Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TopGear

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Man, wat kreeg ik weer zin naar mijn road trip van even geleden: ik vond het toch wel cool om over de Golden Gate Bridge te rijden en dan die lange wegen...

    Grappige is dat toen we bij het autoverhuurbedrijf stonden we ook een Charger konden kiezen (zal wel de V6 geweest zijn) maar daar moesten we toen op wachten. Toen zagen we de Jeep staan en ik had ook wel goesting naar off-road rijden.

    Volgende keer ga ik voor de Vette.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

    Comment


    • Ha, die Gummers;

      Wordt vast weer leuk zondag:

      http://www.topgear.com/uk/tv-show/series-12/episode-3
      Scherven brengen gelul.

      Comment


      • Ik zie een C63 AMG staan. Wat een belachelijke overpowered sedan is dat toch, maar op 1 of andere manier superdik.

        én, wat me nog meer verbaast, ik zie ze bijna dagelijks. Ligt dat aan mijn buurt, of worden die dingen ook nog 's goed verkocht? Kan me bijna niet voorstellen nml met die prijzen vanaf een ton.
        Forza!

        Comment


        • Woon je in de Vinkeslag of zo?
          All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

          Comment


          • neu, iets noordelijker. Maar wel vinkeveen.. eh.. :)
            Forza!

            Comment


            • Mwah, al die ex-kampers om je heen die rijk geworden zijn van schimmige zaakjes en nu in hun Roelvink-villa uitbuiken. Een kniesoor die let op het verschil, Scudetto. :)
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

              Comment


              • Ha, die Gummers;

                Resultaat met die Avantime viel me nog niet eens tegen. Leuk item ook met Capt. Slow en Mika Hakkinen. Komende zondag:

                Blackpool or bust

                In the next episode of the brand new turbo-charged, high-octane and entirely-factual series of Top Gear, the presenters head off on a caring and sharing long-distance economy run, which naturally descends into an all-out trans-continental race.
                Walking in the footsteps of such national treasures as Ken Dodd, Danny La Rue and Status Quo, the Top Gear presenters have been invited to turn on this year's Blackpool Illuminations. Naturally, this presented us with an idea for a challenge:
                Is it possible to drive from Basel in Switzerland to Blackpool on a single tank of fuel and still make it in time to throw a big switch in front of thousands of people? Find out on Sunday.
                Also, James puts another massive dent in his reputation for Christian motoring when he drives the new Pagani Zonda F Roadster, while after literally years of nagging, we've finally managed to get a Bugatti Veyron out on the test track for the Stig to play with.
                And, as if this wasn't enough, our first ever guest makes a return as Harry Enfield arrives to drive our reasonably priced car.
                The next episode of Top Gear is on Sunday 23 November, 8pm on BBC Two
                Scherven brengen gelul.

                Comment


                • Cool Zonda en Veyron!

                  Gisteren was ook leuk met Hakkinen idd. Die gast was zelfs op dat circuit aan het rally rijden met die C63. Een paar keer in de berm namelijk met dat ding.

                  En die Avantime is cool. Ik ben ook blij dat ze die auto niet echt hebben gesloopt zoals ze zo vaak doen.

                  Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)



                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                    En die Avantime is cool. Ik ben ook blij dat ze die auto niet echt hebben gesloopt zoals ze zo vaak doen.

                    Niet echt gesloopt...

                    Nee hoor Harry, de auto kan zo de showroom in.



























                    Bij garage de blinde kip, voor al uw kwaliteitsoccassions. :-)
                    Veritatis simplex oratio est

                    Comment


                    • Haha, die Hakkinen "I'm not so good on gravel"
                      BWOAPH!
                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                      Comment


                      • Ik vond het een beetje flauw met die Avantime eigenlijk.
                        Ik hoop niet dat ze echt de illusie hadden in de buurt te komen van die EVO. En zeker niet met dat budget.
                        Eerder gingen ze een Lada wat tunen en gaven toen 150.000 pond uit...

                        Wat wel weer interessant was aan die test:

                        - de Avantime werd langzamer met de nieuwe remmen en wielen!!
                        (zo zie je maar weer hoe ontzettend belangrijk banden zijn..)
                        - De V6 door matig onderhoud (niet eens slecht) 50(!!) pk kwijt was.
                        - Een goed onderstel toch gigantisch belangrijk is.
                        - gewicht de grootste vijand is.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                          Niet echt gesloopt...

                          Nee hoor Harry, de auto kan zo de showroom in.

                          :-)
                          Precies, bij Van Poelgeest kun je 'm vast wel inruilen op een M5. ;-)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                            Wat wel weer interessant was aan die test:

                            - De V6 door matig onderhoud (niet eens slecht) 50(!!) pk kwijt was.

                            Volgens mij was er gewoon iets stuk aan die auto en wisten ze dat ook wel. Motor echt tunen was natuurlijk duur, dus moesten ze een trucje verzinnen om toch ineens flink extra vermogen erbij (of terug) te krijgen.

                            Ferrari 308 GTB QV (1983)
                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                            BMW 320Ci (van GF)



                            Comment


                            • Ha, die Harry;

                              Behalve de onderhoudsbeurt (olie, filters, bougies) hadden ze het ook over nieuwe of gereinigde injectoren en een nieuw inlaatspruitstuk. Ik kan me voorstellen dat met name die laatste twee, als de oude exemplaren ernstig vervuild waren, heel wat verlorengegane peekaas terug kunnen winnen.
                              Scherven brengen gelul.

                              Comment


                              • Ben benieuwd wat er met een ruimer budget (net als de Lada die Lennart aanhaalt) wél behaald kon worden. Is natuurlijk wel ambitieus om een Evo te evernaren, maar je moet een heel eind kunnen komen.
                                Oliestoken voor het goede doel

                                Comment


                                • Ha, die Gummers;

                                  Ik denk dat er bij een budget binnen enige grenzen nooit aan de tijden van een EVO gekomen had kunnen worden. De randvoorwaarden (aandrijfconcept, gewicht en zwaartepunt, type motorisering, aerodynamica, ontwikkelingsdoel van onderstel en besturing) liggen dusdanig ver uit elkaar dat er volgens mij zonder ingrijpen in het concept niet bij de EVO in de buurt te komen is. Motorvermogen was nog wel het meest bereikbare geweest, maar om de PK-gewichtsverhouding te evenaren zou betekenen dat de motor radicaal (turbo of compressor) onder handen zou moeten worden genomen, maar dat zou zonder meer tractie- en handlingsproblemen tot gevolg hebben gehad. Het alternatief om meer gewicht te besparen zou waarschijnlijk tot een (nog) onbruikbaar(der) auto hebben geleid. En de bedoeling was wel dat het een family saloon zou blijven. En in beide gevallen zouden de kosten skyhigh zijn geweest....
                                  Scherven brengen gelul.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                    Motorvermogen was nog wel het meest bereikbare geweest, maar om de PK-gewichtsverhouding te evenaren zou betekenen dat de motor radicaal (turbo of compressor) onder handen zou moeten worden genomen
                                    Als ze nou een auto hadden gekozen die vooraf al een turbomotor had, dan hadden ze die simpel (en ruim binnen budget) kunnen chippen. Gemiste kans. Maar goed, geen 'gemiste kans' als je de mening van de drie kent ten aanzien van aftermarket-aanpassingen. Dit was gewoon een lollige manier om bevestiging te vinden voor hun standpunt dat het eindproduct van de fabrikant altijd het beste is.
                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                    Comment


                                    • Ha, die Dutch;

                                      Turbo was zeker een betere optie geweest, waarschijnlijk een stuk minder onderstuurd ook.
                                      Scherven brengen gelul.

                                      Comment


                                      • Eh Hans, wat is MVO ???

                                        Ik ken alleen Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen , ik neem aan dat je dat niet bedoelt ...

                                        ( http://www.gummen.org/forum/showthre...8811#post38811)
                                        Last edited by w220l; 18-11-08, 12:09. Reden: eikel, zet het dan ook in het juiste draadje.....
                                        Veritatis simplex oratio est

                                        Comment


                                        • Ik denk dat er weinig Avantime's in Engeland zijn geleverd met de 2.0 16V Turbo.....
                                          Veritatis simplex oratio est

                                          Comment


                                          • Tsja, ik vind TG wel vermakelijk, maar dit soort tests zijn ook absoluut niet meer dan dan. Ze vinden het gewoon leuk om een beetje te klooie met zo'n raar hok en zoeken dan een kader om het in te plaatsen :-).

                                            Als de werkelijke reden was om iets aan te tonen met deze test, mis ik de conclusie ervan. Dan hadden ze toch iets moeten roepen over dat het best wel lastig is om een auto zomaar een heel stuk sneller te maken en dat dit niet echt leuk door er wat bredere banden onder te leggen. Het vergt ingrijpende aanpassingen. En dan mis ik ook, dat ze wel even moeten melden, zoals Hansv het ook meldt, dat een EVO toch iets heel anders is en waarom.

                                            Toch is het jammer mijns inziens dat TG de laatste tijd geen echt autoprogramma meer is. Het is louter amusument, maar dan autogerelateerd. Lijkt wel gummen :-).

                                            Comment


                                            • En dan vond ik de behaalde winst trouwens wél van het kaliber 'heel stuk sneller'. De graadmeter (Evo X) sloeg natuurlijk ook nergens op.
                                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                              Comment


                                              • Was inderdaad een erg rappe Avantime geworden. Denk de snelste die er is.
                                                Geen sportieve auto :-)

                                                Comment


                                                • Nu ook gezien. Mwah, ik vond dat Avantime-item heel vermakelijk :-)

                                                  Het is trouwens niet vreemd hoor, dat zo'n auto ineens 50 pk kwijt is. Een oud, vuil luchtfilter hapt makkelijk 25 pk weg. Voeg daarbij bijvoorbeeld oude bougies, een paar versleten injectoren en een gescheurd inlaatspruitstuk en hop, daar is je vermogensverlies.
                                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                                  Comment


                                                  • Wel vermakelijk. De eindconclusie zou velen toch tot denken moeten zetten.
                                                    Als je op het circuit al nauwelijks iets merkt van remmen, banden velgen en verlagingssets, wat moet je er dan mee op de openbare weg? Weggegooid geld... dat wisten we al wel van die taartscheppen achterop, maar zonder finetuning van de reeds geplaatste dure onderdelen wordt he helemaal niks.

                                                    En da's nog steeds op het circuit.
                                                    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                                    Comment


                                                    • Handige site, voor het geval je een aflevering gemist hebt:
                                                      http://www.watchtopgear.net/
                                                      Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet 130 sport 2006
                                                      Lancia Thema 8.32 1988
                                                      Bimota SB6 1995
                                                      Suzuki GSX-R750 1985
                                                      Suzuki GSX-R750 1985
                                                      Suzuki GSX-R50 1987

                                                      Comment


                                                      • Huh? Handige link man!
                                                        Thanks!

                                                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                        BMW 320Ci (van GF)



                                                        Comment


                                                        • Hij probeert wel adaware te installeren zo te zien?
                                                          Mijn virus-scanner vindt het niet fijn in elk geval.
                                                          Straks even herstarten en nog eens proberen.

                                                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                          BMW 320Ci (van GF)



                                                          Comment


                                                          • schop...

                                                            "Motoring news and views from the usual team. Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May are challenged to drive from the heart of Switzerland to the North Western coast of England on just one tank of fuel. As an incentive, the first one to arrive gets to turn on the Blackpool Illuminations.

                                                            Back at the track, James tackles his first ever power test in the amazing Pagani Zonda F Roadster and, after years of waiting, The Stig finally gets to set a lap time in the remarkable Bugatti Veyron."
                                                            Veritatis simplex oratio est

                                                            Comment


                                                            • En de Stig zal wel de verlichting aan doen...
                                                              Veritatis simplex oratio est

                                                              Comment


                                                              • nou de Veyron dus niet het snelst........maar goed, pak een willekeurig rondje op een ander circuit en hij zal wel het snelst zijn.
                                                                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                                                Comment


                                                                • Let op met ZANGO installeren.

                                                                  Lees eens http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=357411 over zango
                                                                  Co-Pilot

                                                                  Comment

                                                                  Working...
                                                                  X