Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheidscontrole Duitsland / Zwitserland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

@HansV: of je wordt aangehouden, moet blazen met je eigen blaastest en krijgt daarna een bekeuring omdat je geen tweede bij je had. Ik mag dat Frankrijk we. Als ze je willen naaien, vinden ze altijd wel een reden
    When men were men

Comment

Zooooo. Ergens anders had ik al vermeld dat ik afgelopen kerst in Zwitserland was geflitst. En juist in ZL let ik altijd zo netjes op. Toen alleen even niet.

Een plek vlak bij ons appartement was ik in gedachten bij het overlijden van mijn pa (we reden net langs het café waar we een tijdje geleden nog allen gezellig buiten zaten) ik het gaspedaal indrukte. Exact op het punt van een flitspaal. Net toen we het dorp uitreden. Zag een mooie heldere dubbele flits.

Vanmiddag netjes een brief ontvangen dat ik 20km te hard reed (dat klopt ook wel) en ze willen alles van me weten. Naam ouders (?) en mijn beroep ook. Het vreemde is dat ik dacht dat ze ook naar je inkomen zouden vragen maar dat zie ik nergens.

Is er iets veranderd sinds kort? Waar moet ik op rekenen? € 1.000,-? Rij ontzegging? Nooit meer in ZL mogen komen? Doodstraf? (Flat is toch net verkocht en gezien de prijzen daar hoef ik niet meer terug...).

Iemand recent ervaring met boetes?

Comment

Heb je hier wat aan? https://www.anwb.nl/vakantie/zwitser...verkeersboetes
        Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

• Ik moet uitzoeken waar de paal stond. Het was zeker geen 30km gebied. Brief ligt op kantoor. Volgens mij stond er dat ik max 60 mocht en ik 80 reed. Dus dat is wel een "mazzeltje".

Comment

• Overschrijding van 20 km/h of meer: inkomensafhankelijke boete.

Dat wordt bloeden, ouwe :-)
            Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
              Ik moet uitzoeken waar de paal stond. Het was zeker geen 30km gebied. Brief ligt op kantoor. Volgens mij stond er dat ik max 60 mocht en ik 80 reed. Dus dat is wel een "mazzeltje".
              In dat geval is het nog te overzien (als de ANWB lijst daadwerkelijk klopt).
              Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

• Ik weet het Netraam. Niet eens een kwestie van niet opletten. Maar gewoon denken dat je er 80 mag terwijl dat nergens op gebaseerd is en je er al jaren komt... We gaan het zien Uw Doorluchtige Hoogheid PC.

Comment

• Aj. Zelfs als je 'maar' 400 franc boete krijgt, zoals de link van de prins suggereert als minimale boete bij een 50 of 60 km/u weg, dan is dat nog € 372,96

Aftikken en nooit meer aan denken, is mijn beste maar slaafse advies.

Comment

• Ik had al op € 1.000,- gerekend. Ga er ik niks tegen doen hoor. Maar vandaag kwam de lang verwachte brief.

Comment

• Mijn neef is ooit in een een kunstmatig voor hem gecreëerde file voor een tunnel aan zijn neusgaten uit de auto gesleurd, geboeid afgevoerd, rijbewijs afgepakt 750CHF mogen betalen, en maanden na dato weer 750CHF over kunnen maken om rijbewijs terug te krijgen.
                      Hij reed 41km te snel, maar niet sneller dan alle andere Zwitsers ter plekke.
                      Was een een of andere vage snelheidsbeperking op een recht stuk waar een hobbel zou zitten (die er niet zat) dus terug gesteld van 120kmh naar 80kmh, hij werd dus als enige gepakt met 121 na correctie door een agent met een lasergun.
                      Welkom in dat prachtige land.
                      :)

Ik zou serieus overwegen om niets te doen.
                      Had je toevallig je zwartepieten pruik op ?
                      Dan opgeven: mevr. S. Simons was de bestuurster :))))
                      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Volgens mij is "niets doen" geen optie als de boete uit CH komt. Als ik de verhalen zo hoor blijven ze je achtervolgen tot in je graf. Overigens kunnen EU-landen tegenwoordig het CJIB de rekening laten innen, maar volgens mij CH ook als enige niet-EU-land.

Comment

• Goed om dat ANWB lijstje eens te zien. Als ik Kleintje was zou ik gewoon lekker betalen.
                          Morgen rijd ik ook door CH en icm met de flitserapp CamSam durf ik wel een gokje te wagen.
                          Net als 2 jaar geleden overigens. Gegokt en........gewonnen; we hebben toen de Avant-Ski bar nog voor middernacht gehaald...:-)

Comment

• Zoals ik in het begin had aangegeven ben ik gewoon voornemens te betalen hoor. Balen maar niets aan te doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                              Volgens mij is "niets doen" geen optie als de boete uit CH komt. Als ik de verhalen zo hoor blijven ze je achtervolgen tot in je graf. Overigens kunnen EU-landen tegenwoordig het CJIB de rekening laten innen, maar volgens mij CH ook als enige niet-EU-land.
                              Dan is dat veranderd in de laatste 10 jaar oid. Na 1 aanmaning oid hield het bij mij wel op.
                              In dat ANWB lijstje staan nu inkomensafhankelijke boetes, da's ook nieuw. Ik moest ter plaatse de proceskosten betalen. Na veroordeling (rijontzegging voor wat maanden meen ik en een boete.) Nooit betaald overigens, Vond die proceskosten al achtelijk hoog. Zwitsers tuig.

Comment

• Je kan het negeren: De kans dat ze daadwerkelijk iets gaan doen is zeer klein. Dat CJIB gedoe geldt alleen voor EU landen en niet voor Zwitserland (het kan zijn dat ze een aparte verdrag voor verkeersovertredingen hebben getekend dat weet ik niet), en zelfs EU landen zijn daar niet happig op want wanneer ze een boete overdragen aan het CJIB spekken ze de Nederlandse staatskas, m.a.w. ze zien er zelf niets van terug. Ik spreek uit ervaring: ik heb meerdere flitsboetes uit Duitsland en België gehad en nooit meer wat van gehoord. (Duitsland stuurde zelfs een brief aangetekend naar me op, wat aardig van ze).

Google maar derop je gaat nergens vinden dat iemand daadwerkelijk in Nederland iets moest betalen, is gewoon BS. Heel soms komt het voor dat het wordt overgedragen door EU landen aan het CJIB, maar goed dat doet bijna geen enkel land omdat ze niet graag voor sinterklaas spelen: Nederland wordt er rijker van en het kost hun tijd en geld.

MAAR, als je ooit in (al dan niet gedwongen) naar CH moet gaan reken maar dat ze je gaan pakken, CH maakt daar geen grappen over blijkbaar :X. En dat zou voor mij al een reden zijn om te betalen.

Comment

• Waarom in CH niet het risico nemen en in B of D wel? Hebben ze in CH een database met kentekens van wanbetalers?
                                  privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                    Dat CJIB gedoe geldt alleen voor EU landen en niet voor Zwitserland (het kan zijn dat ze een aparte verdrag voor verkeersovertredingen hebben getekend dat weet ik niet
                                    I stand corrected:

Volgens de ANWB: "EU-lidstaten kunnen over en weer de inning van een boete overdragen. Voorwaarde is dat deze mogelijkheid in de nationale wetgeving van de lidstaten is opgenomen. Deze wetgeving is in alle EU-landenopgenomen in de nationale wetgeving, behalve in Griekenland en Ierland. Deze inningsprocedure geldt niet voor de niet-EU-landen zoals IJsland, Noorwegen en Zwitserland."

Comment

• Ik heb denk ik wel 50 parkeerboetes van gemeente Hamburg, nooit wat van gehoord.
                                      Parkeergarage was eigenlijk altijd vol wat moet je dan ;)
                                      Mbt snelheidsovertredingen als je meer dan 20 kmh te snel hebt gereden, en bent geflitst, dan weten ze je wel te vinden.
                                      Pakkans bij niet betalen is zeer gering.
                                      Envelope terugsturen met erop geschreven "retour afzender woont hier niet meer" werkt uitstekend.
                                      Dan laten ze het wel uit hun hoofd.
                                      Ik werd wel eens gestopt, recent nog, even gegevens inkijken en voila.
                                      Ze hebben geen computers in de wagen ala de NL politie, ze kunnen wel navraag doen via buro.
                                      In ieder geval op mijn naam is niets in de systemen te vinden terwijl daar toch wel >1000 aanleidingen toe zijn ;)
                                      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Tunnels in Zwitserland.
                                        Daar staan dus flitsers in geïnstalleerd.
                                        Dat u het even weet....:-)

Comment

• Dat is echt al heeeeel lang, maar leuk dat je er nu ook achter komt. :)

Comment

• Ik reed dan ook voor het eerst naar Italië door Zwitserland....:-)
                                            Ben benieuwd of ik binnenkort nog meer post kan verwachten.

Flitsapp Camsam werkt prima.
                                            Behalve in tunnels wanneer het GPS signaal wegvalt dus.

Comment

• Leuk noemt ie dat. Overigens is dat niet alleen in CH zo. Je ziet locals op vakantie slechts zelden (te) hard rijden jn tunnels, ik ga er altijd maar vanuit dat dit de reden is.

Comment

• Ik heb nog nooit wat thuis gekregen uit Zwitserland.
                                                Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

• Van mijn huis naar het Strassenverkehrsamt, een stukje van 4 kilometer, staan maar 5 Gatsokasten.
                                                  CH was een grote klant van Maus Gatsonides en opvolgers.

Zwitsers zijn buitengewoon onaangenaam tegen bestuurders die zich niet aan de snelheid houden.
                                                  Weet je zeker dat je er de eerste tien jaar niet meer komt dan kun je overwegen niet te betalen.
                                                  Bij iedere verkeerscontrole loop je als buitenlander de kans dat men het register openstaande boetes controleert.
                                                  Dan ben je net als bij een grenscontrole aan de beurt.

Comment

• Op een ander forum, ken ik mensen die wel boetes thuis hebben gekregen uit CH.
                                                    Dat was dan wel met 30-40 te hard in zo'n tunnel, dus serieuze overtreding.
                                                    Ik weet niet of ze ook zoveel moeite doen voor een paar km te hard.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                      Op een ander forum, ken ik mensen die wel boetes thuis hebben gekregen uit CH.
                                                      Dat was dan wel met 30-40 te hard in zo'n tunnel, dus serieuze overtreding.
                                                      Ik weet niet of ze ook zoveel moeite doen voor een paar km te hard.
                                                      Hier inderdaad ook een bon met 40 te hard in een tunnel bij Basel (120 waar 80 toegestaan)
                                                      Ging via interpol (!) en kostte toen, zo'n 5 jaar terug, ruim 1.800 euro. Dat is nog wel de moeite om achteraan te gaan.
                                                      Forza!

Comment

• Ik geloof dat de Zwitsers het prima voor elkaar hebben in het uitdelen van boetes naar Europese burgers. Kleine en grote snelheidsovertredingen, ze komen allemaal aan.
                                                        Of ze vervolgens ook alle moeite zullen doen om iemand te laten betalen die een paar km/h te hard heeft gereden...?

Comment

• Ik heb dus een boete gehad (zie eerdere posts) en toen kreeg ik van het dorp nog een soort na-heffing. Ik wilde dit overmaken maar er ontbraken de juiste gegevens op de acceptgiro en toen maar in mijn beste Engels een email gestuurd naar het gemeente huis. Na een dikke maand nog geen reactie. Ging om CHF 160,-.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                                            Ik geloof dat de Zwitsers het prima voor elkaar hebben in het uitdelen van boetes naar Europese burgers. Kleine en grote snelheidsovertredingen, ze komen allemaal aan.
                                                            Of ze vervolgens ook alle moeite zullen doen om iemand te laten betalen die een paar km/h te hard heeft gereden...?
                                                            Ze sturen waarschijnlijk geen deurwaarder op je af.
                                                            Vergeet ook het risico niet dat ontstaat wanneer je vlucht die niet voor CH is voorzien toch in CH landt wegens omstandigheden.
                                                            Zwitserse ambtenaren zijn erg gesteld op pecunia vooral wanneer die door een buitenlander betaald moeten worden.
                                                            Vergeleken met EU landen zijn de tarieven onaangenaam hoog.

Comment

• Zwitserland kent zeer strenge aanpak verkeersovertredingen. Goede vriend van mij woont er al jaar of 14. Laatst werd ie beboet en busje in geduwd omdat ie maar 1 hand aan zijn fietsstuur had. 170 chf....
                                                              Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

Comment

• Slechts 170 CHF?
                                                                Peanuts.

Comment

Working...
                                                                X