Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

V40 => S60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• V40 => S60

Zo heren!

Ik heb een van de twee V40's verkocht en weer een S60 gehaald, bevalt toch iets beter dan een V40. Het is een nette 2002 D5 geworden, 1e eigenaar, dealeronderhouden, etc...

OUD:

'NIEUW':

Gisteren gehaald, nu alweer vol met muggelijken... ;-)
    "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Gefeliciteerd Henk! S60 D5 is een heerlijke kilometervreter.

Bochten zijn niet veel aan, en de draaicirkel is afkomstig van een olietanker :-)

Heb eens een rit van Stuttgart naar Winschoten gemaakt in een S60 2.4 170, geen centje pijn. Stoelen zijn echt een van de fijnste stoelen ooit.
    Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Mooi interieur!
      Gefeliciteerd!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

S60 is altijd een toffe auto.

163 pk versie toch? Vind ik zo jammer, als het nou 180 pk ofzo had zou het interessanter zijn.

Verbruik?

Comment

Met 163Pk had ik al wielspin genoeg, laat staan met een 180Pk versie, die paar PK's mis ik echt niet hoor... Draaicirkel is inderdaad geen topper, maar is prima te doen hoor! Verbruik is even afwachten, maar heb goede berichten gehoord over deze D5-motoren.

Comment

mocht Henk problemen hebben met de 163 pk dan is een chipje de uitkomst, 200 pk. De 185 pk versie is wel aardig wat sneller zie ik.....opvallend voor die slechts 20 peekaatjes meer.
            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Voor mijn S60 geen chips hoor!

Het verschil tussen die twee is niet zozeer de 20Pk, maar de andere bak-verhoudingen, de lange 2 in de nieuwere versie zorgt voor een snellere 0--100 tijd want je hoeft maar 1x te schakelen, de extra 6e versnelling voor een hogere topsnelheid want hij loopt later de toerenbegrenzer in.

In 'dagelijks gebruik' en 'tussensprints' maken ze elkaar nagenoeg niets.

Comment

Gefeliciteerd met de upgrade! Mooie kleurencombi ook, dat blauw met beige!

Hoewel het model al een aardig tijdje meegaat, vind ik dat de S60 er fris blijft uitzien. Nou ja, met mijn ouwe BMW's is mijn mening op dat punt misschien niet zoveel waard...:)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iep Bekijk bericht
                  Gefeliciteerd met de upgrade! Mooie kleurencombi ook, dat blauw met beige!

Hoewel het model al een aardig tijdje meegaat, vind ik dat de S60 er fris blijft uitzien. Nou ja, met mijn ouwe BMW's is mijn mening op dat punt misschien niet zoveel waard...:)
                  Eens. Maar dat heb ik met die V40 eigenlijk ook wel. Ziet er niet gedateerd uit IMO.
                  Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
                  Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Comment

Goeie keuze. Heerlijke wagen.

S60 D5/T5 zou ook mijn keuze zijn als ik er de centjes voor had.
                    Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

S60 blijft een mooie auto inderdaad. En een cassette-player erin, cool :-)

Comment

Mooie woage, Henk!
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Flink veel Newtonmetertjes loslaten op de bandjes en dan een setje 17" spaakvelgen scoren?

In combinatie met de cassettespeler is-ie dan echt af...;)

Comment

LOL!

Tja, die cassette-ding zat er al in, gelukkig ook een CD-speler..., kan BMW nog wat van leren... ;-)

Die 16" zijn prima, met 17" heb je een NOG grotere draaicirkel namelijk!

Bevalt UITSTEKEND, zo'n D5, heerlijk reizen zo hoor! Trekt goed in alle versnellingen, is lekker stil en supercomfortabel.

Comment

Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎