Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheidscontrole Duitsland / Zwitserland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Snelheidscontrole Duitsland / Zwitserland

In navolging van het Frankrijk/Spanje draadje. Moet ik nog oppassen in Duitsland? Is er wat veranderd sinds vorig jaar? Voorheen was het namelijk altijd Gas ohne Ende, en ik was nog niet van plan dat anders te doen ;)

Zwitserland is sowieso oppassen neem ik aan, ik heb echter een tweede heikel puntje. Met de auto waar ik mee ga, zijn we al eens geflitst in Zwitserland met 150 in een tunnel bij Basel (80 toegestaan). Nu staat daar voor Einheimische ongeveer de doodstraf op, maar -zoals Nederlanders dat doen- hebben we opgestuurde documentje in het ronde archief gesmeten. Wordt deze moordaanslag me nog nagedragen zodra ik daar over de grens tokkel?

[visueel beeld van ontklede Scudetto op het asfalt gekneveld, gestripte SAAB op de achtergrond en verontrustend schreeuwende SS-douaniers + dobermanns...]
    Forza!

Nou ben ik toch nieuwsgierig welk bedrag daar op stond. :)

In Dld een beetje oppassen waar wel limieten zijn. Alhoewel ik daar nog nooit een controle heb gezien. WEL bij het begin van werkzaamheden oppassen, maar aangezien gummers allemaal gentlemanracers zijn doen we dat automatisch al. :)

Verder kunnen ze in Dld niet echt verdekt opstellen, aangezien ze van voren moeten flitsen. Laseren is andere praat.

'Binnendoor' flitsen ze ook graag.

En verder: do as the locals do. :=)
    You know that reality is immaterial

Comment

Zou een andere kentekenplaat aanvragen ;)
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

"Zwitserland is sowieso oppassen neem ik aan, ik heb echter een tweede heikel puntje. Met de auto waar ik mee ga, zijn we al eens geflitst in Zwitserland met 150 in een tunnel bij Basel (80 toegestaan). Nu staat daar voor Einheimische ongeveer de doodstraf op, maar -zoals Nederlanders dat doen- hebben we opgestuurde documentje in het ronde archief gesmeten. Wordt deze moordaanslag me nog nagedragen zodra ik daar over de grens tokkel?"

Ja. Dat wordt bukken. Vooral met zo'n boete. Een collega is laatst ook daar gepakt met een huurauto en hem werd echt op het hart gedrukt door het Zwitserse kantoor om toch maar de boete te betalen. Anders zou hij bij de volgende aankomst in Zurich een probleem hebben.

Comment

Ben afgelopen vakantie op de heenweg net voor de grens met Polen geflitst. Tussen het bordje 100 en 30. Ik reed denk ik 70, maar er zal nog wel een bordje 50 tussen hebben gestaan. Echt onzin om zo je geld te moeten verdienen. Je rijdt eerst legaal 140 en zou eigenlijk een noodstop moeten maken om tussen het 100 en 30 km/u bordje al je snelheid te laten verdwijnen... ik laat mijn auto altijd rustig uitrollen, maar dat was net voor de grens dus niet zo handig.

Bij werkzaamheden reed iedereen hutje-mutje op de rechter 2 banen. Wij reden links, keurig 80. Maar in een vlaag van onoplettendheid (downhill ook nog eens...) reed ik kennelijk iets te hard ter hoogte van een tankstation. Een mooie flits tot gevolg. Daar baal ik echt van, want ik heb een hekel aan mensen die te hard bij werkzaamheden rijden.

Let zowel in Duitsland als Zwitserland op bij Tunnels (80 km/u), want de camera's staan altijd net vóór de ingang, maar worden ook aangegeven. Alleen van 180 naar 80 afremmen is iets waar je je in vergist... :)

Dat van voren flitsen biedt ook weinig ruimte voor remmen als je de camera ziet (want ik zag ze wel, maar net te laat). In Zwitserland houd ik me altijd echt keurig aan de snelheid. Flitsers staan daar overal, zowel vast als mobiel. Een klote flitser staat er als je vanuit Bern naar Montreux rijdt. Dan duik je naar beneden richting het meer van Geneve en dan downhill staat een flitser, waar je gevoelsmatig niet te hard rijdt. Ik kon net op tijd remmen, maar had gelukkig geen achterliggers. Met verkeersveiligheid heeft dat niets te maken.

Comment

2 vragen: Komen die buitenlandse boetes trouwens via het CJIB thuisgestuurd? En moet je bezwaren ook naar het CJIB terugsturen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
              Nou ben ik toch nieuwsgierig welk bedrag daar op stond. :)
              800+ en iets met dat je moet voorkomen als je niet reageert (interpol gedoe)
              We wachten het af.. :)

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
              Alleen van 180 naar 80 afremmen is iets waar je je in vergist... :)
              jep..

Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
              Ja. Dat wordt bukken.
              Daar ben ik dus ook bang voor. Zal m'n vriendin ook wel bij mee zijn. "jij altijd met je te hard rijden.. " etc. ;)
              Forza!

Comment

2 vragen: Komen die buitenlandse boetes trouwens via het CJIB thuisgestuurd? En moet je bezwaren ook naar het CJIB terugsturen?
                Hangt ervan af of desbetreffend land een verdrag heeft met Nederland voor het afhandelen van verkeersovertredingen.
                Dit geld volgens mij alleen voor snelheidsovertredingen, niet voor parkeerboetes, dat is namelijk een gemeentelijke zaak.

Zwitserland heeft niet zo'n verdrag met Nederland in elk geval, maar wat ik dan wel weer grappig vind, dat je keurig netjes een begeleidende brief erbij krijgt in correct en foutloos Nederlands.

150 waar je 80 mocht? In CH? Zet je 13de maand maar vast opzij :-).

Comment

Nee. Interpol. Lokale polizei van hier in de buurt belde erover. Maar die vonden het ook maar geneuzel, ze moeten het echter wel afwerken blijkbaar.
                  Forza!

Comment

Maar even los van de administratie etc; heb ik nu een probleem bij de Zwitserse grens?
                    Forza!

Comment

Als je naar Italie wil, zou ik via Frankrijk of Oostenrijk rijden. :)

Comment

argh..

*oefent op 'innocent face'*
                        Forza!

Comment

Ik ben het echt eens met onze fopmof. Niet via Zwitserland rijden. Al helemaal niet met dezelfde auto. Bij een andere auto kan je nog proberen een lulverhaal op te hangen. Diezelfde wagen -> automatisch het haasje.

Comment

even voor de goede orde, de overtreding heb ik zelf niet begaan, dus ik kan me nog beroepen op 'ich habe es nicht gewusst' en om de foto vragen. Auto staat ook niet op mijn naam. Of maakt dat de stasi niet uit? Ik heb niet zo'n trek om dat takke-eind om te rijden nml..
                            Forza!

Comment

Nog even los van de schuldvraag, als ze slechte zin hebben, dan houden ze je langer daar bezig dan je kwijt zou zijn met omrijden. :)

Comment

Als de overtreding registeert staat op dat kenteken en niet op naam van een bestuurder dan, zou ik met die auto (ongeachte of ik de overtreding zelf gedaan had) niet aan de grens met Zwitserland verschijnen.

Het risico dat je lang bezig ben om te vertellen dat jij het niet was, zou ik niet nemen.

Comment

Was het met de GTA?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                    Auto staat ook niet op mijn naam. .
                                    Mooie reden voor ze om de auto in beslag te nemen, jou te laten gaan en zo de eigenaar dwingen te betalen.

Dunno trouwens of in Zwitserland de houder van de auto verantwoordelijk is voor de overtreding (zoals in Nederland) of de bestuurder op dat moment(zoals in Duitsland en men daarom van voren flitst).

Comment

Ik heb veel NL-ers op het traject Basel-Venlo van de weg gehaald zien worden door undercover skoda's en bmw 5-series met derrek achtige fiuren achter het stuur.

Waren wel allemaal aanhangers/caravans die ze aanhielden (te snel / inhaalverboed denk ik) maar ik denk dat als je even 200blaft waar je 120mag omdat er een 5serie aan je hol hangt en het blijkt zon tatort figuur te zijn, je wel ein problem hast zegmaar.

Zwitserland ook geflitst in tunnel, lange tunnel bij Basel flink naar beneden gas los en jahoor 90 op de teller flatsj

Nou ik ben benieuwd of ze hem de postzegel waard vinden :-)

E
                                      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

A35 nemen door Frankrijk en via Mulhouse:

Staat helemaal niemand bij de grens daar tussen Mulhouse en Basel.
                                        Je kan eventueel ook bij Lugano via Porlezza de grens over aan de Italiaanse kant. Of via Chur en Sondrio, maar dat duurt wel langer.

Comment

Ik ben nog nooit in Zwitserland geweest, maar net om de nazipraktijken én het baldadige gedrag van de gemiddelde Zwitser in het buitenland vind ik dat men van dat stukje Europa snel de "das Schweissisches Meer" mogen maken. Ik rij dus ook lekker om, dat ze stikken in hun we horen lekker niet bij Europa clubje...
                                          2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Wooter wat een vreemde reaktie...klinkt als veel frustraties.

Mijn ervaring met 'die Schweiz' is positief (heel soms negatief) zowel prive als zakelijk, enkele jaren in dat land gewoond met tussenpozen.

Ik ben vorig jaar met de 993 op de foto gezet in de buurt van Solothurn.
                                            Kreeg netjes schriftelijk bericht en een prachtige foto rijker..
                                            Bedrag (iets te laat) overgemaakt tsja.....en dan wordt het voor de nederlandse politie tijd om de zondaar thuis te bellen. Heb deze man duidelijk gemaakt dat het bedrag overgemaakt was, dit was niet voldoende! Ik MOEST mij melden zodat er een proces-verbaal opgemaakt kon worden. Ongelooflijk, heb hem nog gevraagd of dit niet zonde was van zijn en mijn kostbare tijd!!!
                                            Bankafschrift maar meegenomen en onder protest naar het buro gegaan.

Ben nog steeds onder de indruk.....bah.
                                            (het was wel een autoliefhebber overigens en wilde graag babbelen over Porsche enzo..het zal toch niet die reden zijn geweest haha)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                              Was het met de GTA?
                                              Nee, met die auto durf ik al helemaal niet meer daar aan de grens te verschijnen met deze verhalen.. :) Bij die was overigens het kleine kentekenplaatje voorop al genoeg om op de heenreis 2x en terugreis 2x (ik ging naar Italië) m'n auto + papierwerk overhoop te halen.

Ik eh.. hoop er maar het beste van morgen. Met geknepen billen over de grens dan maar. ik ben in ieder geval mentaal voorbereid, en heb wat extra papierwinkel bij me. (boetepapieren opnieuw opgehaald bij de politie + foto dat ik het iig niet was)

Als ik over 2 weken nog niet gereageerd heb hier, dan zit ik vast in de Basel Bajes. (verkapte 'ik tief even op' post, want ik ben even 2 weken in Italië. Hoop ik)
                                              Forza!

Comment

Overigens is mijn ervaring met Zwitserland verder heel positief :) Om Evo V wat bij te staan.
                                                Forza!

Comment

Zwitserland is leuk en mooi idd en heeft over het algemeen fijne wegen. Alleen word ik na een tijdje altijd moe van al die tunnels.

Hard rijden moet je echter beperken tot Duitsland. Zwitserland is gewoon echt heel streng daarop. >30km/u te hard en je mag al mee naar het bureau. En heel erg duur is het sowieso.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Evo, Zwitsers komen in België doen wat ze in eigen land niet mogen. Het zal niet voor alle Zwitsers zo waar zijn, maar de eigen ervaringen + de ervaringen van een Canadese kennis als immigrant in Zwitserland hebben me doen overtuigen dat het vooral een xenofoob dikkenekvolkje is... Jammer van het mooie land.

Maar als ik aan m'n bergenverslaving moet voldoen, ga ik gewoon lekker naar Oostenrijk. Vriendelijker publiek, en lekker rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                                                      Evo, Zwitsers komen in België doen wat ze in eigen land niet mogen.
                                                      Net als Nederlanders dat in Duitsland doen? ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                                                        Maar als ik aan m'n bergenverslaving moet voldoen, ga ik gewoon lekker naar Oostenrijk. Vriendelijker publiek, en lekker rijden.
                                                        Zwitserland en Oostenrijk zijn onvergelijkbaar qua landschap en o ja Hitler was een Oostenrijker...
                                                        Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

[TM]Voor m'n bergenverslaving heb ik m'n busty GF[/TM]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AJB Bekijk bericht
                                                            Zwitserland en Oostenrijk zijn onvergelijkbaar qua landschap en o ja Hitler was een Oostenrijker...
                                                            Godwin's law !?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door evo v Bekijk bericht
                                                              Bedrag (iets te laat) overgemaakt tsja.....en dan wordt het voor de nederlandse politie tijd om de zondaar thuis te bellen.
                                                              Dat vind ik wel schandalig, hier blijven de aangiftes liggen, maar ze hebben wel de tijd om voor een ander land persoonlijk langs te gaan om de boete te innen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
                                                                Net als Nederlanders dat in Duitsland doen? ;)
                                                                Eigenlijk wel... :) Ik reed zaterdag van Oostenrijk naar België, en tussen Nürnberg en Frankfurt bleven drie Nederlanders vrolijk aan 165 km/u op het linkervak plakken... Eens je ze dan illegaal voorbij was door rechts überholen, zag je ze dan voorbij knallen na een tempolimit 130...

Comment

Working...
                                                                X