Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is je auto te verzekeren bij een Gummen meet op CPZ ??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• is je auto te verzekeren bij een Gummen meet op CPZ ??

Even een moeilijke vraag stellen , een kennis van mij heeft wel zin om met de volgende Gummen circuitdag mee te rijden, maar hij vroeg mij of het mogelijk is je auto ( in dit geval een Audi RS4 V8 avant ) te verzekeren voor het rijden op CPZ ?

Is er anders geen mogelijkheid om als organisator een verzekering aan de rijders aan te bieden op een collectieve polis?

Ik denk dat er genoeg animo is om de heilige koe te verzekeren voor een evenement als op CPZ, misschien door het evenement een ander karakter te geven waardoor de verzekering wel dekking geeft?

Wie weet of kan hier meer over te vertellen ???

Jan

Dit is op het groene forum ook al eens langs gekomen.

Volgens mij is je auto alleen verzekerd als het een begeleid evenement is (met instructeurs e.d.) en moet er dus idd een aparte verzekering voor worden geregeld. Wordt vast kostbaar, zie quote van raceplanet.nl hieronder

Kan ik mijn auto verzekeren tegen schade?
    Ja, dat is mogelijk. Bleekemolens Race Planet biedt een aanvullende verzekering aan voor rijvaardigheidscursussen. Er zijn echter wel een paar voorwaarden aan deze verzekering. Wat belangrijk is om te weten is dat de verzekering altijd contact zal zoeken met uw eigen verzekering, omdat sommige verzekeringen ongevallen bij rijvaardigheidscursussen wel hebben opgenomen in de polis.
    Volledige cascodekking: € 34.035,-
    Eigen risico: € 250,- per gebeurtenis
    Voorwaarden:
    - Leeftijd van de personenauto mag niet ouder zijn dan 9 jaar.
    - De bestuurder moet in het bezit zijn van een geldig Nederlands rijbewijs.
    - Een bij een andere maatschappij afgesloten cascodekking zal altijd voorgaan, tenzij deze maatschappij dit risico van rijvaardigheidscursussen heeft uitgesloten.
    - Op iedere schade zal het bovengenoemde eigen risico gelden.
    - Voor aanvang van de cursus dienen de kentekens van de deelnemende personenauto’s aan de maatschappij via Circuit Park Zandvoort Incentives te zijn doorgegeven.
    - Op deze verzekering zijn de voorwaarden “personenauto-P’97”van toepassing en wel de artikelen 04 (cascodekking), 05 (accessoires) en 21 lid 1 en 2 (vaststelling van de schade).
    - Indien bij een schade de personenauto door een door de maatschappij benoemde deskundige total-loss wordt verklaard, dan wordt de door deze deskundige vastgestelde dagwaarde vergoed onder aftrek van de waarde van de restanten.
    Premie: € 25,- per dag voor personenauto’s met een oorspronkelijke cataloguswaarde van maximaal € 34.000,-. Voor auto’s met een hogere oorspronkelijke cataloguswaarde zal per € 4.500,- boven de € 34.035,- de premie verhoogd worden met € 5,- met een maximum van € 50.000,-.
    25 euro is nog best te verteren, maar dat is voor een Rijvaardigheidstraining met instructeurs. Vrij rijden is "whole different ball game"
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ron Simons heeft ook iets geregeld voor zijn 75 experience, maar dat is ook verre van goedkoop uiteraard.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Jan, lees hier de laatste pagina even: http://www.driving-fun.com/forum/vie...6618&start=100
        Ik heb geen zin om 't allemaal over te pennen (en heb schijt aan de anti DF-ers. :) )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
          Jan, lees hier de laatste pagina even: http://www.driving-fun.com/forum/vie...6618&start=100
          Ik heb geen zin om 't allemaal over te pennen (en heb schijt aan de anti DF-ers. :) )
          Ik heb het ff gelezen, maar het is redelijk kansloos om een betaalbare verzekering te vinden zonder extreme eisen.

jan

Comment

Working...
          X