Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prichy stelt zich voor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Prichy stelt zich voor

Daar ik volgende week woensdag voor de 3e keer met jullie mee zal rijden op zandvoort, vond Ik het maar eens tijd om even een voorstel topic aan te maken:)

Mijn naam is Richard de Vriend (29 jaar) jong en een autoliefhebber sinds klein af aan.
    (ik ben geintroduceerd door Maikel een paar jaar terug, Inmiddels Con-collega)

tot op heden een voorliefde voor seat:

- 2003 flash rood Seat Ibiza 1.4 16v
    - 2003 zwarte Seat Ibiza 1.4 16v
    - 2010 candy white Seat leon Cupra 2.0 tfsi (285pk) (1 keer meegedaan met gummen op zandvoort)
    - 2017 Seat mii sport intense 1.0

Huidig:
    Leon cupra 5F 2.0 tsi full option,
    -ACC
    -dynamic grey (parelmoer effect)
    -DCC
    -Front Assist
    -Vol leer
    -Stoelverwarming
    -Veiligheidspakket
    -side skirts
    -performance velgen
    -open dak
    -full led

aanpassingen verricht:
    -Stage 2+ (407 pk en 518nm)
    -Miltek voor tot achter incl downpipe
    -Ecomotive spoilers achterklep
    -DV+ Valve
    -turbo intake pipe upgrade
    -piper cross air intake + filter
    -gasveren motorkap
    -spoor verbreder voor 10mm
    -spoor verbreder achter 15mm
    -dynamic blinkers (audi style) in spiegels
    -achter klep en voorportieren extra geisoleerd
    -powerflex dogbone rubber
    -Audi RS TIPS + Rieger diffusor
    -goodridge brakelines
    -hawk performance pads (front)
    -dba dics (front)
    -4 x michilin pilot sport 4s

Hier wat fotos van het apparaat:)
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 8 photos.

Dik 400pk in een Seat. Mooi man.
    Dat zal best rap gaan. :-)
    Welkom!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Bedankt! En gaat flink af op het relatief lage gewicht
      Ook nog handig om te vermelden is, dat dit uiteraard een bouwwerk van edwin is;)

Comment

407 pk? Niet in de weg zitten als ik langs wil met mijn Mini he! :)

Welkom, leuk enthousiast verhaal! Toen ik 29 was deed ik het met een Peugeot 306 met 75 luie Franse kermis pony's. :)
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

haha ik zal uitkijken;)

mijn 1e 2 ibiza's kwamen ook niet verder dan 85 pony's:P

Comment

Prichy ga je wel aan de kant voor Maik? :-)
            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

image_34281.jpg
              eerder andersom haha:P (herinnerde mij dat ik deze na vorig jaar had gemaakt haha)

ik ben mij wel rustig aan het orienteren naar een 2 zitter :D

Comment

:-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zo na een tijdje afwezig te zijn geweest (ik heb een paar jaar terug met 2 verschillende seat leon cupra's meegedaan op zandvoort).
                  ben ik na een side step na 2x een audi A6 station (3.0tdi en 3.0 tfsi) terug naar een wat meer rijders auto.

sinds agelopen maandag ben ik eigenaar van een Mazda MX-5 ND uit 2015, hier is dus zeker ook weer de wens mee te gaan doen met de gummen bijeenkomsten op het circuit:

wat specs:
                  - Mazda 2.0 skyactive block met 160 pk
                  - Soul red mettalic
                  - 990kg ledig gewicht (27 euro wegenbelasting, leuk als je van 185 komt)
                  - Dealer onderhouden (gelijk een grote beurt gehad afgelopen week)
                  - 85k op de teller
                  - 17 inch velgen
                  - Bilstein schokdempers
                  - Lane assist
                  - Parkeer sensoren
                  - Dode hoek herkenning (sports pack)
                  - Cruise control
                  - I-Estop system
                  - Thouch screen
                  - Android Auto
                  - addeptieve bochten verlichting (sports pack)
                  - Bose soundsystem
                  - Strut bar
                  - Mechanisch Sper differentieel op de achteras!
                  - En de allerbelangrijkste! Recaro kuipen (dit was een must!) (sports pack)

To Do list:
                  - Motor kap veren installeren
                  - Smoked knipper lichten
                  - Groter windscherm
                  - Cabrio kap behandelen met producten van stipt
                  - Volledige auto polijsten en in de lak verzegeling
                  - Ulter Exhaust (8.6kg t.o.v. de 10.5 kg originele)
                  - Ulter Exhaust diffuser
                  - Air intake (moet nog research doen welke)
                  - Michilin Primacy 4 (komen er dinsdag op, nu zitten er nankang banden op......)
                  - Hawk performance rem blokken op de vooras
                  - Verlagings veren (moet nog research doen welke)
                  - Mazdaspeed Spoiler
                  - en ik zal vast nog wel wat komen in de toekomst.

20221021_133902.jpg original_2dab8182-b520-43fd-a732-3e27affc1ce5_20221021_133927.jpg 20221023_103935.jpg 20221023_125254.jpg

Comment

Gefeliciteerd. Ik pas niet in een ND maar het lijken mij met dat gewicht gave auto's,

Ik heb enige ervaring met de eibach, h&r en ST veren. Eibach en H&R moeten het vooral hebben van de reclames, zij presteren om de verlagingsveren te produceren die nog slapper zijn dan originele veren. Die lijken mij vooral geschikt om je roll-center te verkloten.
                    ST veren zijn per definitie altijd stijver dan originele veren. Dat geldt ook voor KW en AP veren want die hebben identieke specs (als ST veren) als je op Tüv rapport kijkt.
                    Wat de bilstein dempers betreft: ik hoop dat zij beter zijn dan fabrieks bilstein dempers die ik onder NC had. Die deden niet veel en zijn totaal niet te vergelijken met aftermarket b6 en b8 dempers.

Comment

Leuk gebakje Richard, en veel fijne km’s op het circuit gewenst ;)
                      Vraagje, waarom Michelin primacy banden en niet een paar pilot sports?

Comment

Fraai ding, in de goede uitvoering (tweeliter, Recaro’s, mooi rood). Van die happiewappie banden op een Kia Rio kan ik me nog voorstellen, maar onder een liefhebbersauto (met normale velgen, niet de categorie “all show, no go” dus) vind ik dat altijd onbegrijpelijk.

Comment

[QUOTE=Maik;n1113547Vraagje, waarom Michelin primacy banden en niet een paar pilot sports?[/QUOTE]

Licht auto, atmosferische tweeliter; kan me voorstellen dat Pilots Sports hem wel sneller, maar niet per se leuker maken.

Comment

Mooi ding! Die stoelen zijn gaaf idd.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mooie aanwinst, van harte
                              http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                              Citroen 2CV 1982
                              Saab 9-3 2.0T 2002
                              Citroen C1 2014
                              Solex 3800

Comment

Dank jullie wel allemaal!

Maikel, inderdaad ik heb het overwogen, en kreeg de vraag ook al op andere fora, ik heb ervaring met 18 inch PS4 banden en 19 inch PS4S op de cupra's en vond ze werkelijk fantastisch. de mazda wordt gebruikt als Daily (jaja ik weet het :P) dus ik zal er ook 2 dagen in de week van zoetermeer mee naar gorinchem gaan, daarom ben ik gegaan voor de band die als 1 van de beste uit de test komt voor remmen en ligging op nat wegdek, aangezien ik dus ook met de mazda in de winter naar kantoor ga.

ook waren ze nu een stuk goedkoper ~140 euro per stuk t.o.v. ~200 euro. dus hou ik wat geld over om te sparen voor een setje goedkope velgen met semi slicks voor op het circuit;)

Comment

Leuke auto!

Comment

Fraai ding!

En kijk, nog iemand die zijn ND inzet als daily driver. Goed idee lijkt me dat...:-)
                                    Achtergrond: na de Saab moet er een ND komen, in te zetten voor woonwerkverkeer, +- 25k km per jaar.

Het gewicht én het verbruik van een 1.5 spreken me aan maar Recaro's zoek je dan met een vergrootglas.
                                    Sper is natuurlijk nooit aanwezig.

Wat is het verbruik van een 2.0 op een rustige snelwegrit?

Comment

zojuist 6.2 / 100km dus een 1 op 16! dikke prima als je het mij vraagt, ik las al elders dat het verbruik tussen de 1.5 en de 2.0 redelijk te verwaarlozen is

Comment

Leuke auto Richard! Natuurlijk vind ik die kleur helemaal fantastisch (had een rode Mazda 3). Ik moet wel zeggen dat ik de koplampen niet persé mooi vind van de ND. Dan vond ik de vorige Mazda's MX-5 mooier. Maar het rijden in deze auto is een feestje. Daar ga je heel veel plezier van hebben. Daar heb je echt geen 400 pk voor nodig.
                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Leuke auto! Ik vind de ND mooi en ik denk dat het een fijne rijdersauto is. Moet eerlijk bekennen dat ik alleen nog maar de NA heb gereden (heb hem zo onderhand 10 jaar nu), maar ik blijf het een leuk platform vinden. Zeker met dit gewicht moet het een leuke auto zijn.

Comment

dank jullie! :)

Comment

Is dat die Android auto die bij Mazda voor 350 eur kan worden ingebouwd? Werkt dat goed? Ik denk er namelijk over dat in de mijne te laten zetten.

Comment

ja het is opzich handig, maar ik vind heel android auto niet perfect.
                                                je moet goed kijken met je knoppen waar je naar toe scrolt in waze bijvoorbeeld. waze is eigenlijk het enige wat ik gebruik

Comment

Working...
                                                X