Zo, de dreier de deur uit, de BV opgestart en de trein al als daily driver opgegeven (er staat tijdens de zomermaanden meer file op de treinsporen, dan op de snelweg).
Daily driver is m'n 12 jaar oude Audi Cabriolet met 1.9tdi geworden. Rammelbak, maar wel lederen zetels en een werkende stoffen kap. En de vijfspaaksvelgen zijn lekker snel te wassen.
Toch hardop dromen over een volgende auto, en gezien mijn BV een car policy heeft van "cabrio verplicht" zal ik dus moeten doordrukken om toch die dikke touring te krijgen ;)
Nee, alle gekheid op een stokje... Ik kan en wil wat klassiekers shoppen, maar besef dan ook wel weer dat ik te snel buiten budget beland. Maar ja, dan mogen we ook even dromen voor de "toekomst".
Budget is dus praktisch 20000-60000€, maar er zitten er een paar tussen die tot 100000 gaan, maar kom, laten we even dromen...
Het probleem is dat er wagens tussen zitten die me niet zo meer aanspreken, maar ik weet niet welke andere modellen er bestaan die beter in de lijn liggen...
Prijzen zijn Belgisch:
BMW Z4 M
Deze vind je tweedehands voor een 40000€ in Duitsland.
+ motor
+ rijgedrag
+ zetels
+ ringauto
- verouderde technologie
- iDrive zit er niet in
- absoluut geen praktische auto
BMW 330d Touring
Nieuwprijs is toch een dikke 55000€ voor een goed aangeklede versie
+ motor
+ rijgedrag
+ zetels
+ nieuwe iDrive
+ laadruimte
+ ideaal als demo voor m'n zaak, en dus fiscaal voordeliger
- is geen cabrio
- geen daily ringer
BMW 123d cabrio
Nieuwprijs is 50000€ voor een aangekleed model
+ rijgedrag
+ zetels
+ nieuwe iDrive
+ stoffen dak
+ cabrio
+ achterbank
- geen zescilinder
BMW 135i cabrio
+ rijgedrag
+ zetels
+ nieuwe iDrive
+ stoffen dak
+ cabrio
+ achterbank
+ motor
- brandstofgebruik?
BMW M3 cabrio E46
Tweedehands ben je met 30000€ gesteld
+ M3
+ achterbank en koffer
- verouderd model
- geen iDrive
BMW 330d cabrio
Nieuwprijs een dikke 60000€?
+ motor
+ rijgedrag
+ zetels
+ nieuwe iDrive
- kofferruimte is onbruikbaar
- ik vind de auto aan de zijkanten ongelofelijk vlak en saai
Verder dacht ik nog aan:
BMW 635d/M6
Ik vond het een vette bak, maar eigenlijk ziet ie er ook redelijk zwaar uit... M'n vrouw vond een 650i waar ze mee reed niet "duur" en exclusief aanvoelen...
BMW M3 cabrio E93
Lichtere auto dan de 6, maar nog altijd een zware auto. Lijnenspel op de zijkanten is al leuker dan een 'kale' E93, maar ik stel me dan ook weer de vraag: heb je al die PK's nodig voor dagelijks woon-werkverkeer!
Porsche 911
Al die Porsches zien er hetzelfde uit, ik vind het interieur maar niks en alle cabrio 911's zien eruit alsof ze een dikke kont hebben, zonder dat er vooraan ook evenredig grote tieten aan hangen. Misschien als ik er eentje stuur, ik anders piep, maar dan begint de vraag: Carrera, of Carrera S, of Turbo, of...
Porsche Boxter/Cayman
Slachtoffer van de 911... De Cayman vind ik nog leuk bekken, maar voor velen is het een 911-wannabe, en ik vind het interieur van de Boxter even smakeloos als de 911.
Mercedes SL
Buitenkant vond ik altijd leuk, maar recent de binnenkant gezien en daar kan ik geen harde piemel van krijgen. Kopsteunen zijn ook in het eerste model ET-gevormd.
Mercedes SLK
t' Is een mercedes van interieur, en dat doet me dus weinig...
Audi A4 Cabrio
Verouderd model, en ik vind de Audi styling (muv buitenkant A5) saai en saai.
Honda S2000
Geduchte Z4-concurrent, totdat ik de styling zie, en de viercilinder-motor...
Opel Speedster
Ja! Maar ik moet dan nog altijd wel een auto hebben om op de openbare weg te rijden ;)
Opel GT
Ja! Maar de optielijst is erg kort, en geen satnav die iDrive de loef kan afsteken...
Jaguar XK8
Ja! Maar technisch niet zo perfect als een 911 of 6-reeks...
Aston Martin
Ik ken niks van dit merk, maar ze hebben wel ergens een leuke kleinere roadster/cabrio. Verder zelfde opmerking als Jaguar
Lamborghini
Uhuh. Denk niet dat ik dat kan betalen :D
Wie weet nog leuke roadsters en cabrio's voor langere afstanden? Pluspunten voor een stoffen dak, aanvaardbare kofferruimte en achterbank. Ik vrees dat de 1-reeks hierin beantwoord aan alle pluspunten :).
Daily driver is m'n 12 jaar oude Audi Cabriolet met 1.9tdi geworden. Rammelbak, maar wel lederen zetels en een werkende stoffen kap. En de vijfspaaksvelgen zijn lekker snel te wassen.
Toch hardop dromen over een volgende auto, en gezien mijn BV een car policy heeft van "cabrio verplicht" zal ik dus moeten doordrukken om toch die dikke touring te krijgen ;)
Nee, alle gekheid op een stokje... Ik kan en wil wat klassiekers shoppen, maar besef dan ook wel weer dat ik te snel buiten budget beland. Maar ja, dan mogen we ook even dromen voor de "toekomst".
Budget is dus praktisch 20000-60000€, maar er zitten er een paar tussen die tot 100000 gaan, maar kom, laten we even dromen...
Het probleem is dat er wagens tussen zitten die me niet zo meer aanspreken, maar ik weet niet welke andere modellen er bestaan die beter in de lijn liggen...
Prijzen zijn Belgisch:
BMW Z4 M
Deze vind je tweedehands voor een 40000€ in Duitsland.
+ motor
+ rijgedrag
+ zetels
+ ringauto
- verouderde technologie
- iDrive zit er niet in
- absoluut geen praktische auto
BMW 330d Touring
Nieuwprijs is toch een dikke 55000€ voor een goed aangeklede versie
+ motor
+ rijgedrag
+ zetels
+ nieuwe iDrive
+ laadruimte
+ ideaal als demo voor m'n zaak, en dus fiscaal voordeliger
- is geen cabrio
- geen daily ringer
BMW 123d cabrio
Nieuwprijs is 50000€ voor een aangekleed model
+ rijgedrag
+ zetels
+ nieuwe iDrive
+ stoffen dak
+ cabrio
+ achterbank
- geen zescilinder
BMW 135i cabrio
+ rijgedrag
+ zetels
+ nieuwe iDrive
+ stoffen dak
+ cabrio
+ achterbank
+ motor
- brandstofgebruik?
BMW M3 cabrio E46
Tweedehands ben je met 30000€ gesteld
+ M3
+ achterbank en koffer
- verouderd model
- geen iDrive
BMW 330d cabrio
Nieuwprijs een dikke 60000€?
+ motor
+ rijgedrag
+ zetels
+ nieuwe iDrive
- kofferruimte is onbruikbaar
- ik vind de auto aan de zijkanten ongelofelijk vlak en saai
Verder dacht ik nog aan:
BMW 635d/M6
Ik vond het een vette bak, maar eigenlijk ziet ie er ook redelijk zwaar uit... M'n vrouw vond een 650i waar ze mee reed niet "duur" en exclusief aanvoelen...
BMW M3 cabrio E93
Lichtere auto dan de 6, maar nog altijd een zware auto. Lijnenspel op de zijkanten is al leuker dan een 'kale' E93, maar ik stel me dan ook weer de vraag: heb je al die PK's nodig voor dagelijks woon-werkverkeer!
Porsche 911
Al die Porsches zien er hetzelfde uit, ik vind het interieur maar niks en alle cabrio 911's zien eruit alsof ze een dikke kont hebben, zonder dat er vooraan ook evenredig grote tieten aan hangen. Misschien als ik er eentje stuur, ik anders piep, maar dan begint de vraag: Carrera, of Carrera S, of Turbo, of...
Porsche Boxter/Cayman
Slachtoffer van de 911... De Cayman vind ik nog leuk bekken, maar voor velen is het een 911-wannabe, en ik vind het interieur van de Boxter even smakeloos als de 911.
Mercedes SL
Buitenkant vond ik altijd leuk, maar recent de binnenkant gezien en daar kan ik geen harde piemel van krijgen. Kopsteunen zijn ook in het eerste model ET-gevormd.
Mercedes SLK
t' Is een mercedes van interieur, en dat doet me dus weinig...
Audi A4 Cabrio
Verouderd model, en ik vind de Audi styling (muv buitenkant A5) saai en saai.
Honda S2000
Geduchte Z4-concurrent, totdat ik de styling zie, en de viercilinder-motor...
Opel Speedster
Ja! Maar ik moet dan nog altijd wel een auto hebben om op de openbare weg te rijden ;)
Opel GT
Ja! Maar de optielijst is erg kort, en geen satnav die iDrive de loef kan afsteken...
Jaguar XK8
Ja! Maar technisch niet zo perfect als een 911 of 6-reeks...
Aston Martin
Ik ken niks van dit merk, maar ze hebben wel ergens een leuke kleinere roadster/cabrio. Verder zelfde opmerking als Jaguar
Lamborghini
Uhuh. Denk niet dat ik dat kan betalen :D
Wie weet nog leuke roadsters en cabrio's voor langere afstanden? Pluspunten voor een stoffen dak, aanvaardbare kofferruimte en achterbank. Ik vrees dat de 1-reeks hierin beantwoord aan alle pluspunten :).
Comment