Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cvt transmissie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • cvt transmissie

    ervaringen met deze transmissie ?
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

  • #2
    Het schijnt beroerd te zijn als je er file mee moet rijden. Slecht doseerbaar.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

    Comment


    • #3
      Valt de multitronic van audi hier ook onder? Zo ja, dan vind ik het een erg relaxed systeem voor een daily driver. Mijn vader heeft een A6 2.4 multitronic en ik moet zeggen dat die combi echt ideaal vind.

      Zo nee, dan vind ik het nog steeds een erg relaxed systeem maar is deze opmerking een beetje off-topic ;-)
      Let's kick some ass and chew bubblegum...
      ----------------------------------------------------------------------------
      '71 Alfa Romeo Giulia Super
      '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
      '00 BMW E39 528iA Touring
      '06 BMW Z4M Roadster
      '96 BMW E36 328i trackracer
      '07 Aprilia Tuono Factory

      Comment


      • #4
        Is de multitronic van Audi niet ook een CVT? Heeft john dat niet in z'n A6?

        EDIT: dat bedoel ik Erik :)

        Comment


        • #5
          ik heb eens vergelijkbare motoren vergeleken met en zonder cvt het lijkt erop dat cvt meer verbruikt
          dat lijkt me een paradox daar op papier een cvt transmissie de motor op een optimale manier belast en dus de motor tijdens accelleratie in zn beste toerengebied kan laten draaien ,koppel en verbrandingsrendements technisch , en in grote overdrive modus kan draaien op kruissnelheid
          en geen visceuse weerstand genereerd door transmissie olie

          of zie ik iets over het hoofd?
          of heb ik een gewone automaat verward met cvt?
          de1.8t en 3.0 van audi hadden in 2002 cvt had ik begrepen
          maar toch zijn de verbruiken hoger
          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

          Comment


          • #6
            Misschien is CVT behoorlijk wat zwaarder?

            Misschien heeft CVT meer aandrijfverliezen (slip in de bak?)

            Comment


            • #7
              De eerste multitronics van Audi in het vorige model A6 vond ik helemaal niets. Als je daarmee volgas de snelweeg opging, leek het net alsof je in een botsautootje reed. Motor begon dan licht te loeien...terwijl de buitenwereld steeds sneller aan je voorbij trok.
              Laatst weer een nieuwe A6 2.8 FSI gereden en daar ging het een stuk beter in. Lekker handmatig te schakelen voor buiten de bebouwde kom, voor in de stad en file lekker schakelvrij cruisen.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                of zie ik iets over het hoofd?
                of heb ik een gewone automaat verward met cvt?
                de1.8t en 3.0 van audi hadden in 2002 cvt had ik begrepen
                maar toch zijn de verbruiken hoger
                Dat was toch een CVT met een aantal voorgeprogrammeerde verhoudingen? Dus eigenlijk een CVT die niet echt volledig als continu variabel ingezet wordt? Is me ooit hier verteld als ik het goed heb, so don't shoot the messenger.

                Erg zonde, dat loeien heeft namelijk zijn charmes en zorgt ervoor dat je bijna( een CVT heeft natuurlijk ook een minimale en maximale versnelling/vertraging)altijd met maximaal vermogen kan accelereren. Het is niet voor niets meteen verboden in de Formule 1.
                Every second of your life is a part of your song

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                  Dat was toch een CVT met een aantal voorgeprogrammeerde verhoudingen? Dus eigenlijk een CVT die niet echt volledig als continu variabel ingezet wordt? Is me ooit hier verteld als ik het goed heb, so don't shoot the messenger.

                  .
                  ja dat klopt je kunt met zon cvt als de fabrikant dat wil softwarematig (suboptimaal) "schakelen" zodat je dat onaantrekkelijke monotome geluid kwijt bent tijdens accellereren
                  maar das een optie die je niet hoeft te gebruiken
                  een collega van me heeft zon italiaans boodschappen autootje die dat ook heeft
                  het lijkt mij dat ze voor de emmissie opgave zon ding natuurlijk in de optimale modus "cvt" testen

                  dus de vraag blijft open waarom lijken die dingen meer te verbruiken op in die emissie opgaves?
                  ik kan het op basis van logica niet rijmen , dus ik moet wat over het hoofd zien
                  "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                  "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                  "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                  "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                  Comment


                  • #10
                    die collega met dat italiaanse boodschappenwagentje
                    rijdt in de cvt modus met zn 1.2 benzine motortje maar 2000 rpm bij 100km/h
                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                    Comment


                    • #11
                      lol
                      de ultieme "kickdown"
                      http://nl.youtube.com/watch?v=LlWYTnaDnK0
                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                        Dat was toch een CVT met een aantal voorgeprogrammeerde verhoudingen? Dus eigenlijk een CVT die niet echt volledig als continu variabel ingezet wordt? Is me ooit hier verteld als ik het goed heb, so don't shoot the messenger.

                        Erg zonde, dat loeien heeft namelijk zijn charmes en zorgt ervoor dat je bijna( een CVT heeft natuurlijk ook een minimale en maximale versnelling/vertraging)altijd met maximaal vermogen kan accelereren. Het is niet voor niets meteen verboden in de Formule 1.
                        Volgens mij zijn die voorgeprogrammeerde schakelprogramma's alleen voor handmatig schakelen. Voor de rest zijn ze wel variabel hoor.

                        Kijk maar:

                        http://nl.youtube.com/watch?v=iZYy4kRJltE

                        En dit is een van de oudste multitronic bakken van Audi.
                        Last edited by EG; 10-08-08, 10:38.

                        Comment


                        • #13
                          begint echt een enigma voor me te worden dat cvt
                          zit data op te vragen van diverse auto's die cvt hebben
                          allemaal hogere emmissie en langzamere accelleratie op papier
                          dan heeft het toch geen zin om ermee te rijden?

                          terwijl juist op papier cvt zuiniger en sneller zou moeten zijn
                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                          Comment


                          • #14
                            heb eens zitten googlen en er zijn diverse systemen
                            http://nl.wikipedia.org/wiki/CVT
                            waarvan de mechanische het meeste rendement heeft

                            http://home.wanadoo.nl/web5/autotech/audi/transm.htm

                            "Nog overtuigender zijn de verschillen met de traditionele getrapte automaat met koppelomvormer; ondanks alle verbeteringen aan het ontwerp zijn de energieverliezen hierbij nog steeds aanzienlijk."

                            ah aanzienlijke energie verliezen , waar die verliezen precies aan tendeel vallen wordt niet uitgelegt , maar er is een oliekoeler nodig
                            wellicht dat het systeem toch enige slip heeft en dus (verspilde) warmte genereerd
                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                            Comment


                            • #15
                              http://www.terrycoates.com/Assets/Animation/CVT.htm

                              dit systeem zal best behoorlijk wat warmte genereren als de poelies versteld worden tijdens forse belasting
                              vraag me af als de verstelling van beide poelies niet meer synchroon verloopt
                              de ketting/riem of de poelies kan vernielen, maar daar zal wel hopelijk een beveiliging voor zijn
                              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                              Comment


                              • #16
                                http://www.kennislink.nl/web/show?id=168071

                                Helaas blijft het voorlopig bij dat in principe. Want in de uitvoering van het CVT systeem hebben autotechnici - onder andere uit kostenoverwegingen - noodgedwongen een aantal steken laten vallen. Daardoor komt bij een CVT uiteindelijk slechts zo'n 70 tot 80 procent van het motorvermogen bij de wielen terecht. Bij handgeschakelde bakken is dat wel 90 tot 95 procent. En wie met een moderne automatische versnellingsbak rijdt, die precies op de juiste momenten overschakelt, rijdt waarschijnlijk het zuinigst.
                                Toch is er nog toekomst voor de CVT. Bij de Technische Universiteit Eindhoven is de afgelopen jaren een verbeterde versie van de CVT ontwikkeld waarbij de interne energieverliezen veel geringer zijn door een andere manier van 'schakelen': niet met oliedruk maar met elektromotoren.
                                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                Comment


                                • #17
                                  voorlopig maar geen cvt dan nog ;-) eerst maar een 6 bak met overdrive
                                  "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                  "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                  "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                  "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                    voorlopig maar geen cvt dan nog ;-) eerst maar een 6 bak met overdrive
                                    Of DSG, zo een ding heeft helemaal geen koppelomvormer maar gewoon een plaatkoppeling.

                                    Volgens mij is DSG zelfs zuiniger dan handbak (schakelt altijd op de juiste momenten, mits omstandigheden toelaten)

                                    Comment


                                    • #19
                                      DSG heb ik geen gegevens van, maar de M-DCT van BMW (wat ook een dual clutch 'manuele' versnellingsbak is) scoort op de verbruikstesten beter dan een handbak, en is sneller.
                                      2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                                      Comment

                                      Working...
                                      X