Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gummen back to basics; wat te leasen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

De Talisman vind ik inderdaad ook een fraai model moet ik eerlijk bekennen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht

Een saaie leasebak ernaast lijkt me dan wat minder problematisch. Wat is een 1098 trouwens, een Italiaanse brommer?
      Ducati 1098. Wel een leuke motor ;)

https://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_1098

Comment

Oké, met leuke dingen erbij kan je wellicht concessies in de keuze voor een auto waarin je de meeste km gaat rijden....:-P
        Volgens mij biedt de Superb Combi de meeste ruimte en waar voor je geld.
        Mijn broer heeft er één met 19" spaakvelgen en dat smoelt prima.

Comment

Maar de Skoda's zijn wel de ultieme leaselullenbakken. Dan kun je zeggen: boeie, ik heb ook nog een Pors, maar je zit veel vaker achter het stuur van zo'n klerkenkar dan dat je het heertje bent in je 911.
          Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Minuteman Bekijk bericht
            De Talisman vind ik inderdaad ook een fraai model moet ik eerlijk bekennen.
            De strekking van de eerste rij-indruk van AutoVisie was: al het budget lijkt aan de design-afdeling uitgegeven te zijn, en de ingenieurs van R&D hebben toen maar het beste er van proberen te maken. Wat niet gelukt is. Het was lang geleden dat ik zo'n negatieve rij-impressie gelezen had. Bovendien vind ik het een stom hok om te zien. :) VAG zou ik ook niet voor kiezen, alhoewel ik met de huidige modellen nauwelijks ervaring. Maar van de SuperB van de vorige generatie kan ik nog gillend gek worden als ik terugdenk aan alle 'producteigenschappen' die je bij de combinatie TSI + DSG blijkbaar cadeau krijgt. Ook al was dat/wordt dit een leasebak en hoef je die dure garagerekeningen niet steeds zelf af te tikken, leuk is anders. Dus ja, dan maar een Opel. :)

Comment

Mwa, dit schrijft TopGear:

Waar je zou verwachten dat het een comfortabele reisauto met van die typisch Franse slome veren zou zijn (waar wij trouwens best blij van zouden zijn geworden), is het tegendeel waar. Zelfs met alle instelbare toestanden op Normaal is ie stevig geveerd, op het harde af. Dat lijkt niet echt bij z’n aard te passen, totdat je daadwerkelijk met ‘m gaat sturen. Dan blijkt de Talisman namelijk geen genoegen met een rol als labradorvervoerder of micro-verhuiswagen te nemen, maar z’n taak als plezierbezorger bijzonder serieus op te vatten.

De 4Control-vierwielbesturing brengt eenzelfde ervaring. Het zorgt ervoor dat de Talisman messcherp door provin­ciale bochten te leiden is en tegelijkertijd in de stad doet alsof ie een Smart is. Dat voelt in het begin eigenaardig aan, maar went verrassend snel. De besturing is, geheel volgens de heersende mode, aan de erg lichte kant, maar desondanks niet compleet gevoelloos. De dubbele-koppelingsautomaat doet zijn werk uitmuntend. De motor, de 160 pk sterke diesel in ons geval, kwijt zich rustig, stil en redelijk krachtig van zijn taak. Als je beweerd had dat hij 20 pk minder had, hadden we het ook geloofd, maar verder: prima ding.

't Zal geen Giulia zijn, maar dit klinkt bepaald niet verkeerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                Maar de Skoda's zijn wel de ultieme leaselullenbakken. Dan kun je zeggen: boeie, ik heb ook nog een Pors, maar je zit veel vaker achter het stuur van zo'n klerkenkar dan dat je het heertje bent in je 911.
                Misschien wel, maar dat geldt voor elke "praktische" auto in die prijsklasse . Verschil in status tussen de verkrijgbare merken is er niet meer. Ik kan ook geen verschillen in bouwkwaliteit of zelfs materialen ontdekken in de hedendaage Superb en een Audi A4, bijvoorbeeld. Al heeft die laatste wel een fraaier ontwerp van het interieur.

Comment

Inloggegevens ontvangen, het is niet geweldig, maar ook niet verschrikkelijk.
                  Wat opties in verschillende categorieën, alle auto's zijn diesel automaat met minimaal 150pk. Ik mag alleen met diesels rekenen, als benzine nodig is wordt een vergelijkbare motor gekozen.

Fully loaded: Octavia combi, Kodiaq (kan dus toch wel), A3 sportback
                  Behoorlijk netjes aangekleed: Passat Variant, Superb combi, Golf Variant GTD, Tiguan, A4 Avant (122 of 150pk)
                  Kale standaard auto: A4 Avant of A5 sportback 190pk.

Renault en Opel staan er niet in, Opel zit voor mij niets interessants tussen en Renault is niet goedkoper in de lease dan VAG en dan heb ik een duidelijke voorkeur. Voor Seat geldt; liever een Tiguan dan Ateca en liever een Golf/Octavia dan een Leon.

Dit weekend maar eens wat glazen paleizen bezoeken en met deuren smijten.
                  Bij de Golf, Octavia, A3 en ook nog A4 ben ik bang ruimte tekort te komen als er 3 opgroeiende kids achterin moeten.
                  Kwa looks scoort de A5 SB heel goed, alleen hopen dat de instapmotoren binnenkort komen, dan is die mogelijk nog een klein beetje aan te kleden.
                  Kodiaq heeft een andere collega net besteld, is echt veel ruimte en ik vind de looks ok, ben alleen bang dat hij wel erg zwaar gaat 'voelen'.
                  fka KawaZZtra

Comment

Een A5 is achterin eerder krapper dan ruimer in vergelijking met 'n A4 Avant. De Passat en SuperB zijn flink ruimer dan beide...

Comment

Of fully loaded Octavia, of Golf GTD.
                      privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Golf variant GTD, want wat voor motor zit er in de Paaszaad?
                        Last edited by ølle; 29-03-17, 14:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                          Nee, maar goed, een nieuwe auto is ook niet zaligmakend. Het is gemakkelijk, maar ook geen reet aan. Vond ik, althans.
                          Tja, wat wil je ook met die jarretelaandrijving en een zaadmotor?

Comment

Gisteren de 320d achter gelaten en een A5 sportback 2.0TFSI in ontvangst genomen. Eerste indruk, best ok. Had een diesel samengesteld maar met mijn kilometers was diesel/benzine in de lease gelijk, dus maar voor de lagere bijtelling gegaan.
                            fka KawaZZtra

Comment

Mooie auto hoor, die nieuwe SB. Ploatjes?

Comment

Dat lijkt me een superfijne auto!

Overigens mag je op dit forum ook enthousiast zijn over je nieuwe auto als het geen BMW is, heur :-)

Comment

Maar bij een oude auto mag dat uiteraard alleen wanneer je ook foto's plaatst!

Comment

Hmmm...ik had ze in paint goed gedraaid maar hier weer niet. Jammer dan ;-)
                                    fka KawaZZtra

Comment

Nice car!

Comment

Nee toch, Brahma? Je mag er toch gerust een potje op los fantaseren, wat jou betreft? :-)

Comment

Nou, alle paniek aan het begin van het draadje dat er een Skoda Greenline zou komen was dus voor niets. Mooi. ;)

Comment

Working...
                                          X