Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kom eens kijken...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • RutgerK
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
    Nou, zelf monteren op een oprit is niet zo'n goed idee.
    Vooralsnog gemengde gevoelens/ervaringen.

    Voor is een verbetering: meer stuurgevoel, veel minder onderstuur, niet meer duiken en hellen.
    Achter: mwah... beetje stug wel. Klapt niet meer op de bumpstops, maar als je de veren zou vervangen door massieve cilinders zou 'ie dat ook niet doen...
    Auto is voor ca. 1.5 cm gezakt (max hoogte) en achter staat ongeveer gelijke hoogte.
    Eigenlijk zou ik de wel erg korte veren achter willen vervangen door die van de B12 Proline, als referentie.

    Standaard:
    Voor: Sachs
    Achter: Monroe
    Zo stond die van mij op Eibach/Bilstein. Onderstuur was er weinig. Dat de auto achter hard was staat mij niet meer bij.

    _MG_0572.JPG

    Leave a comment:


  • NoTVR
    replied
    Nou, zelf monteren op een oprit is niet zo'n goed idee.
    Vooralsnog gemengde gevoelens/ervaringen.

    Voor is een verbetering: meer stuurgevoel, veel minder onderstuur, niet meer duiken en hellen.
    Achter: mwah... beetje stug wel. Klapt niet meer op de bumpstops, maar als je de veren zou vervangen door massieve cilinders zou 'ie dat ook niet doen...
    Auto is voor ca. 1.5 cm gezakt (max hoogte) en achter staat ongeveer gelijke hoogte.
    Eigenlijk zou ik de wel erg korte veren achter willen vervangen door die van de B12 Proline, als referentie.

    Standaard:
    Voor: Sachs
    Achter: Monroe

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Bilstein is mooi spul voor straatgebruik. Ben benieuwd naar je bevindingen.

    Leave a comment:


  • NoTVR
    replied
    Ik hoop 15mm, want...
    Bluemotion was -15mm
    Met Eibach Proline -30 totaal
    GTI -15mm t.o.v. Bluemotion

    B14 -30mm voor Bluemotion, dus -15mm voor GTI.
    Lager hoeft van mij niet.

    Had ook een B12 set kunnen nemen dus, maar de B14 was door een aanbieding goedkoper dan de B12.
    Last edited by NoTVR; 15-09-20, 19:13.

    Leave a comment:


  • RutgerK
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
    Toch na gewik en zo een B14 Set voor de UP! aangeschaft. Pas na montage kan ik melden of het een goed idee was...
    Een B14 set is -30mm? Hoeveel extra is dat tov de GTI verlaging?

    Leave a comment:


  • NoTVR
    replied
    Toch na gewik en zo een B14 Set voor de UP! aangeschaft. Pas na montage kan ik melden of het een goed idee was...

    Leave a comment:


  • NoTVR
    replied
    Inderdaad. Ik gebruik helemaal geen auto in of naar de stad.

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
    Ok. In de sportbroekje voor de deur springen heb ik ook liever niet i.v.m. de roddels. Je woont in de buurt of in dezelfde laan?
    Dat willen we niet hebben natuurlijk. Ik rijd/loop overal door Rotterdam en alles is relatief in de buurt.

    Leave a comment:


  • NoTVR
    replied
    Vandaag een clubdag van de TVR-club op Midlands. Dus alle rijdende TVR's zullen wel op de weg te vinden zijn vandaag. Heb je een auto ambulance? Dan weet je waar je moet zijn...

    Leave a comment:


  • Streamz
    replied
    Vandaag een gele TVR Chimaera gezien.

    Leave a comment:


  • NoTVR
    replied
    Zoals gepost: ik heb BBRGTI software geupload. Moet zo'n 170pk hebben nu op RON98.
    Maar het meest bijzondere is: ik haal met gemak 1:19 met dat ding.
    Last edited by NoTVR; 12-09-20, 22:40.

    Leave a comment:


  • ExTaxi
    replied
    Hey maar jij hebt dus ook een Mazda 3 vorig model? Grappig.....die heb ik ook 4 jaar gereden. Een gechipte 2.2d met 200 pk

    Leave a comment:


  • ExTaxi
    replied
    Hey deze heb ik ook gemist! NoTVR welkom terug. En een Up GTI vind ik ook echt een super bakkie. Die zie je zelden! 1 keer voor de lens gehad
    Attached Files

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    :-))

    Leave a comment:


  • NoTVR
    replied
    Ok. In de sportbroekje voor de deur springen heb ik ook liever niet i.v.m. de roddels. Je woont in de buurt of in dezelfde laan?

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
    Stéphane: ik heb zoveel auto's te wassen, hoe kan ik je nou niet hebben gezien?
    Ik loop of fiets regelmatig langs, dus we zijn niet in sync met wassen en sporten van mijn kant. Ik ben dan ook weer niet zo dat ik ga aanbellen, want dat vind ik te vrijpostig ;)

    Leave a comment:


  • NoTVR
    replied
    Achterwiel lagers heb ik ook vervangen. Vreemd dat ze er nu al geweest zijn. Dank voor de update.

    Leave a comment:


  • Mitch
    replied
    Heb even navraag gedaan en de auto staat bij hem thuis in z'n garage. Er moet het eea aan onderhoud gedaan worden aan de motor en zijn de achterwiellagers aan vervanging toe. Daarnaast zit er wat carrosseriewerk aan.. Gaat op termijn allemaal goedkomen denk ik ;)

    Leave a comment:


  • NoTVR
    replied
    Ha Mitch,
    Ik ben een paar keer wezen kijken naar de auto, maar ineens stond 'ie nergens meer. Regelmatig gekeken of 'ie (ze?) te koop stond, maar blijkbaar niet.
    Goede zaak dat de eigenaar de auto zo lang houdt. Ik was 12 jaar eigenaar, verkocht in 2012. Ben benieuwd of de auto nog in goede staat is want... de laatste keer leek het alsof ze al een jaar geen wasbeurt meer had gehad.
    Maar nee, ik heb het voorlopig gehad met eigenaar zijn van een oude auto...

    Leave a comment:


  • Mitch
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
    Mitch: waar is mijn Fulvia heen?
    Die is nog steeds bij degene aan wie je hem verkocht hebt.. Hij heeft inmiddels nog twee Lancia's erbij gekocht een 2000 Berlina en een HF Coupe als ik het goed heb. Wil je 'm terug? Kan het vragen aan 'm ;) Leuk autootje hoor, heb er in het begin een klein stukje mee gereden, even wennen met de dogleg versnellingsbak, maar daarna erg amusant!

    Leave a comment:


  • NoTVR
    replied
    Stéphane: ik heb zoveel auto's te wassen, hoe kan ik je nou niet hebben gezien?

    Leave a comment:


  • NoTVR
    replied
    Mitch: waar is mijn Fulvia heen?

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Leuk ding die UP GTI! Had 'm overigens al gespot tijdens m'n dagelijkse 'commute' langs jouw huis.. ;)
    Welkom terug NoTVR en de GTi was me nog niet opgevallen tijdens een rondje hardlopen door de straat daar. Ik zal er eens op letten ;)
    Last edited by Stéphane; 09-09-20, 11:43.

    Leave a comment:


  • Mitch
    replied
    Leuk ding die UP GTI! Had 'm overigens al gespot tijdens m'n dagelijkse 'commute' langs jouw huis.. ;)

    Leave a comment:


  • RutgerK
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
    De witte UP is inderdaad gemapt naar 75pk. Lange overbrenging, en bijna 100 in II. Staat op Eibach veren.

    ik twijfel tussen standaard, B12 en B14. B14 vinden de meesten te hard. Moeilijk leverbaar blijkbaar, heb een levertijd gevraagd: geen antwoord.
    Prijsverschil is klein. Vraag me af of B14 ook de B8 dempers heeft, net als de B12.
    Maar... met Eibach raak ik iedere drempel, de GTI gaat er netjes overheen. De combinatie B12 met 17" 40 sectie banden kan wel eens wat teveel worden.
    Ik had de B8 onder de up. Met drempels jiuist geen problemen meer gehad toen die dempers eronder zaten.

    Leave a comment:


  • NoTVR
    replied
    De witte UP is inderdaad gemapt naar 75pk. Lange overbrenging, en bijna 100 in II. Staat op Eibach veren.

    ik twijfel tussen standaard, B12 en B14. B14 vinden de meesten te hard. Moeilijk leverbaar blijkbaar, heb een levertijd gevraagd: geen antwoord.
    Prijsverschil is klein. Vraag me af of B14 ook de B8 dempers heeft, net als de B12.
    Maar... met Eibach raak ik iedere drempel, de GTI gaat er netjes overheen. De combinatie B12 met 17" 40 sectie banden kan wel eens wat teveel worden.

    Leave a comment:


  • RutgerK
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
    Inmiddels staat er inderdaad ook nog een full options Tornadorode UP GTI voor de deur. Voor alle zekerheid gechipt op RON98 naar vermoedelijk zo'n 145pk. Banden maar vervangen door Conti Premium 6 205/40/17 voor de grip noodzakelijk voor het dimmen van het ESP ledje.
    Best grappig: rijdt 1:23 en kan best snel.

    De sound actor was er al uit, en dat blijft zo. Extra geluidsisolatie in de kofferruimte aangebracht en de rampzalige Beats subwoofer vervangen door een eigen ontwerp.
    Onderstel ben ik nog niet uit... is eigenlijk best in orde.

    Het is net alsof je er een vlotte 18-jarige vriendin met veel humor bij hebt gescoord. De MX5 is daarbij vergeleken eigenlijk meer een serieuze goede vriend met wie je uitstekend kunt opschieten.
    Ik had een Eibach-Bilstein set onder de up! Lag fantastisch op de weg.

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Gummers;

    De 60- en 75pk versies van de Up! kunnen bij JD allebei naar 85pk worden getild. Koppelwaarden stijgen na de Croky-kuur even hard voor beide versies (origineel ook gelijk). De extra pk's in de 75pk-uitvoering zijn er waarschijnlijk inderdaad via de toerenbegrenzer ingestopt. Wél had de sterkere versie een kortere eindoverbrenging om dat toerengebied ook echt aan te kunnen spreken.

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Die witte 60pk van jou was toch ook gechipt?

    Leave a comment:


  • NoTVR
    replied
    De UP is als 75pk al een tijd niet meer leverbaar. Wel kan 'ie worden gemapt naar 75 of 80 (maar dan wordt de toerenbegrenzer hoger gezet dacht ik)pk, en dat scheelt best veel boven de 4500RPM. Maar zo hoog mogen wij niet meer komen.
    De 1.0TSI levert standaard zo'n 122pk en 230Nm. Met wat geluk... er zijn erbij die na een remap 260Nm leveren, en 151pk en in 6.9s naar 100 gaan.

    Vandaag een rustig ritje over 74km: 1:25,3
    Bizar eigenlijk.
    Last edited by NoTVR; 08-09-20, 18:06.

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    115 PK, best behoorlijk in zo'n licht ding!

    EDIT: oh die GreenWheels. Ja geen idee, zal vast 60 zijn. :)

    Leave a comment:


  • FrankS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
    Die Up! rijdt inderdaad verbijsterend lekker. Zelfs de extreem ondergemotoriseerde Greenwheels-versie stuurt echt bizar goed (ik rem namelijk gewoon bijna niet in dat ding want 't optrekken duurt sowieso een eeuw). Kan me voorstellen dat je in een GTi-versie de hele tijd zit te grijnzen.
    Das toch ook gewoon 60 PK? Wil echt prima, mits lekker losgereden. Heb de mijne heuvelaf en wind mee weleens op 190+ gehad :)

    Leave a comment:

Working...
X