Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lurker stelt zich eindelijk ook eens voor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Evo staat in ieder geval niet op de kaart, dus nog geen Lingo.

Ik zal later de gebruiker lijst nog even wat verder doorspitten.

EDIT: Helaas peanutbutter, niets waar 'evo' in voorkomt.
    Last edited by Wouter76; 07-10-19, 17:46.

Comment

Forum heeft tussentijds een update gehad?
      Maar goed. met die 340/360 heeft hij zijn rijvaardigheidsbasis gelegd om deze later te gebruiken in een Puma 1.7 en Fiesta.

Comment

Dat zou heel goed kunnen, er is in de afgelopen 12 jaar dat ik er rondhang wel het n en ander veranderd.

Het waren/zijn inderdaad leuke beginners auto's, veel van de clubleden van het eerste uur zijn ook zo begonnen.

Comment

Leuk draadje. Mijn eerste auto was een 340 variomatic, grijs kenteken. Zelf LPG in gebouwd. Door de zware LPG-tank achterin en de smalle bandjes wilde dat ding op nat wegdek of in de sneeuw best leuk driften.
          Dat 1.4L blokje en die variomatic waren niet echt degelijk genoeg om mijn toen nog loodzware gasvoet te kunnen overleven. Er was best vaak iets mis mee, vooral het gietijzeren uitlaatspruitstuk, die zat regelmatig vol barsten. Ik kon lassen wat ik wilde maar er ontstond steeds een nieuwe barst naast de las.
          En de variomatic drivebelts moest ik regelmatig opspannen. Vervelende klus waar je voor onder de auto moest kruipen.

Ik heb nog steeds een poster op binnenzijde van de kelderkast deur hangen van de 360-geen-Modena raceklasse. Zo'n 360GLT was natuurlijk de auto die ik eigenlijk vanaf het begin had willen hebben.

Vorig jaar(?) was er op een gummen circuitdag een zwaar getunede en omgebouwde zwarte 360GLT aanwezig met een B230+ B234F-cilinderkop en een turbo. Kooi erin, harnas riemen, kuipjes. grotere remmen, betere vering/demping , sper. Dat ding was echt bruut.

Comment

Wat ik ook gaaf vind aan de 300 serie is de De Dion achteras. En de versnellingsbak dus aan de achterzijde. Herinner ik me trouwens goed dat het ding wl bladveren had?
            ''Thank God for the internet experts''

Comment

Yep.

Comment

janspeed

Dank je!

Mooi verhaal, waarschijnlijk had jij n van de eerste types van het B14 blokje te pakken, die stonden bekend om de klacht die jij benoemt.
                En inderdaad, de schijfafstand (juiste overbrengingsverhouding op snelweg tempo) is een onderdeel van het onderhoud.

De 360 spreekt inderdaad veel meer tot de verbeelding bij velen, ook ik ontkom daar niet helemaal aan, een Volvo blok staat nu eenmaal om diverse redenen beter als je de motorkap opentrekt,
                Maar de 'laufkultur' van Redblocks vind ik niet echt fantastisch, het B14 blokje loopt naar mijn mening veel smeuger en maakt ook graag toeren, wat i.c.m de CVT prima uitkomt.
                Over de Volvo motoren wordt vaak gezegd dat ze zo'n beetje onverwoestbaar zijn, over de B14 van oorspronkelijk Renault (Cleon blok) wordt wel eens denigrerend gedaan, toch zijn die praktisch net zo onverwoestbaar mits op tijd voorzien van wat nieuwe olie en een fatsoenlijk filter.

B230 met B234F kop, is die laatstgenoemde er eentje met 16 kleppen?
                Zeker prima auto's om mee te gooisen en te smijten, achterwielaandrijving, goede gewichtsverdeling, en natuurlijk in de door jou genoemde configuratie ook lekker wat vermogen.

Jeroen

Ja die Dion as is voor zover mij bekend redelijk uniek, hij loopt zo precies mooi om het differentieel heen, en inderdaad, alle V300's staan achter op bladveren. (vr McPherson)
                Precies door dat transaxle principe te hanteren zijn ze zo neutraal qua weggedrag.

Toch leuk te lezen dat het ook hier best wel leeft ( zeker de door Janspeed genoemde 360 en alle zelfbouw/race modificaties daarop)

Overigens heeft n van onze clubleden juist de B14 gebruikt om compleet vanaf 'scratch' als turbo blok om te bouwen met het bij velen van jullie vast wel bekende motorblok uit de Renault 5 GT turbo.
                Licht en toch redelijk wat vermogen.

raspaardje
                Ja dat is niet eerlijk h, beetje het gras voor mijn voeten weg maaien als DAF/Volvo340 kenner ;-)

Comment

Working...
                X