Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tr6 Ansa

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tr6 Ansa

De naamgever van mijn nick een Triumph TR6 PI, helaas is de ANSA uitlaat er nu vanaf:

Mijn plastic fantastic, een Midas Bronze:

En voor het dagelijkse verkeer een peugeot 106 Rallye:
    Last edited by Harry; 27-09-08, 15:23. Reden: linkjes aangepast
    BMW 320 Sunset Orange
    Alpine A110 Orange Feu
    Midas Bronze Red
    Triumph TR6 PI Damson
    Aprilia SL1000 Falco Rosso

http://www.aronline.co.uk/index.htm?midasstoryf.htm

Mooie collectie!

Toen ik mijn TR6 te koop had, kwam er ook iemand kijken die dagelijks in 106 Rallyes reed. Wel grappig.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

De Midas Bronze

Mijn vorige foto's stonden in de userspace, maar even aangepast. Eerst de Midas, vandaag een zonnepaneeltje aangesloten dat de accu zou moeten druppelladen. Radio heeft waarschijnlijk een lekstroompje. Als ik de zekering van de radio niet verwijder is de accu na een week leeg, paneeltje op de sigarettenaansteker aansluiten is makkelijker.

De TR6 PI
      Vandaag gemerkt dat langdurig stallen onder een hoes niet alles is voor een auto. Lak begint te bubbelen op kofferbak en motorkap. Snel een huis kopen met garage, liefst dubbel....Ook heb ik al langere tijd problemen met de bak. Een paar weken geleden de auto weggezet net op het moment dat de bak niet meer in zijn vrij te zetten was. Dacht dat dit wel zou lukken op het moment dat de boel afgekoeld zou zijn. Niet dus! Garagebedrijf komt hem volgende week halen voor inspectie....

De Peugeot 106 Rallye
      Vandaag de stickers op kofferbak en motorkap aangebracht die op een 106 Rallye horen, waren door de vorige eigenaar verwijderd. Auto gebruikt om naar de Goodwood Revival te reizen, ideaal voor de smalle binnenwegen!!
      BMW 320 Sunset Orange
      Alpine A110 Orange Feu
      Midas Bronze Red
      Triumph TR6 PI Damson

Comment

Alle 3 gaaf, maar qua bang for bucks is die 106 echt de topper. Heel leuk ding.

Alfa Giulia 1300 (1966)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zo te horen heb je aardig wat werk voor de boeg aan die TR6.
          Lak + versnellingsbak. Dat kan je aardig wat duiten gaan kosten.
          Zo op de foto ziet ie er in ieder geval nog prachtig uit.

Ik denk dat half Gummen zoekt naar, c.q. droomt van dubbele garages!

Oh, en je moet je natuurlijk ook nog even melden op www.rallye.nl!
          Last edited by KMvrtr; 27-09-08, 18:24.
          Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

De TR6 liep al een paar dagen op een cilinder minder, ging dus maar een nieuwe injector halen. Bij het garagebedrijf wilden ze toch eerst even kijken of misschien gewoon een vuiltje de boel verstopte. Bij cilinder 6 was dat het geval. Na het nodige getik op de injector begon hij weer netjes pulserend onder een hoek van 60 graden brandstof te vernevelen. Weer in de kop geduwd, maar en bleek nog een injector niet goed mee te doen. Die ook maar eruit gehaald en ook die injector bleek verstopt. Was ook weer eenvoudig vrijgemaakt.
            Rij nu weer rond met een heerlijk draaiende motor.

De peugeot heeft een grote beurt ondergaan. Met gevolg dat het ding nu niet stationair wil lopen nu hij koud is, zal de stappen motor wel zijn....

BTW, ik ben al geregistreerd op rallye.nl :-)
            BMW 320 Sunset Orange
            Alpine A110 Orange Feu
            Midas Bronze Red
            Triumph TR6 PI Damson

Comment

Zijn die injectoren duur? Maar schoonmaken is vast goedkoper dan vervangen. Mooi zo.

Wat kost zo'n grote beurt voor een 106 Rallye ongeveer? Is die auto goedkoop in onderhoud of niet?

Alfa Giulia 1300 (1966)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Een nieuwe injector kost bij ongeveer €100 geloof ik, maar ga hem vrijdag halen. En de beurt voor de rallye was niet goedkoop, maar dat kwam omdat ik uit voorzorg de distributieriem heb laten vervangen. Weet niet wanneer dat voor het laatst was gebeurd. Wilde het zekere voor het onzekere nemen.

Kreeg de mededeling dat de koppakking olie zweet en dat de radiator matig is, die komen in de loop van de tijd aan de beurt..
                BMW 320 Sunset Orange
                Alpine A110 Orange Feu
                Midas Bronze Red
                Triumph TR6 PI Damson

Comment

Niet goedkoop als in 1000 euro? Of minder?

Alfa Giulia 1300 (1966)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

was in totaal €900; inclusief het vervangen van de distributie.
                    BMW 320 Sunset Orange
                    Alpine A110 Orange Feu
                    Midas Bronze Red
                    Triumph TR6 PI Damson

Comment

Wel duur idd. Is dan blijkbaar een lastige klus bij deze auto's.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ondanks dat de injectors sinds de ingreep van 20 oktober zonder probleem functioneerden vandaag toch maar de toen bestelde injector afgehaald. De prijs was wel even slikken. €134,61
                        Attached Files
                        BMW 320 Sunset Orange
                        Alpine A110 Orange Feu
                        Midas Bronze Red
                        Triumph TR6 PI Damson

Comment

Zo! Dat is niet goedkoop idd.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

mooie wagen die tr6!
                            ziet er netjes uit
                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Prachtig inderdaad.
                              Ik zou alleen niet graag die spaakjes poetsen...
                              Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

72 spaken per wiel! En met de witte wielen van de 106 rallye blijf je ook aan de gang. Lekkere combinatie dus..
                                BMW 320 Sunset Orange
                                Alpine A110 Orange Feu
                                Midas Bronze Red
                                Triumph TR6 PI Damson

Comment

Gister via een group-buy een verwarmde voorruit besteld voor de Midas via http://www.heatedwindscreen.com/acatalog/heated_windscreens.html
                                  Wel erg welkom in de winter. Bevroren ramen aan de binnenzijde is niet ideaal in de winter. Komt namelijk altijd wel een klein beetje regenwater naar binnen als het ding stilstaat, rubbers zijn niet meer helemaal je van het.
                                  BMW 320 Sunset Orange
                                  Alpine A110 Orange Feu
                                  Midas Bronze Red
                                  Triumph TR6 PI Damson

Comment

Huh? Is niet eens duur zo te zien.

Zit er in die Midas een Mini-ruit?

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Voor die prijs hoef je het inderdaad niet te laten.

Zit een ruitje in van een Fiat 126!
                                      BMW 320 Sunset Orange
                                      Alpine A110 Orange Feu
                                      Midas Bronze Red
                                      Triumph TR6 PI Damson

Comment

Naast een verwarmde voorruit mag ik ook wel verwarmingselementen voor de carburateur van de Midas kopen. Wist vanmiddag opeens weer waarom ik in de winter de snelweg vermijd. 3 kilometer voor het Rottepolderplein op de A9 zag ik bij 120 in het uur opeens het toerental gaan schommelen. Weer ijsvorming, of in ieder geval condensatie van de benzine in de carburateur. Oorzaak is het open K&N luchtfilter. Kon met horten en stoten de woonwijk tegenover de ikea bereiken. Duurde een paar uur voordat de boel weer ontdooid was!
                                        BMW 320 Sunset Orange
                                        Alpine A110 Orange Feu
                                        Midas Bronze Red
                                        Triumph TR6 PI Damson

Comment

Echt waar joh?
                                          Ik heb met k&n filters opo mijn TR6 gereden en nooit problemen gehad. En daar reed ik ook wel eens mee als het vlak boven 0 was.
                                          Maar misschien is die 6-cilinder sowieso wat warmer natuurlijk dan het motortje v/d Midas.
                                          Wel irritant.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Fraai die TR6. Wat voor motor, de snelle van 150pk ? Overdrive erop ?

Heb 10 jr geleden ook naar de TR6 gekeken maar paste er moeilijk in met 1.94m.

M'n rechtervoet voor 't gaspedaal moest ik 'achter' de middenconsole wurmen, als ik me niet vergis, kortom met je voet een kwartslag gedraaid naar rechts gas geven. Of varwar ik dat nu met de Daimler Dart SP 250 .. Hmm

Paste ook niet in een MG-B (MG-C V6 leek me wel wat). Maar die haalde 't niet met de charme van een Austin Healey 3000 Mk3 ; dat was destijds m'n doel-auto, was toen al tegen de 50k in guldens voor een fraai gerestaureerde. Ik zag net een handvol vanaf de 30-40k USD , helaas. Je moet net als jij daarvoor een daily-driver hebben want in zulke autos wil je niet in de file staan of bij -5 gaan rijden, da's doodzonde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                              Paste ook niet in een MG-B (MG-C V6 leek me wel wat).

Eh ???

6 in lijn zul je bedoelen...

V6 is een conversie, met behulp van een V6 van GM...
                                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Ik ben ietsje kleiner maar ik vind de TR6 opvallend veel beenruimte hebben in vergelijk met veel van zijn directe concurrenten uit zijn tijd. De auto vouwt zich prettig om je heen maar het wordt wellicht wat knus voor de ietwat bredere man. Je kunt vaak niet de normale zitpositie aannemen, ik ben waarschijnlijk iets anders gebouwd want ik steek veelal boven de voorruit uit, maar met met jezelf een beetje opvouwen en met gekromde benen lukt het nog aardig.

Mooie auto TR6 overigens en in een zeer goede kleur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                  Eh ???

6 in lijn zul je bedoelen...

V6 is een conversie, met behulp van een V6 van GM...
                                                  Ah, zo lang geleden dat ik d'r naar heb gekeken, minimaal 10 jaar nu. Was er van uit gegaan dat omdat de MB GT een V8 heeft dat er in de C ook een 6 in lijn zat. Ik kan me nog wel de rare 'bobbel' in de motorkap herinneren omdat daar een onderdeel van de motor zat wat niet onder de normale kap paste.

Comment

MGC had dus origineel een 6 in lijn....

Je bent in de war en je blijft in de war.. ;-)
                                                    Welkom terug op Gummen
                                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                      MGC had dus origineel een 6 in lijn....

Je bent in de war en je blijft in de war.. ;-)
                                                      Welkom terug op Gummen
                                                      Is dat een referentie naar een desinformatie-methode die hier gangbaar is op 't forum ? ;)

Comment

In het onderschrift van TR6ANSA kun je doorlinken naar een site met een schat aan informatie over o.a. de MG MGC. Ik heb slechts een fractie gelezen maar wat een indrukwekkende site met zelfs redelijk wat informatie over de BL kneusjes uit de jaren '70/'80 en de teloorgang van een concern.

Comment

Working...
                                                        X