Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kom eens kijken...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kom eens kijken...

Na een foto van mijn 106GTI op Assen ook maar weer eens komen kijken... Wat heet! Er is niets veranderd?! Zelfde namen, wel meer gezinsbakken, dat dan weer wel.
    ik zoek een hobby project dat uiteindelijk betrouwbaar wordt en op z'n minst heel leuk rijdt.
    Op dit moment nog steeds de White UP, 160.000km zonder een enkel probleem met in totaal €700,- aan onderhoud (omdat ik zo stom was dat de eerste 3 jaar te laten doen), die met gemak 1:22 rijdt, en op Dunlop Sport 195/50/16 en Eibach waanzinnig snel door bochten kan. Staat op de nominatie te worden vervangen door een UP GTI, die dan wel naar 145pk moet en op B14 of zo moet staan. Probleem hier: zo verliefd op mijn UP dat ik bang ben een gebroken hart niet te boven ga komen.
    Verder nog de MX5NC, inmiddels verlaagd en met dikke stabi's op Conti Premium 6. Wordt ooit vervangen door een ND, maar ook hier weer: ik zou niet weten waarom je een andere auto nodig hebt.
    Dan nog steeds de Mazda 3 uit 2017, met BBR chip naar 170PK, ook al op Eibach. De auto lijkt saai, tot je je op Engelse of Franse B wegen terechtkomt. Ook hier weer: zou niet weten waar ik dit ding op zou willen inruilen.

Jammer dat ik Zandvoort net heb gemist trouwens...
    Wel met de MX5 op Midlands meegedaan met de TVR Club. Ze wezen naar mijn auto, en zeiden steeds mijn Nickname, heel vreemd...
    Last edited by NoTVR; 26-07-20, 09:44.
    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Welkom terug! :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Leuk om weer wat van je te lezen! Welkom terug weer.
      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Het leuke van Gummen is, dat je zo weer kunt instappen. Ik ben ooit acht jaar weggeweest, en het was net of ik mijn oude kroeg binnenstapte.

Leuk, die MX. Mijn jongste zoon wil er ook een. Alleen nog even zijn rijbewijs halen....
        Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

Welkom terug!

Comment

Welkom terug!

Comment

De volgende die na lange tijd weer eens terug komt! welkom ook!

Ennuhh>>>porschebabe was toch toledoman?

Comment

Inmiddels staat er inderdaad ook nog een full options Tornadorode UP GTI voor de deur. Voor alle zekerheid gechipt op RON98 naar vermoedelijk zo'n 145pk. Banden maar vervangen door Conti Premium 6 205/40/17 voor de grip noodzakelijk voor het dimmen van het ESP ledje.
                Best grappig: rijdt 1:23 en kan best snel.

De sound actor was er al uit, en dat blijft zo. Extra geluidsisolatie in de kofferruimte aangebracht en de rampzalige Beats subwoofer vervangen door een eigen ontwerp.
                Onderstel ben ik nog niet uit... is eigenlijk best in orde.

Het is net alsof je er een vlotte 18-jarige vriendin met veel humor bij hebt gescoord. De MX5 is daarbij vergeleken eigenlijk meer een serieuze goede vriend met wie je uitstekend kunt opschieten.
                Attached Files
                Last edited by NoTVR; 07-09-20, 20:11.

Comment

Ik vind zo'n standaard Up! al prima sturen. Lekker licht :) Up! GTI moet dan helemaal een feest zijn, met het bijbehorende vermogen :)

Comment

Welkom terug, Arthur.Wel een late reactie, want ik had dit draadje helemaal gemist.

Fijn om weer wat van je te "horen".

Eerste gedachte toen ik net dit draadje ontdekte "Verdomme, als Arthur terug is moet ik echt weer eens aan de bak om een rit te organiseren"

Comment

Leuk parenclub interieur!
                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Die Up! rijdt inderdaad verbijsterend lekker. Zelfs de extreem ondergemotoriseerde Greenwheels-versie stuurt echt bizar goed (ik rem namelijk gewoon bijna niet in dat ding want 't optrekken duurt sowieso een eeuw). Kan me voorstellen dat je in een GTi-versie de hele tijd zit te grijnzen.
                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Gaaf ding hoor, gefeliciteerd!

Comment

Ik dacht gisteravond: was ik nou de eerste met een UP op Gummen, en nu weer de eerste met de GTI?
                            Deze UP is trouwens een stuk stiller dan de MPI, denk door de demping van de Turbo. Stationair moet ik soms naar de toerenteller kijken om te weten of hij loopt.
                            Parenclub interieur? Moet ik gaan controleren of dat inderdaad het geval is?
                            Remmen moet je inderdaad een stuk vaker, want altijd vol gas als met de MPI is geen methode meer.
                            Puzzelrit, hoor ik puzzelrit?!

Comment

Superleuke auto! Een bekende van me heeft er ook eentje en het rijdt en stuurt echt super. Veel plezier ermee.
                              Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                Die Up! rijdt inderdaad verbijsterend lekker. Zelfs de extreem ondergemotoriseerde Greenwheels-versie stuurt echt bizar goed (ik rem namelijk gewoon bijna niet in dat ding want 't optrekken duurt sowieso een eeuw). Kan me voorstellen dat je in een GTi-versie de hele tijd zit te grijnzen.
                                Das toch ook gewoon 60 PK? Wil echt prima, mits lekker losgereden. Heb de mijne heuvelaf en wind mee weleens op 190+ gehad :)

Comment

115 PK, best behoorlijk in zo'n licht ding!

EDIT: oh die GreenWheels. Ja geen idee, zal vast 60 zijn. :)
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

De UP is als 75pk al een tijd niet meer leverbaar. Wel kan 'ie worden gemapt naar 75 of 80 (maar dan wordt de toerenbegrenzer hoger gezet dacht ik)pk, en dat scheelt best veel boven de 4500RPM. Maar zo hoog mogen wij niet meer komen.
                                    De 1.0TSI levert standaard zo'n 122pk en 230Nm. Met wat geluk... er zijn erbij die na een remap 260Nm leveren, en 151pk en in 6.9s naar 100 gaan.

Vandaag een rustig ritje over 74km: 1:25,3
                                    Bizar eigenlijk.
                                    Last edited by NoTVR; 08-09-20, 18:06.

Comment

Die witte 60pk van jou was toch ook gechipt?

Comment

Ha, die Gummers;

De 60- en 75pk versies van de Up! kunnen bij JD allebei naar 85pk worden getild. Koppelwaarden stijgen na de Croky-kuur even hard voor beide versies (origineel ook gelijk). De extra pk's in de 75pk-uitvoering zijn er waarschijnlijk inderdaad via de toerenbegrenzer ingestopt. Wél had de sterkere versie een kortere eindoverbrenging om dat toerengebied ook echt aan te kunnen spreken.
                                        Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                                          Inmiddels staat er inderdaad ook nog een full options Tornadorode UP GTI voor de deur. Voor alle zekerheid gechipt op RON98 naar vermoedelijk zo'n 145pk. Banden maar vervangen door Conti Premium 6 205/40/17 voor de grip noodzakelijk voor het dimmen van het ESP ledje.
                                          Best grappig: rijdt 1:23 en kan best snel.

De sound actor was er al uit, en dat blijft zo. Extra geluidsisolatie in de kofferruimte aangebracht en de rampzalige Beats subwoofer vervangen door een eigen ontwerp.
                                          Onderstel ben ik nog niet uit... is eigenlijk best in orde.

Het is net alsof je er een vlotte 18-jarige vriendin met veel humor bij hebt gescoord. De MX5 is daarbij vergeleken eigenlijk meer een serieuze goede vriend met wie je uitstekend kunt opschieten.
                                          Ik had een Eibach-Bilstein set onder de up! Lag fantastisch op de weg.

Comment

De witte UP is inderdaad gemapt naar 75pk. Lange overbrenging, en bijna 100 in II. Staat op Eibach veren.

ik twijfel tussen standaard, B12 en B14. B14 vinden de meesten te hard. Moeilijk leverbaar blijkbaar, heb een levertijd gevraagd: geen antwoord.
                                            Prijsverschil is klein. Vraag me af of B14 ook de B8 dempers heeft, net als de B12.
                                            Maar... met Eibach raak ik iedere drempel, de GTI gaat er netjes overheen. De combinatie B12 met 17" 40 sectie banden kan wel eens wat teveel worden.

Comment

De witte UP is inderdaad gemapt naar 75pk. Lange overbrenging, en bijna 100 in II. Staat op Eibach veren.

ik twijfel tussen standaard, B12 en B14. B14 vinden de meesten te hard. Moeilijk leverbaar blijkbaar, heb een levertijd gevraagd: geen antwoord.
                                              Prijsverschil is klein. Vraag me af of B14 ook de B8 dempers heeft, net als de B12.
                                              Maar... met Eibach raak ik iedere drempel, de GTI gaat er netjes overheen. De combinatie B12 met 17" 40 sectie banden kan wel eens wat teveel worden.
                                              Ik had de B8 onder de up. Met drempels jiuist geen problemen meer gehad toen die dempers eronder zaten.

Comment

Leuk ding die UP GTI! Had 'm overigens al gespot tijdens m'n dagelijkse 'commute' langs jouw huis.. ;)
                                                E36/8 Z3 2.8 coupé - Škoda Superb 1.5 TSI Style Business (lease)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
                                                  Leuk ding die UP GTI! Had 'm overigens al gespot tijdens m'n dagelijkse 'commute' langs jouw huis.. ;)
                                                  Welkom terug NoTVR en de GTi was me nog niet opgevallen tijdens een rondje hardlopen door de straat daar. Ik zal er eens op letten ;)
                                                  Last edited by Stéphane; 09-09-20, 11:43.

Comment

Mitch: waar is mijn Fulvia heen?

Comment

Stéphane: ik heb zoveel auto's te wassen, hoe kan ik je nou niet hebben gezien?

Comment

Mitch: waar is mijn Fulvia heen?
                                                        Die is nog steeds bij degene aan wie je hem verkocht hebt.. Hij heeft inmiddels nog twee Lancia's erbij gekocht een 2000 Berlina en een HF Coupe als ik het goed heb. Wil je 'm terug? Kan het vragen aan 'm ;) Leuk autootje hoor, heb er in het begin een klein stukje mee gereden, even wennen met de dogleg versnellingsbak, maar daarna erg amusant!

Comment

Ha Mitch,
                                                          Ik ben een paar keer wezen kijken naar de auto, maar ineens stond 'ie nergens meer. Regelmatig gekeken of 'ie (ze?) te koop stond, maar blijkbaar niet.
                                                          Goede zaak dat de eigenaar de auto zo lang houdt. Ik was 12 jaar eigenaar, verkocht in 2012. Ben benieuwd of de auto nog in goede staat is want... de laatste keer leek het alsof ze al een jaar geen wasbeurt meer had gehad.
                                                          Maar nee, ik heb het voorlopig gehad met eigenaar zijn van een oude auto...

Comment

Heb even navraag gedaan en de auto staat bij hem thuis in z'n garage. Er moet het eea aan onderhoud gedaan worden aan de motor en zijn de achterwiellagers aan vervanging toe. Daarnaast zit er wat carrosseriewerk aan.. Gaat op termijn allemaal goedkomen denk ik ;)

Comment

Achterwiel lagers heb ik ook vervangen. Vreemd dat ze er nu al geweest zijn. Dank voor de update.

Comment

Stéphane: ik heb zoveel auto's te wassen, hoe kan ik je nou niet hebben gezien?
                                                                Ik loop of fiets regelmatig langs, dus we zijn niet in sync met wassen en sporten van mijn kant. Ik ben dan ook weer niet zo dat ik ga aanbellen, want dat vind ik te vrijpostig ;)

Comment

Working...
                                                                X