Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gevaarlijk rijgedrag truckers vaak oorzaak ongeluk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gevaarlijk rijgedrag truckers vaak oorzaak ongeluk

Gevaarlijk rijgedrag truckers vaak oorzaak ongeluk
    donderdag 7 augustus 2008 11:02

(Novum) - In negentig procent van alle vrachtwagenongelukken waarbij de trucker de veroorzaker is, speelt zijn gevaarlijke rijgedrag een grote rol. Dat concludeert het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie (BVOM) donderdag na een onderzoek naar 351 ongelukken met vrachtwagens.

Een kwart van de ongelukken waarbij een vrachtwagen betrokken is, wordt veroorzaakt door afgeleide of vermoeide chauffeurs. Chauffeurs houden verder regelmatig te weinig afstand of rijden te hard.

Tijdens rijstrookwisselingen vinden ook veel ongelukken plaats. Bij 41 procent van alle ongelukken op snelwegen werd door de trucker van rijstrook gewisseld. Dodehoek-ongelukken vormen 34 procent van de ongelukken binnen de bebouwde kom.

Hoewel het aantal verkeersdoden in Nederland al jaren afneemt, geldt dat niet voor doden door ongelukken met vrachtwagens. In 2007 kwamen 115 mensen om door een vrachtwagenongeluk. In totaal waren dat er dat jaar 791 verkeersdoden. De slachtoffers vielen vooral buiten de vrachtwagen: andere weggebruikers kwamen drie keer zo vaak om als de vrachtwagenchauffeur bij ongelukken waarbij vrachtwagens betrokken waren.

Om het aantal ongelukken terug te dringen controleert de politie al op gevaarlijk rijgedrag van vrachtwagens. Het BVOM en de politie onderzoeken nu de mogelijkheid voor een proef met specifiekere controles op de snelweg. Gedacht wordt onder meer aan meekijken in de cabine, bijvoorbeeld door surveillancewagens.
    The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Oorspronkelijk geplaatst door Plane Bekijk bericht
    Tijdens rijstrookwisselingen vinden ook veel ongelukken plaats. Bij 41 procent van alle ongelukken op snelwegen werd door de trucker van rijstrook gewisseld.
    Ofwel: 41 procent van de vrachtwagengerelateerde ongevallen op snelwegen zijn te danken aan chauffeurs die 'm botweg naar links smijten.

Dat verbaast me niks.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

...of het gat dichtrijden als je wil invoegen...mijn bella machina draagt daar nog steeds de littekens van...
      The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

@Plane

Zag op je Hyves dat je 40 bent geworden...nog gefeliciteerd !!!
        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Het BVOM en de politie onderzoeken nu de mogelijkheid voor een proef met specifiekere controles op de snelweg. Gedacht wordt onder meer aan meekijken in de cabine, bijvoorbeeld door surveillancewagens.
          Ik ben trouwens wel benieuwd hoe ze dit willen doen, surveillancewagens uitrusten met een periscoop?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
            @Plane

Zag op je Hyves dat je 40 bent geworden...nog gefeliciteerd !!!
            Thanks, ik geloof dat ze er op hyves wel heel erg blij mee waren, verscheidene mensen hebben dat bericht wel 8 keer gehad! :-)

Comment

Gefeliciteerd!!
              Maar daar gaat het draadje niet over.

Tja, vrachtwagens zijn lastig in het verkeer idd, door hun formaat en traagheid.
              Ik heb ook eens een noodstop moeten maken in Duitsland toen een vrachtwagen gewoon ineens naar links ging, terwijl ik met hoge snelheid aan kwam rijden. Dat scheelde toen helemaal niks!
              Maar het ging goed.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Kom d'r maar in Lars.

Comment

Ik moet zeggen dat ik zeer zelden problemen zie agv vrachtwagens, en dat met 100 km per dag.

Als het mis gaat, gaat het gelijk zo goed mis, dat het de krant haalt.

Een hele middenbaan vol met slaapkoppen die de dynamiek uit het verkeer halen en voor veel ergernis zorgen, is dan weer geen nieuws...
                  You know that reality is immaterial

Comment

Heel herkenbaar allemaal. Zelf twee keer gehad dat een vrachtwagenchauffeur een gat dicht gooide en daardoor een aanzienlijke schade veroorzaakt. Een keer bij de afslag RAI met 40 km/u en één keer op de ring Rotterdam waar ingevoegd moest worden omdat een baan was afgesloten. De laatste keer red ik al anderhalve minuut schuin (stoppen en kruipen) voor hem om te gaan ritsen. Hij was mij vergeten. Daar had de verzekering geen boodschap aan.

Niet zolang geleden nog uit de middenbaan gedrukt omdat een vrachtwagenchauffeur zat te bellen en gewoon de baan in kwam rijden. Gelukkig zat er niets naast mij op de linkerbaan. Ik claxoneerde om aan te geven dat ik de actie niet kon waarderen. Twee kilometer verderop in en file probeerde hij mij vervolgens nog drie keer in de flank te raken door een ruk aan stuur te geven.

Het weerwoord van de chauffeursbranche pleit er alleen maar voor om het vrachtverkeer te scheiden van het personenvervoer. Wat mij betreft gaat iedere container van de Rotterdamse haven die naar Duitsland moet verplicht op de Betuwelijn en mogen vrachtwagens niet rijden in de spitsuren.

Comment

(Novum) - In negentig procent van alle vrachtwagenongelukken waarbij de trucker de veroorzaker is, speelt zijn gevaarlijke rijgedrag een grote rol. Dat concludeert het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie (BVOM) donderdag na een onderzoek naar 351 ongelukken met vrachtwagens.
                      dat is iets heel anders als: bij 90% van de ongelukken waarbij een vrachtwagen betrokken is.
                      Vette instinker, want zo lees je het wel. Ik wel tenminste. Stom van mezelf.

Zou wel willen weten bij hoeveel ongelukken de vrachtwagen werkelijks schuld is.

Ik weet het wel, mijn gedachten zijn ook niet volledig objectief, maar van het gemiddelde gummen-publiek had ik wel een wat genuanceerder mening verwacht als wat hierboven [EDIT]op een aantal plekken [/EDIT] geventileerd wordt.
                      Last edited by Ruud; 07-08-08, 18:49. Reden: Stefan's reply gemist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                        Ofwel: 41 procent van de vrachtwagengerelateerde ongevallen op snelwegen zijn te danken aan chauffeurs die 'm botweg naar links smijten.

Dat verbaast me niks.
                        dus niet Brun!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                          Kom d'r maar in Lars.

Hier ben ik.

Chauffeurs houden verder regelmatig te weinig afstand of rijden te hard.
                          Voor wat betreft het te weinig afstand houden eens!
                          Ik ben er zelf altijd heel erg mee bezig om genoeg afstand te houden,zeker om dat ik net even wat te veel voorbeelden heb gezien van wat er over blijft als je bij je collega achter op rijdt.

Voor wat betreft het te hard rijden mwah ik denk dat 90% zich aan de snelheid houdt.(en dat is bij automobilisten toch wat wat minder)

Dodehoek-ongelukken vormen 34 procent van de ongelukken binnen de bebouwde kom.
                          Tja kan je hier de chauffeur de schuld van geven?
                          Ik kan er weinig aan doen dat er zowel links als rechts een deel gezichtsveld beperking is.
                          Rotonde's zijn wat dat betreft helemaal een drama.
                          Zeker als er nog een fietspad naast ligt,dit kan je helemaal niet zien als je over een rotonde rijdt,en afslaan is gewoon gokken op zo'n moment.
                          (en geloof me dan zit je met zweet in je handen zeker als het een drukke fiets route is.)

Tijdens rijstrookwisselingen vinden ook veel ongelukken plaats.
                          Zo als net al vermeld zit er ook aan de linkerkant van een truck een dode hoek,waardoor je een auto al snel domweg mist,zeker als deze al een tijdje schuin naastje rijdt.

...of het gat dichtrijden als je wil invoegen...mijn bella machina draagt daar nog steeds de littekens van...
                          Dit is nou een gevalletje van de pot verwijd de ketel en zo.
                          De meeste automobilisten doen precies het zelfde als ze maar denken dat je wilt gaan inhalen.
                          En dat verklaart dit dan ook weer:Ofwel: 41 procent van de vrachtwagengerelateerde ongevallen op snelwegen zijn te danken aan chauffeurs die 'm botweg naar links smijten.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe ze dit willen doen, surveillancewagens uitrusten met een periscoop?
                          Lol dat vroeg ik me ook al af ja.

Overigens wil ik hiermee NIET zeggen dat er geen hufters zitten onder mijn collega's in tegendeel!
                          En daarbij ja ook professionele chauffeurs maken fouten,ik denk dat de professionele weg gebruikende gummers ook nog wel eens een oeps momentje hebben.
                          Ik in ieder geval wel ook in de luxe auto.!

P.s. ik heb vanmiddag het interview op radio 2 gehoord met ons aller vriend ome koos Spee, en er waren weinig feiten en een hoop we denken dat, maar we hebben geen bewijzen etc.

Zo iets Ruud? :-)
                          Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht
                            Overigens wil ik hiermee NIET zeggen dat er geen hufters zitten onder mijn collega's in tegendeel!
                            Ik zie alleen maar hufters in personenwagens, busjes en ander 4wielertuig. Dus niets nieuws onder de zon.
                            Ik in ieder geval wel ook in de luxe auto.!
                            Ik denk dat menig cabine tegenwoordig luxer is uitgevoerd dan de default daiHATSJOE die links blijft rijden.

Probleem is dat het bergen van een vrachtwagencombinatie die betrokken is geweest bij een ongeluk vaak lang duurt. Een personenwagen is optakelen, even de bezem er overheen en klaar.

Comment

Hier ben ik.
                              Voor wat betreft het te hard rijden mwah ik denk dat 90% zich aan de snelheid houdt.(en dat is bij automobilisten toch wat wat minder)
                              Lijkt me redelijk logisch als je begrenst bent.

Dit is nou een gevalletje van de pot verwijd de ketel en zo.
                              De meeste automobilisten doen precies het zelfde als ze maar denken dat je wilt gaan inhalen.
                              En dat verklaart dit dan ook weer:Ofwel: 41 procent van de vrachtwagengerelateerde ongevallen op snelwegen zijn te danken aan chauffeurs die 'm botweg naar links smijten.
                              Inhalen is geen recht of zo. Als je ingehaald wordt is het verboden om zelf in te halen. Dus gewoon gas lossen of die CC een stapje langzamer zetten.
                              Overigens weet geen NL-er die regel meer, kennelijk. Iedereen jast em er maar gewoon voor. Maar omdat ook niemand rechts houdt, moeten ze wel.
                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

P.s. ik heb vanmiddag het interview op radio 2 gehoord met ons aller vriend ome koos Spee, en er waren weinig feiten en een hoop we denken dat, maar we hebben geen bewijzen etc.

Zo iets Ruud? :-)
                                Inderdaad Lars!

Ik zag ome Koos vanavond nog op TV bij het journaal, man man, weinig feiten en heel tendentieus geleuter.

En inderdaad er zijn hufters en sommige chauffeurs zouden minder aandacht aan randverschijnselen zoals rijdend koffiezetten etc moetem besteden.

Maar de wijze waarop hier een volledige beroepsgroep te kakken wordt gezet, daar lusten de honden geen brood van.

Voor het plebs is nu elke chauffeur een hufter.

[gaat even rondje lopen om stoom af te blazen]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                                  Ik zie alleen maar hufters in personenwagens, busjes en ander 4wielertuig. Dus niets nieuws onder de zon.

Ik denk dat menig cabine tegenwoordig luxer is uitgevoerd dan de default daiHATSJOE die links blijft rijden.

Probleem is dat het bergen van een vrachtwagencombinatie die betrokken is geweest bij een ongeluk vaak lang duurt. Een personenwagen is optakelen, even de bezem er overheen en klaar.
                                  Voordeel is dan wel weer dat als een vrachtwagen én een personenwagen samen betrokken zijn bij een ongeluk je die personenwagen wél kan optakelen en opvegen.
                                  Ik denk dat je als trucker een extra verantwoordelijkheid heb omdat áls je een ongeluk veroorzaakt het zo vaak fataal afloopt.
                                  All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Zo als net al vermeld zit er ook aan de linkerkant van een truck een dode hoek,waardoor je een auto al snel domweg mist,zeker als deze al een tijdje schuin naastje rijdt.
                                    Dat kan ik dan wel weer beamen - hoe vaak ik op drukke snelwegen niet een voorligger heb gezien, links naast een vrachtwagen, die daar de HELE tijd blijft hangen op een plek waarvan ik denk: die ziet jou niet, zo. Zijn heel vaak van die gezinscontainers. En inderdaad: vrachtwagen zet de richtingaanwijzer uit en komt naar links.

Op zulke momenten denk ik ook: je hebt het aan jezelf te danken als die truck je in de vangrail drukt. Denk nou gewoon eens MEE met andere weggebruikers.

Maar onder beide groepen heb je sukkels. Als je op vrijdagavond over de A1 naar Duitsland rijdt, word je helemaal gestoord van de inhalende vrachtwagens op de linkerbaan. Amsterdam-grens: dik twee uur. Je zit alleen maar achter die olifanten, en ze kwakken 'm er gewoon voor (vooral Russen en Polen). Ja, dan laat ik het er ook wel eens op aan komen en vertik het om de dertigste inhaler van die avond ruimte te geven.
                                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

[AL WEER TERUG, was een klein rondje :-)]

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                      Vandeweek viel het me voor het eerst op dat een vrachtwagen voor me bleef rijden terwijl ik al 100 km/u op de GPS had staan. Dus het kan wel maar het komt weinig voor.

Veel geblabla over het te hard rijden van vrachtwagens komt voort uit het feit dat veel tellers van personenauto te weinig aangeven, terwijl een teller in een vrachtwagen geijkt is.

Comment

Dat kan ik dan wel weer beamen - hoe vaak ik op drukke snelwegen niet een voorligger heb gezien, links naast een vrachtwagen, die daar de HELE tijd blijft hangen op een plek waarvan ik denk: die ziet jou niet, zo. Zijn heel vaak van die gezinscontainers. En inderdaad: vrachtwagen zet de richtingaanwijzer uit en komt naar links.

Op zulke momenten denk ik ook: je hebt het aan jezelf te danken als die truck je in de vangrail drukt. Denk nou gewoon eens MEE met andere weggebruikers.
                                        Nou, hear hear!

Als we het gaan hebben over de werkelijke oorzaak van een hoop ongelukken is omdat mensen zo beroerd slecht rijden. Geen verkeersinzicht, verstand op nul, cruise control aan, oogkleppen op en rijden.
                                        Totaal geen anticipatievermogen, totaal geen situational awareness en totaal niet geconcentreerd op het rijden zelf.

En dan heb ik het niet over truckers, maar juist over Jan Lul in z'n Opel Astra. Het zijn vaak niet per se de woon-werk leaserijders, je herkent ze gelijk: mensen in wat oudere, doorsnee burgerbakken.
                                        Rijden met een Remi-complex: alleen op de wereld.

BTW. Al die Oostblok-truckers moeten ze van de weg afhalen. Totale schijt aan de verkeersregels en verkeersituatie.
                                        Idem voor busjes met uitzendkrachten en bouwvakkers.

Comment

Voordeel is dan wel weer dat als een vrachtwagen én een personenwagen samen betrokken zijn bij een ongeluk je die personenwagen wél kan optakelen en opvegen.
                                          Ik denk dat je als trucker een extra verantwoordelijkheid heb omdat áls je een ongeluk veroorzaakt het zo vaak fataal afloopt.
                                          Als ik voor mezelfs spreek dan is dat iets waar ik me zeer van bewust ben.

Comment

Dat gebeurt zelfs bij personenauto's onderling.
                                            Hoe vaak het niet gebeurt dat iemand permanent op de linker baan in mijn dode hoek blijft rijden, dat is waanzin.
                                            Heeft gewoon met een beperkt verkeersinzicht te maken.

Comment

Heeft gewoon met een beperkt verkeersinzicht te maken.

Ik vraag me dan ook wel eens af of er tijdens de rijopleiding/autorijlessen wel voldoende op gehamert wordt. Anders gezegd: Voldoet de kwaliteit van de rijlessen wel?

Comment

Ik neem aan dat je het over de personenautomobilist hebt, Ton.

Ik kan niet spreken over het heden, mijn B-rijbewijs is gehaald midden 80-er jaren. Van wat ik me herinner wordt daar niet veel aandacht aan geschonken.

Sinds ik zelf op groot materieel rij is er een wereld voor me open gegaan.
                                                Ik denk dat ik vroeger ook wel eens dom gedaan heb of kortzichtig.

Je kan het al zien aan hoe mensen je ruimte geven als je met vrachtwagen onderweg bent.
                                                Vaak gaan ze precies staan waar ik de ruimte nodig heb, ze zien dat gewoon niet.
                                                Om dat inzicht te krijgen zou bij elke personenauto rij-opleiding 1 uurtje meerijden met een vrachtwagen verplicht moeten zijn.

Comment

Als ik voor mezelfs spreek dan is dat iets waar ik me zeer van bewust ben.
                                                  Alleen al het feit dat jij probeert voldoende afstand te houden getuigd al van meer bewustzijn dan ik bij veel van je collega's merk. Of wat dat betreft, bij 95% van de weggebruikers ;-)

Meeste mensen zijn vnl. bezig met praten, radio luisteren, met de ogen open slapen, de krant of belangrijke documenten lezen (!), en dan nu en dan op de km-teller kijken of ze wel nog steeds op Vmax-5 km/u zitten, dan met actief rijden, spiegelen, rondkijken en anticiperen.

Spee kan wel nu een afgeven op truckers, maar ik denk dat hij er zelf schuldig aan is dat mensen niet meer opletten. Vanwege zijn strenge snelheidscontroles en de aandacht daarvoor denken mensen nu dat het allemaal wel goed gaat als ze maar niet harder dan de wettelijke maximumsnelheid rijden. Gevolg: ze rijden als schapen achter elkaar aan, liefst op de cruise control, want dat is zo zuinig. Het enige waar ze nog aandacht aan besteden is die maximumsnelheid.
                                                  Je ziet dat helemaal sterk bij trajectcontroles, daar kakt iedereen helemaal in en let alleen maar op z'n km-teller. Maar ook op normale wegen. Niemand gaat meer naar rechts of kijkt om zich heen. Alles is goed als ze maar niet 'te hard' rijden. En 'te hard' heeft niks te maken met wat een veilige snelheid is, maar alleen met het voorkomen van een boete.

Comment

Spee kan wel nu een afgeven op truckers, maar ik denk dat hij er zelf schuldig aan is dat mensen niet meer opletten. Vanwege zijn strenge snelheidscontroles en de aandacht daarvoor denken mensen nu dat het allemaal wel goed gaat als ze maar niet harder dan de wettelijke maximumsnelheid rijden. Gevolg: ze rijden als schapen achter elkaar aan, liefst op de cruise control, want dat is zo zuinig. Het enige waar ze nog aandacht aan besteden is die maximumsnelheid.
                                                    Je ziet dat helemaal sterk bij trajectcontroles, daar kakt iedereen helemaal in en let alleen maar op z'n km-teller. Maar ook op normale wegen. Niemand gaat meer naar rechts of kijkt om zich heen. Alles is goed als ze maar niet 'te hard' rijden. En 'te hard' heeft niks te maken met wat een veilige snelheid is, maar alleen met het voorkomen van een boete.
                                                    Amen!

Comment

BTW. Al die Oostblok-truckers moeten ze van de weg afhalen. Totale schijt aan de verkeersregels en verkeersituatie.
                                                      Idem voor busjes met uitzendkrachten en bouwvakkers.
                                                      Is wat ongenuanceerd, maar daar ben ik dan wel weer mee eens.

Vaak hebben vrachtwagenchauffeurs het ook aan de stok met aannemersbusjes bij wegversmallingen, omdat die aannemers-eikels toch moeten inhalen bij max breedte van 2 meter op de linkerbaan.

Formeel mag het wel, meeste aannemersbussen zijn precies 1,99 meter breed (echt waar !), maar vaak kan het gewoon niet. Spiegels worden namelijk NIET bij de breedte van de auto gerekend. En dat is nog maar een reden.

[neemt weer even een pauze]

Comment

Ik neem aan dat je het over de personenautomobilist hebt, Ton.
                                                        Klopt, Ruud.

Ik ben dan ook een fervent voorstander van het opnemen van een item in de rijopleiding voor rijbewijs B, waarbij er een aantal uren meegereden MOET worden met een trucker. Daarnaast moet er natuurlijk ook in de theorie veel meer aandacht aan dit soort zaken besteed worden.

Comment

Op de nieuwste trekkers zit bij ons nu ook een breedte spiegel aan de linkerkant, dat helpt aardig voor de dode hoek naar achteren.
                                                          Belangrijk nadeel vind ik nu dat het zicht naar linksvoor beperkt wordt.

Dus elk voordeel heeft ook een nadeel, in dit geval (vrij naar JC).

Comment

Nou, Panda, ik denk dat je daar verrekte gelijk in hebt.

Vrijwel alle ergernissen in het verkeer gaan over medeweggebruikers die géén inzicht hebben - of willen hebben - in de situatie van andere automobilisten. Van bumperklevers ("zo dicht zit ik er toch niet op?") tot 70 km/uur-invoegers ("de rest moet voor MIJ maar even plek maken, want ik heb ook recht op de snelweg").

Linksplakkers blijven links hangen omdat ze niet zien dat hun achterligger wil inhalen. Maar ze geven ook geen gas bij, omdat ze niet zien dat ze in hun huidige tempo op de rechterbaan iemand klemrijden achter een voorligger.

Dát zijn de mensen waar ik elke autorit in Nederland weer last van heb. Elke fokking keer. Zonder uitzondering.

Maar van extreme hardrijders heb ik nooit last, vreemd genoeg. Die knallen me weliswaars soms met zo'n rotgang voorbij dat zelfs ik denk: pfff, doe even ietsje rustiger. Maar LAST heb ik er niet van. Ze verstoren niet mijn verkeersbeeld, ze blokkeren me niet, ze duwen me niet in een vervelende situatie. Je ziet ze aankomen in de spiegel, voorbij knallen en je hebt er geen enkel probleem aan.

Raar toch dat die hardrijders zo hard aangepakt worden, terwijl de echte irritaties in het verkeer VOLKOMEN vrij gelaten worden.

Comment

Raar toch dat die hardrijders zo hard aangepakt worden, terwijl de echte irritaties in het verkeer VOLKOMEN vrij gelaten worden.
                                                              [EVIL GRIN] Zou dan toch alleen maar gaan om het zoveel mogelijk incasseren van boete gelden voor de staatskas? [/EVIL GRIN]

Comment

Quote:
                                                                Originally Posted by Lars Veenstra View Post
                                                                Hier ben ik.

Daar ga je mank,bij vrachtwagens mag de begrenzer op max 92 staan terwijl de max toegestane snelheid 80km/h is.

Ja en waarom??
                                                                Omdat er geen agent is in Europa die oostblokkers aan de kant zet omdat dit een hoop werk oplevert.
                                                                Het enige wat de chauffeur zegt is ikke niet begrijp,en laat vervolgens een lege portemonnee zien.
                                                                En aangezien bonnen binnen harken niet te zwaar moet worden,laat men deze gasten maar lopen.
                                                                Hoezo verkeersveiligheid.
                                                                Ik had een ex collega die in Hongarije woont met dito rijbewijs en paspoort.
                                                                In 5 jaar tijd hat hij nog nooit een bekeuring gehad in een west europees land!

Waar ik dan wel benieuwd naar ben is hoeveel % Hollandse chauffeurs bij de ongelukken betrokken zijn.
                                                                (en dan bedoel ik niet een truck met een kenteken plaat waar NL op staat)

Ja dus?
                                                                Omdat ik een extra verantwoordelijk heb zal ik geen fouten meer maken of stomme dingen doen?
                                                                Het helpt je zo weinig dat ik meer verantwoordelijkheid heb dan jij als je onder mijn vooras zit
                                                                Als we het gaan hebben over de werkelijke oorzaak van een hoop ongelukken is omdat mensen zo beroerd slecht rijden. Geen verkeersinzicht, verstand op nul, cruise control aan, oogkleppen op en rijden.
                                                                Totaal geen anticipatievermogen, totaal geen situational awareness en totaal niet geconcentreerd op het rijden zelf.
                                                                He zie ik hier niet de oorzaak van de meeste kopstaart botsingen op de linkerbaan?

Ik vraag me dan ook wel eens af of er tijdens de rijopleiding/autorijlessen wel voldoende op gehamert wordt. Anders gezegd: Voldoet de kwaliteit van de rijlessen wel?
                                                                Nee niet in dat opzicht.
                                                                Als er iemand een dagje mee is met me,dan laat ik hem of haar ook even aan de linkerkant zitten om nou eens te zien wat een chauffeur wel maar zeker niet ziet.
                                                                Men heeft geen idee en schrikt in de regel van het weinige zicht rond om de truck.

Mijn mening is dat er zolang er verkeer is er doden zullen vallen.
                                                                Zeker omdat ik het idee heb dat iedereen tegenwoordig maar en rijbewijs moet kunnen halen.
                                                                ik ken iemand met een geestelijke beperking die na 3x staats examen! geslaagd is voor haar rijbewijs.
                                                                (En dan moet ik nog staan te juichen ook)

Alleen heeft spee dit nog niet helemaal door.
                                                                Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Working...
                                                                X