Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

KM-heffing en leasemarkt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • KM-heffing en leasemarkt

    Ben wel benieuwd wat het effect van de KM-heffing voor de leasemarkt zal zijn.

    Leaserijders zijn over het algemeen veelrijders. Aangezien het omslagpunt waarbij meer/minder betaald moet gaan worden dan de oude situatie bij een relatief laag aantal km's ligt, zullen de kosten voor leasend Nederland naar verwachting aanzienlijk omhoog gaan.

    Ergo, zal men voor dezelfde kosten een klasse lager moeten gaan rijden?
    Je gaat het pas zien als je het door hebt

  • #2
    zou leuk zijn voor rijders als ik. die 70-80.000 km per jaar doen, maar waarvan 95% buiten de randstad. Juist ja: dat gedeelte dat waarschijnlijk minder / later / niet moet gaan betalen voor die kilometers.
    hoe gaat de leasemij dat doen? waarschijnlijk betaal is straks dus ook meer voor het rijden op gratis wegen

    Comment


    • #3
      Aanschafprijs van de auto zal tegelijkertijd wel lager worden. Tenminste, dat is de belofte.
      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

      Comment


      • #4
        Ligt er helemaal aan wie die kosten moet gaan betalen natuurlijk.
        De werkgever? De werknemer zelf? Of fifty-fifty?

        In principe gaat de WB omlaag, dus wordt leasen iets goedkoper, want dat wordt gewoon doorbelast. Ik denk niet dat leasemaatschappijen auto's gaan aanbieden inclusief KM-heffing, want die kosten zijn veel te variabel.
        Het lijkt mij dus het handigste als dit geheel buiten de leasemaatschappij om gaat.

        Dus leasen wordt goedkoper (ivm WB), maar andere kosten nemen toe. Als dit enigszins in evenwicht is (dat was ooit het doel), dan verandert er weinig.
        Behalve voor iemand als Djurre, want hij rijdt weinig in de randstad.

        Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)



        Comment


        • #5
          @Panda : zou de BPM omlaag gaan of de WB? Of beide?

          Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)



          Comment


          • #6
            Misschien dat werkgevers dan 2x nadenken voordat ze werknemer X elke dag van regio A naar klant in B sturen en werknemer Y van regio B naar klant in A. Nu maakt het toch bijna niet uit, los van het feit dat je werknemer soms wat zeurt.
            Every second of your life is a part of your song

            Comment


            • #7
              Het kost ze nu ook meer aan brandstof.

              Maar dat blijft peanuts vergeleken met het geld wat ze met je verdienen. Met een beetje mazzel kost je ze iets van 20 tot 30 euro per uur en de klant betaalt iets van 60-100 euro per uur. Voor die winst gaan ze echt niet nadenken hoor en laten ze je gewoon 4 uur per dag in de file staan. Dat is toch jouw tijd en kost ze geen cent. Als jij je 8 uur maar maakt.

              Tsjing-tsjing.
              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

              Comment


              • #8
                Ha, die Panda;

                "Met een beetje mazzel kost je ze iets van 20 tot 30 euro per uur"

                Als je de werkgeverslasten meetelt kost een werknemer tot zo'n twee keer zijn bruto uurloon.
                Neemt natuurlijk niet weg dat je dan nog lang niet aan het uurtarief komt dat de klant voor hem neer moet leggen, maar toch....
                Scherven brengen gelul.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                  Ligt er helemaal aan wie die kosten moet gaan betalen natuurlijk.
                  De werkgever? De werknemer zelf? Of fifty-fifty?
                  Ik voel dat er een Gloep En/Gloep Twee-discussie zit aan te komen. TSM, kom d'r maar in! :)

                  Ik, als Gloep En-rijder (d.w.z. auto voor het werk nodig, ambulante functie) ga natuurlijk geen rooie cent betalen aan die kilometerheffing. Dan plug ik mijn laptopje wel thuis in en werk van daar uit. Mijn ritten naar kantoor en klanten zijn altijd doelgericht (d.w.z. ik ga niet naar kantoor als ik er niet hoef te zijn voor een vergadering o.i.d.), dus verwacht ik dat mijn werkgever me daar voor compenseert.

                  Ben je Gloep Twee (dus: leaseauto is beloning en je hebt hem eigenlijk niet nodig voor je werk): gewoon schokken net zoals de rest van het plebs die in plaats van in die gare Corsa ook in die gare trein hadden kunnen zitten.

                  Zo. En dat voor een woensdag. :)
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                    Ik voel dat er een Gloep En/Gloep Twee-discussie zit aan te komen. TSM, kom d'r maar in! :)

                    Ik, als Gloep En-rijder (d.w.z. auto voor het werk nodig, ambulante functie) ga natuurlijk geen rooie cent betalen aan die kilometerheffing. Dan plug ik mijn laptopje wel thuis in en werk van daar uit. Mijn ritten naar kantoor en klanten zijn altijd doelgericht (d.w.z. ik ga niet naar kantoor als ik er niet hoef te zijn voor een vergadering o.i.d.), dus verwacht ik dat mijn werkgever me daar voor compenseert.

                    Ben je Gloep Twee (dus: leaseauto is beloning en je hebt hem eigenlijk niet nodig voor je werk): gewoon schokken net zoals de rest van het plebs die in plaats van in die gare Corsa ook in die gare trein hadden kunnen zitten.

                    Zo. En dat voor een woensdag. :)
                    De basisleaseprijs zal inderdaad naar beneden gaan en daarboven op zal een leaseprijs moeten komen per gereden kilometer met een onderscheid tussen zakelijk of priv.

                    Dat kan administratief nog wel een leuke worden. De harde grens aan kilometers voor de bijtelling likt mij in ieder geval niet maar te handhaven omdat dit niet in lijn ligt met de betaling per kilometer.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht
                      De harde grens aan kilometers voor de bijtelling likt mij in ieder geval niet maar te handhaven omdat dit niet in lijn ligt met de betaling per kilometer.
                      Op zich zou er bij het systeem ook een werk/priv optie(via een knopje?) opgenomen kunnen worden zodat je ook je bijtelling per kilometer betaalt. Zou k eerlijker zijn. Dan vervalt de grens volledig, al zou je een kleine km-heffings vrije voet kunnen implementeren
                      Every second of your life is a part of your song

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                        Op zich zou er bij het systeem ook een werk/priv optie(via een knopje?) opgenomen kunnen worden zodat je ook je bijtelling per kilometer betaalt. Zou k eerlijker zijn. Dan vervalt de grens volledig, al zou je een kleine km-heffings vrije voet kunnen implementeren
                        Ik wilde het niet zeggen maar als er sowieso een kastje in de auto moet komen voor de kilometerheffing dan zou ik als leasemij zo'n knop er wel op willen hebben.

                        En dan gelijk alle auto's een klasse5 alarm met GPS zodat de verzekeringspremies nog wat verder omlaag kunnen.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht
                          Ik wilde het niet zeggen maar als er sowieso een kastje in de auto moet komen voor de kilometerheffing dan zou ik als leasemij zo'n knop er wel op willen hebben.

                          En dan gelijk alle auto's een klasse5 alarm met GPS zodat de verzekeringspremies nog wat verder omlaag kunnen.
                          En dan zijn de kassa's van Spee langs de snelweg ook niet meer nodig.

                          Comment


                          • #14
                            Yep, en TT zal wel hun HD traffic systeem willen verkopen aan de overheid om zodoende ook realtime file info te genereren.

                            Comment

                            Working...
                            X