Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportauto-POLL!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Sportauto-POLL!

3 zeer sportieve sportauto's voor onder de 70.000 euro.
    Welke zou je kiezen??

1) Lotus Europa S

0-100 in 5,4 seconden en topsnelheid van 235km/u.
    Fantastisch ding vind ik zelf. Kost 68K en is sinds kort ge-upgrade naar 225pk.

Upgrade :

2) Porsche Cayman

Voor dit bedrag zit je wel aan de basis-versie met 245pk, maar dat is natuurlijk helemaal niet verkeerd!

0-100 in 6,1 seconden en top van 258 km/u!

3) BMW Z4 3.0Si coupé Exec

Misschien een beetje een underdog tussen de Lotus en Porsche, maar dat zie je eigenlijk alleen terug in de prijs! Performance is goed, namelijk 265pk, 0-100 in 5,7sec en top van 250km/u!
    Met een prijs van 60K voor de Executive uitvoering is BMW in dit gezelschap de prijsvechter. Zeker als je naar de uitrusting kijkt! De BMW heeft bijna alles standaard en de Porsche en Lotus niet.

49
    Lotus Europa SE
    34,69%
    17
    Porsche Cayman
    40,82%
    20
    BMW Z4 3.0Si coupé
    24,49%
    12

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Ik vind dit zelf een hele lastige trouwens.
    De Z4 vind ik super, maar is wel een beetje saai vergeleken met de Lotus en de Porsche.

Ik ben het meest nieuwsgierig naar de Lotus, maar ben toch 'bang', dat de degelijkheid v/d Cayman (en ook de wegligging en looks) het bij mij zou winnen.

Zonder te hebben gereden, kies ik dus toch een beetje safe voor de Cayman.
    (wel een witte a.u.b. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

De Z4 zegt me niks in welke uitvoering dan ook, zo ook de Cayman. De Europa:Tja. Maar om dan de Europa maar te kiezen:De Cayman dan maar omdat de rest voor mij suckt eigenlijk:)
      "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
      Mattheüs 7:3-5
      "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
      "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
      "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

Comment

Krijg je die vrouw erbij met de porsche?

Uit deze drie zou ik voor de porsche kiezen, tweede is de lotus.

Zijn dit echt de enige drie onder de 70K

* mompelt iets over gestegen prijzen e.d. *
        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

@RH : wat is er mis met de Z4 dan?

Alfa Giulia 1300 (1966)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Vormgeving heeft me nooit echt mogen bekoren(Z3/M weer wel) Onpractisch(alle3 natuurlijk) Onderstel en gewichtsverdeling en ook M motor(Z4M) vielen me tegen in dagelijks gebruik. Wederverkoop Z4:Slecht.

Als je de eerste 3 oneven getallen achter mekaar zet heb je een betere kar bij het propellormerk.:)
            "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
            "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RH Bekijk bericht
              Vormgeving heeft me nooit echt mogen bekoren(Z3/M weer wel) Onpractisch(alle3 natuurlijk) Onderstel en gewichtsverdeling en ook M motor(Z4M) vielen me tegen in dagelijks gebruik. Wederverkoop Z4:Slecht.

Als je de eerste 3 oneven getallen achter mekaar zet heb je een betere kar bij het propellormerk.:)
              111? :grijns:
              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Een SLK 350! :)

Comment

2k doorsparen en een Exige S meenemen.

Comment

mmm,

a real no brainer. De Lotus natuurlijk :)
                    Hyundai Kauai EV 64 kWh - my 20 - 34K + 12K km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                      2k doorsparen en een Exige S meenemen.
                      +1

In het rijtje van Harry de Cayman, vind ik niet zo geweldig maar beter dan de andere 2.

Comment

Uit deze drie, zou ik de BMW nemen. Maar met 70K zou ik iets anders doen. Ook sportauto-gewijs maar iets meer suiting my needs: deze. Die drie-en-een-half duizend euro lul ik er wel af.
                        Rock on. RS.

Comment

Ik maak weer eens de VFM-keuze, no matter what RH says...
                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Z4....omdat het een BMW is :-)

Zonder gekkigheid (mocht iemand het intreseren....);

Lotus is krap voor me.
                            Porsche heb ik helemaal niks mee.
                            Z4 cabrio vind ik....aardig
                            Z4 coupe vind ik....coool. Vooral een blauwe MZ4 (Z4M? M4? 4MZ?)

Comment

RS speelt vals met z'n Belse prijzen voor automobielen!

Maar, de Z4 dus (het liefst in M maar dat lukt niet nieuw voor het bedrag), verder zie avatar :-)

Comment

Zou zonder aarzelen voor de Cayman kiezen, al heb ik liever de Boxter voor de deur staan.

Comment

De Lotus is het leukst, maar voor mij wel wat krap. De keuze tussen de Porsche en de BMW is moeilijk, zo'n Z4 Coupe is enorm gaaf namelijk. Maar uiteindelijk wint de Cayman het nipt bij mij.
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik heb gekozen voor de Lotus. Volgens mij de lichtste van het stel en een prima basis om lekker me te spelen.
                                    Bij dit stel vind ik de BMW absoluut niet mooi.

Comment

Lastige keuze...

De Lotus lijkt me het leukte om te sturen. Maar ik ben niet zo kapot van het design, doet me meer denken aan van die kitcars, beetje plastic-achtig.
                                      Cayman vind ik wel mooi, maar zou noit een Cayman overwegen tenzij het een S-uitvoering is. Ook het motorgeluid heeft ie in z'n voordeel.
                                      De BMW vind ik 't coolste, maar is mij denk ik iets te veel gericht opluze i.p.v. lekker scheuren. Als M issie hij echt überstoer, maar weet niet hoe zo'n 3.0 rijd.
                                      Giulia 1600 Super '65
                                      Abarth 595 Competizione '15

Comment

Lotus, want:
                                        -motor midden/achter
                                        -300 kg lichter dan de Porsche

Comment

Hum, lastige. Cayman S zou ik kiezen. "Wat, die staat er niet tussen?" Dan maar de lotus. Beetje avontuur, daar hou ik wel van. Benaderd het meest de essentie van autorijden (van a naar b gaan en met net genoeg onderdelen aankomen, om het te overleven). Porsche is perfectie, maar waarschijnlijk te perfect en te log (in vergelijking met de lotus). De "gewone" Z4 doet me weinig. Wel voor het eerst dat ik lees dat een BMW een prijsvechter is. Z4M zie ik wel eens voorbij komen en dat is wel weer een leuk ding. Maar ja, die staat net zoals de Cayman S er niet tussen.
                                          Lotus dus.
                                          When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                            Lotus, want:
                                            -motor midden/achter
                                            -300 kg lichter dan de Porsche
                                            Cayman heeft ook de motor midden/achter. MAar is inderdaad wel 300kg zwaarder. De lotus weegt 995! Cayman is al niet zwaar met zijn 1300. De Z4 weegt trouwens 1295kg. Ook al een lichte jongen.
                                            Last edited by ingmar; 18-07-08, 18:10.
                                            When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ingmar Bekijk bericht
                                              Cayman heeft ook de motor midden/achter.
                                              Klopt Ingmar. Juist daarom viel de BMW voor mij als eerste af.

Comment

Als Lotus-rijder kies ik natuurlijk voor de Cayman. En zo geschiedde.

Comment

Wat, heb je echt een Cayman gekocht dan? :)
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Uit deze drie? De Cayman.

Hoeveel Mustang heb je trouwens voor 70K?

Comment

Ha, die Gummers;

Afgezien van het ruimtevraagstuk laat ik de BMW en de Lotus afvallen omdat ze motorisch net iets te kort komen om de sportwagenbelevenis compleet te maken. Niet qua prestaties want ze gaan allemaal harder dan goed voor mij is. Ook niet qua weggedrag, want een alledaagse bestuurder als ik zal met geen van drieën waarschijnljk ooit het potentieel volledig benutten, maar ik verwacht dat die platte pretgenerator achter de voorstoelen hier toch de icing on the cake is. Voor het overige is geen van de drie een straf natuurlijk, hoewel ik van die twee Duitschers nòg liever de open versies had....
                                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Toch de Z4 gekozen. De Europa vind ik gewoon echt niet mooi genoeg voor de aandacht die hij trekt en met de Cayman heb je binnen een dag het Calimero effect. Na 30x uitleggen dat het eerder een juist-wel Porsche is dan net-niet Porsche is heb je het denk ik ook wel gezien, bovendien, zie Europa, maar dan in mindere mate.
                                                        Every second of your life is a part of your song

Comment

Ha, die MN-P;

Calimero-effect zou natuurlijk kunnen (dat risico wil ik trouwens best wel lopen), maar dat zou ik bij een non-M Z4 toch ook al snel krigen, vrees ik....
                                                          Scherven brengen gelul.

Comment

BMW voor mij. Klassiek concept spreekt me aan, vormgeving ook.

Comment

Goed verhaal Hansv.

Comment

Working...
                                                              X