Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijd scholen in navigatiesystemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Mijd scholen in navigatiesystemen

    HUIZEN - In navigatiesystemen in auto's zouden routes langs scholen zoveel mogelijk moeten worden vermeden. Hierdoor daalt de kans dat kinderen betrokken raken bij verkeersongevallen.

    Deze suggestie doet Veilig Verkeer Nederland donderdag. De organisatie is de landelijke campagne 'De scholen zijn weer begonnen' gestart om chauffeurs alert te maken op scholieren in het verkeer.

    Vorig jaar kwamen 21 kinderen tussen 4 en 12 jaar om in het verkeer en raakten honderden gewond. Volgens de verkeersorganisatie was een derde van de slachtoffers op weg van huis naar school of andersom.
    2019 Volvo V60 T6

  • #2
    Onzin. Maak gewoon de verkeerssituaties rond scholen veiliger. En het grootste gevaar komt van mensen die hun eigen kinderen halen/brengen. En die weten de school ook zonder Tomtom wel te vinden hoor.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
      Volgens de verkeersorganisatie was een derde van de slachtoffers op weg van huis naar school of andersom.
      Wát een doorgeslagen onzin zeg. Ik durf te wedden dat nog geen procentje van die kidz daadwerkelijk op de route langs school is geraakt, dus tenzij ze alle routes van huis naar school uit de routeplanner willen halen, zal deze maatregel totaal géén nut hebben.
      Iedereen heeft recht op mijn mening!

      Comment


      • #4
        Vroeger werd mij geleerd dat ik gewoon moest uitkijken. Dat heeft mij best wel geholpen om zonder kleerscheuren naar school te gaan. En dan te bedenken dat ik aan een drukke weg woonde in Heerlen.
        www.carscoffeecigars.nl

        Comment


        • #5
          Tja, heeeeel fout wat ik zeg natuurlijk:

          Zeker omdat ik zelf een kind van 4 heb die dus nog 8 jaar binnen die gevaarlijke leeftijd 4-12 hoort.

          Maar...euh....21 kinderen per jaar dood op de weg, waarvan 1/3 op weg naar school of huis. 7 per jaar dus.

          Tja, zou dat echt verminderen door minder auto's langs scholen te sturen?

          Ik bedoel eigenlijk....wat zou het absolute minimum zijn aan aantal verkeersdoden. 10% minder van nu? 20%?

          Of zouden ze (olv spee) echt geloven dat als je bekeuringen 10 keer zo duur maakt en dit soort rare akties bedenkt, dat je dan op 0 verkeersdoden uitkomt in een landJE met 17 miljoen mensen en meer auto's?

          Die 21 verkeersdoden in die leeftijd, tja, die vallen in een gemiddeld ander land waarschijnlijk in een maand, landen zat waar dat in een week gebeurd.

          Uiteraard is elk kind minder een supergrote winst, maar vraag me af tot hoever je moet en kan gaan....

          Begin maar met een 30 km/u zone bij alle scholen en evt zelfs een woonerf (5km) bij scholen die echt gevaarlijk liggen. En dan 50% van al die flitscontroles op snelwegen DAAR neer zetten.

          DAN heb je kans dat je van 7 naar 3 daalt.... en die verkeersborden (30 km en woonerf) in een jaar terugverdiend.

          EN meer goodwill kweekt voor de politie.

          Ik ken iig niemand die hier op forum zal gaan vertellen dat die kutpolitie hem geflitst heeft om 8:30 am naast een kleuterschool.
          Last edited by Boris - Djurre; 07-08-08, 19:30.

          Comment


          • #6
            Ik sluit mij hierbij volledig aan (kinderen van 2, 4 en 6). Het is alleen rond halen en brengen druk en soms (Bennekom) is de lokale politiek zo stom om te zorgen dat de enige rijdbare route langs een school loopt.

            Daar controles neerzetten. En foutparkeerders direct wegslepen, moet je eens zien hoeveel SUV'jes je kunt scoren :-)
            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

            Comment


            • #7
              alhoewel wonend in Belgie, kan ik me bij onderstaande uitspraken prima vinden. Aanpassen van GPS's routes maakt schoolomgevingen niet veiliger, aanpassingen aan de verkeerssituatie echter des te meer.

              Ook aan deze kant van de grens is de situatie rondom sommige scholen (zoals de school recht tegenover mijn voordeur) ronduit gevaarlijk.

              In de straat waar ik woon is eveneens de uitgang voor de kleuter- en lagere school van een school met in totaal een kleine 500 leerlingengelegen .
              Deze straat is breed genoeg om 2 wagens te laten passeren met wat ruimte over aan beide zijden ... tenzij de gemeente toelaat om wagens aan beide zijden van de straat te laten parkeren (wat alle leerkrachten uiteraard doen, niettegenstaande het feit dat zij een groot eigen parkeer terrein hebben dat 200m verder ligt).
              Door die situatie ontstaat er elke morgen, middag en namiddag een situatie waarbij auto's mekaar niet meer kunnen kruisen (buiten aan de opritten van de woningen waar geen wagens geparkeerd staan), fietsers constant moeten laveren tussen de auto's (en ook hier ettelijke SUV's en monovolumes met moeders die amper boven het stuurwiel uitkomen en nul,nul verkeersinzicht hebben) en voetgangers op de straat moeten wandelen omdat degene die geen plaats hebben kunnen bemachtigen om te parkeren zich gewoon op het voetpad of berm parkeren (of op de opritten en parkings van de bewoners).

              Jammer genoeg is een poging om de de straat een heel stuk veiliger te maken door er
              1) enkelrichting van te maken
              2) zijdelings alternerende parkeervakken te creeren zodat er steeds ruimte is voor auto's en de snelheid naar beneden gaat (straat verbindt twee grote verbindingswegen en vormt een prima shortcut om een vervelend kruispunt te vermijden)
              terug ongedaan gemaakt doordat een winkeleigenaar aan het einde van de straat zogenaamd zijn omzet zag dalen omdat de klanten 800m moesten omrijden om bij hem te geraken.

              Intelligent verkeersbeleid lijkt toch moeilijk te zijn voor de kneuterboeren in de Kempen :-(
              There are no stupid questions,
              but there are a LOT of inquisitive idiots.

              Comment


              • #8
                Nou, voor de Rheinländer is het concept - denk even wat een ander zou vinden van wat je nu doet - ook nog wat te hoog gegrepen.

                Kortom, alles wat hier 30 is, was vroeger 50. Dus rijden we nog steeds 50. En 10 te hard is eigenlijk ook niet erg. Dus rijden we 60. En de kmteller is ook niet meer zo nauwkeurig sinds ik die 18" imitatie BBS bij de Lidl gescoord heb, dus rijden we 70. En die dikke vette uitlaat wil ook eigenlijk ook wel boven het gerammel van m'n ouwe knakenbak uit kunnen horen. Weet je wat? We doen 80.

                Ik snap wel dat er je voor al die kolencentrales hier in de omgeving mensen nodig hebt, die niet veel meer kunnen dan bruinkool in een kruiwagen scheppen en die dan naar de reactor rijden.

                Maar moeten die dan echt met z'n allen tussen de gewonen mensen wonen en kinderen krijgen?

                Vroeger waren ze hier zo handig met barakken en prikkeldraad en sterilisatie... Kan duitsland niet gewoon weer eens een oorlog beginnen, dan kun je dat volk met een geweer met 3 losse flodders op russische tanks afsturen. Darwin is de laatste tijd wat te mild met de mensheid (zie ook het draadje in de tweede kamer)
                You know that reality is immaterial

                Comment

                Working...
                X