ze dat het een Kia Picanto is of zo? :)
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Mijn GP heeft net een grote beurt gehad......1200 euro begreep ik, moet alleen nog even bellen wat ze allemaal gedaan hebben naast nieuwe voorbanden en remmen.
            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Stelletje mopperaars, niks meer gewend.

Nieuw spruitstuk monteren (Zelf geleverd.), kop eraf, nieuwe inlaat nokkenas geplaatst.
              Veel in en uitbouw werk. Paar noodoplossingen voor wat leidingen die niet op voorraad zijn om op tijd te zijn voor de gto foto shoot op zandvoort.

Totaal:
              bijna 2300 euro.
              En dan was het nog niet eens af.(Boven de +.7 bar turbodruk gaat ie stotteren.)

Over twee weken ook de inmiddels binnengekomen echte leidingen monteren plus alles even netjes afmaken. En de D2 schokdempers plaatsen die ik ook binnen kreeg.

Zo..... Die staat wel even.
              http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                Mijn GP heeft net een grote beurt gehad......1200 euro begreep ik, moet alleen nog even bellen wat ze allemaal gedaan hebben naast nieuwe voorbanden en remmen.
                Ha, die ExT;

Als het inclusief banden en remmen is vind ik het nog wel meevallen. Blijft op zich een berg centen natuurlijk, daar niet van....
                Scherven brengen gelul.

Comment

Patsen met beurtjes

Ah, de draad is terug.

Heb wel een indicate nu. Geen nieuwe banden of zo dat niet. Wel een nieuw motorblok, dat dan weer wel. Verder gewoon wat rubbertjes en pompjes vervangen. Gaat beginnen met een 5.
                  Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

En dan zeker minimaal 4 cijfers voor hele euro's...

Corolla: 1200 euro inclusief apk, grote beurt, vervangen schokdempers en veren rondom (en uitlijnen uiteraard), vervangen voetpakking van carburateur en dan nog wat.
                    Picnic: 650 euro geloof ik (distririem, waterpomp en uiteraard grote beurt)
                    Supra: 2200 euro (eerste beurt, alle slangen vervangen e.d.) Motorwissel begon met een 7 (inclusief de motor en het vervangen van de hele kabelboom)
                    Sunchaser: 40 euro (ik verwacht dat dat nog hoger wordt :-) ) voor een oliewissel.
                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                      Ah, de draad is terug.

Heb wel een indicate nu. Geen nieuwe banden of zo dat niet. Wel een nieuw motorblok, dat dan weer wel. Verder gewoon wat rubbertjes en pompjes vervangen. Gaat beginnen met een 5.
                      Je hebt gewoon een nieuwe auto gekocht? :)

Comment

LOL, nieuw motorblok heeft weinig meer met onderhoudsbeurtje te maken :)
                        2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                          Ah, de draad is terug.

Nieuw TFSI blok voor de Golf? Bij welke kilometerstand en reden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
                            Nieuw TFSI blok voor de Golf? Bij welke kilometerstand en reden?
                            Ha, die Ölle;

Ik gok dat het over de Lancia gaat....
                            Last edited by Hansv; 05-07-08, 09:54. Reden: spelfout
                            Scherven brengen gelul.

Comment

Hansv, die ha;

Vond het al vreemd, dacht dat die GTI-blokken redelijk bombproof waren.

Comment

Gewoon wat achterstallig onderhoud aan de Fulvia ;-)
                                Overigens is het blokje maar een beperkt deel van de kosten, ca. 20%.
                                De rest is ongeveer een A4-tje vol, met ca. 50% van de kosten in onderdelen.
                                Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Aangezien ze er al een half jaar aan werken, is het eigenlijk nog spotgoedkoop!

Comment

5K voor een beurt is idd minder, maar dit is dan ook eerder een technische restauratie lijkt me.
                                    Blijft echter wel kloten.
                                    Het blijft echter ook een supermooie Fulvia!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Gelukkig is de S geleased.

Maar dat wisten jullie al.... ;-)

( Comand is vervangen, maar de nieuwe is ook weer defect, dezelfde storing is weer terug :-)) )

Oja, en de storing in de bak is ook weer terug, en weer een lekkage in een veerpoot...

Topmerk.
                                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Goeiendag zeg W220, je had beter een Laguna II kunnen leasen. Was je minder tijd aan kwijt geweest ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                          Goeiendag zeg W220, je had beter een Laguna II kunnen leasen. Was je minder tijd aan kwijt geweest ;-)

Ach, het voordeel is dat ik nog eens in wat andere auto's kan rijden he...

( zo'n LS600 bevalt prima, ook qua achterbank ;-) )

Comment

Ff draadje omhoogtrappen: 1.260 euro voor mijn Alfa 75. En die bestonden uit vervangen koppeling (koppelingsset alleen was al 600 euro), oliebeurtje en APK. Maar als ik het hierboven zo lees, dan valt het eigenlijk nog mee :)

Edit: synchromeshes van de 2e en 3e versnelling zijn ook vervangen en die van de 1 omgedraaid.
                                            Last edited by Red205; 01-08-08, 13:15.
                                            Auto's: veel...

Comment

Ruim 800 voor 4 nieuwe banden, remmen, en inspectie. Vind ik op zich wel een vermelding waard, dat je van een 520i de remmen kan verslijten. Dan moet je echt goed kunnen rijden! :)
                                              You know that reality is immaterial

Comment

Remmen is voor mietjes :)

Comment

en 800 voor 4 nieuwe banden rond een 5 serie is al niks

ben al 1200 kwijt voor een alfa, rondom

Comment

Wanneer je dat riempje + toebehoren laat verversen is het slim om direct de koppeling mee te nemen?

Of gaat dat bij een dwarsgeplaatste naaimachine gewoon door de kuip van het rechter voorwiel en gaat er dus niks los en scheef?

Zomaar een gedachte om tot de duurste garagerekening ooit te komen...:)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
                                                      en 800 voor 4 nieuwe banden rond een 5 serie is al niks

ben al 1200 kwijt voor een alfa, rondom
                                                      Das ook grof geld dan. Vind 800 dan nog redelijk netjes, 1200 gewoon idioot duur voor een htk Alfa 159.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red205 Bekijk bericht
                                                        Ff draadje omhoogtrappen: 1.260 euro voor mijn Alfa 75. En die bestonden uit vervangen koppeling (koppelingsset alleen was al 600 euro), oliebeurtje en APK. Maar als ik het hierboven zo lees, dan valt het eigenlijk nog mee :)

Edit: synchromeshes van de 2e en 3e versnelling zijn ook vervangen en die van de 1 omgedraaid.

Tja, de SZ gaat over 2 weken ook weer naar Sam van Lingen.
                                                        Sinds de koppeling is vervangen in maart 2007, gaat het wegrijden in de 1e versnelling minder soepel namelijk.
                                                        Ik dacht eerst dat het door de nieuwe plaat kwam die nog moest inslijten oid, maar het lijkt erger te worden.
                                                        Tevens ben ik inmiddels 7 of 8000km verder, dus dan zou die plaat wel ingereden moeten zijn lijkt me. :-)

Ik hoop op wat coulance van de vrienden van Savali, want de distributie moet ook weer gedaan worden. Moet elke 3 jaar!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                          Tja, de SZ gaat over 2 weken ook weer naar Sam van Lingen.
                                                          Sinds de koppeling is vervangen in maart 2007, gaat het wegrijden in de 1e versnelling minder soepel namelijk.
                                                          Ik dacht eerst dat het door de nieuwe plaat kwam die nog moest inslijten oid, maar het lijkt erger te worden.
                                                          Tevens ben ik inmiddels 7 of 8000km verder, dus dan zou die plaat wel ingereden moeten zijn lijkt me. :-)

Ik hoop op wat coulance van de vrienden van Savali, want de distributie moet ook weer gedaan worden. Moet elke 3 jaar!
                                                          Na 7 a 8000 kilometer zal ie al wel weer vervangen moeten worden, denk ik ;) Maar wat bedoel je met minder soepel? Dat het schokkerig gaat of zo? Of laat de 1 zich lastig inleggen? Is Sam van Lingen eigenlijk nog wel zo'n goed adres? In de zin van, is daar nog wel genoeg kennis van oude(re) Alfa's? Ze lijken me iig erg duur.

Comment

Distributieriem...iedere 3 jaar vervangen? Met die geringe kilometers? Are you nuts?
                                                            All you need to remember is the number '70' .

Comment

12 augustus mag de S weer voor een beurt.

De dealer heeft alvast een vervangende S voor een week gereserveerd bij de importeur.... :-))

Comment

@Red205 : ik denk iets met de drukgroep of misschien olielekkage wat op de koppelingsplaat komt.
                                                                Ik moet hem lang laten slippen ieg, anders gaat het niet fijn.

Maar dat mogen zij uitzoeken en als het allemaal netjes en goed gaat, blijf ik daar naartoe gaan. Ze hebben veel SZ's in onderhoud en weten er wel het één en ander van natuurlijk.

@CWATR : Elke 3 jaar idd of na 60.000km.
                                                                Ik vind het risico te groot om het niet te doen.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                                                X