Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het nieuwe rijden....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Het nieuwe rijden....

Veel automobilisten zijn in het buitenland in de problemen gekomen met hun caravan, meldt De Telegraaf. Dit zou gebeuren omdat ze het nieuwe zuinige rijden proberen toe te passen in de bergen.

Volgens de ochtendkrant proberen de vakantiegangers berg op te rijden in de vijfde versnelling, maar de motor maakt dan te weinig toeren.

De ANWB waarschuwt dat het zuinige rijden dat de overheid propageert, niet geschikt is voor auto's met caravans. "We adviseren om de toeren er goed in te houden. Dat is veiliger en bovendien beter voor de auto's", zegt een woordvoerder van de ANWB.

bron: nu.nl

--------

Tja, was welhaast te verwachten niet?
    Oliestoken voor het goede doel

Dus...

Merk dat het Nieuwe Rijden begint aan te slaan. Mensen die al 100 meter voor een stoplicht de voet van het gas geven en tergend traag naar het stoplicht rollen.

Al waar ze vervolgens nog moeten stoppen en stilstaan omdat de detectielussen pas voor het stoplicht liggen.

Ook irritant die mensen omdat je niet weet of ze nu wel of niet gaan stoppen voor het zebrapad of dat ze voorrang aan je gaan geven. Hebben ze je wel of niet gezien?

En dan het breinloze volk dat in coma op de cruise control op de middelste baan blijven rijden. Of je klemrijden achter die vrachtwagen omdat ze te belazerd zijn om wat gas bij te geven en ze per se de maximumsnelheid (of 5km/u eronder) blijven rijden.
    Dat bij het Nieuwe Rijden 'anticiperen' hoort, dát waren ze even vergeten.
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Of je klemrijden achter die vrachtwagen omdat ze te belazerd zijn om wat gas bij te geven en ze per se de maximumsnelheid (of 5km/u eronder) blijven rijden.
      Dit kan je natuurlijk ook omdraaien; jij anticipeert niet en laat je klemrijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
        En dan het breinloze volk dat in coma op de cruise control op de middelste baan blijven rijden. Of je klemrijden achter die vrachtwagen omdat ze te belazerd zijn om wat gas bij te geven en ze per se de maximumsnelheid (of 5km/u eronder) blijven rijden.
        Dat is ook typisch cruise control gedrag. En dan het liefst met zo'n kansloos navigatiesysteem zoveel mogelijk in het zicht op het dashboard. Want stel je voor dat je vergeten bent waar oma ook alweer woonde.

Maar hoe a-technisch ben je als je stug in z'n 5 door blijft rijden met een hevig protesterende auto?
        Auto's: veel...

Comment

LOL.

Al die mensen die in de vijf met een caravan tegen een berg op proberen te rijden, moeten voor straf een week lang met nog narokende motor stranden op de meest verschrikkelijke Franse camping.

Hoe DOM kun je zijn.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
            Dus...

Merk dat het Nieuwe Rijden begint aan te slaan. Mensen die al 100 meter voor een stoplicht de voet van het gas geven en tergend traag naar het stoplicht rollen.

Ja!! En dat is heel irritant als je een milieu-vriendelijk start-stop systeem in je auto hebt.
            Ik wil namelijk naar een stoplicht rijden, dan in 1 keer stoppen en stil staan, zodat de motor af kan slaan (= goed voor het milieu!), maar dat lukt heel vaak niet, omdat er van die lui langzaam op de rij afrijden. Als je dan stil staat begint het alweer te rijden.
            Heel erg irritant!

Ook irritant zijn die lui die 5 meter ruimte voor zich laten bij een stoplicht, maar wel stil gaan staan. Ik stop dan ook en de motor slaat af (= goed voor het milieu!). Maar exact op dat moment besluit die bejaarde rukker of wat het ook is, toch ineens dat gat van 5 meter dicht te rijden, waardoor dat gat ineens voor jou is, met als gevolg dat ik weer moet starten om dat gat dicht te rijden. (anders loop je het risico dat 1 of andere Passat hem ertussen gooit)

Maar dit gaat meer over de problemen met het nieuwe "nieuwe rijden". :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red205 Bekijk bericht
              Maar hoe a-technisch ben je als je stug in z'n 5 door blijft rijden met een hevig protesterende auto?
              Ach, ze hebben wel even 5liter cheap-o-benzine uit Luxemburg uitgespaard!

(Dat de motor in de prak zit en dat duizenden euro's kost vergeet men dan graag).

Comment

Toch kun je - als je er op let - er flink zuinig mee rijden. De 520i touring staat op 8,2/100 km. (Hierbij gelijk de nieuwe gummentred: Het Nieuwe Patsen).

Maar, zoals met alles, gebruik het met mate en blijv idd anticiperen.

En trek vooral in je favoriete stukjes nog ff lekker door naar de redline, daar ga je ook niet failliet aan...

Ja, sorry voor deze troosteloze bijdrage, maar je moet je een beetje aan je auto aanpassen. En knallen gaat niet met een 520i touring. Je kunt het wel proberen, en hij gaat dan ook wel zuipen alsof je aan het knallen bent. Hij gaat alleen niet zo rijden...
                You know that reality is immaterial

Comment

Ja!! En dat is heel irritant als je een milieu-vriendelijk start-stop systeem in je auto hebt.
                  Ik wil namelijk naar een stoplicht rijden, dan in 1 keer stoppen en stil staan, zodat de motor af kan slaan (= goed voor het milieu!), maar dat lukt heel vaak niet, omdat er van die lui langzaam op de rij afrijden. Als je dan stil staat begint het alweer te rijden.
                  Heel erg irritant!
                  Zo lang er al iemand in de buurt van de detectielussen is laat ik hem ook (wel enigszins redelijk) uitrollen. Zo lang je kan rollen ben je dan altijd sneller dan degene die tot stilstand is gekomen(moet je wel 2 banen hebben en ook niet een baan voor afslaand verkeer blokkeren), het verbruik is bij geslos net zo laag als bij een uitgeschakelde motor(0) čn je hoeft niet opnieuw op snelheid te komen, dus dat scheelt brandstof. Maar vooral, je bent zonder effort gewoon veel sneller.
                  Every second of your life is a part of your song

Comment

Met die hoge benzinekosten is het "nieuwe rijden" geen overbodige luxe bij de Cobra... Scheelt toch veel centen hoor :-)
                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Hier staat de verbruiksmeter op 5,7/100.
                      Wie biedt minder?
                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                        Ik wil namelijk naar een stoplicht rijden, dan in 1 keer stoppen en stil staan, zodat de motor af kan slaan (= goed voor het milieu!),
                        Uitrollen in de versnelling is ook nul uitstoot. Als je dat dus doet in plaats vn door blijven gassen is dat weldegelijk zuiniger.
                        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Ongelooflijk dat mensen (massaal) proberen in vijf bergop met een caravan te rijden. Zelfs als het lukt is niet zuiniger dan in 5 of vier en de pest voor je motor. Dat mensen zo dom zijn...

Comment

Waarom zijn ze eigenlijk precies gestrand? Zolang doorgereden dat de motor echt kaduuk gaat? Of lukte het gewoon niet en zijn ze verstandelijk niet in staat geweest om een tandje terug te schakelen?

Comment

Leek me wel een vermelding waard;

2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jersey951 Bekijk bericht
                                Waarom zijn ze eigenlijk precies gestrand? Zolang doorgereden dat de motor echt kaduuk gaat? Of lukte het gewoon niet en zijn ze verstandelijk niet in staat geweest om een tandje terug te schakelen?
                                Ik denk dat laatste. 99% van de mensen heeft echt de ballen verstand van de techniek. Zelfde categorie die het remmen op de motor bergaf ook niet begrijpen. Verdienen dan ook niet beter.
                                You know that reality is immaterial

Comment

Komkommertijd, zelfs in de Telegraaf...

Comment

Hier gemiddeld 3.8l/100 met de bmw.(en da's benzine).
                                    All you need to remember is the number '70' .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jersey951 Bekijk bericht

dat schakelen van 1 naar 3 naar 5 wordt waarschijnlijk ook gewoon toegepast met caravan achter de auto, en ook nog in de bergen. Dan sta je op een gegeven moment wel snel stil.
                                      Forza!

Comment

Kan me haast niet voorstellen dat zo'n Nije Rijer niet op het idee komt om die Kia Picanto met Adria d'rachter even terug in z'n 4 te snokken wanneer de teller de 60 km/h in negatieve zin passeert op 't eerste stukje vals plat in België. Lijkt me dus een nogal zwaar aangezet artikel, en gezien de bron is dat ook niet zo verwonderlijk. Waarschijnlijk één of andere achterzwager van de Chef VOORPAGINAHOOFDLETTERS die na een frustrerende trip sleuthutten waarbij de Scania's met oplegger hem voorbijvlogen, iets had opgemerkt tijdens de jaarlijkse familie-BBQ-mee-veul-saus dat "dat nieuwe rijden echt niet werkt hoor, op de Alpe d'Huez, met een Adria achter een Meriva 1.2".

Voor de rest doe ik aan dat zuinigheidspatsen niet mee. Stelletje homo's. Punniken.org'ers. Sandalendragers. OPBRANDEN DIE DOOIE DINOBOTTEN!!

Wat ook wel helpt is dat mijn privéauto geen verbruiksmeter heeft, en dat mijn leaseauto toch altijd 1 op 10 rijdt no matter what je d'r mee doet. :)
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik rij al vaak 30 in z'n 6. Helaas lukt het zuunige rije nie ech..... En in de 5 zit ik bijna nooit. Meestal van 4 naar 6....of...3 :-)

Keek laatst even naar Hauling. Blok van 400PK met maar 265 NM.... Kan dat kloppen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                            Meestal van 4 naar 6....of...3 :-)
                                            Meestal rijd ik ook 1, 3, 5. Met de sportbak merk je bij opeenvolgende versnellingen soms bijna niet eens dat de toeren terugvallen.

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                            Keek laatst even naar Hauling. Blok van 400PK met maar 265 NM.... Kan dat kloppen?
                                            Viel mij ook op. Volgens mij hebben ze de verkeerde eenheid gebruikt of was er iets anders niet in de haak. Bovendien is de PK/Nm verhouding niet Amerikaans, het zou me ook verbazen als het blok 3 liter of kleiner was, waar het met dat koppel toch op lijkt.

Comment

In de ondertiteling of werd het daadwerkelijk zo gezegd ??

( in de ondertiteling staat vaker complete onzin ..)
                                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Meestal lees ik ondertiteling niet (opschepmode on). Maar zou het kunnen? Veel PK's en weinig koppel?

Comment

Zo zegt het niks.

Bij hoeveel toeren ???
                                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Ja, het kŕn. Denk bijvoorbeeld aan F1, daar is het koppel ongeveer gelijk en het vermogen meer dan 2x zo groot. Maar aangezien dit blok na één of andere GM performance tuning(o.a. nokkenas, waarschijnlijk geoptimeerd voor pk's) 500pk leverde(of: zou moeten leveren) lijkt me dat niet echt waarschijnlijk. Ik verwacht eerder dat het koppel ongeveer het dubbele bedraagt.

Ik bedenk me ook net dat het een Corvette LS2 blok betrof, dus dat kunnen we gewoon opzoeken..... It produces 400 hp (298 kW) at 6000 rpm and 400 ft·lbf (542 N·m) at 4400 rpm from a slightly larger displacement of 6.0 L (364.3 inł).

Het resultaat vond ik trouwens prachtig. Die zilveren vlakken stonden čcht geweldig. Moet ik ook maar eens op de 6 doen.... ;-)

@w220l: Het stond in elk geval in de ondertiteling(geluid stond zacht). Ik was het vergeten te melden, maar ik nam al aan dat dat een ondertitelingsfout was en zelfs met een lb/ft. vergissing kom je volgens mij nog (veel) koppel te kort.

EDIT: ze zeiden niet bij hoeveel toeren, maar men verwacht in elk geval dat het maximum koppel vermeld wordt(liefst mčt toerental natuurlijk).

Comment

*Zucht alvast voordat Geelhoed komt melden dat zijn Westfield 30.000Nm heeft*

;D

Comment

Ter onderbouwing van mijn eerdere post: http://www.nu.nl/news/1666545/50/%27...igatie%27.html

Zal hetzelfde type leeghoofden zijn als die in z'n 5 met de caravan achter de auto de berg oprijden...
                                                        Last edited by Red205; 21-07-08, 15:37.
                                                        Auto's: veel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
                                                          Je bedoelt 1 op 3,8 ? ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                            Hier staat de verbruiksmeter op 5,7/100.
                                                            Wie biedt minder?
                                                            5,6 L/100. :) Selectief de airco gebruiken scheelt wel een stukje. En geen Autobahn in het traject ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
                                                              Welke motorfiets is dat?
                                                              2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                                                                *Zucht alvast voordat Geelhoed komt melden dat zijn Westfield 30.000Nm heeft*

;D
                                                                Als ik haar op een hefboom van 5 meter zet wel!

Comment

Working...
                                                                X