Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The 50 Worst Cars of All Time

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• The 50 Worst Cars of All Time

Grappig lijstje....
    Veritatis simplex oratio est

Ik zie eigenlijk alleen Amerikaanse en een paar Europese auto's.

Ik mis er toch wel heel veel.....
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Fiat Multipla en de 7-serie zou ik toch niet als "slecht" willen bestempelen.

Comment

Het probleem is dat het niet alleen een lijst van slechte auto's is, maar er ook geflopte en lelijke(en dat is nogal subjectief) wagens tussen staan. Een LM002, DMC-12 of SSR vind ik er bijvoorbeeld ook niet tussen passen. En een Dauphine?

Die Mondial hoort er natuurlijk wèl in thuis. ;-)
        Every second of your life is a part of your song

Comment

Renault Avantime
          Hyundai Pony
          Lada ... (hatchback)
          Lancia Ypsilon
          Daewoo alles

Aanvullen svp
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
            Renault Avantime
            Hyundai Pony
            Lada ... (hatchback)
            Lancia Ypsilon
            Daewoo alles

Aanvullen svp
            Avantime?
            De enige MPV ooit die ook nog mooi is?

* iets met "ongeschikt" * :)
            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Als we het hebben over mislukt... http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Avantime

Audi A2

Comment

Echt slecht:
                Heel veel modellen van Austin en later Leyland, bijvoorbeeld de Allegro en Maestro om twee worst cases te noemen; de wereldberoemde LandRovers zijn ook bepaald geen toonbeeld van degelijkheid overigens.

Renault 21 en recent vooral Meganes en hoe heet ie ook weer, de brandweerwagen van Boris/djurre. Ah ja, Laguna.

Hyundai en Daewoo waren erg goed in het maken van slechte auto's. Ik geloof dat het nu wel mee valt, wat niet betekent dat het ook leuke auto's zijn.

Lada/Zastava/FSO kan er ook wel bij in dit rijtje. Isuzu heeft ook niet een heel solide naam. Skoda uit het pre-VAG tijdperk.

Amerikaanse auto's in general, daarbij helas ook Europese auto's die in Amerika geproduceerd worden.

Enz.

Ik vind dat je een auto pas slecht moet noemen als ie in zijn eigen tijdgeest al slecht was. Vergelijken met een andere tijd heeft geen zin.
                * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Maar ja, dit lijstje is sowieso mega subjectief. Een auto die lelijk is kan slecht zijn, maar ook een onbetrouwbare. Of een "unfashionable". Beetje een ratjetoe, wel leuk om te lezen, en er zitten ook zeker echte draken tussen.
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Zitten wel aparte auto's bij idd.
                    Sommigen zijn geheel terecht, anderen weer niet. Maar dat is altijd bij zulke lijstjes.

Avantime vind ik trouwens gaaf. Doe maar zo'n gif-groene met V6.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Precies.

Als je het hebt over mislukt of slecht, dan moet je een heldere definitie hebben van wat daaronder wordt verstaan. Avantime past wat mij betreft - heb het niet over looks - bij de Ford Edsel -> Een auto die niet bij het publiek aansloeg en dus met waardeloze verkoopcijfers weer het toneel heeft verlaten. Zowel de Edsel als de Avantime waren technisch geen mislukte wagens, wat een Hyundai Pony dus wel was.

Wat mij opvalt dat ze hier diverse definities door elkaar gebruiken.

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎