Na enige tijd afwezig te zijn geweest op het forum nu weer opnieuw aangemeld en ook een moelijke keuze op komst. In het afgelopen jaar ben ik van baan veranderd en heb tijdelijk op basis van km-vergoeding zakelijke km's gemaakt in de prive auto ('97 safrane 2.0). Nu zit mijn eerste arbeidsjaar er bijna op en moet er een keus gemaakt gaan worden voor wat betreft de auto. Ik verwacht een aambod voor een lease auto in de klasse peugeot 207, maar ik kan ook op basis van km-vergoeding gaan rijden. Het zal sowieso benzine zijn daar het veelal stadsverkeer is en een kilometrage van 15.000 per jaar. Hierbij de keuzes;
1. Een auto a la 207 leasen met een bijbehoren netto bijtelling van ca. € 160-180,-.
2. Een BMW 5-serie (523) kopen tussen bouwjaar 97 en 99 (moet wel prive gefinancierd worden) en hier een vaste vergoeding van ca. € 100,- netto per maand, brandstofpas en € 0,19ct per km ontvangen.
Wat is jullie keus en is hier een specifiek argument voor? Ik vind hem erg lastig. Dank voor het meedenken alvast!
Groet, Jeroen (voorheen MrRenault)
1. Een auto a la 207 leasen met een bijbehoren netto bijtelling van ca. € 160-180,-.
2. Een BMW 5-serie (523) kopen tussen bouwjaar 97 en 99 (moet wel prive gefinancierd worden) en hier een vaste vergoeding van ca. € 100,- netto per maand, brandstofpas en € 0,19ct per km ontvangen.
Wat is jullie keus en is hier een specifiek argument voor? Ik vind hem erg lastig. Dank voor het meedenken alvast!
Groet, Jeroen (voorheen MrRenault)
Comment