Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dikke cabrio-poll

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Dikke cabrio-poll

Zo, de dreier de deur uit, de BV opgestart en de trein al als daily driver opgegeven (er staat tijdens de zomermaanden meer file op de treinsporen, dan op de snelweg).

Daily driver is m'n 12 jaar oude Audi Cabriolet met 1.9tdi geworden. Rammelbak, maar wel lederen zetels en een werkende stoffen kap. En de vijfspaaksvelgen zijn lekker snel te wassen.

Toch hardop dromen over een volgende auto, en gezien mijn BV een car policy heeft van "cabrio verplicht" zal ik dus moeten doordrukken om toch die dikke touring te krijgen ;)

Nee, alle gekheid op een stokje... Ik kan en wil wat klassiekers shoppen, maar besef dan ook wel weer dat ik te snel buiten budget beland. Maar ja, dan mogen we ook even dromen voor de "toekomst".

Budget is dus praktisch 20000-60000€, maar er zitten er een paar tussen die tot 100000 gaan, maar kom, laten we even dromen...

Het probleem is dat er wagens tussen zitten die me niet zo meer aanspreken, maar ik weet niet welke andere modellen er bestaan die beter in de lijn liggen...

Prijzen zijn Belgisch:

BMW Z4 M
    Deze vind je tweedehands voor een 40000€ in Duitsland.
    + motor
    + rijgedrag
    + zetels
    + ringauto
    - verouderde technologie
    - iDrive zit er niet in
    - absoluut geen praktische auto

BMW 330d Touring
    Nieuwprijs is toch een dikke 55000€ voor een goed aangeklede versie
    + motor
    + rijgedrag
    + zetels
    + nieuwe iDrive
    + laadruimte
    + ideaal als demo voor m'n zaak, en dus fiscaal voordeliger
    - is geen cabrio
    - geen daily ringer

BMW 123d cabrio
    Nieuwprijs is 50000€ voor een aangekleed model
    + rijgedrag
    + zetels
    + nieuwe iDrive
    + stoffen dak
    + cabrio
    + achterbank
    - geen zescilinder

BMW 135i cabrio
    + rijgedrag
    + zetels
    + nieuwe iDrive
    + stoffen dak
    + cabrio
    + achterbank
    + motor
    - brandstofgebruik?

BMW M3 cabrio E46
    Tweedehands ben je met 30000€ gesteld
    + M3
    + achterbank en koffer
    - verouderd model
    - geen iDrive

BMW 330d cabrio
    Nieuwprijs een dikke 60000€?
    + motor
    + rijgedrag
    + zetels
    + nieuwe iDrive
    - kofferruimte is onbruikbaar
    - ik vind de auto aan de zijkanten ongelofelijk vlak en saai

Verder dacht ik nog aan:
    BMW 635d/M6
    Ik vond het een vette bak, maar eigenlijk ziet ie er ook redelijk zwaar uit... M'n vrouw vond een 650i waar ze mee reed niet "duur" en exclusief aanvoelen...

BMW M3 cabrio E93
    Lichtere auto dan de 6, maar nog altijd een zware auto. Lijnenspel op de zijkanten is al leuker dan een 'kale' E93, maar ik stel me dan ook weer de vraag: heb je al die PK's nodig voor dagelijks woon-werkverkeer!

Porsche 911
    Al die Porsches zien er hetzelfde uit, ik vind het interieur maar niks en alle cabrio 911's zien eruit alsof ze een dikke kont hebben, zonder dat er vooraan ook evenredig grote tieten aan hangen. Misschien als ik er eentje stuur, ik anders piep, maar dan begint de vraag: Carrera, of Carrera S, of Turbo, of...

Porsche Boxter/Cayman
    Slachtoffer van de 911... De Cayman vind ik nog leuk bekken, maar voor velen is het een 911-wannabe, en ik vind het interieur van de Boxter even smakeloos als de 911.

Mercedes SL
    Buitenkant vond ik altijd leuk, maar recent de binnenkant gezien en daar kan ik geen harde piemel van krijgen. Kopsteunen zijn ook in het eerste model ET-gevormd.

Mercedes SLK
    t' Is een mercedes van interieur, en dat doet me dus weinig...

Audi A4 Cabrio
    Verouderd model, en ik vind de Audi styling (muv buitenkant A5) saai en saai.

Honda S2000
    Geduchte Z4-concurrent, totdat ik de styling zie, en de viercilinder-motor...

Opel Speedster
    Ja! Maar ik moet dan nog altijd wel een auto hebben om op de openbare weg te rijden ;)

Opel GT
    Ja! Maar de optielijst is erg kort, en geen satnav die iDrive de loef kan afsteken...

Jaguar XK8
    Ja! Maar technisch niet zo perfect als een 911 of 6-reeks...

Aston Martin
    Ik ken niks van dit merk, maar ze hebben wel ergens een leuke kleinere roadster/cabrio. Verder zelfde opmerking als Jaguar

Lamborghini
    Uhuh. Denk niet dat ik dat kan betalen :D

Wie weet nog leuke roadsters en cabrio's voor langere afstanden? Pluspunten voor een stoffen dak, aanvaardbare kofferruimte en achterbank. Ik vrees dat de 1-reeks hierin beantwoord aan alle pluspunten :).
    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Waarom zo'n lange cabriolijst terwijl de keuze zo eenvoudig is ;-)

Van dat rijtje zou ik voor een sjieke MB SLK gaan want die vind ik mooier dan een BMW cabrio. Open rijden betekent sowieso een V6 of V8 :-)
    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Dusss...
      Klinkt goed die BV van je. :-)

Aston Martin zou ik niet doen.
      Dan liever een Maserati Spyder!
      Zoiets dus :
      Beter geïnformeerd de juiste auto kopen? Bekijk ons ruime aanbod en lees onze tips. Ontdek de voordelen en het gemak van AutoTrack.

Beter geïnformeerd de juiste auto kopen? Bekijk ons ruime aanbod en lees onze tips. Ontdek de voordelen en het gemak van AutoTrack.

Stoffen dak, snel, kofferbak etc etc. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik zou i.e.g. niet een te dure auto nemen.
        Leeglopen op afschrijving en onderhoud kan altijd nog. Nw M3 zou ik dus niet doen. En zo'n Maserati Spyder ook niet.

Uit jouw lijst spreekt zo'n Z4 me heel erg aan, vooral de M-versie. Heb je een mooie buffer over en toch een hele gave auto.
        Snelle 1-serie cabrio is natuurlijk ook goed en leuk, maar wel de veilige keuze. Erg leuk, maar niet spectaculair.

Alfa Giulia 1300 (1966)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Maximale wat je nog veilig kan betalen! Een minder dure auto kopen met het idee om later een duurdere auto te kopen kost je uiteindelijk meer dan direct een leuke auto.

Ik ga er even vanuit dat je de ruimte niet nodig hebt. Ik zou uit dat lijstje van je kiezen tussen een:
          Z4M
          M3 cabrio
          135i cabrio
          S2000

Vergis je niet in de S2000. Dat mag 'maar' een 4-cilinder zijn, maar klinkt helemaal geweldig. Op toeren lijkt het een motor of een formule 1 auto. Hard en bruut.
          Denk misschien wel gaver dan een 135i, die je meer op koppel zal rijden.
          All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Momenteel is het ook zo dat ik Z4M zeg (tweedehands heeft een Duitser dan al de afschrijving gegeten, en ik kan een jaartje M rijden om 'm dan zonder al te veel verlies te verkopen) en m'n vrouwtje M3 E46 (goedkoper, even veel oompfh, maar praktischere koffer en achterbank) als het gaat over snelle cabrio's.

Maar als ik - zoals nu - moet vaststellen dat het OV niet voor mij bestemd is, en ik lekker 80000 km per jaar blijf doen, wordt in dieselland België een 120d plots heel wat relationeler (in hoeverre mate 45000€ voor een 1-reeks relationeel is).

De Opel GT biedt volgens mij de meeste fun per gespendeerde euro, overigens, zolang je het niet hebt over kwaliteitsindruk en gadgets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
              Maar als ik - zoals nu - moet vaststellen dat het OV niet voor mij bestemd is, en ik lekker 80000 km per jaar blijf doen, wordt in dieselland België een 120d plots heel wat relationeler (in hoeverre mate 45000€ voor een 1-reeks relationeel is).
              Eh, ik neem aan dat je rationeler en rationeel bedoelt ??
              Veritatis simplex oratio est

Comment

Nee, ik heb een innige band met mijn auto's ;)

Inderdaad... rationeel, voor zover je over rationeel kunt spreken als je roadsters overweegt :)

Comment

BMW Z4 M
                  Deze vind je tweedehands voor een 40000€ in Duitsland.
                  + motor
                  + rijgedrag
                  + zetels
                  + ringauto
                  - verouderde technologie
                  - iDrive zit er niet in
                  - absoluut geen praktische auto
                  Dat verouderde techniek kan een + punt zijn. Aangezien alle kwetsbaarheden onderhand wel bekend zijn.

En niet praktisch, tja, als je dat nodig had, stond ie sowieso al niet op het lijstje :-)

Comment

"Budget is dus praktisch 20000-60000€, maar er zitten er een paar tussen die tot 100000 gaan, maar kom, laten we even dromen..."

Ah gossie wat erg moet dat zijn, die wagen van 100k niet kunnen opbrengen en dan in een gebakje van 60k moeten rijden. De schaamte alleen al, om de hoek parkeren bij verjaardagen etc.

ROT TOCH OP MAN!!! :)

Maar goed, reeds aangehaald punt vond ik erg goed. Als je het kan betalen, gewoon meteen voor de leukste wagen gaan. Niet eerst in een saaie voorloper gaan rijden. Wel opmerkelijk hoe kieskeurig je bent terwijl je heel happy met een 12 jaar oude audi 90 met open dak bent zo te lezen.

Eventueel wel de running costs en de doorverkoopbaarheid in het achterhoofd houden mocht het tegnvallen...

De S2000 is (en klinkt) erg gaaf, maar is toch niet te vergelijken met de overige (premium) bakken uit je lijstje imho (m3, aston, 911 etc.)

Comment

Met die 20-60K reeel heb je toch ook niks te zoeken in de porsche/nieuwe m3/am/jaguar/bmw 6serie hoek?

Ik zou voor de audi 80 gaan en over een paar jaar een Gallardo nemen.

Comment

http://link.marktplaats.nl/174070121 (maar dan zonder tiptronic)

Porsche 911 (993) Cabriolet. Budget over voor eventuele reparaties op de lange termijn...
                        Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
                        Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Comment

Die er ook veelvuldig zullen komen met 12 jaar oud en dik een ton gelopen :+

Comment

"Ik zou voor de audi 80 gaan en over een paar jaar een Gallardo nemen."

En het mooiste is dan die switch audi 80->lambo maken terwijl je in een hollandsche Vinex/doorzon/nieuwbouw wijk woont, de buren krijgen spontaan een maagzweer van de afgunst :)

Comment

Al erover nagedacht om bij Audi te blijven? Zo'n nieuwe TT lijkt mij een prima bak (en is ook geen kappersauto meer). Roadster 2.0 TFSI quattro Pro Line met nog wat goodies en afgelakt in het wit met knappe 18" velgen eronder en gaan!
                              Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Het probleem met Audi is
                                1) de dealers in de buurt zijn teleurstellend
                                2) alles gaat nog via de criminele bende en importeur d'Ieteren

BMW heeft het voordeel dat een schoolmakker die meuk verkoopt, de dealer niet ver is, leuke vervangwagens heeft, de auto's goed zijn en de service goed is.

Comment

En?

Al nagedacht of meer proefritten gemaakt?
                                  Ik zag gisteren een witte 1-serie cabrio rijden en dat is toch wel erg mooi, hoor!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Gister toevallig een proefritje gemaakt in de nieuwe MB SLK van mijn collega. Op het eerste gezicht een fraaien auto. Interieur vond ik wel erg netjes.
                                    De zit-positie was niet helemaal ideaal, ik ben waarschijnlijk te groot voor dit soort auto's.

Waar ik me enorm aan stoorde is de bediening van de bak.... Pook maakt erg korte bewegingen en het geheel voelt erg onduidelijk aan....

Verder leuke auto, volgens mij best vlot..

grt,
                                    paulvh

Opel Ascona B 2.4 - Opel Astra J 2.0 BiTurbo (MY2013.5)

Comment

Er staat momenteel nog niks verder op het programma. BMW België heeft nl. geen 330d om te testen (maakt ook niks uit, er komt een nieuwe 330d uit), en ik vind het een beetje knudde om bij een dealer te vragen een Z4M te testen als ik 'm toch uit Duitsland haal.

Momenteel voel ik me Z4M, maar ik heb nog elke dag plezier aan m'n Audi Cabriolet :).

Wat mij stoort is dat ik gewoon geen andere auto vind die 'af' is... Mijn hart zou dan uit gaan naar een Aston Martin V8 Vantage Roadster met de betrouwbaarheid, motor, stuurgedrag en iDrive van BMW. Want die 6 is toch wel lelijk :D

Comment

Zit hier niets leuks tussen voor je?

Comment

Shit, ik zou een Ferrari kunnen rijden :D

Maar eigenlijk heb ik het ook wel gehad met auto's van 6 jaar en ouder. Ik ben momenteel nogal gecharmeerd van het resultaat van tweakers-oprichter Femme met z'n Alpina Z4 op DF, en voor 40k heb je een wagen uit 2006 met een paar kilometers op...

Comment

lol, DJ Maurice had ook zo'n 348. :-)
                                            Kwam eens Gummen op Lelystad met wat schade aan een velg als gevolg.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Als ik zo het rijtje bekijk zegt iets mij dat je een voorkeur voor BMW hebt.

In dat geval (en indien ik de centen had) zou ik dus voor de 6 serie cabrio gaan. in alle andere gevallen toch wel de Aston Martin.
                                              Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                                                http://www.autoscout24.be/cust/detai...&priceto=&zip=

Shit, ik zou een Ferrari kunnen rijden :D

Maar eigenlijk heb ik het ook wel gehad met auto's van 6 jaar en ouder. Ik ben momenteel nogal gecharmeerd van het resultaat van tweakers-oprichter Femme met z'n Alpina Z4 op DF, en voor 40k heb je een wagen uit 2006 met een paar kilometers op...
                                                Die heeft dat ding dan ook voor bijna 75% verbouwd (met de nodige hoeveelheid knaken die dat heeft gekost). En heeft er bijna 1.5jaar niet in gereden wegens allerlei verbouw-omstandigheden.
                                                Last edited by _Arthur; 06-08-08, 16:49.

Comment

Neem toch dit ding, de rest is armoe. :)
                                                  You know that reality is immaterial

Comment

@wooter

Je wilt toch een mooie sportieve klassieker rijden ? Dan moet je die hele wishlist van tafel vegen en gewoon een.....

Superformance Cobra 427 kopen ! Dan heb je tenminste niet van die stumperhulpjes zoals stuurbekrachtiging, traction control, abs, ebd, esp op die moderne wannabee cabrio's van BMW, Mercedes, Porsche, Aston Martin etc. Allemaal commerciele wagens gebouwd voor mannen die eigenlijk niet kunnen rijden, want zonder die opties krijgen ze die dingen niet verkocht.
                                                    Wat jij nodig hebt is een hardcore cabrio sportwagen waarbij je weer ouderwets moet sturen met het borsthaar boven je hemd en een mes tussen je tanden. Gewoon knallen met het geluid van 20 B-52 bommenwerpers naast je. DAS pas geil cruisen !!! ;-) En onderhoud kost geen drol mits de 5 bak goed schakelt hehe.
                                                    Er staat er nu een op martplaats voor 69K. Kopen dat ding.....anders staat ie straks voor mijn deur zodra de centen binnen zijn.
                                                    Succes !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                      Kopen dat ding.....anders staat ie straks voor mijn deur zodra de centen binnen zijn.
                                                      Is dat voor of na die Porsche 993 ?
                                                      Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
                                                      Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Comment

Gaaf die foto van die McLaren!

6-serie zou ik absoluut niet doen. Dan 100 keer liever een dikke 3-serie cabrio. Is goedkoper, rijdt beter en is mooier.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Neeneenee, ik heb iets anders gevonden:

Wiesmann MF3 :D

Comment

Ik vind 'Wiesman' altijd klinken alsof het een jodenwagen is :-)

Een Wiesman is een te protserige auto. Neem dan liever een TVR of een Cobra...

Comment

Ik denk dat de ideale wagen voor jou een 335i/335d cabrio is.

Weet niet wat dat in B kost?

Comment

Working...
                                                              X
                                                              😀
                                                              🥰
                                                              🤢
                                                              😎
                                                              😡
                                                              👍
                                                              👎