Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Andrea Pininfarina verongelukt
Collapse
X
-
Mooi kut.
Kan iemand mij een mooi ontwerp van zijn 'hand' noemen?"Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
Mattheüs 7:3-5
"I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
"One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
"The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris
Comment
-
-
*hijst vlag van half stok naar top mast*"Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
"One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
"The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris
Comment
-
-
D'r zitten wat stinkers tussen, maar de balans slaat toch nog wel positief uit, mijns inziens...
Triest ongeluk!Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
-
Ja, dit zijn wel een paar hoogtepunten:
:)
Maar inderdaad, verder een zeer indrukwekkende lijst met heel veel design-iconen. Erg treurig dat zo'n man op een dergelijke 'banale' wijze om het leven komt.....
Comment
-
-
Nou ja, al die ontwerpen zijn natuurlijk niet allemaal van de hand van Andrea Pininfarina. ben eigenlijk wel benieuwd welke wel.Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)
Comment
-
-
Da's waar, maar uiteindelijk zal hij, als CEO, waarschijnlijk wel altijd zijn 'zegen' over de ontwerpen hebben moeten geven, en invloed op de richting hebben gehad. Welke nu precies door hemzelf ontworpen zijn is denk ik moeilijk te achterhalen. Misschien een beetje hetzelfde als bij de Beatles-nummers die door Lennon/McCartney geschreven zijn, zeg maar...
Comment
-
-
Pininfarina ontwerpen van voor '83 zijn sowieso niet van hem.
In 1983 he joined the family business as Program Manager of the Cadillac Allanté project at Pininfarina.
Dat zou overigens ook betekenen dat de Testarossa al midden in de ontwerpfase zat toen hij binnenkwam(of het jaartal klopt niet natuurlijk).
Wel triest voor zijn familie.
Ik zag trouwens dit ding op de lijst
, de Peugeot Peugette. Cool ding. Een Peugeot(proto) die ik niet kende en daar zijn er niet veel van. Ding heeft wel wat.Last edited by MN-Power; 07-08-08, 16:02.Every second of your life is a part of your song
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk berichtde testarossa en focus waren van hem
Cadillac Allanté vond ik dan weer niet slecht toendertijd(1989?)"Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht[IMGhttp://www.carfolio.com/images/dbimages/zgas/models/id/9117/peugette.jpeg[/IMG]
, de Peugeot Peugette. Cool ding. Een Peugeot(proto) die ik niet kende en daar zijn er niet veel van. Ding heeft wel wat.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door RH Bekijk berichtHet huis Pininfarina is wat anders blijkbaar dan Andrea met dezelfde achternaam:God hebbe z'n ziel etcetera, maar een aangeboren achternaam zegt niks waarvan akte.
Ik ben trouwens benieuwd wat het voor gevolgen zal hebben in het management. Zou er nog een jongere generatie klaar staan van de familie Pininfarina of zal het bedrijf in andere handen overgaan? Het Indiaase Tata is een tijdje geleden al genoemd.
Comment
-
-
Even terzijde: merkwaardig dat deze kleinzoon gewoon de naam Pininfarina hanteerde, terwijl de originele Pininfarina eigenlijk 'Pinin' (bijnaam dus) Farina heette. Ook familie van de eerste wereldkampioen F1, Giuseppe 'Nino' Farina trouwens (neefje).
EDIT: O wacht, hij heeft 't officieel laten veranderen! En lang geleden ook al!Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Comment
-
-
UPDATE: Pininfarina reed vanochtend rond 8:15 op een Vespa GT60° door Trofarello, zo’n 10 km ten zuidoosten van Turijn, toen hij werd aangereden door een 78-jarige man in een Fiesta. Deze wilde om een deels op de rijbaan geparkeerde vrachtwagen heenrijden. De man was in shock en is naar het ziekenhuis gebracht.Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Comment
-
Comment