ervaringen met deze transmissie ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
cvt transmissie
Collapse
X
-
cvt transmissie
"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
"dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
"Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
"Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--JasperLabels: Geen
-
Valt de multitronic van audi hier ook onder? Zo ja, dan vind ik het een erg relaxed systeem voor een daily driver. Mijn vader heeft een A6 2.4 multitronic en ik moet zeggen dat die combi echt ideaal vind.
Zo nee, dan vind ik het nog steeds een erg relaxed systeem maar is deze opmerking een beetje off-topic ;-)Let's kick some ass and chew bubblegum...
----------------------------------------------------------------------------
'71 Alfa Romeo Giulia Super
'72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
'00 BMW E39 528iA Touring
'06 BMW Z4M Roadster
'96 BMW E36 328i trackracer
'07 Aprilia Tuono Factory
Comment
-
ik heb eens vergelijkbare motoren vergeleken met en zonder cvt het lijkt erop dat cvt meer verbruikt
dat lijkt me een paradox daar op papier een cvt transmissie de motor op een optimale manier belast en dus de motor tijdens accelleratie in zn beste toerengebied kan laten draaien ,koppel en verbrandingsrendements technisch , en in grote overdrive modus kan draaien op kruissnelheid
en geen visceuse weerstand genereerd door transmissie olie
of zie ik iets over het hoofd?
of heb ik een gewone automaat verward met cvt?
de1.8t en 3.0 van audi hadden in 2002 cvt had ik begrepen
maar toch zijn de verbruiken hoger"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
"dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
"Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
"Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper
Comment
-
De eerste multitronics van Audi in het vorige model A6 vond ik helemaal niets. Als je daarmee volgas de snelweeg opging, leek het net alsof je in een botsautootje reed. Motor begon dan licht te loeien...terwijl de buitenwereld steeds sneller aan je voorbij trok.
Laatst weer een nieuwe A6 2.8 FSI gereden en daar ging het een stuk beter in. Lekker handmatig te schakelen voor buiten de bebouwde kom, voor in de stad en file lekker schakelvrij cruisen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk berichtof zie ik iets over het hoofd?
of heb ik een gewone automaat verward met cvt?
de1.8t en 3.0 van audi hadden in 2002 cvt had ik begrepen
maar toch zijn de verbruiken hoger
Erg zonde, dat loeien heeft namelijk zijn charmes en zorgt ervoor dat je bijna( een CVT heeft natuurlijk ook een minimale en maximale versnelling/vertraging)altijd met maximaal vermogen kan accelereren. Het is niet voor niets meteen verboden in de Formule 1.Every second of your life is a part of your song
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk berichtDat was toch een CVT met een aantal voorgeprogrammeerde verhoudingen? Dus eigenlijk een CVT die niet echt volledig als continu variabel ingezet wordt? Is me ooit hier verteld als ik het goed heb, so don't shoot the messenger.
.
maar das een optie die je niet hoeft te gebruiken
een collega van me heeft zon italiaans boodschappen autootje die dat ook heeft
het lijkt mij dat ze voor de emmissie opgave zon ding natuurlijk in de optimale modus "cvt" testen
dus de vraag blijft open waarom lijken die dingen meer te verbruiken op in die emissie opgaves?
ik kan het op basis van logica niet rijmen , dus ik moet wat over het hoofd zien"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
"dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
"Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
"Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper
Comment
-
die collega met dat italiaanse boodschappenwagentje
rijdt in de cvt modus met zn 1.2 benzine motortje maar 2000 rpm bij 100km/h"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
"dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
"Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
"Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper
Comment
-
"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
"dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
"Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
"Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk berichtDat was toch een CVT met een aantal voorgeprogrammeerde verhoudingen? Dus eigenlijk een CVT die niet echt volledig als continu variabel ingezet wordt? Is me ooit hier verteld als ik het goed heb, so don't shoot the messenger.
Erg zonde, dat loeien heeft namelijk zijn charmes en zorgt ervoor dat je bijna( een CVT heeft natuurlijk ook een minimale en maximale versnelling/vertraging)altijd met maximaal vermogen kan accelereren. Het is niet voor niets meteen verboden in de Formule 1.
Kijk maar:
En dit is een van de oudste multitronic bakken van Audi.Last edited by EG; 10-08-08, 11:38.
Comment
-
begint echt een enigma voor me te worden dat cvt
zit data op te vragen van diverse auto's die cvt hebben
allemaal hogere emmissie en langzamere accelleratie op papier
dan heeft het toch geen zin om ermee te rijden?
terwijl juist op papier cvt zuiniger en sneller zou moeten zijn"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
"dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
"Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
"Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper
Comment
-
heb eens zitten googlen en er zijn diverse systemen
waarvan de mechanische het meeste rendement heeft
"Nog overtuigender zijn de verschillen met de traditionele getrapte automaat met koppelomvormer; ondanks alle verbeteringen aan het ontwerp zijn de energieverliezen hierbij nog steeds aanzienlijk."
ah aanzienlijke energie verliezen , waar die verliezen precies aan tendeel vallen wordt niet uitgelegt , maar er is een oliekoeler nodig
wellicht dat het systeem toch enige slip heeft en dus (verspilde) warmte genereerd"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
"dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
"Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
"Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper
Comment
-
dit systeem zal best behoorlijk wat warmte genereren als de poelies versteld worden tijdens forse belasting
vraag me af als de verstelling van beide poelies niet meer synchroon verloopt
de ketting/riem of de poelies kan vernielen, maar daar zal wel hopelijk een beveiliging voor zijn"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
"dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
"Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
"Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper
Comment
-
De automatische versnellingsbak volgens het principe van de CVT (Continu Variabele Transmissie) kan nog een stuk zuiniger, zo blijkt uit onderzoek van de Technische Universiteit Eindhoven. Daar werd de Empact CVT ontwikkeld, een variant met minimale overbrengingsverliezen die zo'n tien procent zuiniger is dan bestaande continu variabele transmissiesystemen. Promovendus ir. Tim Klaassen promoveert vandaag aan de TU/e op de ontwikkeling van de Empact CVT.
Helaas blijft het voorlopig bij dat in principe. Want in de uitvoering van het CVT systeem hebben autotechnici - onder andere uit kostenoverwegingen - noodgedwongen een aantal steken laten vallen. Daardoor komt bij een CVT uiteindelijk slechts zo'n 70 tot 80 procent van het motorvermogen bij de wielen terecht. Bij handgeschakelde bakken is dat wel 90 tot 95 procent. En wie met een moderne automatische versnellingsbak rijdt, die precies op de juiste momenten overschakelt, rijdt waarschijnlijk het zuinigst.
Toch is er nog toekomst voor de CVT. Bij de Technische Universiteit Eindhoven is de afgelopen jaren een verbeterde versie van de CVT ontwikkeld waarbij de interne energieverliezen veel geringer zijn door een andere manier van 'schakelen': niet met oliedruk maar met elektromotoren."ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
"dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
"Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
"Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper
Comment
-
voorlopig maar geen cvt dan nog ;-) eerst maar een 6 bak met overdrive"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
"dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
"Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
"Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk berichtvoorlopig maar geen cvt dan nog ;-) eerst maar een 6 bak met overdrive
Volgens mij is DSG zelfs zuiniger dan handbak (schakelt altijd op de juiste momenten, mits omstandigheden toelaten)
Comment
-
DSG heb ik geen gegevens van, maar de M-DCT van BMW (wat ook een dual clutch 'manuele' versnellingsbak is) scoort op de verbruikstesten beter dan een handbak, en is sneller.
Comment
Comment