Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boetescore 2016

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Boetescore 2016

Goh, dus 86 na correctie in de trajectcontrole A10-west is te hard? En de dag daarop wederom? F*ck.
    Last edited by netraam; 10-11-16, 16:18.
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Jij vreselijke wegmisbruiker jij...
    "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Ja Maarten, als je het systeem tot op het laatste druppeltje wilt uitnutten dan kan er wel eens wat droesem in je rietje komen. Ietsje van de absolute grens afblijven biedt meer zekerheid. Doe ik inmiddels ook steeds vaker, door schade en schande wijs geworden.

Comment

Jarenlang 87 GPS aangehouden, nog nooit een bekeuring .
        Veritatis simplex oratio est

Comment

ik heb met 128 gps ook wel eens een betalingsverzoek ontvangen

Comment

Ik gebruik Flitsmeister om op het randje door die trajectshit heen te komen: die geeft zo fijn je gemiddelde aan. Maar kennelijk klopt dat niet helemaal, of ben ik te vroeg op het gas gegaan, of weetikveel. €90 in totaal naar de haaien.
            Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Ik rij nog liever via Noord/Oost dan de West ring. Wat een drama. Nooit begrepen waarom die woningen daar zijn blijven staan en/of de weg daar niet onder de grond lag. Kwestie van geld natuurlijk maar die 80 km zone op een snelweg is niet fijn rijden. Misschien gaat het vanaf morgen beter....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
                ik heb met 128 gps ook wel eens een betalingsverzoek ontvangen
                ja, da's precies die ene te hard. om het systeem te triggeren. ;)

Comment

Zo Op de valreep dit jaar. Ik reed een dorpje uit nadat ik 10km achter een leswagen had gezeten. Dorpje is dorpje voor dit dorpje. We reden nog langs het cafe waar ik voor het laatst met mijn vader koffie had gedronken paar jaar geleden... Trip down memory lane. En ik geef gas. Helemaal in gedachte... FLITS! Ik weet exact waar het ding staat. Rij in Zwitserland netjes en niet te hard... Maar nu was ik even in gedachten. Hmmmm.... Daar gaat weer 300Euro...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                    Dorpje is dorpje voor dit dorpje. We reden nog langs het cafe
                    ..... zo te lezen ben je nog geruime tijd gestopt bij dat café ook. ;)
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Hahahahha... Nee. Gesloten. Weinig vertier hier in de dalen... We zijn hier niet om te skieen. We zijn hier met zoon en dochter. Rest is thuis. Dit is pas vaaaaakaaaaaantieeeeee... Lekker relaxen.

Comment

Zwitserland, daar is te hard rijden geen feest. Mijn oom is er ooit gepakt met 180 (afgezien van het 180 rijden in Ch is het een verstandige kerel, maar dat terzijde) en heeft een briefje teruggestuurd met de tekst "ik wil best betalen, maar niet zo veel". Heel gek, zo werkte dat niet. Uiteindelijk heeft hij een veelvoud van de originele boete maar overgemaakt, omdat hij op een gegeven moment voor zijn werk er regelmatig naar toe moest en er inmiddels vele aanmaningen bijgekomen waren.

Maar geniet van de vakantie Kleintje!

Comment

Heb ik toch mazzel gehad. Ben een paar keer geflitst het afgelopen jaar, maar nooit wat binnen gehad.
                          Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

De hoogte van de boete is naar inkomen Lars ;)

Comment

Vandaag van de weg gehaald met de Pepermolen en aanhangwagen. Er is geen vast oog voor de breekkabel.

Dat is dubbel lastig, want de trekhaak is niet zozeer afneembaar alswel draaibaar. Lukraak een oog lassen kan dus niet, want de trekhaak moet wel kunnen inklappen. Ik heb de boel onder politiebegeleiding maar bij de dorpsgarage achtergelaten om het te fixen. Wel erg vervelende politielui moet ik zeggen. En zelfs mijn accurate handelen door de boel meteen achter te laten bij de garage voorkwam geen boete. Ik snap dat niet.
                              Groeten,
                              Bats
                              wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                              *klopt zelf op schouder* --- TSM
                              Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                              Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                              Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                              de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                              Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                              Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Een nieuw jaar is begonnen met nieuwe targets Bats..

Wel onaardig, dat wel.

Comment

Dat is niet erg charmant van die pliesie Bats.

Overigens afgelopen zaterdag de eerste in de bus, al is tie nog van 2016. In Nuenen, je vraagt je af of je daar wel wilt zijn :-) 57 gemeten en correctie naar 54. Misdadig ik weet het....
                                  "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                  BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Ach, je bent fout.
                                    En je rijdt al jaren zo rond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                      Overigens afgelopen zaterdag de eerste in de bus, al is tie nog van 2016. In Nuenen, je vraagt je af of je daar wel wilt zijn :-) 57 gemeten en correctie naar 54. Misdadig ik weet het....
                                      Ik zeg: oor d'r af en verhuizen met die hap. ;)
                                      '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bats Bekijk bericht
                                        Vandaag van de weg gehaald met de Pepermolen en aanhangwagen. Er is geen vast oog voor de breekkabel.

Dat is dubbel lastig, want de trekhaak is niet zozeer afneembaar alswel draaibaar. Lukraak een oog lassen kan dus niet, want de trekhaak moet wel kunnen inklappen. Ik heb de boel onder politiebegeleiding maar bij de dorpsgarage achtergelaten om het te fixen. Wel erg vervelende politielui moet ik zeggen. En zelfs mijn accurate handelen door de boel meteen achter te laten bij de garage voorkwam geen boete. Ik snap dat niet.
                                        Groeten,
                                        Bats
                                        Waar je al geen bon voor kunt krijgen. :-/ Wellicht mosterd na de boete:

http://www.anwb.nl/kamperen/caravan/.../losbreekkabel

Comment

Ha, die Bats;

Had ooit een auto met een vaste trekhaak die nog van voor de regel voor het vaste oog was. Daar zat een beugel met zo'n oog op die met bouten en moeren bevestigd was en dus ook verwijderd kon worden. Schijnt een goedgekeurde constructie te zijn en lijkt me ook een oplossing voor een inklapbare trekhaak.
                                          Scherven brengen gelul.

Comment

Vorig jaar wel een behoorlijk vaginaal jaar wat betreft boetes. Was ik daarvoor bijna anderhalf jaar boetevrij, 2016 heeft me ruim €800 aan bonnen opgeleverd. En er kunnen er nog komen...

Mag dit jaar wel wat minder zijn. Ik betaal al genoeg aan de staat met drie auto's voor de deur :(
                                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht

Ik zeg: oor d'r af en verhuizen met die hap. ;)
                                              Nou woon ik niet in dat schildersdorp. Dat scheelt weer :-)
                                              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

2016 was qua boetescore voor mij het beste jaar tot nu toe. Slechts eenmaal een overschrijding maximum snelheid op autosnelwegen met 1 km/h gescoord, 20 piek boete. Flitsmeister is een uitkomst.
                                                2015 VW Passat Variant 1.6 TDI Business Edition

Comment

Ik moet zeggen: het gebrek aan controles is zo ontzettend fijn aan Duitsland. Ik rij hier gewoon met het verkeer mee, en ik hoef niet zo krampachtig te letten of ik nu 1 km/h te hard rij. Want als je een keer gepakt wordt (gemiddeld eens per 2-3 jaar) doet het geen pijn.

Dat heeft zo'n positief effect op mijn gemoedstoestand als ik rij, het is bijna niet met woorden te beschrijven.

(ze willen het allemaal wat strenger maken, dat weet ik, maar vergeleken met NL/CH zal het wel een verschil van dag en nacht blijven...)

Comment

Erg, erg flauw om je daar meteen een bekeuring voor te geven, Bats. Nederland is bovendien het enige land in deze regio die dat eist en beboet. In alle landen in de omtrek is het voldoende om de kabel om de trekhaak heen te lussen...... Ik heb ook een afneembare trekhaak zonder oog voor de kabel. De haak is bovendien vierkant tot v-vormig dus daar is niet zomaar fatsoenlijk iets omheen te klemmen. Ik heb het met een ketting met een d-haak om de verticale schacht die in de trekhaak-balk achter de bumper geschoven wordt opgelost .

Ik geloof dat een foto plaatsen duidelijker zal zijn...
                                                    Last edited by Brahma; 12-01-17, 09:30.

Comment

Weet je, het vervelende vond ik de denigrerende opmerkingen over mijn auto van het kluitje agenten dat drie meter verder stond. Die grappen moeten ze maken als ik weg ben, althans op zijn minst buiten mijn gehoorafstand. Dat soort dingen geeft mij een unheimisch gevoel. Had ik altijd al wel bij volk dat naar overheid ruikt, maar gek genoeg zijn mijn ervaringen onlangs met het gemeentehuis en bijvoorbeeld het kadaster uitermate positief.

Ik legde die agent die mij 'hielp' uit dat de auto typegoedgekeurd is, af fabriek een trekhaak heeft en dat de dealer mij niet heeft kunnen helpen (dat laatste betrof een vorige auto, maar een piepklein leugentje mag wel vind ik). En dat we dus te maken hebben met het feit dat iets wel mag van de RDW, maar niet van de politie. Ik weet wel dat de wet de wet is en dat het niet mag, maar ik krijg dus daarop in drievoud het hele verhaal waarom er zo'n oog aan moet. Op een toontje alsof ik een kleuter ben. Terwijl het er mij juist om ging dat verschillende instanties over dezelfde zaken verschillend denken en dat je als burger daar dus (in dit geval relatief) machteloos tussen staat.

@W: bij mijn vorige Cayenne heb ik aan de trekhaak een oog laten lassen. Dat kon makkelijk, want die was afneembaar. Ik heb dus zeker niet jaren zo rond gereden. Het vervelende is trouwens dat die trekhaak niet meer op zijn plek paste bij het gereedschapssetje enzo in de kofferbak, juist vanwege dat oog.

Maar goed, laten we het niet erger maken dan het is. Ik ga vanmiddag samen met de garage even kijken hoe we het het beste op kunnen lossen. Er zal vast wel ergens waar het niet in de weg zit een oogje aan te lassen zijn.
                                                      Groeten,
                                                      Bats
                                                      wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                                      *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                                      Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                                      Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                                      Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                                      de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                                      Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                                      Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Ik zou dus weer niet durven lassen aan een trekhaak.

Om dat soort gezeik met dienstkloppende dienders te voorkomen heb ik inderdaad ook gehobbied aan mijn trekhaak. Vaak kom je redelijke agenten tegen, maar soms ook zeer onredelijke.

Comment

Comment

Schoonzusje heeft een Macan met wegklapbare trekhaak.
                                                            Daar zit wel een oog op de trekhaak
                                                            Zoek wel een foto.

Comment

http://www.porsche.com/netherlands/n...nsport/towbar/
                                                              Laat je toch zoiets op jouw haak lassen.

Comment

In de laatste maand nog een boete op de mat thuis gekregen met de naam van mijn vrouw erop. Dus ik triomfantelijk naar haar toe, haha nu ben jij gepakt.... ware het niet dat ik haar auto mee had en ze niet in Ede is geweest afgelopen maanden......jammer...
                                                                http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                                                                Citroen 2CV 1982
                                                                Saab 9-3 2.0T 2002
                                                                Citroen C1 2014
                                                                Solex 3800

Comment

Working...
                                                                X