Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgenvraag: Antwerpen - Gent?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Belgenvraag: Antwerpen - Gent?

Heren Belgen en pseudo-Belgen! Wie kan me vertellen hoe de verkeerssituatie deze week op de E17 is van Antwerpen naar Gent? D'r zijn immers werken, en volgens http://www.verkeerscentrum.be/ staat 't er geregeld nogal vast.

Ik moet namelijk morgen eind van de middag van Den Haag naar Arras. Denk erover om een alternatief te rijden, via Roosendaal, Bergen op Zoom, door de Liefkenshoektunnel, E34 naar Gent, en dan de R4 weer zuidwaarts naar de E17. Maar volgens mij is dat best omrijden, of vergis ik me?

(voordeel laatste route is wel dat ik ook de Ring Antwerpen helemaal vermijd)
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Zijn ze daar nog steeds aan het werken? Modderfok hee, da's al jaren een bouwput.

Vind dat trouwens de meest ellendige weg om te rijden, na de E19 tussen Valenciennes Brussel.

Mijn tip: pas op voorafgaand aan knooppunt Aalbeke voor de fanatiek laserende zwaantjes.
    Last edited by PACO; 18-08-08, 16:50.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

E34, helemaal goed, vandaag nog gepakt en gewoon doorknallen...:)
      Morgen weer. Ik zal letten op iets lawaaiigs en roestig tegelijk...;)
      Last edited by raspaardje; 18-08-08, 21:13.

Comment

Ah, dank. E34 it is!
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Arras? Kan je niet omrijden langs Brussel? Kost 13 minuten extra, maar als je op de E17 een half uur stilstaat kost dat je meer tijd. Na Brussel is er op de E42 quasi geen verkeer overigens.
          2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Hmmm, ook nog een mogelijkheid. Maar zit ik dan niet met files bij Antwerpen én bij Brussel? (kom er zo rond 18:00 uur langs)

Comment

Als je omstreeks 18u passeert in Brussel, ga je over de binnenring... Het is nog vakantie, dus qua files valt het wel mee, en eens je de E19 Brussel-Antwerpen op zit heb je geen file meer tot op de Antwerpse Ring, waardat de files vandaag ook wel meevallen.

Ik denk dat je qua file niet trager dan 70 km/u zou mogen halen op beide ringwegen.

Je idee over de Liefkenshoektunnel en E34 kan werken, maar met een beetje mooie dag kan je op de E34 slalommen tussen dagjesmensen op weg naar de kust, en de Liefkenshoektunnel vind ik veel geld voor wat je ervoor krijgt...
              Last edited by wooter; 19-08-08, 09:06.

Comment

Ik denk dat je ten allen tijde de E17 moet vermijden. Is gewoon de beste optie. Die weg is puur Hell - met de werken, en continue ongelukken.
                Er is een optie op via Brussel en dan de 'vergeten' snelweg naar Frankrijk te nemen. Ik post dadelijk een update.
                Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                  Ik denk dat je ten allen tijde de E17 moet vermijden. Is gewoon de beste optie. Die weg is puur Hell - met de werken, en continue ongelukken.
                  Er is een optie op via Brussel en dan de 'vergeten' snelweg naar Frankrijk te nemen. Ik post dadelijk een update.
                  Hmm, je bedoelt Antwerpen - Brussel, dan tegen de klok in over de ring en bij Halle op de A8 naar Lille?

Comment

Vrijdagochtend rijd ik stilletjes de grens voorbij Breda over om in 2 dagen tijd richting Spanje te kuieren. Om 9.45 uur verwacht ik de grens te passeren. Richting de zon in een cabrio, het kan vervelender, maar ook richting de verkeersellende op de Belgische wegen?

Oftewel: wat is de beste route door Belgenland wanneer ik richting Parijs wil?
                    Ik lees over ernstige verkeershinder door een tractorendemonstratie rond Brussel, over werkzaamheden tussen Antwerpen en Gent (E17) maar ook tussen Halle en Doornik (A8). Overal dus wel wat aan de hand....

Welke route geeft naar verwachting de minste ellende?
                    Last edited by raspaardje; 17-06-09, 21:53.

Comment

Goh, als ik vanuit Belgisch en Nederlands Limburg naar Parijs wil, is de E42 Luik-Namen-Charleroi de veiligste optie. Google Maps raadt vanuit Breda aan dat je gewoon de E17 blijft volgen, en dan moet je eigenlijk vooral opletten voor vertragingen aan de Kennedytunnel door een lagere snelheidslimiet omdat het asfalt daar op apegapen ligt, en versmalde rijstroken net voor Gent. Ik zou dus ook gewoon E17 doen.

Comment

Hier dan maar...

ik moet donderdag om 9.30 uur in Kortrijk zijn en vertrek vanuit Utrecht. Uiteraard is het elke werkdag weer drama om langs Amtwerpen te komen, vaak staat het kilometers voor Antwerpen al stil.
                        Hoe kan ik het beste die verkeersdrukte bij Antwerpen vermijden. Gewoon om 5 of 6 uur 's morgens vertrekken oid? Vanaf hoe laat staan die files daar eigenlijk?
                        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

De vraag is eigenlijk waar je woensdag heen moet ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                            Heren Belgen en pseudo-Belgen! Wie kan me vertellen hoe de verkeerssituatie deze week op de E17 is van Antwerpen naar Gent? D'r zijn immers werken, en volgens http://www.verkeerscentrum.be/ staat 't er geregeld nogal vast.

Ik moet namelijk morgen eind van de middag van Den Haag naar Arras. Denk erover om een alternatief te rijden, via Roosendaal, Bergen op Zoom, door de Liefkenshoektunnel, E34 naar Gent, en dan de R4 weer zuidwaarts naar de E17. Maar volgens mij is dat best omrijden, of vergis ik me?

(voordeel laatste route is wel dat ik ook de Ring Antwerpen helemaal vermijd)
                            Via Roosendaal is tegenwoordig om. Bij Rijswijk de A4 pakken richting Vlaardingen, Beneluxtunnel door. Dan een stukje A15 tot het Vaanplein en daar de A29/A4 weer oppakken. Die gaat in een keer door tot aan het Knooppunt Markiezaat, net voorbij Bergen op Zoom. Daar draai je 'richting Antwerpen het vervolg van de A4 op en net na Stabroek ga je richting Liefkenshoektunnel / Gent.

Comment

Beetje laat Ton ;-)
                              Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                Hier dan maar...

Hoe kan ik het beste die verkeersdrukte bij Antwerpen vermijden.
                                simpel, niet via Antwerpen-Ring linksom rijden maar rechtsom via Liefkenshoektunnel.
                                En de E19 vermijden, wegeninfo.be checken voordat je wegrijdt
                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DBN Bekijk bericht
                                  Beetje laat Ton ;-)
                                  Het gaat niet zozeer om Brun z'n vraag van toen, maar om de vraag in de tijd van nu weg te zetten en te beantwoorden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht

Het gaat niet zozeer om Brun z'n vraag van toen, maar om de vraag in de tijd van nu weg te zetten en te beantwoorden
                                    Let op de smiley Ton ;-)
                                    Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

:-)

Comment

Working...
                                      X
                                      😀
                                      🥰
                                      🤢
                                      😎
                                      😡