Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen: Woes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Zo hee, dat is even bukken zeg.
    Ik snap jouw keuze wel om het te laten fixen. Verkopen met een gaar blok en wel goed onderstel, levert te weinig op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door woes Bekijk bericht
      Die matching numbers maakt voor mij echt niets uit. Het is meer wat voor de luchtgekoelde oldies. Ik gebruik hem goed en een museumstuk gaat het nooit worden.

Een andere 3.4 kost rond de 7 a 8000 euro en dan heb je een blok zonder modificaties, maw: koelmodificatie, IMS moet dan nog. Plus dat ik geen ruilblok kon leveren met ‘normale’ schade. Uiteindelijk durfde ik de gok niet aan.
      In dat geval zou ik het ook niet doen. Het verschil is te klein om het gebrek aan de modificaties en gebrek aan garantie op de ruilmotor te compenseren.
      Dan maar door de zure appel heen en dit blok aanpakken.
      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Vriend van me zijn F30 320i zei de motor ook boem en de dealer rekende 15K voor een nieuw blok. Uiteindelijk heeft hij m laten reviseren bij een onafhankelijke garage en dat was ook 10K.
        dan valt die 13 mille voor een Porsche-motor met 2 cylinders extra opeens weer mee.
        Giulia 1600 Super '65
        Abarth 595 Competizione '15

Comment

Herkenbare situatie woes, vrijwel exacte rekening. Bij mij bleef het haken op 11K, ik had al wat zelf gedaan :)
          En de juiste keuze om dit blok opnieuw op te bouwen, het loont simpelweg niet om een gebruikte in te bouwen. Is gewoon hetzelfde bedrag. Ik dacht overigens dat jij al wel het carter had aangepast?
          Overigens kan je wel overwegen om een 3.6 in te bouwen, meer vermogen! ;)
          Last edited by Beestemans; 02-10-20, 11:21.

Comment

Wat ik nog mis, of misschien heb ik er overheen gelezen: wat is nu de hoofdoorzaak dat de boel is stukgelopen? En had dat voorkomen kunnen worden?
            ''Thank God for the internet experts''

Comment

Wel erg duur geintje idd. Gewoon een halve 996 uitgeven aan revisie, maar je hebt idd weinig keuze.

Ik zit zelf steeds vaker naar 996 en 997 te kijken, maar zulke verhalen helpen niet :-)
              Is er überhaupt een normale 996/997-motor die betrouwbaar is? (Nee, ik doel nu even niet op de Mezger Turbo of GT3)

Ik lees bv. advertentie van auto's die een nw motor hebben gehad bij 88.000km en dat de auto nu pas 160.000 heeft gelopen.
              Ik denk dan, dat die dus bijna weer ploft :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Alle M96 iteraties hebben er last van, ook de 3.8 :).De 3.8 is verder ontwikkeld, maar kent dezelfde pijnpunten (olieaanzuiging).
                Eigenlijk is het grootste falen van het blok olie aanzuiging. IMS en alle draaiende delen valt allemaal reuze mee, totdat er geen olie meer bijkomt!
                Ik heb het toendertijd ingecalculeerd. Enige wat ik onderschat heb is hoe snel er geen olie wordt aangezogen. Dus als je een goed lopend blok hebt, direct de aanpassingen laten uitvoeren :)

Comment

Ik vind het alsnog verwonderlijk dat M96 motoren die olieaanzuigproblemen hebben. Je zou toch verwachten dat Porsche dat goed uitontwikkeld heeft? Zie video hieronder. Als de M96 echt zo snel oil starvation ervaart moet de motor in de testopstelling het ook geen 10 minuten uithouden toch? Zoals Jochem Meijer ook zei: '''ik begirjp er niks vaaaaan''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                    Veel geld, maar wat kost een nieuwe THP in je Peugeot 207/208/C3 die je alleen maar hebt omdat je toch vervoer nodig hebt? En er gaan er maar genoeg stuk daarvan.

Met die 996 rij je tenminste wel graag en met de waarde komt het ook goed (zeker als er nog meer stuk gaan en afgeschreven worden).
                    Dat vind ik nou weer een beetje flauw zo'n post. ;-)

Ja, die gaan ook stuk. Kost ergens tussen 4k en 5k weet ik uit ervaring. Nu is onze DS3 155THP vast minder leuk dan een 996, maar het is gewoon wel een heel leuk karretje om in te rijden als je als 2e auto geen 996 kan veroorloven. Ergens denk ik ook zomaar dat ook het verdere onderhoud/banden/etc. van een 996 orde grootte duurder zijn dan die van een DS3.;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                      Vriend van me zijn F30 320i zei de motor ook boem en de dealer rekende 15K voor een nieuw blok. Uiteindelijk heeft hij m laten reviseren bij een onafhankelijke garage en dat was ook 10K.
                      dan valt die 13 mille voor een Porsche-motor met 2 cylinders extra opeens weer mee.
                      De 2.0 of de EDE versie? (1.6)

Comment

Gewone 2.0. Oorzaak was kapotte injector
                        Giulia 1600 Super '65
                        Abarth 595 Competizione '15

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht

Dat vind ik nou weer een beetje flauw zo'n post. ;-)

Ja, die gaan ook stuk. Kost ergens tussen 4k en 5k weet ik uit ervaring. Nu is onze DS3 155THP vast minder leuk dan een 996, maar het is gewoon wel een heel leuk karretje om in te rijden als je als 2e auto geen 996 kan veroorloven. Ergens denk ik ook zomaar dat ook het verdere onderhoud/banden/etc. van een 996 orde grootte duurder zijn dan die van een DS3.;-)
                          Hoho, ik had de DS3 (en bv RCZ) nou juist bewust niet genoemd :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
                            Alle M96 iteraties hebben er last van, ook de 3.8 :).De 3.8 is verder ontwikkeld, maar kent dezelfde pijnpunten (olieaanzuiging).
                            Eigenlijk is het grootste falen van het blok olie aanzuiging. IMS en alle draaiende delen valt allemaal reuze mee, totdat er geen olie meer bijkomt!
                            Ik heb het toendertijd ingecalculeerd. Enige wat ik onderschat heb is hoe snel er geen olie wordt aangezogen. Dus als je een goed lopend blok hebt, direct de aanpassingen laten uitvoeren :)
                            Maar wat zijn dan DE aanpassingen die je moet doen (om motorschade te voorkomen) zodra je een 996 of 997 koopt?
                            Ik denk dan aan de olieaanzuiging en de IMS.
                            En wat kost dat ongeveer?

Alfa Giulia 1300 (1966)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Normaliter de AOS (olieafschijder), IMS (mod) & mogelijk de RMS. Nieuwe vloeistoffen en eventueel koelingsmods (thermostaat/3e koeler) helpen veel.

Je kan ook een X51 oliepan met schotjes installeren als je echt het circuit opgaat. Een standaard 996 is niet daarvoor gedacht. Ik rij hem altijd 30km warm (bijna 10liter olie) en 30km koud als ik iets vlotter wil rijden.

Kosten : afhankelijk van wat je gelijk erbij meepakt, maar tussen de 1K en 2K, zoiets.
                              Last edited by NAS; 06-10-20, 13:35.

Comment

Oke thanks, dat valt mee.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

AutoResto in Nijmegen kent deze motoren heel goed. Hebben een eigen oliepickup systeem bedacht. IMS moet je idd meenemen, alsook koelmodificatie. Op hun site staat veel info.

De M96 is idd geen Mezger motor. Niet bedoeld om
                                  (Zonder modificaties) het circuit mee op te gaan. Met modificaties gaan we het zien hé Beestemans? Eerstvolgende Gummendag gaan we het beleven. Neem hem dan mee.

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                                  1984 Saab 900 Turbo T8
                                  1981 Mercedes RMB 207D
                                  1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Jip en ben erg benieuwd naar de onderstel aanpassingen die je hebt. Dat is het eerstvolgende op mijn lijst ;)

Comment

Heb uit betrouwbare bron vernomen dat de motor vandaag weer draait en de auto rijdend is ;)

Comment

It's alive! Woensdag ophalen... Worden 5 hele lange dagen wachten!
                                        Attached Files

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                                        1984 Saab 900 Turbo T8
                                        1981 Mercedes RMB 207D
                                        1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Mooi! Had niet anders verwacht.

Comment

Working...
                                          X