Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lease shortlist CM

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lease shortlist CM

Nou, dan zal ik ook maar alvast een lijstje aanleggen. Binnenkort een andere baan dus dat wordt proefrijden.

Dit zijn de wagens die ik op het oog heb. In principe wil ik voor de 159 gaan maar mocht iemand een ander idee hebben dan hoor ik dat graag. O ja, het wordt in ieder geval een diesel. Budget 35-40 K.

Ford Mondeo 2.2 TDCi 175pk Titanium

Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Business Pro

Audi A3 Sportback 2.0 TDI 170pk Ambition

Volvo V50 D5 Edition II

Renault Laguna 2.0 dCi 180 GT
    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

<eerst even verwerken dat TM/CM daadwerkelijk door een sollicitatieprocedure is gekomen en door een bedrijf is aangenomen, hoe kan zoiets??>

Umm, kom ik weer MAZDA 6!!! Wel ietsje kleiner dan de mondeo, maar stuurt en rijdt ook scherper en sportiever. Volgens de testen dan, ik heb zelf niet met de laatste mondeo gereden moet ik toegeven.

Verder zie je de wagen veel minder dan de mondeo, laguna etc. Veel leukere keus.

En als je de A3 overweegt zijn er in die klasse natuurlijk veel meer leuke (en snelle) hatchbacks!

Comment

dit topic staat er al 2 uur en geen reacties. Ben ik dan de enige die Ralph niet op ignore heeft staan? :p

Comment

Die klok klopt niet want ik heb het topic net geplaatst ;-)

Een Mazda 6 is erg mooi maar vindt het motoraanbod wat beperkt. Wil toch wel 140+ PK hebben....

Comment

Ik ga straks 40-45 K km per jaar rijden, dus de nadruk ligt op comfortabel cruisen in een goed smoelende representatieve auto met een mooi interieur. Vroeger heb ik ook Alfa gereden (155 & 156) dus de keuze voor de 159 ligt voor de hand. En als ik tegenwoordig kijk wat voor 4/5 deurs bolides er op de weg zijn dan zijn er maar een paar die ik echt mooi vindt. Een Lexus IS 220D is ook prachtig maar imo iets teveel qua bijtelling. Ik lever mischien wat PK's in maar daar heb ik een andere auto voor ;-)

Comment

Ga es rijden in een 159 zou ik zeggen, kijken of het je bevalt. MY2008 heeft andere stoelen, dus dat kan heel veel schelen.

A3 zou ik niet doen, heb je nu al. Wordt saai denk ik om daar weer lange tijd in te rijden.
            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Uit dit rijtje kies ik blind de Alfa. Toch ga ik je de Mondeo aanraden, ik wil namelijk eigenlijk helemaal niet dat jij in een Alfa gaat rijden. :)

(Zo, that seals the deal, hij bestelt NU een 159.)

Vertel eens wat over de nieuwe baan? En hoe zat dat nou met die "kutweken" waar je het over had...?
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

159 natuurlijk! Mooi ding. Goede kleur kiezen (niet zwart of donkerblauw) en mooi leer.

Mazda 6 is leuker voor ons, kunnen we weer ouderwets lachen. Wat dat betreft mis ik de Zoom-zoom 3 van Tux/Arjan ook een beetje. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                  Een Lexus IS 220D is ook prachtig maar imo iets teveel qua bijtelling.
                  Ah, dus geen mega-bonus meer......

Ik heb gehoord dat een Dacia Sandero erg geschikt is voor jouw wensen....
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                    159 natuurlijk! Mooi ding. Goede kleur kiezen (niet zwart of donkerblauw) en mooi leer.

Mazda 6 is leuker voor ons, kunnen we weer ouderwets lachen. Wat dat betreft mis ik de Zoom-zoom 3 van Tux/Arjan ook een beetje. :-)
                    Ik ook :-) Met z'n stofzuiger-/naaimachine-/staafmixermotor :-)

Comment

waar is het topic over het hoe en waarom van het ontslag staande voet nu eigenlijk? :)

Comment

Uit dit rijtje zou ik de Mondeo nemen, puur voor de ruimte en de motor.
                        Anders de 159, absoluut de mooitste van dit rijtje.
                        BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Wat vinden we van een Volkswagen Passat CC 2.0 TDI 140pk ?
                          Standaard 17" jetsers en is eigenlijk wel een mooi design..

Comment

Zijn de leasevoorwaarden/-budget vergelijkbaar met je vorige werkgever?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                              Wat vinden we van een Volkswagen Passat CC 2.0 TDI 140pk ?
                              Standaard 17" jetsers en is eigenlijk wel een mooi design..
                              ... ik zou de Laguna of Mondeo nemen als ik jou was.

Comment

De Passat CC is wel mooi maar ook een stukkie duurder dan de andere in de lijst. Een Passat CC heb je vanaf EUR 38.990 terwijl de Mondeo Titanium met 140pk diesel EUR 33.775 kost.

En dan neem ik aan dat in de CC wel de nieuwe CR 140pk motor zit? Die ouwe pompverstuiver verpest de looks namelijk nogal met dat irritante genagel...
                                Last edited by JC; 29-07-08, 15:11.
                                BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Pfffff.... Dit moet toch een leuker draadje op kunnen leveren....
                                  You know that reality is immaterial

Comment

Om nog een beetje in de smaak te vallen bij de linedanceclub is de Chevrolet Epica misschien nog een goede outsider?

De 2.0 vdci Executive automaat is er vanaf EUR 36.495. Met die bergen ruimte, heerlijke amerikaanse rijeigenschappen en dan mooie klikoplastic in het interieur.

Comment

Met innovatieve 4trapsautomaat (past dus ook prima bij de badkuip).

Comment

Kijk, we zijn weer op de goede weg...... ;-)
                                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Wel een raar lijstje, met een A3 en een Mondeo erin..Heb je nog enige criteria of moet het leasebudget gewoon op ?

Comment

Het is gewoon een lijstje van auto's die ik mooi vindt en tevens passen bij het beschikbare leasebudget. De meesten zullen zo rond de 800 euro/maand zitten verwacht ik...

Comment

*PROEST!*
                                              De verse ristretto spatte over het toetsenbord van Luigi, de Alfa verkoper. Verkoper? Nee, volbloed liefhebber, met een cuore sportivo zoals alleen de echte liefhebbers dat kennen. Passie met hoofdletter P. Alles had Luigi al meegemaakt in zijn showroom. Van dikke bankiers die met een schoenlepel hun open raspaardje ingelepeld moesten worden tot en met de dertien-in-een-dozijn vertegenwoordiger die gewoon iets leuks kwam uitzoeken. Maar dit?

De onregelmatige ploffen, geproduceerd door een raar soort badkuip hadden Luigi al verstoort doen opkijken van zijn blauwe scherm, maar wat er nu binnenkwam wandelen over de glimmend gepoetste zwarte, uiteraard uit Carrara geïmporteerde marmeren vloer, dat had Luigi nog nooit gezien.

De sporen aan de cowboylaarzen maakten een slepend geluid over de marmeren vloer. Luigi voelde pijn in zijn maag bij het idee dat zijn vloer bekrast zou worden. De cowboy was geheel in stijl gekleed, de hoed ietwat scheef, de lederen roesjes hingen keurig in rijen aan de mouwen, en zelfs de leren veter rond de nek als soort van stropdas ontbrak niet.

"Hé, laat mij eens wat zien van die kekke Italiaanse meuk, vriend. Oh ja, ik ben Ralph, aangenaam. Zwart graag, beetje suiker." Sprak de cowboy op een nonchalante toon tegen Luigi. De harde stem resoneerde in de showroom, en even dacht Luigi dat deze stem de ruiten van zijn geliefde Qutrovalvole deed trillen. De ongemanierdheid deed Luigi helemaal rillen.

Ralph, Ralph? Luigi moest meteen aan Ralph Imbar denken, maar die was toch al zeker enige jaren dood? Wat moest deze cowboy tussen zijn bella machina's? Waarom moest juist dit figuur nu in zijn showroom komen, over zijn marmer slenteren, op zijn lederen interieur komen zitten?

Snel zette Luigi de koffieautomaat aan het werk. Géén ristretto voor deze ongenode gast. Automaten koffie, meer was deze man niet waard. En terwijl het kokend water de gevriesdroogde koffieprut deed veranderen in iets dat in de verste verte wellicht op koffie leek, vroeg Luigi zich af hoe hij de cowboy in hemelsnaam zo snel mogelijk weg zou krijgen. Weg, naar een plek waar de man beter op zijn plek zou zijn, de Chevrolet-dealer ofzo, de Chrysler-dealer, of welke dealer dan ook. Luigi's merkliefde voor Alfa was te groot om deze man ooit een Alfa te slijten. Schande voor zijn geliefde merk, een cowboy in een Alfa? Het was blasfemie om er alleen maar aan te denken.

"Ach, het is maar een leasert, dus ik durf die Italiaanse rommel wel aan" sprak de cowboy met zijn veel te luide stem. "Dus doet mij nou maar een offertetje, regelen we de boel, doe jij er een lekker setje speakers in, komt helemaal goed."

Luigi zocht naar argumenten. Hoe kon hij deze man nu overtuigen van het feit dat hij vooral géén Alfa moest nemen?

*to be continued, maar door wie??
                                              Last edited by Kiwi; 30-07-08, 09:46.
                                              Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Luigi zegt ok en pakt de sleutels van die ene, speciale 159. De Business Pro. Met het bonkige onderstel, de harde, oncomfortabele stoelen met het glimmende, keiharde leer. Die met 2.2JTS achterop, maar in werkelijkheid een afgeknepen 1.8MPI aan boord.

Met een brede glimlach loopt Luigi naar Ralph, biedt hem de smerige automatenkoffie aan en zegt met zijn beste Italiaanse accent: "Maar-e natuurlijk-e signore, wai hebben hele mooie Ietaliaanse auto voor jou-e. Maak snel een proefrit-e, kaike wat jai er van vind-e."
                                                Ralph slaat zonder blikken of blozen de koffie achterover en zegt: "Lekker bakkie, perfect spul die Italiaanse koffie, ik ben een kenner."
                                                Luigi grimast en kan het niet nalaten te mompelen dat het gewoon Douwe Egbers is. Ralph hoort em niet, pakt de sleutels aan en samen lopen ze naar de auto.
                                                Luigi wijst nog even op enkele eigenaardigheden van de 159, zoals het knopje om de achterklep open te maken dat in het dak zit. Vlug geeft Luigi nog een duw tegen wat loszittende bekleding (er zijn grenzen) en zwaait Ralph uit.

Wie volgt?
                                                All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

De 159 was de poort nog niet uitgereden, of Luigi stond al in de werkplaats. "Jullie twee", hijgde hij, buiten adem van het rennen, en wees naar twee monteurs die in een hoekje een espressootje zaten te lurken. "Pak beide een auto uit de showroom en rij die cowboy achterna."

Beide knikten met een blik van 'ah, het is weer zover' en scheurden even later weg in hun 159s.

Een kwartiertje later stond Ralph weer voor de balie en smeet nors de sleutels neer.

"Ik heb me bedacht", mompelde hij.

"Wat zónde!", riep Luigi met nauwelijks verholen vreugde. "Hoezo?"

"Nouja, het is toch een ander slag hè, zo'n Alfa." En met rinkelende sporen liep hij het pand uit.

Even later reden ook de twee monteurs weer het terrein op. Luigi liep ze tegemoet. "Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen?"

De eerste monteur wees grijnzend op de roze zakdoek die nog uit z'n achterzak hing. De tweede grijnsde mee en zei, "Wai bai stoplicht, weetje. Raampje omlaag. He, lekkerrrr cowboy! geroepen, weetje. Achmed en Mohamed willen lekker moslimtrio! geroepen, weetje. Maar cowboy niet in stemming, weetje."
                                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

"Heel goed. Maar waarom dat bij die dikke bankier nou niet werkte..."

Comment

Wat, nu al weer terug? Die pretletter is net 10 minuten weg!

Luigi beende hoopvol naar de deur. Wellicht was de ondermaatse 1.8 MPI zo'n domper dat dit de cowboy z'n Alfawensen de das om had gedaan?

"Goddomme, geile bak man!", bulderde de Stetsonist, "Trekt als een jongen van zestien, HA HA HA HA weetjewelweetjeniet. Hee, doe nog eens koffie?"

Luigi zuchtte. Dit zou nog wel eens een probleem kunnen gaan worden. Als hij NU niet alle registers open zou trekken, reed deze proleet straks gewoon in een Bella rond. Dat nooit!

"Gaat oe zitte, menere Ralph-e... 'ier is oe ko'ffie", gebaarde Luigi. Hij vervolgde, "Er ies wel ene ding dat-e oe moet weet-e, ies belangrijk".

"Wat dan?", vroeg de cowboy, "Ik moet toch niet op m'n knieeën met de boks op de enkels, zoals bij de BMW-dealer he? Want dat trek ik even niet na die proefrit in die 118d vorige week, HA HA HA HA voel je wel, he he."

"Nei, nei... nei, dat-e niet-e", fronstte Luigi, "Geloekig niet-e. Maar iek moet oe vertel-e, vorige waaik heb iek zo ene centocinquentenove verkocht-e aan-e, hoe 'eet ze nou ook-e weer-e?"

"Als je Rita Verdonk zegt, bestel ik er gelijk 5, WOEHAHAHAHA!", resoneerde het door de chique showroom.

"Nei, niet die Rita!", schrok Luigi, "nei, aan die speelster-e van die tafeltennis-e. Hoe heit zij?"

De cowboy trok bleek weg. "Wat? Bettine Vriesekoop?", hapte hij naar adem.

"Si! Vriesiekoop-e, die was het!", glom Luigi.

"JA IK GA GODVERDOMME NIET IN DEZELFDE WAGEN RIJDEN ALS DIE STRIJKPLANK MET TWEE RUGGEN!!", gilde de cowboy nu woest.

"Het spait mai, menere Ralph-e", glimlachte Luigi.

Het geklingel van de sporen die de showroom uit, de Cobra in gingen, klonk Luigi als muziek in de oren. Hij slaakte een zucht van verlichting. Pfew, tijd voor een ristretto. This was a close call.

:)
                                                      Mini Cooper Clubman
                                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

... maar die van brun is ook mooi. :):)
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Vooral met de toevoeging van Stefan :-)

Comment

Ralph: excuses voor het vermoorden van een leasebak-zoek-draadje :)

Maar dit soort draadjes kan echt alleen op Gummen. Blijft leuk....
                                                            Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

CM, van het groen uitgeslagen forum kan ik me herinneren dat je de 159 maar een logge stuiterbak vond. En dat je daarom voor de strak sturende A3 Attraction koos. Changed your mind?

Comment

Deel 1 van je uitspraak kan ik inkomen, Taeke, maar deel 2...

Comment

Working...
                                                                X