Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto in afgrond

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Auto in afgrond

Nu op teletekst.

In Luxemburg zijn twee vrouwen net op
    tijd uit een rijdende auto gesprongen.
    De remmen deden het niet en de auto was
    onbestuurbaar geworden.Vlak voor een
    brug sprongen de twee uit de auto,die
    daarna 41 meter naar beneden stortte.

En dit hoort erbij:

Wat voor auto is dat? Kan het niet herkennen. Maar een complete uitval van stuur en remmen door kapotte boordelektronica??
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Kapotte elektronica, of een ex-man die zijn alimentatieverplichtingen zat was?
    Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
      Wat voor auto is dat? Kan het niet herkennen. Maar een complete uitval van stuur en remmen door kapotte boordelektronica??
      Audi S4? ;)
      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Remmen die het niet doen? Renault? :D
        E46 330i '02 - Citigo '13 - Tiger 800 XC '14

Comment

Uit de Nederlandse lease overgenomen Astra? :)
          You know that reality is immaterial

Comment

Mijn VW caddy heeft dat ook een paar keer gedaan, niet meer willen remmen.

is geen fijn gevoel als je op een file afdendert. Maar uit de auto gesprongen waarvan de remmen weigerden. Ik weet niet of dat veel veiliger is dan blijven zitten.

Comment

Tot zover het fabeltje van de xploderende auto in het ravijn... damn, weer een Hollywood-Mythe busted, en een illusie minder.
              Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MIOB Bekijk bericht
                Mijn VW caddy heeft dat ook een paar keer gedaan, niet meer willen remmen.

is geen fijn gevoel als je op een file afdendert. Maar uit de auto gesprongen waarvan de remmen weigerden. Ik weet niet of dat veel veiliger is dan blijven zitten.
                In de 1 (proberen te) rammen, handrem aanrossen, eventueel proberen tegen bergwand aan te sturen en zo 'snelheid eruit schrapen' en dan maar eruit als niks meer helpt. Met rollen verlies je de kinetische energie veel geleidelijker als tegen een boom in de auto. Dan ben je van binnen helemaal kapot.

Maar ja, met gezinnetje aan boord wordt eruit springen al een stuk lastiger danwel egoistischer...

Comment

Het ding heeft wel iets van een Laguna II hatchback . Is ook in die lakkleur geleverd meen ik. Maar het is meer een vermoeden dan dat ik het zeker weet :)

Comment

Weet niet waarom maar ik dacht meteen aan een ford mondeo.

Comment

Wel heel erg toevallig: en geen remmen meer en onbestuurbaar. Zal wel weer een of andere suffe, vrouwelijke en totaal onnodige paniekreactie zijn geweest ;-)
                      Auto's: veel...

Comment

Motor afgeslagen, wellicht icm automaat, geen stuur en rembekrachtiging meer...

Comment

Is dat dat ouwe ding van Marco Bakker niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                            Motor afgeslagen, wellicht icm automaat, geen stuur en rembekrachtiging meer...
                            Dat maakt het remmen en sturen idd een stuk zwaarder. Maar dat is wat anders dan geen remmen meer en onbestuurbaar en al helemaal geen reden om je auto uit te springen...
                            Auto's: veel...

Comment

Ik dacht aan een Ford Cougar, coupé-model, doorgetrokken achterlichten oid.

Comment

Volgens mij zit er tussen die achterlichten een gele plaat.
                                2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                  Volgens mij zit er tussen die achterlichten een gele plaat.

Heel apart. Dat zie je bijna nooit in Luxemburg! :)

Comment

Duh, Luxemburg? :)
                                    Last edited by Jasper; 17-07-08, 16:27. Reden: Kloteschnitzelfapper die niks te doen heeft in het nazilab :)
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Niemand gedacht aan dat de vrouwen! misschien de hele tijd op afdalingen met de rem gingen afremmen, hydraulische remvloeistof + remmen helemaal overhit waardoor ze domweg gingen weigeren? Misschien dat daardoor ook de electronica ging weigeren ofzo?

En ik hoop echt niet dat de remmen + stuur gaan weigeren doordat de electronica vaag gaat doen :/

En remmen die weigeren door falende electronica? Ik weet het niet hoor, misschien ABS systeem die opeens flipte en alles los ging gooien?

Stuur geloof ik nog wel, je hebt volgens mij ook electrisch bekrachtigde stuurhuizen?

Edit: trouwens, ingeval van automaat + motor afslaan: als je een paar keer pompend remt (paniekreactie?) kan je ook al bijna niet meer stoppen hoor...
                                      Last edited by EG; 17-07-08, 16:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                        Niemand gedacht aan dat de vrouwen! misschien de hele tijd op afdalingen met de rem gingen afremmen, hydraulische remvloeistof + remmen helemaal overhit waardoor ze domweg gingen weigeren? Misschien dat daardoor ook de electronica ging weigeren ofzo?

Ja! Ik, maar je was me voor. lol

Is het geen 3-serie coupé?
                                        Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Maar natuurlijk...het is een BMW :-)
                                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Ik dacht gelijk hetzelfde als Elentinos.

Als de stuurbekrachtiging het begeeft stuurt een auto heel zwaar. Echt veel zwaarder dan een auto zonder stuurbekrachtiging. Met de remmen hetzelfde.
                                            Daarna paniek etc en de rest zien we op de foto. :-)

Kokende remmen zou evt. ook nog kunnen.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                              Heel apart. Dat zie je bijna nooit in Luxemburg! :)
                                              He fopmof, bij zowel de Cougar als de Laguna II is dat niet het geval, vandaar mijn commentaar :)
                                              2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                Ik dacht gelijk hetzelfde als Elentinos.

Als de stuurbekrachtiging het begeeft stuurt een auto heel zwaar. Echt veel zwaarder dan een auto zonder stuurbekrachtiging. Met de remmen hetzelfde.
                                                Daarna paniek etc en de rest zien we op de foto. :-)

Kokende remmen zou evt. ook nog kunnen.
                                                Laatst liet mijn vrouw de picnic ook zonder te starten even iets naar beneden rollen. Nadat ze de handrem had gebruikt kwam ze inderdaad met de mededeling 'de rem deed het niet'. Dus ik vindt de verklaring van elentinos wel erg voor de hand liggend. Is het enige waar ik aan kan denken als je praat over EN stuur EN remmen uitvallen.

Dochters van Marco Bakker?
                                                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Aangezien de snelheid op het moment van er uit springen waarschijnlijk niet echt hoog was(lichte verwondingen bij beide inzittenden is anders wel erg veel geluk), klinkt een afgeslagen motor inderdaad plausibel. Bij wat hogere snelheden wordt de besturing niet echt veel zwaarder.

Het zal toch niet een auto met auto stop/start zijn waarbij mevrouw niet de juiste acties(weer in de versnelling?) had uitgevoerd om hem weer aan te laten slaan?
                                                  Every second of your life is a part of your song

Comment

Volgens het Luxemburgse politiebericht dat ik eerder vandaag ergens googlede, was de elektronica uitgevallen en daardoor 't stuurslot erop geslagen.
                                                    Dat begrijp ik dan nog, met die weirde kaartjes in plaats van sleutels tegenwoordig. Maar de remmen? Zal inderdaad wel uitval rembekrachtiging geweest zijn. En dan moet je inderdaad harder trappen.

*mompelt iets over 'vroeger hadden we niet eens rembekrachtiging'*
                                                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Uitval electronica kan ook betekenen onderbreking contactslot... Door een sleutel per ongeluk om te draaien bijv... Het blijven vrouwen he...

* duikt weg voor meelezende GF *

Comment

Working...
                                                      X