Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De huurauto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    Hood, huur spec auto's hebben vaak geen Navi. Dan kunnen ze dat er bij verhuren.... Voor die 3 mensen die geen smartphone hebben. :)
    In 2018?? Kan toch niet waar wezen. Omslachtig aparte spec produceren om nog ergens drie euro te kunnen vragen. Lijkt me heel dom business model.
    Elise S1
    Merc R320 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht

Misschien ben ik ook gewoon het Nederlandse bumperkleven en ertussen-rammen niet meer gewend, dat kan ook. :-)
      Ik ben schuldig wat betreft er tussen rammen. Nou ja, een beetje netjes doe ik dat wel. Maar NL’ers rijden kut en het is vaak druk hier.
      ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HOOD Bekijk bericht

In 2018?? Kan toch niet waar wezen. Omslachtig aparte spec produceren om nog ergens drie euro te kunnen vragen. Lijkt me heel dom business model.
        Ik heb van 2001 tot en met dit jaar toch zeker 30 keer een auto gehuurd in de VS en nog nooit navigatie aangetroffen in zo'n ding. En altijd de standaard upsell vraag aan de balie of je Navi moet. Tegenwoordig wel met het schaamrood op de kaken maar ze doen het nog steeds.

Vriend van me die in het buitenland woont huurde een jaar of 3 terug een Mercedes op Schiphol en daarvan was de aanwezige navi gedeactiveerd, en ook hem werd voor 10 euro per dag een TomTom aangeboden.

Echt waar dus.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Klopt, ik ben ook in een Navi-loze huurauto door de VS getrokken afgelopen zomer. Maar beter dan Google maps / waze wordt het toch niet. Het is wat geklooi met laadsnoeren, maar dat is voor een huurwagen niet erg vind ik. Wel even de maps offline beschikbaar maken voordat je de woestijn in rijdt waar geen bereik is.

Het schraapgedrag van die verhuurmaatschappijen is wel aandoenlijk. Paar liter peut van ieder klant jatten, nutteloze navi proberen te verhuren, verzekeringen verkopen die je niet nodig hebt en technische service in geval van pech.
          Ik doe er allemaal niet aan mee. Als de wagen ermee stopt onderweg, zorgen ze maar voor een andere.

Comment

• Afgelopen augustus 2 suburbans gehuurd bij Avis US en daar zat de navi gewoon in. Maar alle onzin die ze willen bijverkopen is idd onzin.

Comment

• Ho, in Zuid=Afrika hebben wij weleens meegemaakt dat er in de huurauto een navigatie zat. Bij het ophalen van de 1ste huurauto (Renault Clio IV) zat er een ingebouwde navigatie in die het deed! Het mooie was dat ons bij de balie nog aangeraden werd om een navigatie erbij te nemen, want die had je echt nodig. Kaart kende alleen Swaziland niet, erg jammer ;). 2de auto in Zuid-Afrika zat geen navigatie, maar de smartphone en TomTom weten meer als genoeg!

Comment

• heb 3 weken door marrokko gereden met een hyundai I20 op lokale plaat en dat was een verademing.
                goeie airco,stoelen en geen gezeur over extra dingen. 20 dagen voor 500 euro
                wat TSM zegt!!!!!

Comment

• Afgelopen weekend was ons traditionele cabrio weekend met FredH. Aangezien de MX-5 verkocht is een Mini cabrio besteld bij auto-Europe omdat Sixt geen mini beschikbaar had. Maar je raad het al omdat auto-Europe een bemiddelaar is kwam ik toch bij Sixt te terecht. Dus vrijdagochtend naar Eindhoven airport gereden en me gebeld bij de Sixtbalie. Helaas mijnheer hebben we geen Mini maar wel een gratis upgrade naar een Audi A3 TDI vind u dat oké? Ja hoor dat is best acceptabel.
                  Rijd best aardig maar wel een beetje saai. Hoe moet je dat duiden: het rijdt maar wat zonder gevoel. Het is snel zonder beleving. En de stoelen vond ik tegenvallen. En de cabrio? Nou gezien het weer had ik het fordje wel kunnen pakken. Op vrijdag en zaterdag ging het nog een beetje maar de zondag...………...
                  "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                  BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                    Rijd best aardig maar wel een beetje saai. Hoe moet je dat duiden: het rijdt maar wat zonder gevoel. Het is snel zonder beleving. En de stoelen vond ik tegenvallen. En de cabrio? Nou gezien het weer had ik het fordje wel kunnen pakken. Op vrijdag en zaterdag ging het nog een beetje maar de zondag...………...
                    Hans,

Ik ben bang dat je dat tegenwoordig bij meer auto's zult ervaren. Als ik nu met een moderne auto rijdt (met techniek van de laatste paar jaren) dan mis ik ook de beleving. Het is vaak zo steriel, zo zonder passie.

Comment

• Eens. De A3 kan zó veel beter, maar als cabrio had ik 'm ook eens en ik dacht ook: pffffff. Alsof je met hele dikke winterhandschoenen en snowboots zit te rijden, maar dan zonder winterhandschoenen en snowboots.
                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V70 Bekijk bericht
                        Geen bonnetje meer en cash betaald ivm borg huis terug. Anyway we zien het wel, vorige keer werden de schoonmaakkosten ŕ € 50,- ook kwijt gescholden bij dezelfde locatie. Gewoon weer irritant, zeker omdat de rest van de ervaring wel goed was.
                        Zo, vandaag een mailtje dat de tankkosten gestorneerd worden. Dat is wel netjes dus.....Sixt Lissabon (met status) is dus weer een aanrader! :)

Comment

• De F10 krijgt een beurt, dus kreeg een huurauto mee. Een X2 20i. Waarom zo'n ding bestaat weet ik niet, maar goed, ik kreeg m mee. Het goede nieuws, de combi van 2l benzine en automaat wat in de F30 een kutcombi was, is nu een stuk beter. Een stuk stiller, bak schakelt nu wel op de goede momenten, onderin voldoende koppel. Heb wel het idee dat het vliegwiel wat zwaarder is dan in de F30.
                          Auto voelt ook zeer solide aan. Windgeruis is ook laag.

Bandengeruis is er wel duidelijk. Verder istie krap, kleine kofferbak, voorwielen slippen op nat makkelijk door. En 50k, met nauwelijks opties, wat absurd is natuurlijk. Waarom bestaat dit ding ook al weer?
                          Last edited by Streamz; 17-12-18, 09:17.

Comment

• Grappig,

kan een quasi identieke post neerschrijven vandaag:
                            F10 op onderhoud in combinatie met één of andere terugroep actie van BMW dus ook een huurauto mee: een X1 18d.
                            18d motor doet redelijk zijn werk, maar de pook van de automaat in dat ding is compleet anders dan wat ik gewoon ben uit de E70, F32, F10 und sofort.

bmw-x1-rt-2015-ac-0025.jpg

Dit ding is zo verschillend (en ergonomisch zoveel onhandiger dan de "normale shifter") dat ik niet begrijp waarom BMW hier een andere richting heeft genomen dan in de rest van de modellen.

De bak erachter doet wel prima zijn werk, en ook de functionaliteit om over te schakelen naar manueel "schakelen" is dezelfde, maar toch is het even wennen om de bak fysiek in Park mode te moeten zetten alvorens de motor te stoppen.

Voor de rest heb ik er niet voldoende mee gereden om een opinie te hebben.

Bob
                            There are no stupid questions,
                            but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

• Heb ik mij ook wel eens over verbaasd en opgezocht. Ligt aan de bak, waar geen electronische schakelhendel aan te koppelen is blijkbaar. De hendel/pook die je in de meeste modellen ziet, zit aan een ZF bak vast. In de X1 zit een Aisan versnellingsbak, waar (blijkbaar) alleen een mechanische hendel aan te koppelen is.

Keuze voor deze andere bak lag dan weer aan dat de nieuwe ZF bak niet geschikt was voor FWD qua pasruimte (of wellicht vanwege al die storingen rondom die nieuwe 9speed ZF bakken die in andere FWD's van bmw zitten, maar dat lees ik nergens.)
                              Forza!

Comment

• Ik heb het gisteren eens nagevraagd in de garage bij het terug ophalen van de F10.
                                De reden is inderdaad dat de ZF 8bak niet paste in de X1 met FWD configuratie en dat er dus een andere (merk ik weet ik niet) 7-bak in gelegd is die niet blijkbaar niet matchte met de electronische pook.

In de MY2018 modellen zou dit ondertussen trouwens wel mogelijk zijn en zit er dus de "traditionele" pook in.
                                There are no stupid questions,
                                but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

• De X2 had idd niet zo'n rare pook. Wel roze interieurverlichting trouwens.

Comment

• Die pook is wel heel duidelijk een afterthought. Schrik je toch wel een beetje als je net 50k voor je busje hebt afgetikt en je in de showroom alleen een exemplaar met klein pookje gezien hebt.

Er hing laatst een X2 in dat mooie blauwe introductiekleurtje op mijn achterbumper waarvan ik dacht: hip kleurtje voor zo'n suffe 2 Active Tourer. Maar toen hij er eindelijk voorbij kon zag ik dat het een X2 was. Het BMW-gamma had ook niet meer zoveel overlap sinds de 3GT uit productie is natuurlijk.

Comment

• Aangezien het over BMW gaat (what else), mijn ervaring met een 2018-118i afgelopen 10 dagen.
                                      Normaal huur ik op de Canarische altijd bij Cicar een Opel Astra. heb je voor 300 euro 14 dagen een redelijk nieuwe Astra. Doen nooit moeilijk daarzo. Je meld je bij het raam, krijgt de sleutel en na 14 dagen geef je de sleutel terug. Nooit gezeik of aansmeren CDW2, deukjes opschrijven enz. Gewoon all-in. Alleen op benzine letten.
                                      Echter was het in deze periode enorm druk, en moest ik uitwijken naar Hertz.
                                      Gekozen voor een nieuwe 118i, 5-deurs, 1-litros geblazen, uiteraard voor de hoofdprijs. Denk totaal 700 euro ofzo voor 10 dagen.

Wat een takkeding zeg!

Na alle lovende verhalen over BMW's 1er had ik iets heel anders verwacht.
                                      Voelt over het algemeen allemaal heel degelijk aan, Niks mis mee. Maar ik kon er niet in of uit komen. Vreemde gewaarwording wat ik nog niet eerder met een auto heb meegemaakt.

Navi lult complete onzin en zegt dat je naar links moet als íe rechts bedoeld enz. Bediening omslachtig. Bedieningsknop blijft in deze splinternieuwe auto hangen. Voelt ook errug goedkoop aan.

Die 3-pitter wil toch wat toeren maken voordat ie wat koppel kan leveren, en dan sta je dus soms voor een groen stoplicht eerst 2~3 seconden toeren te maken voordat je kan wegrijden om vervolgens de koppeling als koppelomvormer te gebruiken wat natuurlijk niet echt aan te raden is. In Nederland wellicht geen probleem, maar als het hier en daar wat stijl is heb je daar echt last van. Ik heb de auto dan ook meerdere keren laten afslaan. Ben gewend om op stationair aan te laten pakken en dan gas te geven. Lukte bij dit hok echt niet. Zit in de lage toeren helemaal geen fut in.

Maar het meest vervelende van die motor was het hangen in de toeren. Nu is dat een trend die je bij meer van die eco 3 cylinders-turbo's ziet, maar dit was echt alle proporties te buiten.
                                      Gooi op de snelweg dat ding in z'n vrij en de toeren blijven gewoon 5 seconden hangen om vervolgens heel langzaam af te nemen (cruise uit).
                                      Resultaat is dan ook dat wanneer je schakelt vanuit 1 naar 2 je altijd een klap in je rug krijgt, of je rijd 200 meter met je koppeling in totdat de motor het juiste toerental heeft.
                                      Ik denk dat deze motor uitgevoerd met een automaat een hele andere beleving geeft.
                                      Met een automaat zou soweiso die belabberd schakelende handbak verleden tijd zijn. Is dat een BMW bak? Levert BMW tegenwoordig zo z'n auto's af?

En dan over beleving gesproken. Rijbeleving = 0,0. Dat wijd ik hoofdzakelijk aan de motor, want op de weg voelde hij best wel goed aan.

Goeie punten vooral de stilte op de snelweg, de stoelen en de remmen die het toch in de bergen bij het gummen met wat locals het niet opgaven.

Tot zover mijn toch wel teleurstellende ervaring met een BMW 1er.
                                      Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

• Oei, dat klinkt niet goed.
                                        Die 3-cil heb ik nog nooit gereden, dus geen idee hoe erg zoiets is.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

• 8 dagen in een RHD handgeschakelde Kia Picanto rondgetuft. Ruitenwisser/richtingaanwijzer was uiteindelijk het grootste ‘probleem’ aangezien de buts in het dak (na het wegkoppen van een kleine cocosnoot (op dag 1) niet werd opgemerkt bij inlevering.

Comment

• Die nieuwe 1-serie heeft toch ook voorwielaandrijving?
                                            Dan zijn ze wel goed de weg kwijt daar in Munchen.

Ik begreep dat de nieuwe Giulietta juist achterwielaandrijving heeft. Of dat nu de juiste weg is voor de toekomst, valt te bezien, maar leuk is het wel.

Comment

• BMW met FWD idd... Sneu verhaal.
                                              Maar de meeste kopers/leasers hebben toch geen enkel idee en FWD is goedkoper te bouwen gewoon.
                                              50% van NL droomt van een nw Kia he? Dus wij zijn hier echt de uitzondering.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Man, ik krijg al een boner van een tweedehandse KIA!
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Met al die verhalen neem ik aan dat dit hier al besproken is:

https://turo.com/

Oftewel : airbnb voor auto's. We zijn in Juni in SF. Denken er over om een Tesla te huren. Of toch een Mustang...?

Comment

• 1 serie is toch nog gewoon rwd trouwens?
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• He verrek je hebt gelijk. Ik checkte het even op Autoweek, en het is idd rwd. Heb ik me vergist, ik dacht dat het fwd zou worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
                                                        Met al die verhalen neem ik aan dat dit hier al besproken is:

https://turo.com/

Oftewel : airbnb voor auto's. We zijn in Juni in SF. Denken er over om een Tesla te huren. Of toch een Mustang...?
                                                        Dit is toch net zoiets als Snappcar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                                          He verrek je hebt gelijk. Ik checkte het even op Autoweek, en het is idd rwd. Heb ik me vergist, ik dacht dat het fwd zou worden.
                                                          Bij de volgende generatie.
                                                          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht

Dit is toch net zoiets als Snappcar?
                                                            Schijbaar wel. Had er nog niet van gehoord. :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                              Oei, dat klinkt niet goed.
                                                              Die 3-cil heb ik nog nooit gereden, dus geen idee hoe erg zoiets is.
                                                              Ik heb een 218i (Active Tourer) gereden (136 pk 1.5 blok 3 cil) en die reed best wel goed. Was wel een automaat. Ik denk een 2015 model ofzo. Je merkt op geen enkele manier dat het een 3 cilinder is.

Wat ik kutter vind is het stationaire geluid van de nieuwe benzinemotoren. Het lijken letterlijk net trekkers (in ieder geval de BMW benzinemotoren). En het lijkt alsof de hele zooi uitelkaar gaat vallen bij lage km standen. Geeft totaal geen vertrouwd gevoel dat het tot 2 ton goed zal gaan.

Comment

• ff gekeken, en zo'n 118i is idd een 1500cc, en geen 1-litros. Correctie. Opzich is 136pk dan wel weer weinig voor zo'n setup.

Als het eenmaal rijdt, dan rijdt het goed. Zo'n ding zou gewoon met automaat geleverd moeten worden.
                                                                Als je het niet zou weten zou het geluid je doen vermoeden dat het een typische BMW 6 pitter is.
                                                                Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

• Is Sicily By Car een geschikt auto verhuur bedrijf in Italie?

Comment

Working...
                                                                  X