Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Driften

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ik had wel met iets wat meer rook die garage uitgereden op het einde :)
    BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 - VW Golf 1.6TDI Bluemotion 2014 - BMW E36 328i Coupe - Honda CBR600F4i 2002 - Honda SH150i 2009

Comment

• Driften is gaaf, maar minder leuk als het onbedoeld gebeurt.
      Dat overkwam een F10 M5 gisteren die met mij - in de Z4 - een stoplichtsprintje aan wilde gaan.

Ik stond in de linkerbaan (BBK) en het regende, weg was dus zeiknat. Hij kwam rechts naast me staan, ik reed gewoon vlotjes weg en toen gaf hij gas. Aha, wedstrijdje :), dacht ik, dus gaf wat extra gas. Maar wat meneer(?) vergeten was, is dat vermogen op een natte weg zinloos is als je geen tractie hebt. Dus ik haalde hem weer in. Ook ik had wielspin, maar de TCS en mijn rechtervoet hielden het binnen de perken. Maar blijkbaar wilde hij ook linksaf en vond hij het niet leuk om van een Z4 te verliezen. Hij gaf een dikke peut gas en stuurde voor mij naar links. Ik hoorde zijn motor overtoeren maken en zijn systemen ingrijpen, maar de stuurbeweging naar links i.c.m. de wielspin die aanbleef zorgde ervoor dat zijn achterkant weg gleed. Heel even dacht ik nog dat hij indruk op me wilde maken met een driftje, maar toen hij een enorme tankslapper kreeg en de achterlichten in alarmstand ging knipperen wist ik dat het mis was. Ik hield in en zag voor me hoe hij over drie banen heen en weer tankslappers maakte. Drie-vier keer ging dat ding met een kleine 100km/u Arab-style dwars over de weg totdat hij net op tijd voor het stoplicht voor me stil stond.

Ik denk dat die gast wel echt zijn hele boks volgescheten had.
      Toen ik daarna rustig achter hem linksaf sloeg, kon ik de remmen ruiken die op bovennatuurlijke wijze zijn auto op de weg hadden gehouden. Knappe techniek, om zoveel auto en onkunde uit de berm te kunnen houden. Zag er wel spectaculair uit. Misschien beter investeren in een cursusje sturen.
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• LOL ;-) Arab style. Kun je nagaan hoe goed die veiligheidssystemen zijn.

Comment

• Mooi verhaal. Wel geld, geen kunde ;-)
          ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Waar is potdomme Geelhoed als je een camera nodig hebt ;-)

Comment

• Haha, mooi beschreven!

Comment

• Ha, mooi verhaal inderdaad :)
                Regen is een modderfokker voor de amateur-coureur. Zeker in een M5. Gelukkig had hij in z'n bravoure niet alle systemen uitgezet, dan waren het klappen van stoepranden en lantaarnpalen geworden.

Forza!

Comment

• Hij had DCS wel half uit dan neem ik aan?
                  Ik dacht namelijk dat die moderne M's best wel foolproof waren.

Maar mooi verhaal en goed afgelopen gelukkig.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                    Driften is gaaf, maar minder leuk als het onbedoeld gebeurt.
                    Dat overkwam een F10 M5 gisteren die met mij - in de Z4 - een stoplichtsprintje aan wilde gaan.

Ik stond in de linkerbaan (BBK) en het regende, weg was dus zeiknat. Hij kwam rechts naast me staan, ik reed gewoon vlotjes weg en toen gaf hij gas. Aha, wedstrijdje :), dacht ik, dus gaf wat extra gas. Maar wat meneer(?) vergeten was, is dat vermogen op een natte weg zinloos is als je geen tractie hebt. Dus ik haalde hem weer in. Ook ik had wielspin, maar de TCS en mijn rechtervoet hielden het binnen de perken. Maar blijkbaar wilde hij ook linksaf en vond hij het niet leuk om van een Z4 te verliezen. Hij gaf een dikke peut gas en stuurde voor mij naar links. Ik hoorde zijn motor overtoeren maken en zijn systemen ingrijpen, maar de stuurbeweging naar links i.c.m. de wielspin die aanbleef zorgde ervoor dat zijn achterkant weg gleed. Heel even dacht ik nog dat hij indruk op me wilde maken met een driftje, maar toen hij een enorme tankslapper kreeg en de achterlichten in alarmstand ging knipperen wist ik dat het mis was. Ik hield in en zag voor me hoe hij over drie banen heen en weer tankslappers maakte. Drie-vier keer ging dat ding met een kleine 100km/u Arab-style dwars over de weg totdat hij net op tijd voor het stoplicht voor me stil stond.

Ik denk dat die gast wel echt zijn hele boks volgescheten had.
                    Toen ik daarna rustig achter hem linksaf sloeg, kon ik de remmen ruiken die op bovennatuurlijke wijze zijn auto op de weg hadden gehouden. Knappe techniek, om zoveel auto en onkunde uit de berm te kunnen houden. Zag er wel spectaculair uit. Misschien beter investeren in een cursusje sturen.

/TSM

Dus kom ik met de ///////////M5 met open uitlaat rustig roffelend op het stoplicht af rijden, staat er zo'n oude Z4 een beetje wijs te doen. Je kent dat wel, type sportschool jongen opgevouwen in een veel te kleine roadster. Dat ding heeft niet eens een sper, dat is als een lekker wijf met maar 1 poot. Het ploegt vast prima maar op de Reeperbahn betaal je Skoda geld voor een ritje en beslist geen BMW centen. Afijn, de motor nog koud dus ik rij rustig weg, vanzelfsprekend met de DCTCSTRACSESPBS uit want na 5000 kilometer driften op de 'ring met Subaru's, en Houten - Schloss Schleswig in <4 uur heb je zo'n wagen wel onder controle. Die testosteronbom probeert het toch en gaat dus echt volgas weg bij het stoplicht! Ja, dan pak ik je natuurlijk terug. Kon 'ie niet hebben natuurlijk dus net voor de bocht naar links ging die vent de boel zitten blokkeren. Opbokken met dat soort idioterie, dus ik schakel terug naar zijn 2, 8700 toeren en de 4 turbo's blazen even 700PK naar de achterwielen! Om die vent te laten zien wie nou de baas is die hele bocht doorgedrift en om het af te maken nog ff 3 pendeltjes over de gehele 3 baanvakken klapperend in de toerenbegrenzer. Z4 rijder zong meteen een toontje lager en met de staart tussen de benen sloot ie mooi achter mij aan, zoals het heurt.
                    Last edited by hugo; 11-01-19, 14:06.

Comment

• Haha briljant. Vrijdagmiddag.

Comment

• Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik ook een keer een momentje heb gehad met de F430 toen ik hem net een week had. Ik reed 120 achter een busje op de A1 en het begon licht te regenen. Toen het busje opzij ging, versnelde ik naar 140 / 150, niet plankgas maar een beetje half gas. Floep! toen kreeg de achterkant een zwieper van een kleine meter. Na twee tankslappers had ik hem weer in het spoor. Witte knokkels en een bonkende keel, scheutje reuzel door de bilnaad.

Andere F-rijders moesten erom lachen en zeiden ALTIJD in wet-mode te rijden als het koud of nat is. Banden koud, middenmotor, spoorvorming...
                        Sindsdien gaat bij de eerste spetter regen de instelling op het stuur direct op "wet". ;-)

Comment

• hulde hugo!

@Scud: ik heb het gehad met een Donkervoort D8 demo auto. 90 in IV op de linkerbaan bij nat weer, even vlot versnellen toen er ruimte kwam. Flinke stap opzij!
                          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• hugo LOL :)

Ik zat erop te wachten: wie maakt de 2nd person versie.
                            Gummen folklore!
                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Geweldig !!
                              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• *Thumbs up.

Comment

• Mooi man ;-)
                                  Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

• Mooimooimooi :-))

*liked verhaal van hugo*

Comment

• Ouderwets leuk!

Comment

• Geweldig Hugo !

Enneh, ik was het niet ;-)

Comment

• Hahaha, ROFLMAO, douze points voor Hugo. :-)

Comment

• Hij’s fijn!

Comment

• Skitterend, zowel Paco als hugo. Kan er even iemand in het Fries godverdomme roepen, dan waan ik me helemaal weer in 2003. :)
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                              X