Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ben er weer!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #97
    Ha, die Boris - Djurre;

    Als S1 Evo3 beide maten beschikbaar, achterbanden per stuk zo'n zes tientjes betaalbaarder dan GoodYear Eagle F1 Assymetricvia autobandenmarkt.nl.
    Scherven brengen gelul.

    Comment


    • #98
      Dat is ook het eerste waar ik aan dacht, Hankook. Ook onder volle tevredenheid onder de F10 530D gehad. Geen klachten over! En overleeft ook een paar avonden Gummen en +800km autobahn fahren op de begrenzer.
      Last edited by Beestemans; 16-07-20, 14:44.

      Comment


      • #99
        Hier ook Hankook onder de Mini een daarvoor onder de Volvo. Goed spul!
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

        Comment


        • Na zoveel goede adviezen over de Hankook's, moet ik daar natuurlijk wel voor gaan!
          Bedankt mannen

          Comment


          • Gisteren bij Cees / Scuderia (veel
            dank, ook voor alle adviezen) een setje velgen gehaald!

            maakt wel klein beetje verschil, op de foto naast de 205 R16 wielen van een Grand Scenic

            Intussen word een setje Hankooks (zie boven) besteld, welke dan om die velgen gelegd worden. Op de huidige velgen komen dan zo in oktober een setje knappe winterbanden. Of net andersom, is om het even.

            dan in de aankomende paar weken de koplamp conversie, mistachterlicht aanpassing, nieuwe accu en daarna aan de computer om de foutcodes eruit te halen (door spanningsloos)
            13 augustus de TüV keuring.

            Comment


            • A4F5AE5E-C55F-4BF5-9DAC-C1ACC08A506D.jpeg

              Comment


              • En het is de kleinste maat voor een QP ;-)

                ​​​​​Was even gezellig, zo over auto's lullen. Veel plezier ermee.

                Comment


                • Lekker wieltje/bandje, en tof van Scud dat je die zo mocht hebben, tenminste, dat begreep ik. Hankook ga ik ook nog eens proberen na alle goede verhalen, waarschijnlijk op de Kodiaq binnenkort.

                  Comment


                  • Mmmm...
                    Last edited by NoTVR; 25-07-20, 18:08.
                    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                      Mmmm...
                      Hmm?

                      welkom retour ;-)

                      Comment


                      • Kleine update weer, Volgende week word de auto TuV gekeurd, dus puntjes op de i deze week:

                        Accu intussen vervangen en na wat resetten zijn de (gerelateerde) foutmeldingen ook weer weg en openen/sluiten oa kofferklep en handschoenenvakje ook weer electrisch.
                        Technische controle: ziet er gelukkig echt goed uit. Wat je kan verwachten na 40.000km en jaarlijks gedegen (japans) onderhoud bij de merk-specialist/dealer daar. Lijkt rustig mee gereden: oa remblokken kunnen nog vele 10.000-en km's mee.
                        De (W) Yokohama's eraf en de nieuwe Hankooks (Y) erop.
                        Mistlamp omgedraaid (R naar L)
                        Koplampen gaan er vandaag uit om af te stellen naar het rijden op de rechterbaan.
                        Dan moet die helemaal klaar zijn voor de keuring! Word hopelijk formaliteitje volgende week.

                        Wat nog te doen, waarschijnlijk in volgorde en op de 1e na geen bloedspoed :
                        - Japans export certificaat (beedigd) laten vertalen.
                        - uitlijnen (de Yokohama's zijn best schuin afgesleten - Maserati kwaaltje? de banden op de velgen van Scud zijn dat ook wel een beetje!)
                        - Poetsen (ook wat krasjes op dak wegpoetsen) en plakkerige (weekmakers) in diverse kunstof interieurdelen weer 'aanraakbaar' maken
                        - kleine schade op bumper rechtsvoor (wat diepere krassen) verhelpen
                        - op zoek naar een paar 'knopjes' - 1 ervan heeft nu een japans teken, nog geen idee wat die knop doet ;-) en 2 ervan zijn vaak gebruikt en daardoor versleten
                        - kijken of de media systeem en bijbehorende spraak aangepast kan, nu krijg ik nog een japanse kreet naar me toe als ik de auto ga starten :-) Verder wel leuk als ik een NL zender kan vinden op de radio
                        - Uitlaat ietsiepietsie aanpassen zodat het fabelachtige motorgeluid ietsiepietsie beter hoorbaar word. (Magnaflow? Op advies van Scud weer)
                        - bodembehandeling (Dinitrol?), bodem ziet er nu echt perfect uit...maar ik wil de auto ook wel eens in de winter rijden bij Nederland klimaat...en die bodem moet zo goed blijven. Blijft Italiaans natuurlijk
                        - Setje velgen laten opknappen en daar dan winterbanden omheen


                        12f99a53-9131-420b-9183-39c3fbb896db.JPGe5a13f74-c995-47b2-b313-5952049233b2.JPGf7d1fe6b-0e1e-43fa-a917-9ccce80633cd.JPG64cb2d6d-e87f-4f4e-8970-95e420bb2932.JPGb1469a5b-6b94-4deb-bb31-ac0bf351c2d4.JPG58ae08d5-dc82-4ba2-aedc-450178ae8b22.JPG

                        Comment


                        • Met vlag en wimpel door de TuV keuring. Nog wat admin afwerken en dan krijg ik binnenkort de europese goedkeuring voor aanvraag Duits kenteken, of...ik mijn geval...de gang naar het RDW voor aanvraag NL kenteken.

                          Is wel een pareltje hoor.
                          Tot dusverre alleen een nieuwe accu en aan de computer voor het wegresetten van de storingen - gerelateerd aan lage spanning.

                          En natuurlijk de koplamp en mistlamp conversie. Dat is alles.
                          Dus: op naar het kenteken en alvast kijken naar de volgende stappen op de to-do list. Maar belangrijkste is nu achter de rug.

                          Comment


                          • Waarom moest je naar de TuV en niet direct naar de RDW?
                            "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

                            Comment


                            • Snellere route deze zomer.
                              Schijnt in veel gevallen ook makkelijker route te zijn: RDW kan nogal eens muggeziften. In dit geval is er niets te vinden, maar er zijn verhalen bekend dat bv een gloeilampje het begeeft op weg naar de RDW...en dat die dan gewoon afgekeurd word. Dan krijg je niet de kans om gelijk even een nieuwe erin te zetten. Je kan dan gewoon nieuwe afspraak maken en weer fors betalen voor herkeuring.

                              TuV komt ook op lokatie keuren, in dit geval in de workshop dus. Het voorbeeld van een lampje kan dan gewoon ter plekke gelijk opgelost en alsnog goedgekeurd.

                              Met deze TuV keuring is er wel een stap bij dus, maar de gang naar de RDW is nu alleen een administratieve formaliteit.

                              Comment


                              • Ah, duidelijk. Was dus gewoon TuV nord in nl?

                                Gave auto btw!
                                "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

                                Comment


                                • Ha, die Boris - Djurre;

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
                                  .... Schijnt in veel gevallen ook makkelijker route te zijn: RDW kan nogal eens muggeziften ....
                                  Ik heb begrepen dat dat voornamelijk het geval lijkt te zijn als je de RDW ook meteen de APK laat uitvoeren. De 'keuring' bij import bestond bij mij telkens uit weinig meer dan het controleren van gegevens als chassis- en motornummer en dergelijke.
                                  Scherven brengen gelul.

                                  Comment


                                  • Dat is de reden dat ik daar de APK bij import niet laat uitvoeren. Hier plaatselijk is verstandiger, wanneer je wat verder van de RDW woont.
                                    8.2 met supercharger?

                                    Comment


                                    • en de dempers moeten er nog uit toch Djurre? ;-)
                                      https://topgear.nl/autonieuws/masera...t-code-oranje/
                                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                      Comment


                                      • Dat is die gozer van DF. Volgens mij heeft hij hem ge-staight piped. Ietsjes voorbij het chique voor een Maserati imho :-)

                                        Comment


                                        • Haha, prachtig. Iedereen moet doen wat ze willen met hun eigen auto natuurlijk, maar dit is wel een paar stappen te fout voor een qp ja. :)

                                          Zijn knaken (of FL natuurlijk) dus prima verder.
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

                                          Comment


                                          • Dat blauwe hok is echt vreselijk. Die gast zou eigenlijk Audi oid moeten rijden ipv zoiets cools te verlelijken.

                                            Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                            BMW 320Ci (van GF)



                                            Comment


                                            • Een V8 moet brommen en rochelen, dit is net Kim Holland die spuitend klaarkomt.
                                              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                                              Comment


                                              • Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                                Dat is die gozer van DF. Volgens mij heeft hij hem ge-staight piped. Ietsjes voorbij het chique voor een Maserati imho :-)
                                                Dat was nog een hele mooie rel waarbij die eigenaar volledig uit zijn plaat ging, en tegen alle entepreneurs daar tekeer ging dat het een stel armoedzaaiers waren. :-)
                                                ''Thank God for the internet experts''

                                                Comment


                                                • Oeh, linkje? :)
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                  "Jasper val dood." - RH

                                                  Comment


                                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht

                                                    Dat was nog een hele mooie rel waarbij die eigenaar volledig uit zijn plaat ging, en tegen alle entepreneurs daar tekeer ging dat het een stel armoedzaaiers waren. :-)
                                                    Klopt, ik vond dat toen wat te ver gaan, weet niet meer precies waarom.
                                                    Hij was blij als een kind met dat ding, en dat snapte ik dan weer wel.
                                                    Ik geloof dat zijn vrouw in die qp reed dagelijks om de kinderen naar school te brengen in Almere ;-)

                                                    Comment


                                                    • Ohja, die wrap liet ook los waardoor de flappen van die glimmende folie erbij hingen

                                                      Comment


                                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                        Ha, die Boris - Djurre;



                                                        Ik heb begrepen dat dat voornamelijk het geval lijkt te zijn als je de RDW ook meteen de APK laat uitvoeren. De 'keuring' bij import bestond bij mij telkens uit weinig meer dan het controleren van gegevens als chassis- en motornummer en dergelijke.
                                                        Best kans van hoor, maar is dat (beetje admin en klaar) ook bij export van buiten Europa? Dan komt er meer bij kijken en hoort een technische keuring er zeker ook bij. Zit ook factor 2 a 3 aan prijsverschil in.
                                                        De RDW keuring voor auto's van buiten europa moet ook altijd plaatsvinden in Lelystad, en kan zeker niet op bv RDW keuringsstation in Groningen stad.


                                                        -->

                                                        Als u een voertuig heeft gekocht in een land van buiten de EU of EVA en u wilt daarmee gaan rijden in Nederland, dan moet u eerst een Nederlands kenteken aanvragen. Daarvoor moet u het voertuig laten goedkeuren bij de RDW.

                                                        De meeste van deze voertuigen zijn niet gebouwd volgens een Nederlandse- of Europese typegoedkeuring. De speciale apparatuur die voor de keuring nodig is, is alleen aanwezig op het RDW-testcentrum in Lelystad. Daarom moeten de testen daar plaatsvinden. Deze testen zijn duur. Voor meer informatie over de invoer van een dergelijk voertuig ga naar'Individuele goedkeuringen (IGK)'. Wilt u meer informatie over de kosten, neemt u dan contact op met de RDW-Klantenservice.

                                                        Comment


                                                        • Haha, ja, die chroom-blauwe QP staat overal op internet.

                                                          Ik heb wel contact opgenomen met Crooke voor een kleine uitlaataanpassing. In dat geval word het een x-pipe ipv middendempers of magnaflow einddempers ipv originele.
                                                          In beide gevallen moet het niet asociaal worden, maar welke de voorkeru krijgt...weet ik nog niet eerlijk gezegd. Ik heb geen geluidsvoorbeelden.

                                                          En cobraman, wat betreft de opmerking: 'een v8 moet roggelen'...tja...dat is zo bij amerikaanse V8's ja. Maar een 8 cilinder in een italiaanse auto gaat toch echt wel snerpen bij hoge toeren hoor. Een E92 M3 die roggelt ook niet...ik zou zeggen: het geluid moet bij de auto passen... Een Ferrari die roggelt als een 60's musclecar...en net zo traag van z'n plek komt...tja...dat word hem niet.

                                                          Comment


                                                          • Van een X-pipe gaat een 4.2 als een 4.7 klinken. Dat had ik op mijn zwarte qp. Is erg mooi.
                                                            Ik weet alleen niet wat het doet als je de standaard einddempers houdt. Ik weet wel dat het ongeveer 15kg per kant scheelt aan gewicht want die standaard dempers zijn loodzwaar.

                                                            Met X-pipe en kleinere einddempers gaat hij ongeveer zo klinken.

                                                            Comment


                                                            • Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                                              Van een X-pipe gaat een 4.2 als een 4.7 klinken. Dat had ik op mijn zwarte qp. Is erg mooi.
                                                              Ik weet alleen niet wat het doet als je de standaard einddempers houdt. Ik weet wel dat het ongeveer 15kg per kant scheelt aan gewicht want die standaard dempers zijn loodzwaar.

                                                              Met X-pipe en kleinere einddempers gaat hij ongeveer zo klinken.

                                                              ahh, dus jij had de combi van x pipe en magnaflow einddempers? En niet te associaal? (filmpje klinkt super)...ik was even aan het twijvelen, de ene of de ander...maar ik denk dat het bij mij dus ook de combinatie word van beide :-)

                                                              Comment


                                                              • Onder mijn eerste qp had ik alleen Magnaflow einddempers (geen X-pipe). Was een hele verbetering maar klonk niet zo mooi als die zwarte.

                                                                Die zwarte klonk het mooist, daar zat een X-pipe en kleinere einddempers onder, beide van het merk X-OST.

                                                                Ik denk dat het merk niet zoveel uitmaakt, zeker niet voor een X-pipe, dus als ik jou was zou ik voor beide gaan. X-pipe en Magnaflow einddempers.
                                                                Als je twijfelt, kan je ook eerst afzonderlijk even proefluisteren. Dat kan wel bij Crooke.

                                                                Die zwarte klonk dus zo:

                                                                Comment


                                                                • god man, ik hoor bijna niets. zal wel aan mn laptop speakers liggen:-) M'n scenic is luider.
                                                                  zo maar eens op de telefoon afspelen.

                                                                  maar: goed advies, ik maak wel afspraak voor beide

                                                                  Comment

                                                                  Working...
                                                                  X