Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Automobilist gaat truckers betalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Automobilist gaat truckers betalen

    Automobilist gaat truckers BETALEN

    De Jager. Onthoud die naam. Want dankzij deze ruggegraatloze MKB-CDA'er betalen wij volgend jaar MEER WEGENBELASTING ZODAT DE TRUCKERS DE SNELWEGEN NIET BLOKKEREN. Nederland werd de afgelopen week in gijzeling gehouden en De Jager betaalde grif het losgeld. Meneer heeft vandaag, terwijl half Nederland op vakantie is en de Tweede Kamer met reces, de dagelijks kantelende vrachtwagenchauffeurs een goedmakertje gegeven vanwege de hoge dieselprijzen. Alsof godverdomme die fat fucks het patent op benzineleed hebben. U ziet het. Een beetje dreigen met een terroristische daad (het land demobiliseren en platleggen) is genoeg om er honderden miljoenen extra bij te krijgen. En om dit te compenseren wordt van u het komend jaar 114 miljoen euro verwacht in de vorm van een hogere wegenbelasting. In de volksmond noemen we zoiets ook wel het recht van de grootste bek. Misschien morgen met zijn allen ook maar eens een uurtje gaan stilstaan zonder aanleiding. Met een beetje geluk hebben we die De Jager nog voor het weekeinde op de knien. Het kwartje van Kok terug, en wel nu!
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven....html#comments

    Lachen, truckers voeren aktie en dreigen met verdere aktie's en willen compensatie van de regering. Regering zegt jah natuurlijk we halen wel wat extra bij de personen auto's.

  • #2
    Ach, die recessie was nog niet dicht bij genoeg. De overheid zou de overheid niet zijn om de deur ipv dicht te houden hiervoor deze gewoon wagenwijd open te zetten.

    Het consumenten vertrouwen daalt volgens mij procenten per dag op het moment.

    Comment


    • #3
      LOL. En het trieste is dat die truckers net zo hard worden genaaid.

      Want wat gebeurt er? Laat ik het even simpel maken.

      De dieselprijs spuit al maanden omhoog. Truckers: "We willen compensatie!"

      Kabinet: "Krijg je niet. We verhogen gewoon k de accijns per 1 juli."

      Truckers: * moord en brand*

      Kabinet: "Nou vooruit, maar de wegenbelasting blijft hetzelfde."

      Truckers: *morren nog wat*

      Kabinet: "En als je over een paar jaar een nieuwe truck koopt, subsidiren wij je roetfiltertje."

      Truckers: "Nou goed dan. We zien af van acties."

      Kabinet: *schaterlacht* *draait zich om naar de automobilist* "Ja, die plannen kosten wel veel geld hoor, want doordat de wegenbelasting hetzelfde blijft, komt die 114 miljoen niet binnen, die we nu ook niet hebben, maar die we graag hadden willen graaien. Doe eens even dokken, automobilist?"

      Automobilist: *mort*

      Kabinet: "En die subsidie van die roetfilters moeten we ook ineens betalen. Dok nog eens?"

      Automobilist: *mort nog wat meer*

      En het allerleukste is: die subsidie voor roetfilters BESTAAT DUS GEWOON AL TWEE JAAR. Zie http://www.vrom.nl/pagina.html?id=20474#30

      Ik weet niet wie hier dommer zijn, de vrachtwagenchauffeurs of wij (als we die toekomstige hogere wegenbelasting accepteren).
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

      Comment


      • #4
        Nog dommer is dat in deze economische vijver, iedereen verliest:

        - automobilist moet meer belastingen betalen
        - automobilist heeft minder geld voor andere dingen
        - verkoop van andere dingen daalt
        - er is minder transport nodig van deze andere dingen
        - omzet van transporteurs daalt

        Daar zit je dan met je eisen...
        2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

        Comment


        • #5
          Als de transporteurs het moeten betalen, betaalt de consument het ook.

          Maar in deze, waar praten we in godsnaam over?
          200 miljoen gedeeld door 6,5 miljoen automobielen is 30 euro per auto = 2 euro per maand. Ofwel 1 liter euro loodvrij tegen die tijd.
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

          Comment


          • #6
            Gaat wel om 't principe , he! Dus iedereen die moord en brand schreeuwt en dreigt om 't land te blokkeren krijgt z'n zin! Ten koste van anderen....

            Ben benieuwd hoe die vrachtwagenchauffeurs reageren als er straks her en der in NL een personenauto dwars over de snelweg staat bij wijze van demonstratie tegen de hoge benzineprijzen!
            All you need to remember is the number '70' .

            Comment


            • #7
              Dan rijden ze gewoon door. Het zijn vrije jongens h? ;-)
              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

              Comment


              • #8
                Ik kan hier ook slecht tegen.

                Truckers (de eigen rijders dus) zijn te stom om een dieselclausule op te nemen in hun contrracten, en hebben dus een ondernemersrisico gelopen en daarop een tijdje iets extra verdiend. Nu stijgt de olieprijs en klaagt men steen en been. En mogen wij het voor ze betalen. Laat ze lekker failliet gaan, survival of the fittest.


                Weet je trouwens hoeveel wegenbelasting (die dus nu niet wordt opgehoogd) een truck zwaarder dan 40 ton betaalt in vergelijking met een Volkswagen Golf 1.9 TDI?

                Schrik niet:

                1176 tegen 1236 euro per jaar

                En dat zou niet omhoog mogen?
                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                Comment


                • #9
                  Het is de moeite waard om in de gaten te houden hoeveel de MRB straks omhoog gaat om die arme truckers te compenseren. Immers, die wordt over een paar jaar afgeschaft ten faveure van de kilometerheffing. En ons is beloofd dat we niet meer gaan betalen... Althans , niet meer betalen dan dat we 1 dag voor de invoering van de KH deden, toch? En als de MRB tegen die tijd flink is verhoogd, houdt het kabinet haar belofte maar zijn we toch genaaid. Best slim eigenlijk.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                    Het is de moeite waard om in de gaten te houden hoeveel de MRB straks omhoog gaat om die arme truckers te compenseren. Immers, die wordt over een paar jaar afgeschaft ten faveure van de kilometerheffing.
                    De MRB word niet afgeschaft, hij krijgt alleen een andere naam.

                    Comment


                    • #11
                      Ik snap niet hoe je tot de briljante conclusie komt dat de geplaagde automobilist dit moet gaan betalen. Dat we met z'n allen(incl. de economie) kunnen profiteren van lagere transportprijzen is duidelijk, maar waarom moet dan slechts een deel(die bovendien al flink betaalt voor zijn eigen immobiliteit) dat betalen?

                      En waarom wordt je juist voor een stilstaande auto het hardst gestraft? Dit gaat tegen de geest van kilometerheffing in. Ik denk dus dat Taeke het volledig bij het rechte eind heeft.
                      Every second of your life is a part of your song

                      Comment


                      • #12
                        Eigenlijk zouden wij als automobilisten ook eens de boel moeten gaan blokkeren. Is niet eens zo moeilijk. Drie auto's spiegel aan spiegel naast elkaar op de Rijksstraatweg in Wassenaar, drie naast elkaar in de Sijtwendetunnel en vier naast elkaar op de Utrechtsebaan. Telkens op de rijbaan stad-uit. Tien auto's maar nodig, en binnen een kwartier staat heel Den Haag in een gridlock. Kan zelfs Balkenende geen kant meer op.

                        Punt is alleen dat als truckers het doen, ze ermee wegkomen. Maar ik weet ZEKER dat je, als je het als automobilist doet, door de Spee-stapo wordt opgepakt en prompt een boete van 2000 euro aan je broek krijgt.
                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                          Eigenlijk zouden wij als automobilisten ook eens de boel moeten gaan blokkeren. Is niet eens zo moeilijk. Drie auto's spiegel aan spiegel naast elkaar op de Rijksstraatweg in Wassenaar, drie naast elkaar in de Sijtwendetunnel en vier naast elkaar op de Utrechtsebaan. Telkens op de rijbaan stad-uit. Tien auto's maar nodig, en binnen een kwartier staat heel Den Haag in een gridlock. Kan zelfs Balkenende geen kant meer op.

                          Punt is alleen dat als truckers het doen, ze ermee wegkomen. Maar ik weet ZEKER dat je, als je het als automobilist doet, door de Spee-stapo wordt opgepakt en prompt een boete van 2000 euro aan je broek krijgt.
                          Hl interessant. Ik vraag me al tijden af waarom dat niet gebeurt.
                          Zou het inderdaad zo zijn dat als je dat doet, een flinke bekeuring krijgt? Ook als je een spandoek op de wagen hebt dat duidelijk maakt dt en wrom je blokkeert (of langzaam rijdt, zeg <10kmh).

                          De automobilist wordt buitensporig hard aangepakt.Komen ze mee weg want niemand doet er wat aan.
                          All you need to remember is the number '70' .

                          Comment


                          • #14
                            Stilstaan in een tunnel mag niet, gevaarzetting ofzoiets.

                            Maar inderdaad - stapvoets erdoorheen tuffen natuurlijk wel...
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                            Comment


                            • #15
                              Ik rijdt dagelijks hele stukken stapvoets, maar nog nooit een spandoek gezien :-(
                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                Ik rijdt dagelijks hele stukken stapvoets, maar nog nooit een spandoek gezien :-(
                                Tja,.....als je dan tch langzaam rijdt.......hang er een spandoek aan!
                                All you need to remember is the number '70' .

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                  Eigenlijk zouden wij als automobilisten ook eens de boel moeten gaan blokkeren.
                                  Langzaam aan acties op de A15 bij europoort, en andere druk bevolkte vrachtwagenlocaties.
                                  $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                  Comment


                                  • #18
                                    En inmiddels is de prijs van diesel alweer 4ct gedaald en toch wordt de wegenbelasting verhoogd!!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Dit is helemaal leuk als je diesel rijdt. Betaal je 3ct extra en krijg je als compensatie een MRB verhoging. ;-)
                                      Every second of your life is a part of your song

                                      Comment


                                      • #20
                                        Wie rijdt er dan ook op Satansap?
                                        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                        Comment


                                        • #21
                                          Satan's vriendin?

                                          ;-)
                                          Every second of your life is a part of your song

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door Redline Bekijk bericht
                                            http://www.geenstijl.nl/mt/archieven....html#comments

                                            Lachen, truckers voeren aktie en dreigen met verdere aktie's en willen compensatie van de regering. Regering zegt jah natuurlijk we halen wel wat extra bij de personen auto's.
                                            Ach ja de bron zegt al genoeg.....

                                            Heb het er toevallig vanavond nog even over gehad met mijn baas(een die wel een diesel clausule heeft en derhalve niet wil staken) maar waar het op neerkomt is dat de transport ondernemers helemaal niet minder gaan betalen,maar dat er wordt gekeken of er voorkomen kan worden dat de lasten nog meer gaan stijgen de komende jaren.

                                            Schrik niet:

                                            1176 tegen 1236 euro per jaar

                                            En die andere 1250 euro die per >12 tons vrachtauto betaald moet worden om over Nederlanse snelwegen te rijden.

                                            Maar goed dat MRB verhaal is toch maar van korte duur.omdat dde transport sector de "eer" heeft om als eerste kilomerter heffing te gaan betalen.

                                            Als de transporteurs het moeten betalen, betaalt de consument het ook.
                                            Leve de diesel clausule.

                                            Maar goed, ik ben heel benieuwd hoe jullie Nederland zien zonder vrachtwagens!
                                            Rij gezond, rij een kiwi.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht
                                              Ach ja de bron zegt al genoeg.....
                                              Wat mankeerd er aan de bron? Is het niet waar dan?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door Redline Bekijk bericht
                                                Wat mankeerd er aan de bron? Is het niet waar dan?
                                                Het enige wat ik lees is een opruiend stukje waar weinig tot niks van klopt nee.

                                                Volgens mij was het al een tijdje bekent dat de wegenbelasting om hoog zou gaan door dat de provincie's bang zijn dat ze met de kilometer heffing te kort krijgen.

                                                Het enige wat dus niet gebeurt is dat de wegenbelasting voor vrachtwagens niet stijgt.

                                                En als een transporteur straks een beetje van de compesatie wil blijven profiteren,moet er elke 3 jaar een nieuwe milieu vriendelijkere truck worden gekocht.

                                                Ohja er waren/zijn weinig chauffeurs die voor de brandstof kosten willen gaan staken.
                                                Er is wel een grote stalkings bereidheid,maar dat gaat over heel andere zaken.
                                                (zo als het inleveren van de helft van het salaris)


                                                En waarom lees ik nergens woedende reacties over het streekvervoer wat na weken staken zak een zak geld krijgt van het kabinet?

                                                Hier betaalt de automobilist net zo goed aan mee.

                                                Maar ja het zou een stuk beter zijn voor iedereen als die vrachtwagens eens opdonderen van de snelwegen.






                                                Toch?
                                                Rij gezond, rij een kiwi.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht
                                                  Het enige wat ik lees is een opruiend stukje waar weinig tot niks van klopt nee.
                                                  Dus de automobilist gaat geen extra wegenbelasting betalen om de verminderde inkomsten ten op zichte van het vrachtvervoer te compenseren? Staatsecretaris De jager berichte anders van wel

                                                  Volgens mij was het al een tijdje bekent dat de wegenbelasting om hoog zou gaan door dat de provincie's bang zijn dat ze met de kilometer heffing te kort krijgen.
                                                  De provincies brengen na het vervallen van de wegenbelasting/motorrijtuigenbelasting een helemaal nieuwe belasting maatregel in het leven, dus daarom hoeven ze nu die belasting niet te verhogen. Dat ze de belasting de afgelopen 8 jaar zowat hebben verdubbeld is een ander verhaal, ook dat die belasting besteed zou moeten worden aan infrastructuur en niet in de algemene middelen verdwijnt.

                                                  Het enige wat dus niet gebeurt is dat de wegenbelasting voor vrachtwagens niet stijgt.
                                                  En de wegenbelasting voor de automobilist extra.


                                                  En waarom lees ik nergens woedende reacties over het streekvervoer wat na weken staken zak een zak geld krijgt van het kabinet?

                                                  Hier betaalt de automobilist net zo goed aan mee.
                                                  Is ook schandalig, het kabiniet heeft altijd de mond vol van "de vervuiler betaald", laat ze dat dan maar eens doorvoeren in het openbaar vervoer en de reiziger de werkelijk kosten laten betalen.

                                                  Maar ja het zou een stuk beter zijn voor iedereen als die vrachtwagens eens opdonderen van de snelwegen.
                                                  Nu klink je als Calimero
                                                  Last edited by Redline; 12-07-08, 10:40.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht
                                                    En die andere 1250 euro die per >12 tons vrachtauto betaald moet worden om over Nederlanse snelwegen te rijden.
                                                    Niet alleen de nederlandse, ook zweden belgie etc etc.

                                                    En dan nog betaalt een 40 tonner minder dan een LaRo Disco. Het is gewoon te krom voor woorden, en dat ze dan nu ook niet eens een verhoging doorvoeren a la. Maar dat de automobilist die verhoging moet gaan betalen is helemaal van de zotten.


                                                    Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht
                                                    En waarom lees ik nergens woedende reacties over het streekvervoer wat na weken staken zak een zak geld krijgt van het kabinet?

                                                    Hier betaalt de automobilist net zo goed aan mee.
                                                    16 miljoen. En weet je hoeveel files het OV voorkomt? Of nee het was helemaal niet drukker toen ze aan het staken waren toch?
                                                    Last edited by geelhoed; 12-07-08, 10:46.
                                                    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Niet alleen de nederlandse, ook zweden belgie etc etc.
                                                      Dat klopt,maar een truck die nooit buiten Nederland komt betaalt het zelfde bedrag.


                                                      Maar dat de automobilist die verhoging moet gaan betalen is helemaal van de zotten.
                                                      Oh maar dat ben ik helemaal met je eens,laat daar geen onduidelijkheid over bestaan!


                                                      Maar ik vind het ook van de zotte dat ik voor het OV moet mee betalen terwijl ik dat nooit gebruik.

                                                      En het enige wat echt file's scheelt zijn vakanties. :-)



                                                      Is ook schandalig, het kabiniet heeft altijd de mond vol van "de vervuiler betaald", laat ze dat dan maar eens doorvoeren in het openbaar vervoer en de reiziger de werkelijk kosten laten betalen.

                                                      Wat te bedenken van bouw en grondverzet machienes en stationair draaiende aggregaten?
                                                      Oh laten we gelijk ook even de scheepvaart meenemen.


                                                      Nu klink je als Calimero
                                                      Meer als de gemiddelde Telegraaf Geenstijl poster.
                                                      Rij gezond, rij een kiwi.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X