Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maserati 3200 GT (Boomerang), de nieuwe Porsche 928

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Maserati 3200 GT (Boomerang), de nieuwe Porsche 928

    De Maserati 3200 GT is betaalbaar aan het worden. Volgens mij gaat deze auto dezelfde toekomst tegemoed als bijvoorbeeld de Porsche 928. En dat houdt in dat de prijzen tot in het absurde zullen dalen voor wat je aan auto krijgt. Kwestie van teveel aanbod en te weinig vraag. Vooral de eerste generatie met boemerang achterlichten is prachtig.

    Als je op een site als marktplaats kijkt, dan staan er echt veel te koop. Sommige al zo lang, dat je je afvraagt of die mensen na de afschrijving al hebben gehad, die auto's niet beter kunnen houden tot ze echt niets meer waard zijn.

    Een Honda NSX, om maar wat te noemen, zit nu op een stabiele waarde, zeg maar tussen de 25-35k voor een 'instap-NSX'. De Maserati zit nu ook op die waarde, maar daalt nog verder (zoals een 928?), of valt dat wel mee?

  • #2
    Heeft dat ook niet te maken met de categorie: Kopen is 1, rijdend houden is 2?

    (Zie ook, idd porsche 928, BMW 850, BMW 750, Alfa Spider V6 (:p), E36 M3GT editione vollidioti, etc...)
    You know that reality is immaterial

    Comment


    • #3
      Dacht ik ook, kende destijds iemand die er een had, maar staat me iets bij dat-ie er regelmatig problemen mee had. Weet niet of het grote of kleine problemen waren.
      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

      Comment


      • #4
        Die Maserati 3200 vind ik inderdaad een echte GranTurismo. Toch zou ik 'm zelf niet willen, liever een E39M5 als je dan toch ergens failliet aan moet gaan :)

        Comment


        • #5
          Ik vind het ook een prachtauto en kijk er regelmatig naar.
          Alleen ben ik ook bang voor "Ferrari-achtige" onderhoudsrekeningen...
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

          Comment


          • #6
            Een paar straten verderop hier woont iemand, die heeft er één. Ik denk dat-ie van '97 is. Heb hem wel eens aangesproken toen-ie hem stond te wassen. Na wat doorvragen kwam het hoge woord er uit.

            8.000 kilometer per jaar.

            €10.000 onderhoudskosten.

            Aanschaf was inderdaad het punt niet, hij had hem voor 30K gekocht of zo...

            Blijft wel skitterend!! Maar ik denk dat de meesten hem snel weer weg doen.
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

            Comment


            • #7
              Even een stukje akelig taalgebruik van autoweek...

              Start de motor en druk het pedaal even lekker in. Zet ’m in 1 en laat de zware koppeling los. De machtige V8 sleurt de GT in no-time naar 100, of als u wilt 200 km/h. Maar de Maserati 3200 GT heeft ook een geciviliseerde kant.
              De 3200 GT is wat gestrekter gelijnd dan de meeste andere coupés, zo hou je nog een beetje serieuze ruimte achterin over. De achterpartij springt meteen in het oog door de boog tussen de beide uiteinden van de bumpers. De remlichten in die boogvormige units zijn uitgevoerd met leds, waardoor het achteropkomend verkeer sneller gewaarschuwd wordt. De vier dikke uitlaten geven aan dat we hier wel met een serieuze sportauto te doen hebben.
              Is de 3200 GT van buiten een beschaafd ogende exoot, van binnen is uitbundigheid troef. Het interieur is niet alleen uitzonderlijk fraai van vorm, ook worden op een smaakvolle wijze edele materialen samengebracht tot een prachtige compositie. Dat effect wordt nog versterkt door een lichte kleur leer te kiezen, zoals op onze testauto. De prachtige vormen van dashboard, stoelen en zijpanelen worden daar nog eens sterk mee geaccentueerd. Toch zit er wat ons betreft een kleine dissonant in dit geheel: het klokje ziet er bespottelijk goedkoop uit. Zelfs de nieuwere versie met een echt chromen rand haalt het niet bij het klassieke uurwerk van de voorgaande modellen. Zonde.
              Dat de 3200 GT een buitengewoon fraai gevormde achterbank heeft, is aardig om te zien. Interessanter is dat je daar ook voor niet te lange afstanden volwassenen op mee kunt nemen. En daarbij heeft de Maserati nog een kofferbak met een heel redelijk volume; de golftassen passen er na een recent doorgevoerde, kleine modificatie ook in. Daarmee toont de 3200 GT zich voor zo’n exoot van een onverwacht praktische kant.

              Opstaan, wakker worden!
              We gaan een fijn stukje rijden. Vlij uzelf op het kostbare leer en draai de sleutel om. Even schudt de auto en dan komt de machtige V8 tot leven. Doe de deur nog even open en word helemaal gek van dat zwoele, diepbruine uitlaatgeluid. Wat een geweldig orkest en dan rijden we nog niet eens! Trap de zware koppeling in, dirigeer de pook van de zesbak met stevige hand naar 1. Koppeling op, gas geven en wegwezen.
              Dat laat de 3200 GT zich geen twee keer vertellen. De V8 met twee turbo’s, twee inlaatluchtkoelers, vier nokkenassen en 32 kleppen sleurt de Maserati van zijn plek en in net 5 tellen suist de naald van de snelheidsmeter al voorbij de 100 km/h-markering. Intussen is het blaasorkest van timbre veranderd: je hoort de turbo’s sissend de cilinders vol persen, de uitlaten het afgewerkt gas er weer net zo hard uitjagen en een pittiger, metaliger motorgeluid klinkt op uit de imposante machinekamer. Geen wonder met 370 pk en 491 Nm achter de hand; zelfs de niet superlichte Maserati-koets geeft zich dan gewonnen. Via een rondje Duitsland kom je erachter dat deze auto zich pas boven de 200 km/h echt in zijn sas voelt; een kenmerk van echte superauto’s. Als je ruimte genoeg hebt, moet er 280 km/h in zitten.
              Maar bij 50 km/h in 4 met slechts 1500 toeren sputtert de V8 ook helemaal niet tegen. Overigens is 100 km/h in 6 nog niet meer dan 2100 toeren. Zo mak als een lammetje, of de dynamiek van een getergde tijger, het kan allemaal. Niet verwonderlijk dat de Maserati een flinke dorst aan de dag legt; rijd je lekker door, dan zit je al snel op 1:6. Een prettige eigenschap van de 3200 GT is zijn goedmoedige gedrag waardoor hij ook prima geschikt is voor dagelijks gebruik. Moet ook, want de gemiddelde koper van een Maserati rijdt veel kilometers met zijn auto.
              Om onbezorgd van A naar B te kunnen rijden heeft de 3200 GT standaard traction control, uiteraard uitschakelbaar. De vering is vrij stevig, maar zonder echt oncomfortabel te worden. Wil je toch gewoon hard, dan zet je de demperregeling op standje Sport. Dan verandert ook meteen de traction control, want die laat dan een beperkte hoeveelheid wielslip toe alvorens in actie te komen. Kun je heel sportief uit de hoek komen, terwijl een elektronische beschermengel netjes over je waakt.
              Deze 3200 GT is een razendsnelle, ware Gran Turismo. Daarmee verwerft hij zich een eigen plaatsje op de markt, waar de concurrentie heel beperkt is. De potenti’le koper zal ook blij zijn met onze constatering dat de kwaliteit inmiddels flink verbeterd is.
              You know that reality is immaterial

              Comment


              • #8
                Supergave auto's. Maar ik ben ook wat huiverig voor het onderhoud. Als ik nu alleen al de advertenties op MP doorlees, tjongejonge. Bij km-stand van 100dkm of nog minder lees ik: interieur grotendeels vervangen (kwaliteitsprobleem of stonden er afdrukken van naaldhakken in de hemelbekleding!?!), motorrevisie en "pas grote beurt gehad van 14.000 euro".

                Als dit representatief is voor de running costs dan sla ik 'm vooralsnog beleefd af. :-)
                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Fantastische auto's idd!!

                  Een paar huizen verderop woont ook iemand met zo'n 3200GT.
                  RVS-uitlaat eronder en in hele nette staat zo te zien.

                  Heb de eigenaar nog niet gesproken, dus weet niet hoe groot de drama's qua onderhoud zijn idd. :-)
                  Maar ik ken wel verhalen ja. De opvolger (met die 4200 motor) schijnt veel beter te zijn qua techniek.

                  Of je zo'n auto straks voor 10K kunt kopen moet ik nog zien. Zo spotgoedkoop als de 928 zal hij niet snel worden denk ik. Ook omdat er minder van zijn gemaakt.

                  Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)



                  Comment


                  • #10
                    928 is geen 10k voor een beurt. Of je moet een hele rotte hebben gevonden. De latere versies zijn volgens mij redelijk bullit proof. Maar goed, ook 2k voor een grote beurt kan soms al een persoonlijk lening betekenen.
                    When men were men

                    Comment


                    • #11
                      Collega van me heeft recent een Spyder Cambiocorsa aangeschaft. Meteen een sportuitlaat eronder gezet, je kunt 'm elke morgen duidelijk horen aankomen. En 's middags ongemerkt wat eerder wegsneaken is er ook niet meer bij voor hem. ;-)
                      Ja, hij gebruikt 'm doodleuk als daily-driver. Dus ik hoop dat-ie weet waar hij begonnen is. Maar een schítterend ding, dat zeker.

                      Comment


                      • #12
                        Ah, dus die 25 miljoen wordt rustig besteed? :)

                        Comment


                        • #13
                          4200 GT valt af door de dramatische (Amerikaanse) achterlichten. En met de 3.2 V8 biturbo is het een nazaat van de moderne über-Maserati, de Shamal.

                          Of je moet die lelijke krengen om laten bouwen naar boomerangs (wat wel kan).
                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                          Comment


                          • #14
                            Zo'n 3200 kan me wel bekoren. Lijkt me wel een echte liefhebbers auto voor erbij, niet te veel mee rijden en een beetje voorzichtig mee zijn.

                            Ken iemand met een 4200. Is altijd wat mee met dat ding als ik hem zo hoor. Moet er wel bij zeggen dat het iemand is die na 2 straten wel klaar is met het warm rijden van z'n motortje. Hiervoor had ie een Jaguar S-type R. Twee keer een nieuw blok erin.. Ging toen met hem mee, z'n 2e blok inrijden, haha ja met 240 over autobahn. Maar goed dat hij geen 3200 heeft gehad, dan had ding alleen maar stilgestaan....

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
                              Die Maserati 3200 vind ik inderdaad een echte GranTurismo. Toch zou ik 'm zelf niet willen, liever een E39M5 als je dan toch ergens failliet aan moet gaan :)
                              Dat is nou, denk ik, de enige auto waarbij je alleen failliet zal gaan door benzine verbruik maar niet aan onderhoud of veelvuldige reparaties.....

                              Comment


                              • #16
                                @Kleintje : ik zat eens bij Speed* in zijn E39 M5 op Lelystad en die was lekker aan het driften. Ondertussen vertelde hij dat er net nieuwe banden (Michelins) onder zaten voor 2000 euro. :-)

                                Goedkoop vind ik dat niet hoor.

                                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                BMW 320Ci (van GF)



                                Comment


                                • #17
                                  € 2.000,- is overdreven.... Michelin Pilot Sport 2 kosten € 1.400,-

                                  Comment


                                  • #18
                                    Toch geen geld voor een paar bandjes! ;-)

                                    Ik vind een Maserati 3200/4200 GT toch effe wat anders dan een bread-and- butter BMW E39M5...sorry dat ik 't zeg. Veel chiquere uitstraling.

                                    Maar als je moet vragen wat zo'n ding kost aan onderhoud kun je 'm waarschijnlijk niet betalen (zei Rolls Royce dat vroeger ook niet?)
                                    All you need to remember is the number '70' .

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                      Dat is nou, denk ik, de enige auto waarbij je alleen failliet zal gaan door benzine verbruik maar niet aan onderhoud of veelvuldige reparaties.....
                                      Nou, dan moet jij die schrale knakenschraper die notabene in het Beloofde Land woont maar eens gaan vragen WAAROM ER NOG STEEDS GEEN M5 op het pad staat daar! Loopt ie een beetje tof te doen over een mogelijke inruil volgend jaar op een pre/facelift 523i......

                                      TSssssssssssssss.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
                                        Nou, dan moet jij die schrale knakenschraper die notabene in het Beloofde Land woont maar eens gaan vragen WAAROM ER NOG STEEDS GEEN M5 op het pad staat daar! Loopt ie een beetje tof te doen over een mogelijke inruil volgend jaar op een pre/facelift 523i......

                                        TSssssssssssssss.
                                        Ehhh.....woont er een Gummert in Israel?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Quite the opposite, kleintje, maar dan moet je wel begrijpen dat voor BMW OEM accessoirefolderfappers als Olle het beloofde land natuurlijk DUITSLAND is. En dan mag je raden over welke Gummer het gaat. :)
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

                                          Comment


                                          • #22
                                            Eens met CWATR. E39 M5 is natuurlijk gaaf en rijdt vast lekker, maar een 3200GT zit in een andere (gavere en specialere) league.

                                            Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                            BMW 320Ci (van GF)



                                            Comment


                                            • #23
                                              Ohhhhhh....dat beloofde land...hehehehhe

                                              Zijn i.d.d. niet vergelijkbare auto's.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Hmmm, ik kan natuurlijk als opvolger een pre-facelift 520i sedan kopen en die met wat aanpassingen er 'bijna' als een M5 uit laten zien. Heeft Ölle ook z'n zin. :)
                                                You know that reality is immaterial

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Wel OEM-spul gebruiken dan
                                                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    nee man, veel te duur.
                                                    You know that reality is immaterial

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Whaha :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ech wel vet!
                                                        http://www.racelook.de/html/bmw/bmw_e39.php
                                                        You know that reality is immaterial

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X