Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met autobedrijf Arco / Hoofddorp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ervaringen met autobedrijf Arco / Hoofddorp

Collega heeft daar een bak met 4wielen gezien, wilde een proefrit maken, maar dat was teveel werk vonden ze.

Iemand hier (goede) ervaringen met dit autobedrijf (Arco uit Hoofddorp)?

Ik zou uit de buurt blijven van autobedrijven binnen een straal van 10 KM...of nee...15 kilometer van Haarlem, tenzij het een merkdealer is !

Comment

Is dat niet voorheen Auto Hoofddorp oid?
      Denk het wel en dan zou ik daar niet een
      auto kopen. Maar ik kan wel even kijken
      als dat op prijs gesteld wordt, welke wagen
      is het?
      fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rudy68b Bekijk bericht
        Ik zou uit de buurt blijven van autobedrijven binnen een straal van 10 KM...of nee...15 kilometer van Haarlem, tenzij het een merkdealer is !
        Maar dat gaat toch op voor een straal van 350km, het zijn allemaal oplichters, inclusief het leeuwendeel van de dealers ook. Maar sommigen
        zijn nog net wat erger dan anderen oahv de regio. En dan nog, ook bij notoire oplichters kun je een goede auto kopen, alleen de manier waarop...
        fka v164

Comment

Da's natuurlijk ook waar. Maar de omgeving Haarlem (en dan vooral Haarlem - Hoofddorp) heeft altijd een extra twijfelachtige reputatie gehad. 'Het 'Fred Hehl gevoel' noem ik het altijd :)

Comment

Even langsgereden, is dezelfde locatie als Auto Hoofddorp, uitkijken dus
            fka v164

Comment

zo erg is het hier toch niet? tenminste, niet erger dan elders in t land?
              in mijn beleving is 90% bijzonder fout en 10 % krijgt het voordeel van de twijfel. heel veel twijfel, dat dan weer wel
              When life gives you lemons ask for salt and tequila

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J.. Bekijk bericht
                zo erg is het hier toch niet? tenminste, niet erger dan elders in t land?
                in mijn beleving is 90% bijzonder fout en 10 % krijgt het voordeel van de twijfel. heel veel twijfel, dat dan weer wel
                Je zou het eens in Apeldoorn kunnen proberen....... :-)

Comment

Was the first thing that sprung into my mind too :-)

Edit: In Rotterdam schijnt ook een goede te zitten .....
                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Aan de Sleutelbloemstraat zitten een paar aardige handelaren :-).

Comment

http://www.autoweek.nl/myreviewdealerdata.php?id=6538 , een dinerbon van Bistro Sjaak, waar het eten net zo goed is als de auto's zijn bij Arco...

LOL
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

O, dit bedrijf zat eerst naast 'mijn' onbemande gaspomp en is verhuist naar het pand van Auto Hoofddorp zie ik. Wil niet zeggen dat het geen relatie heeft met AH, maar de keren dat ik daar een auto heb bekeken op het oude adres gaf geen vertrouwen zal ik maar zeggen.
                        fka v164

Comment

Bedankt voor de reacties zover :-)

De reviews/ervaringen had ik reeds op autoweek gevonden en aan de hand daarvan de collega al geadviseerd elders te kijken.

Mischien tijd voor een draadje met daarin -wel- goede autobedrijven/dealers ;)

Comment

Ben er 1x geweest om eens te kijken voor een auto voor m'n vrouw omdat de verhaaltjes in de lokale media wel ok klonken.

Proefrit was geen probleem, maar de auto's en de mensen deden wel mijn alarmbellen rinkelen. Misschien ben ik (door schade en schande) inmiddels overgevoelig, maar ik zou er niets kopen.
                            fka KawaZZtra

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                              Collega heeft daar een bak met 4wielen gezien, wilde een proefrit maken, maar dat was teveel werk vonden ze.

Iemand hier (goede) ervaringen met dit autobedrijf (Arco uit Hoofddorp)?

deze ervaring was voor mij voldoende geweest om er gelijk van af te zien om bij zo'n bedrijf ooit iets te kopen.
                              Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                              A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harold Bekijk bericht
                                deze ervaring was voor mij voldoende geweest om er gelijk van af te zien om bij zo'n bedrijf ooit iets te kopen.
                                Dat was ook de opmerking van mij en een andere collega. "Geen moeite willen doen voor een proefrit, dan ook geen verkoop, doei!".

Of gaat de tweedehandsauto verkoop zo goed dat men zich dit soort verkoopmethodes kan permitteren?

Comment

Nee, tuurlijk niet, is gewoon een van de oudste trucs. "Ja meneer, proefrit kan hoor, teken alvast even dit *kuch*koop*kuch*contractje, dan rijdt u over 5 minuutjes weg hier in die mooie woage!". De catch is dat er kennelijk genoeg sukkels zijn die overal een krabbel op zetten, en die komen na de proefrit dus terug voor een extra bakje koffie plus een gesprek over hoe die woage nou betoald gaat worden.

Altijd weglopen.
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Er is opzicht best wat te zeggen voor de redenering dat er eerst serieuze interesse moet zijn voor er en proefrit gemaakt kan worden. Waar dat uit moet blijken, die interesse en hoe de handelaar dat denkt te peilen of vast te leggen is een tweede :-)
                                    fka v164

Comment

jaah sander, het is maar precies hoe je het speelt inderdaad.
                                      met een beetje ouwehoeren is er altijd wel een proefrit uit te halen.

tekenen? ik teken wel een zonnetje
                                      geen proefrit? en tot niet meer ziens

hoop fout volk onder de 2e hands auto verkopers, maakt ze meestal wel lekker makkelijk herkenbaar
                                      When life gives you lemons ask for salt and tequila

Comment

Overigens zit Auto Hoofddorp nu waar eerder Arco zat, dus
                                        fka v164

Comment

reageren ook niet als je een brief aan ze stuurt, slechte ervaring met Arco auto wat nu weer is gewijzigd naar Auto Hoofddorp. Mijn aankoop moest kort na de aankoop gerepareerd worden aan een 'rammel' in de motor. Dit is hersteld door een stukje hout tussen het carter en de airco-pomp te klemmen. Rammel was voorbij!!!, echter de schade die het stukje hout veroorzaakte was groot, lek in het oliecarter, versleten snaren door de scheve stand van de airco-pomp en een defect aan het airco-systeem zelf....schade bijna 1000 euro!!! en dan niet thuis geven, nul recatie en vervolgens een naam wijziging waardoor de post, hoewel aangetekend gewoon retour komt....Vraag kan ik ondanks naamswijziging nog ergens mijn recht halen. Ik kan iedereen afraden naar deze autohandelaar af te reizen...

Comment

Ah, is Auto Hoofddorp weer terug, of alleen de naam? Wat dan een beetje vreemd is aangezien die naam niet smetteloos was zeg maar. Maar ik begrijp dat de naam Arco óók niet smetteloos meer was. Is ook wel een beetje dam om daar een auto te kopen. In de Harrelmmermeerpolder is maar een betrouwbaar adres en dat zit aan de Karwijstraat in Nieuw Vennep, weet je toch
                                            fka v164

Comment

Lol

Comment

Sorry jxx, maar ik kan een grijns om dat stukje hout toch ook niet onderdrukken...

Maar toch, rommelen met een stukje hout, dat is toch nog helemaal niks met dat oude 'Koning Klant' verhaal van een jaar of 30 terug van de sukkelaar die een S-klasser (w108) kocht waar achteraf een Rover V8 blok in bleek te liggen :-))

Comment

Ha, die V4;

Ja, een blauwe! Een 280S 3,5. Zonder 'E' natuurlijk. En de filters op de SU's waren platgetikt om de boel onder de kap van de Benz te laten passen....
                                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Mwah, cm rijdt er ook mee in de rondte.. :-)

Comment

Ha, die W220L;

Maar die heeft tenminste niet de illusie dat er een Benz 3,5 in het vooronder ligt.
                                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Voor de prijzen die ze vragen moet je ook niet zeuren toch? Vaak veel ex lease tot max 180DKM. Althans bij ACC Overeem in Badhoevedorp. Heb daar een paar keer rondgelopen, maar hadden mijn modelletje niet.
                                                        ----------------------------------------------------
                                                        F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                          Ha, die W220L;

Maar die heeft tenminste niet de illusie dat er een Benz 3,5 in het vooronder ligt.
                                                          Nee, maar dat is dan ook de enige illusie die hij niet heeft.. ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door veejay Bekijk bericht
                                                            Voor de prijzen die ze vragen moet je ook niet zeuren toch? Vaak veel ex lease tot max 180DKM. Althans bij ACC Overeem in Badhoevedorp. Heb daar een paar keer rondgelopen, maar hadden mijn modelletje niet.
                                                            Bedoel je niet ACC Overveen? Heb daar vaak mindere verhalen over gehoord...

Comment

Ja die bedoel, ik maar meer genuanceerd gezegd: als je een beetje verstand van auto's hebt, de historie kunt inzien en ook connecties (in de zin van goede garage in de buurt) hebt voor als er toch iets mankeert kun je best koopjes krijgen.

Gemiddelde NL'ers moeten daar niet komen om hun droom Scenic of 307 te kopen.

Ze zijn in ieder geval wel goed gepoetst! :)
                                                              F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

Ken nog wel een verhaal over een 2de hands Emmetje. Was van de directie. Nooit gebruikt door journalisten....of andere promotie doellen...

Oh...ik dwaal af.

Nou ja, was in de buurt van Hoofdorp.

:-(

Comment

Working...
                                                                X