Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lurker stelt zich eindelijk ook eens voor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Lurker stelt zich eindelijk ook eens voor

    Hallo Gummers;

    Mijn naam is Wouter, getrouwd en woonachtig in de Achterhoek.

    Al jaaaaren lees ik met heel veel plezier de diverse topics hier, van 'tweede kamer', tot 'de garage' en 'mijn auto'.

    Jullie hebben onderling een heel eigen sfeer en vooral de humor waardeer ik.

    Nu heb ik absoluut niets waarmee ik ook maar een beetje kan 'gummen' , nou ja, een achterwiel aangedreven auto dan, dat wel, en met een beetje moeite wil die misschien een kleine stap opzij zetten als het flink regent in de herfst, en als er veel bladeren op de weg liggen.

    Toch besluit ik bij deze mij voor te stellen omdat ik vind dat ik dat zo langzamerhand wel aan jullie verschuldigd ben, na het hele forum leeg gelezen te hebben...

    Ja leuk hoor Wouter, maar in wat voor vervoermiddel beweeg jij jezelf dan?

    Nou...oké...komen ze dan (jaja, maar liefst twee auto's)
    Een witte Volvo 340 met CVT uit 1988, welke mijn hobby auto is voor de afgelopen 11 jaar.
    En een grijs/blauwe Suzuki Alto (a.k.a zakjapanner) die ik afgelopen zomer heb aangeschaft voor woon-werk verkeer in de komende periode.

    Over beide auto's heb ik een topic op het forum van de Volvo 300 club alwaar ik tevens 11 jaar lid van ben.
    Ondanks dat het bepaald geen Gummen fähige auto's zijn hoop ik toch dat jullie het de moeite waard vinden eens een kijkje te nemen!

    De Suzuki Alto: http://forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=11394

    De Volvo:
    Last edited by Wouter76; 30-09-19, 09:20.

  • #2
    Die Volvo’s zie je echt nooit meer. Cool ding, zeker in zo’n goede staat. Welkom!

    Comment


    • #3
      Al een hele tijd uit het straatbeeld verdwenen. Een van de collega's had er tot vorig jaar nog een als driftauto. 140 pk meen ik.
      8.2 met supercharger?

      Comment


      • #4
        Ach, toen je schreef "bepaald geen Gummen fähige auto's", moest ik ineens denken aan de Alto waarmee gummer denheer in een ver verleden op Assen reed tijdens een gummen meeting. Hij bleef het nodige krachtigere spul voor met dat karretje.

        Comment


        • #5
          Lol, die Alto met een toerenteller tot 10000 toeren. Bij 6500 het rood in, maar wel lekker doorlopen...

          Welkom!

          Comment


          • #6
            De kracht van Gummen zit hem ook in de diversiteit. Dat zag je vroeger ook op Lelystad, waar de een met een M5 of E46 M3 reed, en de ander met een Citroën Berlingo, of idd een Suzuki Alto. De gemene deler is dat het allemaal lelijke kerels zijn. ;-) Volvo 360 heb ik vroeger ook nog gehad. Helaas had ik toen nog niet de capaciteiten die het autorijden zo leuk maakt. Desondanks een fijne machine. Welkom!
            Last edited by Jeroen; 30-09-19, 08:56. Reden: -e
            ''Thank God for the internet experts''

            Comment


            • #7
              Welkom Wouter.
              Mijn vrouw werd als tiener vervoerd in een witte 340 en dat was -zoals ze het zelf omschrijft- destijds verre van ‘cool’.
              Ik kan het model, zeker in de huidige tijd van eenheidsworsten en bijtellingskrakers, wel waarderen!

              Comment


              • #8
                Leuk man! Welkom op Gummen, ondanks dat je hier al jaaaren komt!

                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)



                Comment


                • #9
                  Joep

                  Dank voor jouw compliment, en zo zie je maar, nu 28 jaar nadat de laatste Volvo 300 uit de fabriek kwam rollen krijgen ze toch langzamerhand een wat ander imago aangemeten, van uit de kluiten gewassen fossielen op de koffie met magere Hein rollators tot nu her en der al cool genoemd, grappige ontwikkeling.

                  Stiekem vond ik de 360 al enorm cool toen ik 13 was en mijn vader een mosgroene kocht, met het injectie blok, dat ding liep op gas.....maar als we gezamenlijk in die auto zaten ging de knop ook regelmatig op benzine, en dan was het voor zeker die periode een aardig rappe wagen.
                  Ik was nog behoorlijk klein voor mijn leeftijd en keek dan net over die strak rechtuit lopende grote motorkap, stoer! (althans dat vond ik dan hè)

                  @Ar

                  Je ziet ze inderdaad steeds minder, door van allerlei overheidsmaatregelen zijn er ook een hoop als onderdelen of in de shredder geëindigd.

                  @V4

                  Dat is wel opmerkelijk zeg, waarschijnlijk toch het lage gewicht en de vrij korte versnellingsbakverhoudingen?
                  Ja en wat stuurmanskunst ongetwijfeld, één van de Volvo 300 clubleden heeft een 360 ooit compleet gestript en er bij opbouwen een 2.3 liter motor (B230FT) ingelepeld, met 140 pk en lekker wat koppel onderin liet hij ook vele auto's achter zich tijdens de jaarlijkse Elandrun in Lelystad. (veel bochten, zeer kort recht stuk)

                  FrankS

                  Dank je, ja die toerenteller is hilarisch, bergaf met de wind in de rug in de derde versnelling bij 200 km/h de kleppen tegen de motorkap horen tikken, dat is pas autorijden pur sang!
                  Zou het iets met de motorfiets afdeling bij Suzuki te maken hebben?

                  Jeroen

                  Kijk, nu voel ik me pas echt welkom, beetje lelijke kop 'kijkt in spiegel', present!
                  Leuk dat jij ook in het bezit bent geweest van een 360, daar kun je inderdaad met wat skillz best leuk mee spelen, in tegenstelling tot mijn 340 kan het differentieel dat ook goed aan.
                  Het is dat deze auto's standaard zo slap in de veren hangen (bladveren achter!) want ze zijn door het trans-axle principe enorm neutraal, mijn 340 met jarretellen aandrijving legt op op de vooras net zoveel zoveel gewicht als op de achteras, en dat tewijl het B14 blokje bovenop de vooras ligt, en niet zoals bij vele BMW modellen zover naar achteren dat je twee bougies moet vervangen door het handschoenenkastje te verwijderen.

                  Vijf5

                  Dank je, ja als tiener is dat natuurlijk absoluut 'not done' (ik was wss een hele bijzondere uitzondering)
                  Dan had je in de jaren tachtig misschien liever een vader met een BMW 320i of Golf Mk2 GTI.
                  Ondertussen valt de 340 inderdaad aardig op, heel wat draaiende koppies en waardering dat de weliswaar krimpende club overblijft met mensen die er veel voor over hebben om het bestaande nationale (want gemaakt in Born) industriële erfgoed rijdende te houden.
                  En dan wordt er natuurlijk geheel terecht ook regelmatig gerefereerd aan de Dafjes van weleer, eigenlijk is mijn auto een hypothetische Daf 88.

                  Harry

                  Dank!
                  Ja ik weet het, om je kapot te schamen eigenlijk, ik weet zo'n beetje van alle avonturen met jouw Ferrari, van de verhalen van schrijver Brun met zijn retegave Audi, en ga zo maar door, en dan bekruipt je steeds meer het gevoel dat je een gluurder bent, wel profiteren maar niet investeren, dat werk.
                  De kans is naast het aanmaken van dit topic wel redelijk groot dat ik me verder behoorlijk tam houd, zoals ik al schreef in mijn eerste bericht hebben jullie hier naar mijn idee een heel eigen sfeer/cultuur opgebouwd in de loop van de jaren, ik heb de indruk dat velen van jullie elkaar ook in min of meerder mate persoonlijk kennen.
                  Dat levert een uniek en heel prettig om te lezen forum op waar ik me zeker niet ongevraagd in ga zitten mengen.
                  Menig keer al heb ik een enorme grijns op mijn gezicht gehad door jullie vaak hilarische discussies/reacties/opmerkingen etc, ik vermoed tussen de regels door lezende dat het gemiddelde opleidingsniveau hier ook redelijk hoog is, en dat vind ik ook wel lekker, zorgt juist voor die vaak snelle en scherpe, goed bedachte en uitgeschreven humor.
                  Last edited by Wouter76; 30-09-19, 10:13.

                  Comment


                  • #10
                    Welkom.
                    Het maakt hier niets uit wat je als hobby of voor dagelijks gebruik rijdt ;)
                    Veritatis simplex oratio est

                    Comment


                    • #11
                      Welkom! Grappige auto's, en hoe vreemder ze zijn, hoe leuker we dat hier vinden. :)
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

                      Comment


                      • #12
                        w220l

                        Dank je, die indruk krijg ik gelukkig door alle reacties ook, goed om te merken.

                        Jasper


                        Dank je, dat scheelt dan, in dit geval heeft de berijder ook een lichte tik van een wiek gehad ;-)
                        (op een goede en zonnige dag betrad ik ooit een molen en dacht na vier wieken geteld te hebben: "nu kan ik wel eens even mijn hoofd door het raampje steken..." )

                        Comment


                        • #13
                          Ooit, lang geleden, in een dorp hier niet zo ver vandaan, had ik een overbuurman die bij Volvo Car werkte. Of iets dergelijks, want ik was nog te jong om dat helemaal helder te krijgen. Nog voordat de Nederlandse Volvo op de markt was hadden zij er dus eentje. In mijn herinnering in ieder geval. Een Volvo 343. Een groene, als ik me daar ook niet vergis. Metallic groen.

                          Ik vond het helemaal niets. En nog steeds niet. En dat is dus het mooie van dit forum. Hier komen dus gelukkig ook liefhebbers van auto's die ik niet bijzonder mooi of spannend vind

                          Welkom.

                          Comment


                          • #14
                            Welkom ook!
                            Volvo kon mij nooit echt overtuigen toen niet en nu niet met één uitzondering, de 850 estate T5R. Ik heb verschillende keren gekeken voor de S60, V70, V90 maar iedere keer toch maar niet.
                            Maar zoals al gezegd hier gaat het erom dat je fun hebt met de auto.
                            Last edited by Stinger; 02-10-19, 14:24.

                            Comment


                            • #15
                              Welkom!

                              Een witte 340. Gaaf! Een ook nog eens een variomatic.
                              Alhoewel een select groepje de 340 kan waarderen. Overigens is de 340 oorspronkelijk afkomstige van de tekentafel bij Daf en zou als Daf77 de Daf66 op moeten gaan volgen.

                              Hou je V340 maar ver bij mij uit de buurt. ;-) Ik heb er recent 2 gedemonteerd.... het zijn ideale donoren voor mijn Daf55.
                              De 1400cc B14 motor past zo goed als 1:1 in een Daf 55/66. Tachorelais, vacuumkleppen, rembekrachtiger, dynamo, etc... veel zit nu in mijn Daf. En een 1400cc met Weber is een mega upgrade vergeleken met de standaard 1100. Zelfs het verschil met de 1300 marathon is groter als je denkt.

                              Hou die V340 maar in ere. De omslag dat ze geliefder gaan worden is al bezig.

                              gr

                              Comment


                              • #16
                                Brahma

                                Dank je.
                                Ah ja zo'n donkergroene zal dat vast geweest zijn, echt spuuglelijk! :-)
                                Leuk verhaal trouwens, lelijk of niet, het blijft iets unieks op zo'n moment.
                                Om heel eerlijk te zijn heb ik mijn 340 ook niet gekocht omdat ik hem zulke prachtige wulpse vormen vind hebben, de Volvo's uit die periode werden sowieso niet door fanatieke kunstliefhebbers ontworpen (het zou me althans verbazen als het wel zo was)
                                Destijds was het voor mij meer 'noodzaak', de lease auto ingeleverd en toen moest er iets komen waarin ik warm, droog en enigszins comfortabel van A naar B kwam.
                                Ik was toen al lid van het V3C forum omdat ik al eerder kortstondig een 340 had gehad (zelfde soort situatie), en daarmee was de keuze eigenlijk snel gemaakt.
                                Het was voor mij de combinatie van Pa had vroeger een 360 (later ook nog een 340 1.7) die ik geweldig stoer vond als 13 jaar jong jochie, en de Volvo 300 club waarvan ik vond dat de sfeer er heel goed was, een fijne groep mensen die elkaar helpen waar kan, evenementen waar je elkaar spreekt en natuurlijk de sleuteldagen waarop je al dan niet met wat hulp/begeleiding aan jouw vierkante bolide mocht werken.
                                Nu heb ik al sinds heel jong een grote passie voor techniek, en met name autotechniek.
                                Theoretisch was ik dus al aardig bedreven, nu praktisch nog, ik heb van het zelf sleutelen aan de 340 dan ook een hoop geleerd, en ook door de kunst bij de leden van de technische commissie, en andere clubleden af te kijken.
                                Omdat ik al enigszins bekend was met dit model van Volvo heb ik dit exemplaar van een particulier gekocht, vooral omdat er zeer weinig roest te bekennen was, de uitvoering, kleur en transmissie vond ik van ondergeschikt belang.

                                Overigens is wat jij aanhaalt ook één van de kernwaarden binnen de V3C, elkaar respecteren en in waarde laten, keuzes en smaken verschillen nu eenmaal, iedereen mag zijn/haar mening over hebben, we veroordelen elkaar er niet om.
                                Die diversiteit is juist wat kleur geeft aan een club, ook bij de V3C heeft iedereen zo zijn eigen insteek in het bezit van de auto, sommige rijden er vooral (veel) mee voor zelfs woon-werk verkeer.
                                Anderen verbouwen de auto helemaal, of lepelen er een andere motor in, weer en ander poetst veel, etc...

                                Stinger

                                Ook jij, dank!
                                De T-5R dan natuurlijk vooral ;-)
                                Fantastische wagen vind ik, bij geld teveel wist ik het wel, serieus.
                                Dat is één van de weinige Volvo's die bij een wat breder publiek, en misschien ook jongere en wat meer alfa gelijkende mannen populair zijn.
                                Stoer uiterlijk, groot, flink wat enthousiast trappelende paarden onder de kap uit die heerlijk roffelende vijfcilinder motor.
                                Ondanks dat ik mijzelf bepaald niet als alfa man bestempel heb ik daar ook zeker een zwak voor.

                                Fun, ja dat absoluut, ik geniet van elke rit, dat heeft meer met het algehele gevoel bij de auto te maken, de periode waaruit deze komt, de reacties, het comfort (stoelen, vering en de CVT)
                                En zoals ik al even aanhaalde, het neutrale gedrag in bochten, ja hij helt over (spiegels nog net niet aan de grond), nee hij verliest het contact met de weg niet zomaar en heeft ook geen typisch onder of overstuur gedrag.
                                Ik ben geen hardrijder, wel een doorrijder, dus snelweg bochten met name neem ik ook als de omstandigheden het toelaten vaak zo snel als mijn gevoel zegt dat de éénendertig jaar oude techniek nog aankan, en daarnaast de bestuurder...
                                En last but not least ben ik ook stiekem wel een beetje trost op het feit dat deze auto's een deel uitmaken van ons industrieel erfgoed, made in the Netherlands staat er op het typeplaatje onder de motorkap (die een ANWB medewerker ooit probeerde aan de voorkant te openen... :-)

                                Saabv4


                                Kijk aan, een liefhebber...gevonden! :-)
                                De ombouw acties zijn mij helemaal bekend, ik ben ook lid van de DAF club en bij de V3C zitten ook wat leden met een DAF.
                                Zo waren we voor een sleuteldag afgelopen voorjaar bij Fred Oosterlaan, een goudmijn op dat gebied en een prachtige vent!
                                Onze ex-voorzitter (helaas veel te vroeg overleden door een noodlottig motorongeval) had een DAF 55 Coupe marathon (zo even uit m'n hoofd hoor)
                                Ook omgebouwd naar de B14 (met natuurlijk de valstroom Weber met dubbele 'barrel'), dat ding ging als een in de kont gestoken luipaard.

                                Jouw laatste zin is precies mijn intentie, en inderdaad zoals jij aanhaalt, ook ik merk dat er een omslag gaande is, steeds meer waardering, en dat is natuurlijk gewoon fijn om te merken.
                                Financieel gezien vind ik dat tweeledig, voor mijzelf niet interessant, voor het grotere belang wel, omdat de kans dan groter is dat er goed gezorgd blijft worden voor dit model Volvo, dat is ook de insteek van de club, zoveel mogelijk auto's zo lang mogelijk op de weg houden. (al is het dan alleen met mooi weer)

                                Overigens noem ik mijn 340 ook wel eens DAF 88 als de situatie zich daarvoor leent.
                                Last edited by Wouter76; 02-10-19, 12:15.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Wouter76 Bekijk bericht
                                  .....Onze ex-voorzitter (helaas veel te vroeg overleden door een noodlottig motorongeval) had een DAF 55 Coupe marathon (zo even uit m'n hoofd hoor)
                                  Ook omgebouwd naar de B14 (met natuurlijk de valstroom Weber met dubbele 'barrel'), dat ding ging als een in de kont gestoken luipaard.
                                  Zijn website is voor mij een super-handleiding geweest bij de ombouw. Veel van geleerd en aangehad. Heel triest dat hij zo vroeg is heen gegaan. Ik ken 'm niet, maar wel veel van z'n posts gelezen.


                                  Overigens is mijn Daf ombouw te volgen op facebook mocht je geinteresseerd zijn het te volgen.
                                  Via facebook zoeken naar "Daf55: Road to Bastogne"


                                  Oorspronkelijk geplaatst door Wouter76 Bekijk bericht
                                  Jouw laatste zin is precies mijn intentie, en inderdaad zoals jij aanhaalt, ook ik merk dat er een omslag gaande is, steeds meer waardering.... .
                                  Ze zijn nu nog betaalbaar. Veel geld zullen ze nooit waard worden. Maar ik durf te zeggen dat binnen vier jaar de vraagprijzen verdubbeld zijn en er onder de 2000 niks goeds meer te vinden is, tenzij heel slecht.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Wat goed zeg, typisch weer een gevalletje; als je 6 mensen kent...
                                    Ik heb de FB pagina 'geliked'.

                                    Net als jij vermoed ik ook dat de vraagprijzen enigszins logaritmische vormen aan zullen nemen als je het op een grafiekje uittekent de komende jaren, goed voor de algehele waardering.
                                    Ik bedoel, hoeveel van de leeftijd soortgenoten zie je nog op Neerlandsch bodem? (Escort, Golf 2, Kadett D etc)
                                    Sloop, voor onderdelen gedemonteerd door particulieren of geëxporteerd?

                                    Overigens zie je een soortgelijke ontwikkeling nu in enige mate met de Citroën BX, krijgt nu ook meer waardering.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Welkom hier!

                                      Zelf heb ik in mijn studententijd ook een '84 340 1.4 Winner gereden; super stabiel, lawaaiig op de snelweg (want 4-bak) en best traag. Vast ook heel onzuinig maar dat speelde toen geen rol...:-)
                                      De RWD bood de mogelijkheid om bij gladheid fietsers in de TU-wijk de stuipen op het lijf te jagen.

                                      De '95 850 T5 Estate van mijn ouders (nog steeds in bezit vanaf '97, +- 550.000k km op de teller, benzine) en de 340 dus hebben bij mij het Volvo vuurtje aangewakkerd waardoor ik dus ook een lekker burgerlijke V50 2.0 rijd.

                                      Houd je 340 lekker rijdende ter compensatie van wat ik en mijn broertjes met onze 340 gedaan hebben...:-)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Welkom, Wouter! Ik moet zeggen dat ik de Volvo 300's nooit zo kon waarderen (wij noemden ze Lulvo's:-) maar ik vind het prachtig dat er mensen zijn die ze in ere houden. Nu nog een visje op de achterklep, een Kip-caravan aan de trekhaak, en het plaatje is compleet!
                                        VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Vergeet de gehaakte wc rol voor op de hoedenplank niet, en zo'n doosje met gepoederd zuurtjes in de middenconsole!

                                          Welkom op Gummen!
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

                                          Comment


                                          • #22
                                            Gehaakte wc rol?? Ik kende wel de gehaakte hoedjes om wc rollen in te doen, maar de blijkbaar Goirlese gewoonte om zelfs de wc rollen te haken is dit deel van Brabant gelukkig bespaard gebleven :-)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Haha, gehaakte wc rol houder idd. :)

                                              In Goirle vegen we gewoon met de linkerhand hè.
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

                                              Comment


                                              • #24
                                                raspaardje

                                                Dank!
                                                Lawaaiig...check, mijn cvt giert het ook uit van plezier als ware het Gerard Joling die samen met zijn h*lmaatje op tv de meest slechte grappen maakt.
                                                Nou ja, het went, we hebben ooit Tsjechië gehaald zonder gehoorbeschadigingen.
                                                Vroagah hadden alle auto's (behalve de dikke directeur wagens) 4 versnellingen, of drie als je een automaatje had, herrie hoorde er gewoon bij, net als warmte, weinig comfort, klote geluid uit de kartonnetjes die ze luidsprekers noemden op de UHF band...etc, etc...
                                                En inderdaad, super stabiel, dat dan weer wel.
                                                Over stuipen op het lijf gesproken, zo heb ik in een spontane bui ooit een 'driftje' gelegd op de parkeerplaats van een supermarkt, er lag een redelijk dikke laag sneeuw en er waren geen stoepranden en fysieke parkeervak afscheidingen, weinig auto's ook op een doordeweekse ochtend vroeg.
                                                Dus plekkie zoeken, net ervoor stuur haaks naar links en volgas, mooie zwieper, kontje naar rechts recht voor het vak, en doodgemoedereerd achteruit inparkeren.
                                                Vond een oud vrouwtje die net haar auto aan het inladen was niet zo'n fraaie actie gezien haar reactie (die blik....)
                                                Ik, ja ik vond het wel lachen, niemand die er verder last van had.
                                                Dat zijn ook de spaarzame momenten dat zoiets kan zonder het differentieel of andere delen aan het mechaniek van de auto te slopen.

                                                WimD

                                                Ook bedankt!
                                                Hahahaha, visje, Kip caravan (die doen het niet meer toch?)
                                                De gemiddelde bestuurder van een V300 nu is een heel stuk jonger en vaak ook minder gelovig, ik althans niet al ben ik dan 42, gelovig bedoel ik dan, voor mij geen Ichtus ;-)
                                                Caravan aan de haak heb ik wel eens voorzichtig voorgesteld (nou een heel kleintje dan), maar mijn wederhelft ziet kamperen iets als wat je doet in een tent (wel een heel behoorlijke gelukkig)
                                                En eigenlijk ga ik daar ook wel in mee, zo'n sleurhut bied iets meer comfort maar ook vooral veel ongemak, bijvoorbeeld het stallen, je rijdt er toch iets minder makkelijk mee rond etc.
                                                We willen nog wel een keer op blokhutten tocht door Scandinavië, toch eigenlijk de omgeving waar de auto voor is gebouwd (de kachel kan bijna brandwonden veroorzaken na 5 minuten rondrijden)

                                                Jasper

                                                Gehaakte wc rol.....ROFL!

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Check de striping over de gehele rechter zijkant: mijn nachtelijk avontuurtje tegen een vangrail
                                                  Waar mijn broertje een lantaarnpaal heeft geraakt tijdens een mislukte drift is ook niet moeilijk te beantwoorden...:-)

                                                  Volvo2 006.jpg
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jong en onbezonnen noemen ze dat geloof ik ;-)
                                                    Eeuwig zonde man, hoe durf je!
                                                    Nee hoor, ik begrijp dat wel, de achterwielaandrijving nodigt nu eenmaal uit, helemaal als je nog niet zo lang je rijbewijs hebt want dan wil je eens wat lol maken, eindelijk eens wat meer dan de paar pk die je brommertje produceerde.

                                                    Zo had ik ooit een Nissan Primera P10, ik was trots als een pauw op die auto, fijne motor (SR20d) en een puik onderstel, redelijk uitdagend.
                                                    Tot je in een regenbui en met wat haast nog net door oranje schiet met 70 km/h en ietwat te laat beseft dat de auto geen KITT heet en die redelijk ruime bocht naar links nu toch wel heel krap wordt met een auto die het liefst zoveel mogelijk rechtdoor wil...
                                                    Liep net goed af, maar die lantaarnpaal kwam wel ijzingwekkend snel dichtbij.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Zo'n 340 Winner, dat had 64pk of zo?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Yep. De ergste nachtmerrie voor alle klinkers...:)
                                                        Waarmee ook die mislukte drift direct verklaard is.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Mooie foto! Zo bont heb ik het niet gemaakt met 'mijn' 360. Ik had de auto een tijdje in bruikleen, en de auto zou daarna naar de sloop gaan. Was economisch total loss. Uit respect voor het mogen lenen wel wat mee gespeeld (had destijds de ervaring helemaal niet) maar vooral wel heel gehouden.
                                                          Gênant moment: stilstaan voor een stoplicht met een politieauto achter je. En dan je binnenspiegel die er spontaan af dondert. En dan niet meer weten of je hem nou wel of niet terug moet hangen, en of ze het gezien hebben. Uiteindelijk maar aan de overkant van het kruispunt gestopt, en niks aan de hand. Als je 19 bent, is dat best een beetje spannend :-)
                                                          ''Thank God for the internet experts''

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            :-) Mooi verhaal!

                                                            Toen ik 19 was reed ik nog in een goudkleurige '81 Colt...:-)

                                                            Deze 64pk bazenvolvo kwam pas toen ik 20 was. En heeft heel wat avonturen beleefd.
                                                            Zo ook het avontuur dat -ie per se van de krik af wilde toen zijn baasje eronder lag en aan zijn uitlaat aan het sjorren was.....

                                                            Mijn broertje heeft overigens na het naar de sloop brengen van deze 340 een lichtgroen metallic 360 gekregen van de zoon van zijn buurman: zijn vader kon niet meer rijden, de auto stond al 3 jaar stil in de garage. Daar heeft hij heel wat uren in moeten stoppen om dat ding weer een beetje normaal rijdend te krijgen. Ook te lezen (geweest?) op het volvo300club forum.


                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              raspaardje Weet je toevallig ook nog wat zijn gebruikersnaam was op het forum?

                                                              Jeroen , dat doen ze wel vaker....vorig jaar precies die van mij door Carglass laten verlijmen na zelf al eens een poging te hebben ondernomen een jaartje eerder.
                                                              Wel redelijk áwkward' inderdaad, zeker op die leeftijd, nu zou ik zoiets hebben van; boeien.
                                                              Het enige wat je vaak ziet in de binnenspiegel zijn figuren die altijd harder willen dan jij al rijd je de maximum snelheid op dat moment, te missen als kiespijn.
                                                              Last edited by Wouter76; 07-10-19, 17:43.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Iets met "evo".
                                                                Is lang geleden hoor, zeker 12-13 jaar.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X