Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De huurauto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Prima, paar keer een auto gehuurd de afgelopen jaren. Niets op aan te merken!

Comment

• Ik had gisteren als leenauto een >15 jaar oude 147 1.6TS met 250k op de klok. Dat ding was niet meer zo fris, maar toch voelde je meteen wat een ontzettend fijne auto's dat waren. Het gevoel en feedback in 't stuur en de pook was iets dat ik bij veel moderne auto's niet meer gevoeld heb.
      Last edited by Veloce; 11-01-19, 08:48.
      Giulia 1600 Super '65
      Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeroenT Bekijk bericht
        Is Sicily By Car een geschikt auto verhuur bedrijf in Italie?
        Het is een Interrent aanbieding geworden. Ben benieuwd of ik de 500X straks ook krijg.

Comment

• Ga je naar Sicilië?
          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Nee, midden Italië.

Comment

• Van de schadeherstellert eeen V40 meegekregen. Dat doen anderen een stuk beter, maar dat terzijde.

Nog nooit in zo'n ding gereden, en ik vroeg me al af waarom je er zo veel van ziet. En ik weet nu waarom: het is de ultieme auto voor de Nederlander.
              Meer premium uitstraling dan een Astra of Golf, maar wel dezelfde prijs, klein maar voldoende ruimte, je kan zeggen dat het een station is maar is eigenlijk een hatchback. Rijdt voldoende goed ook nog eens.

​​​​​Het is de T2, dus 122pk maar voelt een stuk krachtiger. Gaat prima van zn plek af.

Ofwel, veel value en imago voor weinig geld. Nederlandscher krijg je het niet.

Kijk je wat kritischer, komen er meer dan genoeg issues naar boven. Met name op het gebied van wegligging, geluid, ruimte etc. De voorkant heeft weinig grip, stuitert over drempels en waggelt door een bocht. Sturen gaat ook weinig vloeiend: eerst veel tegendruk, dan abrupt een stuk minder.

O, en kijk uit met de deurklinken. Zat al twee keer met mn vingers ertussen.
              ​​​​​​

Comment

• Ik heb een half jaar een V40 D2 tutti lampioni gereden. Het allersterkste punt van die auto vond ik de zitpositie. Voor lange mensen absoluut de beste stoelen in het B-segment. Daarna kwam de e-tron, ook prima sportstoelen maar niet zo fijn als van de V40.

Comment

• Voldoende ruim heb ik dat ding nooit op betrapt; ik vind het echt een krap ding. Ik heb alleen ervaring met de D4 eco-schraper. Die snap(te) ik op zich wel als je leasebak. 190pk (op de snelweg echt snel met die bi-turbo), 14% bijtelling destijds, fantastische stoelen en het ziet er leuk uit. Bochtjes is ie niet zo goed in, maar rechtuitstampen is toch wat de meesten doen.

Comment

• Gisteren na een gevalletje autopech bleek dat de leen/huur auto’s bij de berger op waren. De oplossing viel leuk uit, een 2018 BMW 520i met M pakket. Niet snel, maar wel echt een heul andere auto dan een Mazda 6 ;-)

De boordcomputer stond op 1 op 7,5 gemiddeld. Na reset en een stukje sukkelverkeer op de A58/A27/A2 was dat 1 op 20. Yeah right. Totdat ik vanochtend dus maar 5 liter erin kreeg....over 109 km. Dat kan dus wel.

Attached Files

Comment

• Tja, wat moet je nog met een daisel als je met een 5-serie benzine 1 op 20 kunt rijden.

Complimenten voor je achtertuin, btw ;)

Comment

• Had vanwege een weekenduitstapje een middenklasse-stationcar bij Sixt gereserveerd. Het was al donker toen ik de auto afhaalde, ze gaven me een BMW 5 Serie Touring mee. Ik keek verder niet naar het type, heb op de parkeerplaats even gewacht tot de rest van de passagiers op het station was aangekomen, koffers ingeladen en hup, de Autobahn op.

Bij de eerste keer volgas invoegen dacht ik, hmmm, zo'n 520i hoort toch helemaal niet zo snel te zijn?

Bij aankomst kijk ik achterop en zie 540i XDrive staan. Ja, nee, dat verklaar het een en ander.

Pluspunten: het is natuurlijk een extreem comfortabele Autobahnstürmer. Supersnel, uiterst stabiel op dat kronkelstuk bij Kassel. Comfort en snelheid alom. Heerlijke motor, gewoon nog zesinlijn. De navigatie via de head up-display in de voorruit.

Minpunt: zoals altijd bij de 5 Serie Touring is de bagageruimte belachelijk klein. Drie koffers naast elkaar = vol, vanaf dat moment moet je stapelen. Wat ik absurd vind voor een station. De Audi A6 Avant heeft veel meer ruimte.

Uitschakelbaar minpunt: al die betuttelsystemen. Dat extreem nerveuze automatische gesjor aan je stuur zodra je in een flauwe bocht over de onderbroken streep gaat. Dat belletje als je op een stopbord afrolt en de BMW denkt dat je niet gaat stoppen.
                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeroenT Bekijk bericht

Het is een Interrent aanbieding geworden. Ben benieuwd of ik de 500X straks ook krijg.
                          Het werd inderdaad een 500x. Echt een hele prima alles voor elkaar auto. Goede wegligging en comfort met goede stoelen en voldoende ruimte.
                          De 16inch ballon banden waren erg handig. Wat een hoop gaten in het wegdek daar zeg! 20x erger dan bij de belgen.
                          Van 700km naar 1400km op de teller gestuurd. Bergweggetjes, stadsverkeer, snelwegverkeer, de 500x voelt zich er prima thuis.

IMG_9439.jpg

Comment

• Vorige week een Volvo V60 D3 in Frankfurt voor een dag. Dat was goedkoper dan taxi/uber de hele tijd. Het bij Hertz op de luchthaven zelf even snel regelen was een ramp. Ze hebben geen voorraad auto's staan behalve veel te dure en kleine Corsa's. Dus via de App een auto geboekt BMW 3 of gelijkwaardig. Het werd dus een V60 2000KM oud.
                            De Diesel is D3 is niet heel sterk en de auto is totaal niet intuďtief zeker niet als je iDrive gewend bent. De automaat is bokkig en niet soepel. De achterbak zeer ruim maar ja dat had ik niet nodig.
                            De ingrepen die de auto onverwacht en grof doet zijn niet plezierig maar ik had geen zin om uit te zoeken hoe ik dat moest uitzetten. De stoelen in de V60 zijn niet meer wat ze geweest zijn.
                            Kortom voor 24 uur prima maar ik ben blij dat ik geen Volvo rij dit was niet mijn auto.

Comment

• Zo'n 500X or similar had ik ook gehuurd. Verona, via Budget. Het werd een "similar," en voor het eerst dat ik meemaak dat ze stevig probeerden upgrades, verzekeringen etc aan te smeren. Jammer.

Uiteindelijk een Tipo meegekregen. 60k km's, met een hoeveelheid deuken en krassen gelijk aan de hoeveelheid acne op het gexicht van een puber.

1.6 diesel. Viel niet tegen, genoeg vermogen onderin, (na 3500 rpm compleet futloos) ruim zat en kreeg zelfs de neiging om er een beetje mee te gooien en smijten. Niet dat zoiets kan natuurlijk, maar toch.

96 euro voor 5 dagen is ook niet verkeerd natuurlijk.

Comment

• Ja ik kreeg ook nog 0 eigen risico voor 129 euro aangesmeerd... moet je nemen anders no insurance! Ik er maar op wijzen dat ik dat al had afgekocht.
                                Toch meegekregen met “no insurance”... :)

Comment

• 20 per dag extra voor een Giuletta, 30 voor een C klasse, afkoop verzekering, afkoop aftanken voor 1.23 (lager dan aan de pomp) per liter zonder bijkomende kosten (rara...), verzekeringsafkoop, maar ook dat ik "beter een automaat kan nemen als ik als buitenlander in Italie ga rijden" en nog een paar dingen die ik afgewimpeld heb. Nog een eikel ook, meestal prima dames bij die loketten.

Comment

• Afgelopen week op Sicilië een Nissan Micra meegekregen via Sunny Cars. Geen aansmeerpraktijken en een leuke dame bij de balie. Tot zover het goede nieuws, want wat een hok is zo'n Micra tegenwoordig. Het turboloze blokje telde maar liefst 71pk, net voldoende om de Siciliaanse heuvels mee te bedwingen. Om nog maar niet te spreken over wegligging en interieur. Maar ja, ben zelf te zunig om een nettere auto te huren dus niet zeuren ;-). Geef het geld liever uit aan de Siliciaanse keuken en wijnen. Wat overigens meer dan gelukt is.

Comment

• Tja, in dat soort heuvelachtige contreien ga ik nooit voor de goedkoopste optie, maar altijd een klasse of 2 hoger. Met zo'n astmahok de bergen in is niet leuk.
                                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Ach, het was te doen. En hij is nu wat losser gereden zeg maar ;-)

Comment

• Mag een leenauto ook: Een Smart. Elektrisch. Erg geinig. Staat mijlen ver van de 95KW rijdende kastelen. 0-100 in een week en een top van iets boven de 100. Leuk karretje voor eventjes.

Comment

• Vd week gekeken voor cabriootje op Sicilië voor mijn meisje die daar met vriendin 8 d heen gaat eind augustus.
                                            Fiat 500 cabrio gevonden bij sicilybycar voor 199 E + 70 E aanvullende dekking.. vond ik netjes.
                                            Omdat vriendin dit met creditcard ging betalen, de reservering afgebroken.
                                            Volgende avond vriendin langsgekomen en wilden boeken..
                                            Reserveringsgegevens stonden nog opgeslagen en autootje was ineens 289 + 70 E aanvullend...
                                            Rare was dat op de site van Sicilybycar de prijs ook ineens 90 E hoger was..

Comment

• Weekje in een i8 roadster kunnen rijden (leenauto).
                                              Voornaamste constatering: voelt 250kg zwaarder dan een coupe (hoewel het op papier slechts de helft is).
                                              Geen sportieve auto qua rijden maar wel qua bekijks.

Comment

• Afgelopen week na een akkefietje a la Minuteman een gloednieuwe A6 Avant meegekregen. Verwachte een instappertje, maar werd de 50TDI (wat is dat met die typering van Audi tegenwoordig...). Fraaie auto, mooi interieur hoewel sommige panelen wel erg goedkoop aanvoelden, beresterke motor maar erg lomp. Als je het niet gewend bent vreselijk irritante stumperhulpjes, zelfs een nood remactie terwijl er ruimte genoeg was. Gezin schrok zich de blubber ;-) (en ik ook). Gelukkig straks de E61 weer terug, rijdt toch fijner vind ik.

Comment

• Hopelijk ligt het blok van jouw E61 niet ook in puin?
                                                  Ik vind een A6 Avant over het algemeen een mooie auto, maar word er nooit hebberig van.

Comment

• Gelukkig niet, slechts een injector die het niet meer deed. Zwitserse garages gaan op vrijdagmiddag al vroeg dicht en op zaterdag al helemaal niet open, dus vandaar een vervangende auto. Werd ook niet hebberig van de A6, erg klinisch en totaal geen rij beleving vond ik.

Comment

Working...
                                                    X