Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ben er weer!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • ExTaxi
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht

    Niet lang daarna had ik m'n eerste gummen/autogerelateerde mini meet. Vond ik toen nog best apart: afspreken met een kerel.
    ook met Dick Groen toen, ergens tussen Garderen en Harderwijk. Hij met de ibiza, ik met de v40.
    De Ibiza......dat was 2000/2001. Dus ik ken je al 20 jaaar, pfffff!


    Leave a comment:


  • FrankS
    replied
    Ik ben erbij ;-)

    Leave a comment:


  • Elentinos
    replied
    Gaaf ding, en ook erg benieuwd naar het geluid.

    Leave a comment:


  • brun
    replied
    Moet ook in die tijd definitief in NL zijn voor een nieuwe APK. Dus dat zijn al twee auto's. :-)

    Leave a comment:


  • Boris - Djurre
    replied
    van 22 maart tot 9 april zou ik tijd kunnen maken om in het land te zijn.
    Dan kom ik (mits er geen strooizout op de weg ligt) wel met de QP natuurlijk.

    En patsen met de mini kan heel goed, ergens midden/eind dit jaar wil ik ook een MdV auto zoeken. Een leuke 2.0 Cooper S of JCW staat dan heel hoog op de verlanglijst ( op haar lijst staat ook een New Beetle... maar mijn lijst van 2 is ongeveer 1 auto korter)

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Prima plan, ik kom wel hoor. De vorige keer was nog met mijn oude Mini, dus er valt wat te patsen. Zolang Boris niet komt met z'n QP. ;)

    Leave a comment:


  • brun
    replied
    Supergaaf ding...

    Ik dacht een paar dagen geleden nog - misschien in maart of april weer een openlucht-meetinkje opzetten? Zelfs met de huidige maatregelen is de parkeerplaats van de McDonalds bij Schiphol nog 'legaal'.

    Leave a comment:


  • Boris - Djurre
    replied
    Yeps, 1e intruductie qua combinatie internet en auto's was via een email-gerelateerde-Nieuwsgroep. Ik vroeg daar om kennis/advies voor de vergelijking ' Xantia Activa V6 vs Mitsu Galant V6 vs V40 T4'

    Dick Groen heeft me daar toen gewezen op bestaan van Gummen. Die V40 T4 had ik dus of net of was in aankoop tijdens m'n eerste woorden op Gummen.

    In geval die 'in aankoop' was ...had ik een renault Laguna (1, phase 1) hatch met 2.2 dTmotor, 115 pk ofzo...zo'n beetje het sterkste wat je toen in een middenklasser qua dieselmotor kon krijgen.

    115pk!

    het dieselmodel daaronder had 85 pk. Uit een 2.2 diesel motor.

    TDI tijdperk was nog niet begonnen....

    Niet lang daarna had ik m'n eerste gummen/autogerelateerde mini meet. Vond ik toen nog best apart: afspreken met een kerel.
    ook met Dick Groen toen, ergens tussen Garderen en Harderwijk. Hij met de ibiza, ik met de v40.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
    Laten we hopen op spoedige tijden voor een legale meeting. Zoveel gave auto's op gummen en m'n zoon zou het ook mooi vinden! Leuk om ooit op Gummen aan te komen als 'kind' en nu je eigen, bijna volwassen, kind mee te nemen.
    Ja laten we duimen!
    Jij begon hier ooit met die Volvo V40 T4 denk ik?
    En die bodemloze moneypit die jij Clio Williams noemde natuurlijk ;-)

    Leave a comment:


  • Boris - Djurre
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door V70 Bekijk bericht
    Cool Djurre. Net kwam er tijdens mijn rondje wandelen nog een QP voorbij rochelen....heerlijk!
    geweldig, waar was dat?

    Leave a comment:


  • Boris - Djurre
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    Wat een treurnis allemaal, geniet ervan. :)
    Doe ik zeker. Al rij ik 6 maanden per jaar hier met een HiLux rond met offroad banden...en de meeste kilometers 'thuis' met de Volvo: de 2500km die ik tot dusverre met de QP heb gereden waren overweldigend. Ik zal wel aan een 10k per jaar komen, ik wil hem zeker niet parkeren en 1 -2 ritjes per jaar doen, maar ook zeker niet over-de-kling jagen qua kilometers. De teller staat nu nog lekker laag en zo blijft die interessant voor verkoop na een paar jaar.

    Dat die in de 2500km hogere brandstofkosten heeft dan de volvo na 10.000, zou me een zorg zijn

    Leave a comment:


  • Boris - Djurre
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Nice man! Hoe klinkt hij met die nw uitlaat?

    Voor die knopjes ga je naar de juiste man (Martin) voor die klus: Stickyparts!
    Zijn straks weer als nieuw.
    Klinkt echt geweldig. Nog net beschaafd ;-) Duidelijk veel luider bij starten, mooie lage rochelbrom bij lage toeren en snerp/huil bij hogere toeren. Met standaard uitlaat klonk het gewoon goed, maar hoorde je er (in de auto) weinig van. Nu wel... erg lastig om geluid goed op een iphone/galaxy telefoon-filmpje te krijgen. Dus ik zal die hier maar niet delen. Laten we hopen op spoedige tijden voor een legale meeting. Zoveel gave auto's op gummen en m'n zoon zou het ook mooi vinden! Leuk om ooit op Gummen aan te komen als 'kind' en nu je eigen, bijna volwassen, kind mee te nemen.

    En juist, al in oktober contact gehad met Martin van stickyparts, gewoon gelijk een goed gesprek. Hij is zodanig druk (voornamelijk met Ferrari en Maserati) dat hij pas in februari weer tijd had. Ik breng de auto er begin feb heen en hij zal wel een week bezig zijn: alle zwarte kunstof delen, incl ventilatieroostertjes, schaaltjes achter deurgrepen, raambedieningen etc, gaan er uit, worden gereinigd en daarna voorzien van blanke lak om te voorkomen dat ze ooit weer gaan plakken.
    verder zijn er een paar knopjes bij waarvan opdruk versleten is en 1 met een japans lettertje. Die worden door hem ook vervangen (nieuw opdruk erop)

    Leave a comment:


  • V70
    replied
    Cool Djurre. Net kwam er tijdens mijn rondje wandelen nog een QP voorbij rochelen....heerlijk!

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Wat een treurnis allemaal, geniet ervan. :)

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Nice man! Hoe klinkt hij met die nw uitlaat?

    Voor die knopjes ga je naar de juiste man (Martin) voor die klus: Stickyparts!
    Zijn straks weer als nieuw.

    Leave a comment:


  • gait156
    replied
    Wow

    Leave a comment:


  • Boris - Djurre
    replied
    D87B7FB8-9811-4EC8-9DAE-2E0FC4A39D4D.jpeg

    Leave a comment:


  • Boris - Djurre
    replied
    Even update, door copy/paste te doen van m'n lijstje (lijstjes zijn altijd cool bij italiaanse auto's op leeftijd):

    To Do
    • Navigatie (alpine) omzetten van japans – engels, software update.
    • Beurt en Oliewissel (Prins – Nunspeet 27-1-21)
    • Radio (freq) omzetten van Japans naar Eur. (software update?) (Prins – Nunspeet 27-1-21)
    • Verlagen (moet met bout instelbaar zijn, ca 20 slagen?), dan stukje rijden en daarna,
    • Uitlijnen (Prins – Nunspeet 27-1-21)
    • Vervangen/repareren lekkage ruitensproeiertankje. (Prins – Nunspeet 27-1-21)
    • Check status/slijtage koppeling/versnellings systeem (Prins – Nunspeet 27-1-21)
    • Check/afstellen koplampen/verlichting algemeen, rechtsvoor laag (Prins – Nunspeet 27-1-21)
    • Check reden vaporlock na tanken (Prins – Nunspeet 27-1-21)
    • Verwijderen japans tol-kastje (Prins – Nunspeet 27-1-21)
    • Schoonmaken/lakken kunstof interieurdelen (1-7 feb, stickyparts – Den Bosch)
    • Plaatsen nieuwe spiegelbedieningsknop (1-7 feb, stickyparts – Den Bosch)
    • Vervangen knopjes met japanse taal of versleten (1-7 feb, stickyparts – Den Bosch)
    • Velgenwissel (brons naar zilver, winterbanden naar zomerbanden) (ca april 21) (FDT)
    • (nogmaals) poetsen en leerbehandeling (najaar 21)
    • (Dinitrol) bodembehandeling (najaar 21)
    • Note: Zomerbanden Hankook Ventus S1 Evo3 (R - 285/40/18 Y, F - 245/45/18 Y)
    • Note: Winterbanden Hankook Winter i*cept Evo2 (R - 285/40/18 V, F - 245/45/18 V)

    Done:
    • transport
    • Accu vervangen
    • Technische controle (top!)
    • Diverse foutmeldingen/Storingen verwijderen aan computer (door lage accu spanning)
    • Nieuwe zomerbanden Y codering en balanceren op originele velgen
    • Mistlampconversie achter
    • Velgen (ook origineel)bij scud opgehaald (tbv winterbanden)
    • Koplampconversie
    • Vertaling japans exportdocument
    • TuV keuring (13/8) en admin
    • RDW admin en APK na goedkeur TuV
    • BPM berekening, rekening en betaling
    • Kenteken admin
    • Drukken/plaatsen kenteken (dikke letters)
    • Profi laten Poetsen, wegwerken paar krasjes
    • Boordcomputer omzetten van japans - engels
    • Schoonmaken interieur en leerbehandling
    • Oplappen Scud’s velgen. Bronze coating. Plaatsen winterbanden.
    • Umweltplakette (groen 4)
    • (magnaflow) uitlaataanpassing, einddempers vervangen – Crooketuning
    • Gasdempers vervangen kofferklep



    Leave a comment:


  • Boris - Djurre
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht

    Dat kan Prins ook? zou namelijk ideaal zijn voor een oliewissel / beurtje die ik volgende maand wil laten uitvoeren.

    Tevens, Scud: op diverse fora lees ik wat over het onderstel, dat instelbaar moet zijn (iets van 20 slagen met een sleutel)...Ik heb het idee dat die nu in een comfort-stand staat. Mag wat mij betreft wel wat sportiever en lager. Heb jij daar ooit iets over gehoord en/of weet je wie dat kan? (ook Prins?)
    Ben nog niet bij Prins geweest.
    Ivm werk in het buitenland heb ik de auto pas begin november opgehaald bij de 'garage/imports-bedrijf' die alles voor me geregeld heeft qua import en registraties / TuV/RDW etc. Na 2,5 week ben ik ook alweer naar buitenland vertrokken: de auto staat nu in een afgesloten bewaakte garage met een doek er overheen...maar: voor die tijd al wel een 2.000km gereden. Wat een gaaf ding zeg!!!

    Rond de feestdagen ben ik weer 2 weken thuis en dan eind januari weer. Eind januari word dus het moment voor de volgende puntjes:

    1. Naar Prins voor kleine beurt incl Olie (volgens boordcomputer en papierwerk is die daar voorlopig nog niet aan toe...maar goed, beter een keer teveel dan te weinig). Verder kijken of de auto van 'comfort stand' naar 'sportief' kan worden gedraaid. Ik moet ook die skyhook ophanging hebben en ik kan nu m'n vuist wel op het wiel leggen zonder het spatbord te raken. Dat moet dus wel 4 -5 cm naar beneden kunnen. Daarna uitlijnen.
    Tevens dat moment gebruiken voor check van de koppeling/schakelmechanismes, alleen een check wat huidige status is. Verder is het enige mankement, wat ik gevonden heb, dat m'n ruitensproeiertankje leegloopt (slangetje onderaan los of barst in tank? Ik kan het niet zien, auto moet ervoor op de brug denk ik) Daar kan Prins ook wel naar kijken. Ten slotte 2 andere dingetjes. De auto start slecht na tanken. Post ik wel in de garage. En het donkere kunstof in het interieur, diverse delen rond de deurgrepen en ventilatieroosters, plakken nogal. daarvoor heb ik ...
    2. een afspraak staan begin februari om het hele interieur aan te pakken. Al die 'plakkerige' delen - weekmakers die zweten in het kunstof, typische Maserati/Ferrari kwaal - worden gedemonteerd en na behandeling in de lak gezet.



    Leave a comment:


  • Boris - Djurre
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door JPD Bekijk bericht
    Lees dit draadje nu pas ...

    Paar opmerkingen :
    Hey Johan, welkom terug ook weer.

    1. Thx. bevalt goed!
    2. ja, een 2k km mee gereden en geen klagen. Met de hankook winterbanden wel wat wielspin/ingrijpende ESP na het doorschakelen van 2 naar 3, als de weg nat is, maar zijwaards prima grip op de weg! Zomerbanden na de zomer worden vast nog beter
    3. levensgevaarlijk die 320i, toen. Maar niet veel later zat er een complete set dempers en veren (veerpoten voor) onder van een 325i die ik toen bij vlasblom heb opgehaald. Leuke auto. Zoek nu eens een 6 cilinder E30 in goede staat...en je bent makkelijk 3-4.000 euro kwijt. Die paar honderd euro toen waren een fooi, zelfs met lege tank en brakke dempers. :-)

    Leave a comment:


  • JPD
    replied
    Lees dit draadje nu pas ...

    Paar opmerkingen :

    1- Wat een dikke wagen man, super ! Gefeliciteerd ...
    2- Hankook = prima vervanging voor de Micheling PS4 , heb ook die switch gemaakt onder m'n autootje ( Hankook Ventus V12 evo2 K120 245/40 R17 95 Y )
    3- Dus Asten ligt niet in Limburg ... ok ... was een behoorlijk trip weet ik nog ... heb de foto's allemaal nog wel ... terugweg was best eng met die e30, waarvan de schokdempers zo versleten waren dat het carter bij elke remactie op de grond dreigde te klappen )

    Leave a comment:


  • scuderia
    replied
    Ik weet niet zeker of Prins dat ook kan.

    Instelbare dempers had ik wel omdat het Skyhook was. Als jij die er ook onder hebt zitten, dan moet het kunnen.

    Leave a comment:


  • Boris - Djurre
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
    Ze kunnen ook in de koppeling kijken naar de slijtage, dan meten ze het nauwkeuriger. Forza doet dat.
    In tegenstelling tot het uitlezen via de computer.
    Dat kan Prins ook? zou namelijk ideaal zijn voor een oliewissel / beurtje die ik volgende maand wil laten uitvoeren.

    Tevens, Scud: op diverse fora lees ik wat over het onderstel, dat instelbaar moet zijn (iets van 20 slagen met een sleutel)...Ik heb het idee dat die nu in een comfort-stand staat. Mag wat mij betreft wel wat sportiever en lager. Heb jij daar ooit iets over gehoord en/of weet je wie dat kan? (ook Prins?)

    Leave a comment:


  • Boris - Djurre
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door zoldar Bekijk bericht
    hoeveel % heb je nog op de duo select bak?
    ergens heb ik het vermoeden, kijkend naar de rekening...dat daar OF de F1 pomp in moet zitten OF de koppelingsplaat. Dan zou die nu relatief nieuw moeten zijn ( 2 jaar/6000km). Maar...meer details later na het vertaalwerk

    Leave a comment:


  • scuderia
    replied
    Ze kunnen ook in de koppeling kijken naar de slijtage, dan meten ze het nauwkeuriger. Forza doet dat.
    In tegenstelling tot het uitlezen via de computer.

    Leave a comment:


  • Boris - Djurre
    replied
    ik moet dat nog vertalen :-)
    Zo'n beetje 25% van alle onderhoudsformulieren, 'APK' formulieren en rekeningen snap ik wel door naar plaatjes en getallen te kijken. De rest is japans. Nu ken ik wel via via iemand die Japans kan lezen, ik vraag haar dus binnenkort een grove vertaling te geven.
    Laatste rekening die ik zie is ca 4000 euro, zo'n 6000km geleden, jaartal kan ik weer niet vinden, maar volgens de 'APK' rapporten zou dat een 2 jaar terug moeten zijn. Behalve dat er 2 nieuwe yokohama bandjes op zijn gekomen (die ik nu dus alweer weggegooid heb) en nieuwe Shell 5W 40 in is gegaan...kan ik van de rest nog weinig soeps maken.
    Ik zie wel getallen, in mm's (meer dan 8, dus het zijn niet de banden, die staan elders op het formulier) in de onderhoudsboekjes...maar ik moet er dus nog even achter komen wat wat is.

    Onderhoudsboekjes zijn echt Japans: met plaatjes erbij en allemaal checklists met vakjes die moeten worden ingevuld. Best precies, 100x beter dan we hier gewend zijn.
    Maar om alles echt goed te begrijpen moet ik dus even een paar uurtjes om de tafel met de Japanse kennis.

    Het export document beedigd vertalen kostte 180 euro. Voo 1 A4-tje. Ik was dus eigenlijk niet van plan de onderhoudsgeschiedenis op die manier te vertalen. Zit zeker 50 kantjes aan vertaalwerk aan.

    on/offtopic: ik wacht verdorie nog op de verklaring van onze NL belastingdienst dat de BTW is verrekend...grr...die heeft de TuV weer nodig: ik loop tot dusverre dus een klein weekje achter planning

    Leave a comment:


  • zoldar
    replied
    hoeveel % heb je nog op de duo select bak?

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha,die Boris - Djurre;

    Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
    .... Best kans van hoor, maar is dat (beetje admin en klaar) ook bij export van buiten Europa? Dan komt er meer bij kijken en hoort een technische keuring er zeker ook bij. Zit ook factor 2 a 3 aan prijsverschil in.
    De RDW keuring voor auto's van buiten europa moet ook altijd plaatsvinden in Lelystad, en kan zeker niet op bv RDW keuringsstation in Groningen stad ....
    Dat zal inderdaad de verklaring zijn; bij mij ging het steeds om auto's uit de EU.

    Leave a comment:


  • Ar
    replied
    Beetje asociaal allemaal.

    Leave a comment:


  • Boris - Djurre
    replied
    god man, ik hoor bijna niets. zal wel aan mn laptop speakers liggen:-) M'n scenic is luider.
    zo maar eens op de telefoon afspelen.

    maar: goed advies, ik maak wel afspraak voor beide

    Leave a comment:


  • scuderia
    replied
    Onder mijn eerste qp had ik alleen Magnaflow einddempers (geen X-pipe). Was een hele verbetering maar klonk niet zo mooi als die zwarte.

    Die zwarte klonk het mooist, daar zat een X-pipe en kleinere einddempers onder, beide van het merk X-OST.

    Ik denk dat het merk niet zoveel uitmaakt, zeker niet voor een X-pipe, dus als ik jou was zou ik voor beide gaan. X-pipe en Magnaflow einddempers.
    Als je twijfelt, kan je ook eerst afzonderlijk even proefluisteren. Dat kan wel bij Crooke.

    Die zwarte klonk dus zo:

    Leave a comment:


  • Boris - Djurre
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
    Van een X-pipe gaat een 4.2 als een 4.7 klinken. Dat had ik op mijn zwarte qp. Is erg mooi.
    Ik weet alleen niet wat het doet als je de standaard einddempers houdt. Ik weet wel dat het ongeveer 15kg per kant scheelt aan gewicht want die standaard dempers zijn loodzwaar.

    Met X-pipe en kleinere einddempers gaat hij ongeveer zo klinken.

    ahh, dus jij had de combi van x pipe en magnaflow einddempers? En niet te associaal? (filmpje klinkt super)...ik was even aan het twijvelen, de ene of de ander...maar ik denk dat het bij mij dus ook de combinatie word van beide :-)

    Leave a comment:

Working...
X