Hoera!
Hoe lang bestaat het forum intussen? 15+jaar?
Ik ben toen, binnen een jaar na oprichting, gekomen op uitnodiging van Dick (Extaxi), toen ik op zoek was naar een vervanger van m'n toenmalige Laguna2.2Td en aan het kiezen was tussen een Xantia V6Activa, V40T4 of Mitsu Galant V6.
Met de V40, die het toen werd, diverse Gummen meetings bezocht, supergezellig altijd!
Na die V40 moest ik leasen en zijn er een aantal leasebakken langsgekomen. De 1e was de Laguna op gas, die sommige hier beter kennen als brandhout (brand zelfs beter dan hout!). Vervolgens een 406break, MeganeSW, Alfa159, GolfTSI en nu een Peugeot508 Hybrid4. Deze zit nu ca halverwege het leasecontract, nog een anderhalf jaar en ik mag weer gaan zuchten boven de groene leaselijst van de werkgever.
Als autootje-erbij is het een paar jaar leeg geweest. De ClioWilliams (nu alleen nog kaar goede herinneringen aan, de kostbare negatieve zaken zijn vergeten) was er een van. Ook was er ooit een Kever1302 en een E30 320i.
Nu is er een andere gevonden. Mede als auto voor m'n vrouw, tevens hobby voor mij. Beetje aanklooien en knutselen.
Dat komt waarschijnlijk wel goed, want staat bekend als problematisch :-)
Een Renault dus weer. Met een berucht blok: de 2.0 16v IDE. Dit in een gele Megane Coupe (type1, phase 2).
Op zich een supersterke motor, ontwikkeld door RenaultSport, met fijne eigenschappen...maar met 'wat' problemen in het inlaatsysteem. Iedere IDE krijgt problemen door vervuild inlaatsysteem veroorzaakt door de GRE klep. Door de directe inspuiting zal de brandstof de inlaatkleppen ook niet reinigen, er ontstaat (zeker als de GRE zelf vervuild raakt en continue doorlaat) veel aanslag. Het lijkt erop dat dit nog niet aan de hand is met de Coupe die ik gekocht heb en volgende week ophaal. Of hij is al een keer gereinigd.
Hoe dan ook, om problemen te voorkomen ga ik de GRE afblinden (dan maar wat minder milieuvriendelijk, daar heb ik de Hybrid al voor). Tevens koop ik een gemodificeerd brandstofdruk regulator. Ook deze geeft vaak kuren (hoge druk brandstofinjectie). Mocht dat gebeuren dan zet ik de gemodificeerde erin.
Volgende week ophalen. Dagje knutselen om rondom nieuwe schijven/blokken te plaatsen en hydr. remolie te vervangen. Halve dag om alle filters te vervangen, nieuwe olie erin en bougies vervangen (alles wat standaard in kleine en grote beurt zit, pak ik aan). Vervolgens een dagje naar de garage voor nieuwe distributieriem, waterpomp, spanrollen, multiriem en koelwater. Daar tevens comp uitlezen/resetten. Dan zou die technisch en motorisch helemaal top moeten zijn!
Zo ja: profi laten polijsten/waxen, zodat de gele lak weer mooi uitkomt. Tevens een stukje beschadigde lak op de (kunstof) achterspoiler bijwerken.
Zo nee: dan gaat de auto weg voor die echt geld gaat kosten.
Hoe dan ook, afgelopen paar jaar ben ik hier niet meer actief geweest. Wel nog geregeld wat gelezen ( Harry's bolide verkoop/aankoop, iemand met een peugeot conversie naar pk-beul, etc etc ).
Ben van plan weer wat vaker aanwezig te zijn.
Groet, Djurre ( of Boris, zoals de meeste me kennen hier op Gummen )
Hoe lang bestaat het forum intussen? 15+jaar?
Ik ben toen, binnen een jaar na oprichting, gekomen op uitnodiging van Dick (Extaxi), toen ik op zoek was naar een vervanger van m'n toenmalige Laguna2.2Td en aan het kiezen was tussen een Xantia V6Activa, V40T4 of Mitsu Galant V6.
Met de V40, die het toen werd, diverse Gummen meetings bezocht, supergezellig altijd!
Na die V40 moest ik leasen en zijn er een aantal leasebakken langsgekomen. De 1e was de Laguna op gas, die sommige hier beter kennen als brandhout (brand zelfs beter dan hout!). Vervolgens een 406break, MeganeSW, Alfa159, GolfTSI en nu een Peugeot508 Hybrid4. Deze zit nu ca halverwege het leasecontract, nog een anderhalf jaar en ik mag weer gaan zuchten boven de groene leaselijst van de werkgever.
Als autootje-erbij is het een paar jaar leeg geweest. De ClioWilliams (nu alleen nog kaar goede herinneringen aan, de kostbare negatieve zaken zijn vergeten) was er een van. Ook was er ooit een Kever1302 en een E30 320i.
Nu is er een andere gevonden. Mede als auto voor m'n vrouw, tevens hobby voor mij. Beetje aanklooien en knutselen.
Dat komt waarschijnlijk wel goed, want staat bekend als problematisch :-)
Een Renault dus weer. Met een berucht blok: de 2.0 16v IDE. Dit in een gele Megane Coupe (type1, phase 2).
Op zich een supersterke motor, ontwikkeld door RenaultSport, met fijne eigenschappen...maar met 'wat' problemen in het inlaatsysteem. Iedere IDE krijgt problemen door vervuild inlaatsysteem veroorzaakt door de GRE klep. Door de directe inspuiting zal de brandstof de inlaatkleppen ook niet reinigen, er ontstaat (zeker als de GRE zelf vervuild raakt en continue doorlaat) veel aanslag. Het lijkt erop dat dit nog niet aan de hand is met de Coupe die ik gekocht heb en volgende week ophaal. Of hij is al een keer gereinigd.
Hoe dan ook, om problemen te voorkomen ga ik de GRE afblinden (dan maar wat minder milieuvriendelijk, daar heb ik de Hybrid al voor). Tevens koop ik een gemodificeerd brandstofdruk regulator. Ook deze geeft vaak kuren (hoge druk brandstofinjectie). Mocht dat gebeuren dan zet ik de gemodificeerde erin.
Volgende week ophalen. Dagje knutselen om rondom nieuwe schijven/blokken te plaatsen en hydr. remolie te vervangen. Halve dag om alle filters te vervangen, nieuwe olie erin en bougies vervangen (alles wat standaard in kleine en grote beurt zit, pak ik aan). Vervolgens een dagje naar de garage voor nieuwe distributieriem, waterpomp, spanrollen, multiriem en koelwater. Daar tevens comp uitlezen/resetten. Dan zou die technisch en motorisch helemaal top moeten zijn!
Zo ja: profi laten polijsten/waxen, zodat de gele lak weer mooi uitkomt. Tevens een stukje beschadigde lak op de (kunstof) achterspoiler bijwerken.
Zo nee: dan gaat de auto weg voor die echt geld gaat kosten.
Hoe dan ook, afgelopen paar jaar ben ik hier niet meer actief geweest. Wel nog geregeld wat gelezen ( Harry's bolide verkoop/aankoop, iemand met een peugeot conversie naar pk-beul, etc etc ).
Ben van plan weer wat vaker aanwezig te zijn.
Groet, Djurre ( of Boris, zoals de meeste me kennen hier op Gummen )
Comment