Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tank/Pin-probleem bij onbemande pompen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tank/Pin-probleem bij onbemande pompen

Ik kan tegenwoordig met die hoge brandstofprijzen een bijna lege tank niet meer in een keer vullen.

De pomp stopt bij de onbemande pomp waar ik altijd tank bij 122,85 Euro.
    Gek bedrag trouwens als limiet.

Meer mensen hier last van?
    Of moet ik gewoon een andere pomp zoeken?

Ik heb nog niet meer dan 80 euro getankt ooit geloof ik (zal wel niet lang meer duren ben ik bang)
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

tank nooit bij onbemande pompen, wel eens bij pompen met nachtautomaat...met die dingen geen probleem hoor...pas erin en tanken maar tot tank vol is (iig niet tot de pomp stopt omdat er een limiet bereikt is)

maar ok, ik tank diesel, dus die 122 euro heb ik nog niet bereikt.

heb nu een keer of 5 al wel boven de 100 euro gezeten

Comment

Ik haal de 122 euro gelukkig ook nooit, maar wel een rare limiet idd!
        Ze kunnen door die hoge brandstofprijzen sowieso beter een maximum aantal liters nemen ipv een bedrag.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik denk andere pomp, want ik ben er vaak wel overheen gegaan bij een onbemande pomp (BP en Shell)
          Forza!

Comment

Bij een echt onbemande (zeg maar: witte) pomp bij mi in de buurt lijkt er ook een limiet te zitten op mijn tankpas van de lease. Niet zozeer qua bedrag, maar wel qua inhoud; niet meer dan 25 liter nl. Ik vermoed dat men slechte ervaringen heeft met ongeoorloofd gebruik van tankpassen bij dergelijke pompen (geen beveiligingscamera's, vermoed ik) en zo de mogelijke schade in ieder geval wil beperken.

Groet
            GJ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
              Ik heb nog niet meer dan 80 euro getankt ooit geloof ik (zal wel niet lang meer duren ben ik bang)
              Ik had het ook nog nooit eerder, dat heb je met die stijgende prijzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
                maar ok, ik tank diesel, dus die 122 euro heb ik nog niet bereikt.
                Ik tank met de auto waarmee ik er tegenaan loop ook diesel (130 liter tank), dus ik had verwacht dat mensen met een grote brandstoftank in een benzine slurper dit probleem misschien al eerder ergens tegengekomen waren.

En het is inderdaad een merkloze pomp (in z'meer bekend als de stadshartpomp), meestal met de laagste prijs in de buurt.
                Last edited by Ruud; 13-08-08, 11:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                  Bij een echt onbemande (zeg maar: witte) pomp...
                  hmm. Nuance bij mijn verhaal. Overdag zijn het wél bemande pompen. Dus mijn onbemande pinverhaal is dezelfde pomp, maar dan 's nachts.
                  Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                    hmm. Nuance bij mijn verhaal. Overdag zijn het wél bemande pompen. Dus mijn onbemande pinverhaal is dezelfde pomp, maar dan 's nachts.
                    Dat heb ik het nog niet meegemaakt. Sterker nog, de eerste keer dat het me overkwam bij die witte pomp ben ik na die 25 liter doorgereden naar een andere pomp in de buurt die alleen 's nachts onbemand is (Total-pomp met camera's etc.). Daar heb ik zonder probleem de resterende 30+ liter bijgetankt. Ik vond het nog wel geinig omdat het de leasemij feitelijk ettelijke Euro extra kostte op deze manier. Het is dan ook de laatste keer dat ik zuinig ben geweest voor de leasemij. ;-)))

Groet
                    GJ

Comment

Ik vond het nog wel geinig omdat het de leasemij feitelijk ettelijke Euro extra kostte op deze manier. Het is dan ook de laatste keer dat ik zuinig ben geweest voor de leasemij. ;-)))
                      Dat is begrijpelijk :-)
                      Maar bij mij gaat tegenwoordig de brandstof uit de eigen knip, dan wordt je wel prijsbewust. En met 100+ liter telt zoiets wel lekker aan.

Comment

Waar ik al een paar keer aan moest denken, er is, op de leaserijders en wat toeristen na, toch bijna niemand meer die langs de snelweg tankt? Tenzij je het echt heel erg slecht uitgekiend hebt. Het kan soms wel 10ct per liter schelen of je bij een (onbemand) station in een dorpje tankt of langs de snelweg.
                        Auto's: veel...

Comment

Dat heb ik het nog niet meegemaakt. Sterker nog, de eerste keer dat het me overkwam bij die witte pomp ben ik na die 25 liter doorgereden naar een andere pomp in de buurt die alleen 's nachts onbemand is (Total-pomp met camera's etc.). Daar heb ik zonder probleem de resterende 30+ liter bijgetankt. Ik vond het nog wel geinig omdat het de leasemij feitelijk ettelijke Euro extra kostte op deze manier. Het is dan ook de laatste keer dat ik zuinig ben geweest voor de leasemij. ;-)))

Groet
                          GJ
                          Dat bedoel ik ook. Ik heb het ook nog niet meegemaakt, daar ik alleen bij 'snachts onbemande pompen met pinpas tank. Dan zit er ook geen limiet aan het aantal liters/euro's. Tenminste, 120 liter E98 ging prima (x 1,7nogwat)
                          Forza!

Comment

heb ik ook gehad bij de locale tango, de tank was nog niet helemaal vol, maar de pomp stopte er mee. Ik weet het bedrag niet meer precies, maar het was ook geen heel getal.

Comment

Ook handig: ik stond laatst te kijken toen geen enkele nacht- of onbemande pomp mij een druppel benzine gaf. Mijn saldo bleek lager dan een X-bedrag (nog altijd meer dan 3 keer wat ik max kán tanken, maar goed...kleine tank).

Sta je dan :-) Op benzinedamp naar een bemande pomp gereden. Daar niets aan de hand.

Comment

Dat doet me denken aan die collega die ik vroeger had, nog in het gulden tijdperk.
                                Bij elke verhoging van de brandstofprijs was zijn commentaar. Wat boeit mij dat nu, ik tank toch elke keer voor 25 gulden.
                                Enne, voor al die gummers die regelmatig de A15 tussen pakweg de Ridderster en het Beneluxplein en/of omgekeerd aftuffen.
                                Voor tanken gewoon ff de snelweg af en de Charloise Lagedijk op alwaar je 2 tankstations vind welke standaard 11 tot 12 cent onder de referentieprijs zitten (ook de diesel)
                                Hyundai Kauai EV 64 kWh - my 20 - 34K + 12K km

Comment

Working...
                                X