Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

poetsclinic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• poetsclinic

Is er interesse om eens een poetsclinic te regelen voor Gummen? Ik ben vandaag bij een poetsclinic geweest en ik denk dat dat op Gummen ook best aan al slaan. Je krijgt dan demo's te zien van producten en dan kun je eens zien hoe mooi je je auto weer kunt krijgen.

Laat eens weten in dit topic, misschien valt er dan wat te regelen.
    Last edited by ExTaxi; 17-08-08, 15:38.
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

+1

(maar ga morgen eerst 3 weken op vakantie....)

Comment

Poetsen is eigenlijk niks voor mij, maar als ik het doe, wil ik het eigenlijk wel goed doen.
      Dus hier is ook zeker interesse.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
        Poetsen is eigenlijk niks voor mij, maar als ik het doe, wil ik het eigenlijk wel goed doen.
        Hier iemand waar je dan een "voorbeeld" aan kunt nemen:
        HeavenlyDetails 3 month Nurburgring Detail... This is my 3 month journey with my new Vxr Astra Nurburgring start to completition. For those wishing to view sections and not the continual thread here are the links or follow on for the full thread.. Correction day 1...

Geen interesse hier trouwens.

Comment

ROFL! Die gast is gek man!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

voordat we hier allemaal reacties gaan krijgen "nee niks voor mij" omdat je dan wordt afgerekend omdat je geen poetser wil zijn maar een rijder.....het is echt de moeite waard, je auto knapt er erg van op!

Comment

Leuk initiatief, en niet omdat ik mezelf nou zo'n gummer vind, maar ik heb echt een hekel aan auto's poetsen. Ik snap en zie het resultaat en petje af daarvoor, maar ik ben meer het type die dat zou laten doen. Lui, ik weet het, maar het is niet anders.

Groet
              GJ

Comment

ik ben aangestoken door iemand anders
                het is verbazendwekkend hoe veel mooier je je wagen kunt krijgen dan het moment dat hij de showroom uitrolt.
                E
                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Hallo, eerste post sinds jaren, maar lijkt me leuk initiatief en heb zeker interesse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                    voordat we hier allemaal reacties gaan krijgen "nee niks voor mij" omdat je dan wordt afgerekend omdat je geen poetser wil zijn maar een rijder.....het is echt de moeite waard, je auto knapt er erg van op!
                    Zo lang ik het zelf niet hoef te doen vind ik het prima, Dick. Zo veel tijd steken in schoon/netjes maken en dan 1500km per week ermee rijden zodat hij vanaf maandagmorgen weer 'smerig' is. Nee, daar begin ik niet aan. Zonde van mijn tijd. En dat heeft niets met rijder/poetser te maken: ik vind het gewoon grotendeels een zinloze activiteit. Afgelopen weekend mijn Brabus echt weer helemaal puntgaaf netjes gemaakt toevallig, maar morgen waarschijnlijk al weer smerig omdat het de hele week gaat regenen. Lekker nuttig dus...

Comment

Dat is dus een van de misvattingen Stephane........een auto die op de manier gepoetst wordt waar ik het over heb wordt ook veel minder snel weer vies en is makkelijker schoon te maken. Ook dat is een pluspunt.

Maar niet iedereen hoeft het interessant te vinden natuurlijk, ook ik vind het geen leuk werkje om te doen, maar het is wel een dankbare klus!

Overigens moet ik zelf mijn Fiat nog voor de 1e keer gaan doen hoor, maar ik weet de resulaten nog van de 15 jaar oude Civic toen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcos Bekijk bericht
                        Hallo, eerste post sinds jaren, maar lijkt me leuk initiatief en heb zeker interesse.
                        ik zou willen dat ik dit dan eerder had gedaan! Welkom marcos!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                          Zo lang ik het zelf niet hoef te doen vind ik het prima, Dick. Zo veel tijd steken in schoon/netjes maken en dan 1500km per week ermee rijden zodat hij vanaf maandagmorgen weer 'smerig' is. Nee, daar begin ik niet aan. Zonde van mijn tijd. En dat heeft niets met rijder/poetser te maken: ik vind het gewoon grotendeels een zinloze activiteit. Afgelopen weekend mijn Brabus echt weer helemaal puntgaaf netjes gemaakt toevallig, maar morgen waarschijnlijk al weer smerig omdat het de hele week gaat regenen. Lekker nuttig dus...
                          Dat is dus grote onzin. Het is niet zozeer dat je je auto schoonhoudt en in de was zet omdat dat er zo fraai uitziet, maar om te zorgen dat de lak beter beschermd is en, net wat extaxi zegt, dat de auto naderhand makkelijker schoon te maken is.

Ik moet wel heel eerlijk zeggen, dat ik er graag geld voor over heb om de poetswerkzaamheden aan iemand over te laten die wel weet wat hij aan het doen is...
                          Auto's: veel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red205 Bekijk bericht
                            Ik moet wel heel eerlijk zeggen, dat ik er graag geld voor over heb om de poetswerkzaamheden aan iemand over te laten die wel weet wat hij aan het doen is...
                            Psies! ;-))

Comment

Dat is dus een van de misvattingen Stephane........een auto die op de manier gepoetst wordt waar ik het over heb wordt ook veel minder snel weer vies en is makkelijker schoon te maken.
                              Ik snap het. Mijn auto ontwijkt regendruppels, modder en andere bevuilende objecten. Dat is dan wel weer stoer natuurlijk ;)

Comment

Ik heb interesse!

Bij welk poetsbedrijf of welk merk poetsmiddelen wil je dit trouwens gaan regelen?
                                Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Hier ook interesse !

Ik ben geen echte poetser, maar heb er geen hekel aan.

Comment

Ben misschien wel geinteresseerd. Al denk ik niet dat ik er ooit heel veel geld aan wil uitgeven, of tijd aan ga spenderen, want ik ben niet zo geduldig met dit soort dingen. Maar ik zou het wel leuk vinden om bijvoorbeeld de Saab helemaal als nieuw te krijgen (moet dan wel eerst wat krasjes en parkeerdeukjes weg werken, lang leve het wonen in de stad).

Comment

Voordat dit enige vorm gaat krijgen ga ik eerst contact leggen met John/Harry, want ik regel dat natuurlijk niet zelf op naam van Gummen maar ik heb daar natuurlijk een bedrijf voor in gedachten (op basis van ervaring).

Eerst maar eens kijken of we genoeg animo hebben.

Oh ja, het is inderdaad niet goedkoop, maar na aanleiding van het advies wat je krjgt tijdens zo'n clinic kun je echt zelf aan de slag!

Comment

Shit, blijkt het niet goedkoop te zijn :-(

Lijkt mij erg interessant. Behandelen ze naast lakwerk ook bijv. interieur/plastic/leer e.d.?
                                        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

poetsen is gay!!
                                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                            poetsen is gay!!
                                            Mooi Paco komt ook! Leuk man!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                              Shit, blijkt het niet goedkoop te zijn :-(

Lijkt mij erg interessant. Behandelen ze naast lakwerk ook bijv. interieur/plastic/leer e.d.?
                                              Volgens mij leveren ze alles. Heb in iedergeval plastic behandeld zien worden met Poorboys Blackhole.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door extaxi Bekijk bericht
                                                heb in iedergeval plastic behandeld zien worden met poorboys blackhole.

lol :-)
                                                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Nee het bestaat echt

Comment

Mijn cabrio heb ik gestald in een bedrijfspandje dat naast het pand van de eigenaar van Carclean.nl zit, een online handelaar in auto-onderhoudsproducten (oa verkoopt hij Meguairs). Deze eigenaar is zelf ook een behoorlijke poetsfanaat. Afgelopen zondag zag ik daar een soort bijeenkomst die veel weghad van een 'poetsclinic', met heel veel Seats. Volgens mij kenden deze lui elkaar ook via internet (Seatonline misschien?). ET, ik weet niet bij wie je van plan was om die clinic te organiseren, maar misschien kan mijn 'buurman' een voordeliger alternatief bieden?

Comment

Ah was jij dat Iep! Dan zegt een maat van me nu net dat je wel wat was/poetstips kan gebruiken, hahaha!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                                                        Hier iemand waar je dan een "voorbeeld" aan kunt nemen:
                                                        HeavenlyDetails 3 month Nurburgring Detail... This is my 3 month journey with my new Vxr Astra Nurburgring start to completition. For those wishing to view sections and not the continual thread here are the links or follow on for the full thread.. Correction day 1...

Geen interesse hier trouwens.
                                                        Mijn hemel, wát een freak zeg!

Comment

Lijkt me wel interessant om eens echt te leren. Een grote stappen snel klaar programma heeft de voorkeur :-)

Comment

je bent er niet elke keer uren mee bezig, de eerste keer is het heel erg veel werk maar als je het daarna bijhoudt valt het best mee.

Ik weet zeker dat een flink aantal Gummers echt overstag gaan als ze het zien hoe mooi je een auto weer kan maken.

Comment

De poetshobby is in Nederland nog niet erg ingeslagen. Komt misschien nog wel. Zo'n poetsclinic kan helpen.

Voor mij is het wel een hobby. Maar een stap of twee verwijderd van die Astra waar hierboven naar gelinkt wordt. Ik vind het dan ook niet gek, wat ze doen op die foto's.

Ik doe mijn eigen auto's een keer per jaar helemaal, en een tweede keer wat minder volledig. Eerder dit jaar heb ik een auto van een vriendin gedaan, foto's hier: http://formeranonymous.livejournal.c...18.html#cutid1

Als je ziet hoeveel krassen ik wegpoets, kun je dat natuurlijk niet meer zinloos noemen. Die krassen komen met een beetje regen niet zomaar terug. En als mijn S2000 of Outback helemaal gepoetst is, met een laag vernis en was er overheen, dan blijven ze echt weken showroomschoon. Over showroomschoon gesproken: poets 's een auto rechtstreeks uit de showroom. Dáár komt een hoeveelheid viezigheid vanaf, niet normaal.

Maar goed, ik dwaal af. Als je per se je auto altijd vuil wil hebben, was dan nooit. Wil je af en toe vuiligheid en verder kringen, rij 'm dan van tijd tot tijd door de wasstraat. Wil je spiegelgladde lak zonder krassen, poets dan een paar uur per maand. Is niet zinloos.

Comment

Ah was jij dat Iep! Dan zegt een maat van me nu net dat je wel wat was/poetstips kan gebruiken, hahaha!
                                                                Nou ja zeg, denk ik daar even ongestoord mijn auto te kunnen wassen, word ik nog beoordeeld ook! :) Was jij daar ook, ET? Ik heb geen Fiat GP gezien.

Als ik die ontzettend glimmende Seats daar zag, geloof ik dat de meesten daar de lat wel heel erg hoog leggen. Volgens mij is dat wel een wereldje op zich, al die extreem fanatieke poetsers...grappig om te zien.

Op advies van de Poetsmaster 'himself' (Tim van Carclean.nl dus) heb ik mijn auto recent nog met klei, een krasverwijderaar (Scratchx) en een goede Meguairs wax behandeld, en ik was zelf wel tevreden over het resultaat....maar ja, het zal altijd wel weer beter kunnen.

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎