Nee, we gaan het ff niet over ome Koos hebben, maar over zijn hulptroepen. Zeg maar de gemiddelde NL automobilist.
Wanneer rij ik in NL? Vaak op vrijdagavond, soms op zaterdagochtend, vaak zondag overdag terug naar die Heimat.
En dan rij ik de lange, vaak rustige, stukken A73, A50(ok, ietsje drukker), A15 richting alblasserwaard. Die weer heel rustig is.
Dus, 150/160 continue, dan schiet het lekker op. 'Vroeger' was voor mijn beleving dat verkeerstechnisch nooit een probleem, men hield er rekening mee en je moest zelden aan de noodrem.
'Nu' is het bijna NIET meer te doen. A73 gaaaat nog wel, A15 is vanaf afslag rhenen tot aan alblasserdam een hel. En dat in de biblebelt. :). Iedere 4 a 5 km gebeurt het een keer. Je rijdt 160 op links, rechts rijden de rustige rijders, zo 110-120 kmh. In de verte, zeg een goeie kilometer rijdt een vrachtwagen en vrij dicht daarop een gezinscontainer. Dan is de afstand nog maar 700 meter, hij blijft erachter. Afstand is 300 meter, hij blijft erachter. Afstand is 100 meter, hij blijft erachter. Afstand is 50 meter, hij begint wat te 'wiebelen' in z'n rijstrook, afstand is 25 meter en met een spastische actie komt ie naar links. Blijft dan eerst in de dode hoek van de vrachtwagen rijden, dus het idee dat je gas bij moet geven om in te halen is nog niet doorgedrongen. Dat duurt dan eeuwig voor je er voorbij bent, terwijl het achter mij ook nog eens leeg was. Als zo'n mongool nou ff 5 seconden wacht (ik bedoel haast heeft ie overduidelijk niet) dan kan ie met 93 kmh in gaan halen zonder dat ik er last van heb. Iedereen mag van mij zo langzaam rijden als ie wil, maar zodra dit in de weg rijden wordt, word ik boos. Met zulke automobilisten heb je Spee niet meer nodig.
En ik weet dat iedereen hier moet lachen om een 520i. :) Maar voor de gemiddelde prutser is het een dikke bak. Donker van kleur, onmiskenbaar BMW, groot, duits kenteken. Kortom iets waar de gemiddelde zafira 1.4 rijder van 63 eigenlijk een beetje bang voor is. "Want die rijden zo hard." Dan kan ik me ook niet inhouden en krijgt ie flink groot licht, zodat ie bij aankomst bij schoonma ook echt wat te vertellen heeft.
Ik had er afgelopen vrijdagavond 2 of 3 die kwamen dus naar links terwijl ik er nog maar 10 meter achter zat met 60 kmh snelheidsverschil. Gelukkig ligt er links nog wat extra asfalt. Dat waren allemaal vrouwen trouwens. Van het soort dat de Esta nog wat te wild vindt.
Maar goed, 160 kmh is haast gevaarlijk geworden, "men" houdt er geen rekening meer mee. Meningen?
En in Dld gebeurt dit dus gewoon NIET. Ook niet op de stukken waar je niet volle pijp mag. Op een ritje Venlo-Alblasserwaard heb ik de grootlichthendel vaker in gebruik dan tijdens een jaar Dld. Serieus.
Wanneer rij ik in NL? Vaak op vrijdagavond, soms op zaterdagochtend, vaak zondag overdag terug naar die Heimat.
En dan rij ik de lange, vaak rustige, stukken A73, A50(ok, ietsje drukker), A15 richting alblasserwaard. Die weer heel rustig is.
Dus, 150/160 continue, dan schiet het lekker op. 'Vroeger' was voor mijn beleving dat verkeerstechnisch nooit een probleem, men hield er rekening mee en je moest zelden aan de noodrem.
'Nu' is het bijna NIET meer te doen. A73 gaaaat nog wel, A15 is vanaf afslag rhenen tot aan alblasserdam een hel. En dat in de biblebelt. :). Iedere 4 a 5 km gebeurt het een keer. Je rijdt 160 op links, rechts rijden de rustige rijders, zo 110-120 kmh. In de verte, zeg een goeie kilometer rijdt een vrachtwagen en vrij dicht daarop een gezinscontainer. Dan is de afstand nog maar 700 meter, hij blijft erachter. Afstand is 300 meter, hij blijft erachter. Afstand is 100 meter, hij blijft erachter. Afstand is 50 meter, hij begint wat te 'wiebelen' in z'n rijstrook, afstand is 25 meter en met een spastische actie komt ie naar links. Blijft dan eerst in de dode hoek van de vrachtwagen rijden, dus het idee dat je gas bij moet geven om in te halen is nog niet doorgedrongen. Dat duurt dan eeuwig voor je er voorbij bent, terwijl het achter mij ook nog eens leeg was. Als zo'n mongool nou ff 5 seconden wacht (ik bedoel haast heeft ie overduidelijk niet) dan kan ie met 93 kmh in gaan halen zonder dat ik er last van heb. Iedereen mag van mij zo langzaam rijden als ie wil, maar zodra dit in de weg rijden wordt, word ik boos. Met zulke automobilisten heb je Spee niet meer nodig.
En ik weet dat iedereen hier moet lachen om een 520i. :) Maar voor de gemiddelde prutser is het een dikke bak. Donker van kleur, onmiskenbaar BMW, groot, duits kenteken. Kortom iets waar de gemiddelde zafira 1.4 rijder van 63 eigenlijk een beetje bang voor is. "Want die rijden zo hard." Dan kan ik me ook niet inhouden en krijgt ie flink groot licht, zodat ie bij aankomst bij schoonma ook echt wat te vertellen heeft.
Ik had er afgelopen vrijdagavond 2 of 3 die kwamen dus naar links terwijl ik er nog maar 10 meter achter zat met 60 kmh snelheidsverschil. Gelukkig ligt er links nog wat extra asfalt. Dat waren allemaal vrouwen trouwens. Van het soort dat de Esta nog wat te wild vindt.
Maar goed, 160 kmh is haast gevaarlijk geworden, "men" houdt er geen rekening meer mee. Meningen?
En in Dld gebeurt dit dus gewoon NIET. Ook niet op de stukken waar je niet volle pijp mag. Op een ritje Venlo-Alblasserwaard heb ik de grootlichthendel vaker in gebruik dan tijdens een jaar Dld. Serieus.
Comment