Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is het caraudiomerk?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wat is het caraudiomerk?

Ik wil goede nieuwe speakers in mijn auto bouwen. Wat is de beste configuratie voor een sedan met vaste hoedenplank? Ik dacht zelf aan een composet voor in de deuren en 6x9 speakers in de hoedenplank, rechtstreeks aangesloten op mijn 4x50W Blaupunkt. Wat is het merk speakers op dit moment, Polk? Magnat? JBL?

Ben erg tevreden met MB-quart
    Achterin is niks nodig, tenzij enkel voor de lage regionen
    Zo is mij verteld :-)
    fka v164

Comment

Met mijn niet meer heel erg actuele kennis van auto-hifi zeg ik:
      MB-Quart, Focal en Dynaudio. Maar er is meer uitstekend spul natuurlijk, vaak ook van smaak afhankelijk natuurlijk...

Comment

Ik heb de experts bij ons in het dorp even gevraagd. Zij empfehlen dit:

You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maik Bekijk bericht
          Met mijn niet meer heel erg actuele kennis van auto-hifi zeg ik:
          MB-Quart, Focal en Dynaudio. Maar er is meer uitstekend spul natuurlijk, vaak ook van smaak afhankelijk natuurlijk...
          Helemaal eens. MB Quart heb ik gehad en ik heb nu Focal in mijn roadster en ook in mijn vorige zwarte.

Alpine kan ik sowieso afraden qua speakers op basis van mijn persoonlijke ervaring, maar wel aanraden voor headunits.

Comment

DLS, Hertz, Infinity, JLaudio.

En al je ergens een klein versterkertje kan inbouwen, zou ik dat zeker overwegen. De 4x50W uit de gemiddelde autoradio is in de praktijk eerder hooguit 4x10W nominaal. Goede speakers zijn meestal wat gevoeliger en hebben daarom meer vermogen nodig om zich goed aan te laten sturen.
            Btw, heb ook nog een recente JLaudio subwoofer (8") in extra kleine behuizing liggen. (hint, hint...)
            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht

En al je ergens een klein versterkertje kan inbouwen, zou ik dat zeker overwegen. De 4x50W uit de gemiddelde autoradio is in de praktijk eerder hooguit 4x10W nominaal. Goede speakers zijn meestal wat gevoeliger en hebben daarom meer vermogen nodig om zich goed aan te laten sturen.
              Btw, heb ook nog een recente JLaudio subwoofer (8") in extra kleine behuizing liggen. (hint, hint...)
              Die dikke zin klopt niet helemaal naar mijn idee...

Comment

Harman Kardon.... ;-)

( alleen die verpakking is niets...)
                Veritatis simplex oratio est

Comment

Ja precies, Mark Levinson klinkt ook fantastisch, maar dan moet je wel die über-Toyo d'romheen voor lief nemen. :)
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Quote:
                    Originally Posted by Eddieee View Post

Oorspronkelijk geplaatst door Maik Bekijk bericht
                    Nu ben ik geen natuurwetenschapper, maar zoals ik ooit begreep hebben speakers een gevoeligheid, uitgedrukt in dB's. Hoe hoger het aantal dB's, des te grotere stroomsterktes zijn er nodig om de conus in beweging te zetten. Vraag me alleen niet hoe die gevoeligheid verder werkt; het verkoopverhaal is dat dit een genuanceerder klankbeeld levert.
                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Het is eigenlijk precies andersom, of je haalt misschien 2 dingen doorelkaar :)
                      Als je een gevoelige speaker hebt, dan hoef je er weinig wattjes in te stoppen om fatsoenlijk volume eruit te halen, dus heeft je versterker het er in principe ook makkelijker door.
                      Echter, als de impedantie aan de lage kant is (heeft niet een direkte link met gevoeligheid) dan gaan er inderdaad snel hoge stromen (veel Ampères) lopen, en dat vind een versterker dan weer minder.
                      Maar eigenlijk is de nominale impedantie van de gemiddelde (full range) autospeaker meestal geen issue (iets van 4 ohm) en is dan de gevoeligheid altijd wat "belangrijker" mocht je niet zeker zijn of je voldoende wattjes beschikbaar hebt...

Comment

Ik zou gèèn 6x9" speakers in je hoedenplank monteren...of je doel moet zijn om zo veel mogelijk geluid te produceren:)
                        Liever goede compo voor, en rear-fill achter....icm een sub

En ik zou idd een klein versterkertje plaatsen voor een goed geluid...bijv. 4 x 50 watt RMS....2 x 50 watt voor je compo, en dan 2 x 50 watt bruggen voor een kleine sub.
                        4 x 50 watt(max) radiovermogen is niet genoeg voor een strak geluid...gaat snel vervormen als je wat zwaardere muzieksoorten lekker wilt weergeven.

Heb zelf audiosystem, en Peerless...is ook leuk spul voor een redelijk prijs.

groeten
                        Marvin

Comment

Het is maar wat je er voor over hebt. De auto moet wel stil zijn, anders heb je niet zo veel aan.

Morel http://www.morelhifi.com/ heeft zeer goede speakers. Ik begreep dat het Dynaudio-lui waren die op zichzelf verder zijn gegaan.

Speakers in de hoedenplank heb ik nooit wat gevonden. Thuis bouw je toch ook geen speakers achter je in?
                          Je kunt mi beter voor een goed 16" Focal setje gaan dan voor een zogenaamde superset met overal speakers. Versterkers kunnen maximaal zo'n 18W/kanaal leveren op 13V, en dat is in principe voldoende voor 16cm speakers.

Helaas zijn de mogelijkheden iets fatsoenlijks in een Golf V in te bouwen er gewoon niet -plaatsing klopt niet. Dus laat ik de rommel de rommel.
                          Last edited by NoTVR; 11-07-08, 16:32.
                          Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Mooie site met (bijna) alles wat je wilt weten over car-hifi.

Voor inbouwtips speakerkeuze's polyester enz.
                            ShowYourSound.nl. 999 likes. Oprichting ShowYourSound.nl

groeten
                            Marvin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                              Het is maar wat je er voor over hebt. De auto moet wel stil zijn, anders heb je niet zo veel aan.
                              Nee joh, kwestie van meer vermogen inbouwen :-)
                              fka v164

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎