Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindhovense dealergroep in surceance

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Eindhovense dealergroep in surceance

PERSBERICHT

HDMG vraagt surseance van betaling

Dinsdagochtend 19 augustus 2008 vraagt dealerholding HDMG Mobility Group (Groot-Eindhoven en omstreken) surseance van betaling aan voor haar werkmaatschappijen met uitzondering van het Harley-Davidson/Buell motordealerbedrijf in Veghel en HDMG Lease.
    Het afgelopen weekend is duidelijk geworden dat de onderneming niet tijdig in staat is gebleken om, na een periode van forse groei, voldoende financiële middelen aan te trekken om het bedrijf voort te zetten. HDMG onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart van de onderneming, mogelijk in afgeslankte vorm, waarbij zoveel mogelijk activiteiten en werkgelegenheid behouden kan blijven. Hier lopen momenteel reeds gesprekken over met derde partijen.

De onderneming heeft de afgelopen jaren via een forse groei gebouwd aan een toekomstgerichte krachtige organisatie met een strategisch sterke regionale multimerkpositie. Mede dankzij de grote inzet van het personeel was het uiteindelijk gewenste bedrijfsmodel nagenoeg bereikt.
    De afgelopen vakantiemaand zijn liquiditeitsproblemen ontstaan als gevolg van aanhoudende ongunstige economische en marktomstandigheden. Bovendien zorgden ontwikkelingen in de bancaire sector ervoor dat niet tijdig voldoende kapitaal kon worden verkregen. De autobranche heeft het op dit moment moeilijk. De verkopen en rendementen staan onder druk. Bovendien stellen consumenten het benodigde onderhoud aan hun auto langer uit. Bankiers zijn voorzichtiger geworden met het verstrekken van krediet gezien de huidige situatie op de financiële markten.
    HDMG behoort tot de middelgrote dealerholdings van ons land. HDMG is in 1985 begonnen met één dealerschap en is sindsdien gestaag gegroeid. Vanaf 2003 zelfs explosief. De onderneming telt 12 verschillende bedrijven die samen 10 verschillende automerken vertegenwoordigen. Te weten: Nissan -Mitsubishi - Fiat - Lancia - Hyundai - Citroën - Chrysler - Jeep - Dodge – Peugeot. De omzet in 2007 bedroeg 120 miljoen euro. Er zijn 250 mensen werkzaam bij HDMG.
    Het Harley-Davidson/Buell motordealerbedrijf in Veghel en HDMG Lease BV te Eindhoven vallen buiten de surseanceaanvraag.

EINDE BERICHT

Nogal lullig voor de klanten, gok ik zo. Hier nog gedupeerden?
    Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

En anders wel de leveranciers...

Afgelopen dagen stonden de kranten bol van slecht nieuws over de dealerbranche, die zou worden genekt door de massale keuze van de consument voor kleinere auto's (met in absolute termen dus lagere marges).

En ik maar denken dat 't niet meer slechter kon in die handel. :)
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht

Nogal lullig voor de klanten, gok ik zo. Hier nog gedupeerden?
      Nouja, mensen die een nieuwe auto hadden besteld moesten langer wachten. Blijkbaar waren aanbetalingen al wel teruggestort met een smoes.
      Mensen die hun auto er in onderhoud hebben gaan wel ergens anders heen.
      Denk dat het lulliger is voor het personeel.

M'n baas had daar z'n auto gekocht, maargoed, denk niet dat ie zich er druk om maakt verder.

Comment

Ik reed wel eens achter auto's met een kentekenplaat-sticker van die toko.
        De letters waren groot en de letter G was bijna gesloten gestileerd.

Van een afstand leek er daardoor HOMO.nl te staan ipv HDMG.nl. Of is dat mijn zieke geest? :-)
        Het viel mij echter wel op dat ze later hdmg.nl gingen gebruiken, dus in kleine letters. Misschien om de gelijkenis met HOMO te verminderen? :-)
        Maar voor mij was het een onbekend bedrijf, anderen weten natuurlijk gewoon dat er hdmg staat.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Het faillisement van HDMG is vanmorgen uitgesproken.

Comment

Comment

12 bv's. Explosieve groei. Soms groeit je "span of control" niet genoeg als de manager/directeur van zo'n groeiend bedrijf. In goede tijden is het makkelijk managen, maar als het er dan echt op aankomt vallen de mindere goden door de mand.
              ---------------------------
              Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Working...
              X