Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ben er weer!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

De 1e fotootjes, nog met de telefoon geschoten tussen alle andere auto's in. Hopelijk volgende week foto's buiten als die van een vrachtwagen af rolt. IMG-7904.jpgIMG-7918.jpgIMG-7906.jpgIMG-7907.jpg

Comment

*laat broek zakken*
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Broek zakken? Is dat de showroom van de Beier dan? :-)

Comment

Aaaarrghhhkchrchrk...!

Krijg ik het ene moment een prachtige Quatroporte op mijn netvlies, komt er het volgende moment al het beeld van een rood aangelopen Jasper met zijn purperen trident in zijn witgeknokkelde knuist waarbij zijn oogbollen een wedstrijd lijken te doen met de aderen op zijn voorhoofd en oogwit, wie er het eerste uit elkaar kan spatten....

Ik ga op zoek naar zoutzuur, chloor en een spits voorwerp...

:-)

Comment

Ha ha gaaf man! QP blijft een geweldige machine!
            Graag meer foto's zodra je hem hebt!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Prachtig ding! Ik mis de mijne nog steeds.

Ik heb nog een setje van precies die velgen liggen met oude winterbanden. Die mag je wel hebben.

Comment

Wat een machine, prachtig! Hou de glimmende kant boven ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                  Prachtig ding! Ik mis de mijne nog steeds.

Ik heb nog een setje van precies die velgen liggen met oude winterbanden. Die mag je wel hebben.
                  Gaaf, dank je!

Comment

Prachtige auto!
                    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Gefeliciteerd, gave bak!
                      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Mooi exemplaar. Veel plezier ermee.
                        8.2 met supercharger?

Comment

Super gaaf Djurre. Verheug me nu al op het eerste ritje :-)
                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Qporte rules, geen angst voor de seq. bak? De latere ZF versie waren echt wel beter.
                            Peace is a lie, there is only passion.
                            Through passion, I gain strength.
                            Through strength, I gain power.
                            Through power, I gain victory.
                            Through victory, my chains are broken.
                            The Force shall free me.

Comment

Mooie QP! Gefeliciteerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Don Pedro Bekijk bericht
                                Qporte rules, geen angst voor de seq. bak? De latere ZF versie waren echt wel beter.
                                Beter wel ja, maar ze namen ook wel iets 'emotie' weg en gewichtsverdeling is minder optimaal. Maar: ik zou inderdaad liever een latere hebben, met 4,7 blok, en als mooiste natuurlijk de GTS (en dan wel weer naar 2 x dubbele uitlaat, ik vind de GTS ovalen iets minder mooi). Maar al met al ook weer een paar centen duurder. Ik denk niet dat ik jaren met deze Maserati blijf rijden, maar kijk er naar uit om de eerste (duizenden) kilometers te genieten. Hopelijk blijft die bak heel, maar in de huidige staat, met onderhoudsstaat van dien...denk ik dat het goed moet komen.

Comment

Tijd voor kleine update:
                                  Gisteren is de auto getransporteerd en aangekomen bij FDTSportscars import in Almere, die voor mij het hele traject gaan begeleiden richting een rijklare, glimmende QP met NL kenteken. In het kort zal dat dus betekenen het keuringsklaar maken van de auto (koplamp conversie, mogelijk nieuwe accu...verder verwacht ik eigenlijk weinig), de keuring zelf (Tuv en/of RDW) en het papierwerk en kenteken.
                                  Zal al met al nog wel wat weekjes duren, aangezien ik nog een paar weekjes weg ga, zal het wel in augustus worden tot ik de auto daar ophaal en er legaal mee mag weg rijden.

Op een (bekend) schaafwondje op de voorbumper na is die nagenoeg perfect. Motor start en loopt en auto rijd. Accu wel dood na al die maanden stilstand.

c95d7692-7f08-403a-9fdd-77041060e320.jpgc012b78b-174f-490a-8980-6a1a1dc5a179.jpg648b2c82-a602-4a6c-96ef-1bcc690c3809.jpg
                                  Attached Files

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPD Bekijk bericht
                                    Hey Djurre...

Yup ik woon nog op hetzelfde plekkie, en yup, ik heb ook de golf nog (al staat die al een paar jaar in een stalling te wachten op wat aandacht).
                                    Maak m'n kilometers tegenwoordig in een Ouwe Focus en voor de lol een MX5.

Altijd welkom als je in de buurt bent.

BTW, was een van mijn engste ritjes ever, in die 320i van je, ding hebben we toen nog uit Limboland gehaald ofzo meende ik. Schokdempers waren zooo versleten dat wanneer je naar het rempdedaal keek de carterpan het asfalt bijna raakte hehehe ... heb de foto's van het ophalen nog wel[ATTACH=CONFIG]19983[/ATTACH]
                                    Ik zie deze foto nu pas! Dit was niet in Limboland maar in Asten bij garage van Hoek, naast de kerk, schuin tegenover de klokken gieterij, waar ik vroeger ook veel kwam met mijn klassieke bmw's.
                                    De eigenaar is inmiddels al ruimschoots met pensioen en in het pand zit nu een ander bedrijf.
                                    Last edited by janspeed; 02-07-20, 11:24.

Comment

inderdaad...maar JPD is een Fries he...onder Hoogeveen is voor hem waarschijnlijk al Limboland.

Het accent van de verkoper in Asten heeft ook vast niet meegeholpen :-)

Comment

Ha, die Boris - Djurre;

Zo te zien is het geen US-versie, waarom moet er dan een koplampconversie worden gedaan?
                                        Scherven brengen gelul.

Comment

Zou ook nog ex-Japan kunnen zijn ;)
                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                            Zou ook nog ex-Japan kunnen zijn ;)
                                            spot on ;-)

Comment

Kanonne wat een fraaie qp zeg!
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja, prachtig. Ik wou nog even roepen dat een ex-Japanner het stuur toch aan de verkeerde kant zou hebben, maar blijkbaar vinden ze een linksgestuurde auto daar wel stoer.
                                                Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

In Japan is een linksgestuurde auto een statussymbool / teken van exclusiviteit. Dure auto's worden veelal linksgestuurd verkocht daar.

Comment

Gaaf ding man!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oh man, zie het nu pas. Skitterend, die QP! Staat stiekem ook nog altijd op mij hebben-lijstje. Helemaal perfect ook, deze. Kreun. Gefeliciteerd!
                                                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ik vind het trouwens wel leuk om te zien dat je je echte droomauto (die ik rijd) hebt willen kopiëren door dezelfde kleur te kiezen.
                                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                                          Ik vind het trouwens wel leuk om te zien dat je je echte droomauto (die ik rijd) hebt willen kopiëren door dezelfde kleur te kiezen.
                                                          Klopt helemaal, toen we je een paar weken geleden troffen in Utrecht werd ik helemaal gek toen je me voorbij reed. We zijn toen nog even snel naar Louwman exclusief gelopen, maar die was helaas net dicht. Daarom deze (van foto's hierboven) maar gedaan.

Comment

Ik heb waarschijnlijk een setje banden nodig. Even advies hier.

Voorwaarden: wel van het sportievere slag (diverse autobandentesten, zowel duitse, europese, nederlandse en engelse doorgespit...ik heb daar bv niet alleen naar eindscoring gekeken maar zaken als rolgeluid, slijtage en kosten gewoon weggestreept, dan kom je ineens aan een heel andere top 5, handling op nat en droog en remweg zijn enige echt belangrijke zaken voor mij)

Uiteraard moeten ze passen: niet elke, beetje redelijke sportieve, band is beschikbaar in 275/40/R18 min. Y (achter) en 245/45/R18 min. Y (voor)

Uit de verschillende testen komen gemiddeld de Michelins het beste eruit. Ze zijn ook (bij verre) het duurste. Ik wil goede banden, maar kosten/baten plaatje moet kloppen. Wat zouden jullie doen, op basis van ervaringen/adviezen?

Prijzen een beetje een gemiddelde van wat ik op 2 verschillende aanbieders gezien heb en rekening houden met montage:

1. Michelin Pilot Sport 4 (ca 1100 euro)
                                                            2. Goodyear F1 Eagle Asymmetric 3 (ca 750 euro)
                                                            3. Dunlop SportMaxx RT2 en Continental Sportcontact 3 ... ca 700, maar ik ben geen echte Conti fan en de Dunlops komen uit alle testen redelijk zwak. Dus die 2 streep ik door (of??)
                                                            4. Toyo Proxes T1 Sport (ca 650 euro)

Ik neig een beetje naar de GoodYears. Maar dat zou dan voor het eerst zijn zelfs dat ik banden van dat merk laat monteren.
                                                            Tips? Adviezen? Ervaringen?

Comment

Oh ja, ik kan GEEN winter - of all seasonbanden vinden in deze maat 275/40/R18 met min. Y snelheidscodering.
                                                              Voor de TuV/RDW keuring heb ik minimaal die Y codering nodig (en nu zitten er -best wel goede- banden onder, met voldoende profiel...maar dan snelheidscodering W (tot 270))

Ondanks dat ik dus ook binnenkort winterbanden nodig heb, zal ik toch eerst die Y zomerbanden moeten kopen. Dan heb ik dus 2 setjes velgen met zomerbanden om over paar maanden de huidige banden er weer af te trekken om daar winter/all season op te moeten zetten (met lagere snelheidscodering, maar ok: dan kan het weer...)

Comment

Ha, die Boris - Djurre;

Tegenwoordig wordt Hankook (S1 Evo2 of -3 dacht ik) onder anderen door Mercedes-Benz en Audi (op S- en RS-modellen) als eerste montage geleverd. Is doorgaans een stuk voordeliger en komen zeer goed uit vergelijkende tests. Heb zelf destijds Hankook Evo V12 onder de Bismarck laten monteren naar aanleiding van een test in Auto Motor und Sport met banden voor grote zware achterwielaandrijvers waarin deze de concurrenten van Michelin, Continental en Bridgestone versloeg. Had ze ook tot volle tevredenheid onder mijn 323ti.

Scherven brengen gelul.

Comment

Bedankt, zal even checken of die in beide maten beschikbaar zijn... en dan toevoegen aan de shortlist

Comment

Working...
                                                                  X