Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen nieuwe forumlezer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Voorstellen nieuwe forumlezer

Hallo allen,

Ik ben via een melding op een ander forum over de gummen meeting op 27-04 op jullie leuke forum terecht gekomen.
    Sinds die rijd lees ik hier het een en ander mee.
    Nu leek het me dan ook wel gezellig om mezelf even voor te stellen en jullie wellicht op een volgende meeting een keer tegen te gaan komen.

Ik ben 30jr en al behoorlijk lang besmet met het auto virus, ik heb ook wel verschillende (naar mijn mening) leuke auto's gehad van diverse merken en modellen oa;

- Audi coupe 2.3
    - Corrado VR6
    - Audi 80 2.8 Cabrio
    - Subaru impreza GT turbo
    - BMW e46 320i station
    - BMW e46 323ci Coupé
    - BMW e46 330ci Cabrio

Momenteel rijd ik als dagelijkse auto een Volvo V40 d2 met R-design pakket (schaap in wolfskleren)
    en heb ik als hobby auto een wagen waar ik eigenlijk al heel m'n leven gek op ben.
    Het is een 930 turbo flachbau die 17,5 jaar lang van een oom van mij geweest is en die hij ongeveer 10jr geleden verkocht heeft, ik was helemaal gek van die auto maar kon hem toen niet betalen helaas
    4jr lang ben ik toch op internet blijven zoeken of de auto nog weer te koop aangeboden zou worden maar de wagen leek verdwenen.
    Tot er op een dag iemand naar mijn oom belde die 2 dorpen verder woonde en zei dat hij de auto gekocht had, omdat er een embleem plaatje op het dashbord was gemaakt met de naam van mijn oom er in belde hij op omdat hij wat meer over de geschiedenis van de auto wilde weten. (hij kende bij toeval mijn oom)
    Dezelfde dag hebben we een afspraak gemaakt met die man en zijn we er samen 's avonds naar toe gegaan.
    De auto was niet te koop maar we hebben tot 01.00 uur met die man gepraat en aan het einde van het gesprek was de auto van mij!!
    dat is nu 6jr geleden ongeveer en ik geniet er nog bijna elke dag van haha

ik geloof vast wel dat jullie weten hoe een V40 eruit ziet dus daar zal ik jullie niet mee vermoeien.
    Maar ik weet uit ervaring van het andere forum dat foto's zeker gewaardeerd worden dus bij deze een aantal foto's van de 930

Gummen1.jpggummen2.jpggummen3.jpg

Met vriendelijke groet,

e_930_t

Wat een fraai ding ! zo ken ik de Porsches niet eerlijk gezegd, weer wat geleerd !

Comment

Welkom op Gummen!
      Wat is het verhaal achter deze flatnose? Origineel Porsche of later omgebouwd? In Engeland kon je ze zo via de dealer zo bestellen(midden jaren '80), maar hier volgens mij niet.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Welkom, fraaie koets...
        Veritatis simplex oratio est

Comment

http://www.autojunk.nl/2013/10/porsc...30-turbo-coupe

Aan de achterbumpers te zien zou ik amerikaans denken.

Erg apart.

Ah ja; welkom.

Comment

Welkom.
            Flatnose porsche's doen me altijd denken aan itsfun3.

Waar dan nsx lampjes in zitten, en andere flatnoses hadden vaak opklap lampen.
            Deze heeft dat allemaal niet, wat ik wel geinig vindt.
            http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Welkom!

Apart gezicht van voren. Ziet er erg strak uit zo. Behalve die bochel aan de achterkant.
              übernarcistische fappert

Comment

Bedankt voor het welkom en de complimenten.

de Porsche is oorspronkelijk in duitsland (Amerikanen hebben grotere stootblokken op de achterbumper) geleverd als 930 turbo en is door Willem v/d Berg van v/d Berg Porsche te Apeldoorn naar nederland gehaald en volledig gedemonteerd. Hij is motorisch geheel onder handen genomen en heeft onder andere; gesmede mahle zuigers, scherpe nokkenassen, K27 turbo, remsysteem en remmen van een 935, en nog wat andere onderdelen uit de racerij.
                Hij is toen weer opgebouwd als flatnose met originele fabrieks onderdelen en specificaties. (stalen schermen en geen polyester)
                Inmiddels is de auto een aantal jaar geleden weer volledige gedemonteerd en is deze motorisch tot het laatste boutje uit elkaar gegaan en gereviseerd, hij wordt goed verwend. haha

de bochel achterop is nodig omdat anders de motorkap niet dicht kan ivm de intercooler.
                gummen4.jpg

Comment

Ziet er fraai uit, een gekoesterde auto. Ook een leuk verhaal hoe je eraan gekomen bent, de aanhouder wint.

Comment

Gave auto! En welkom hier.

Comment

Het regent schitterende autos op gummen de laatste tijd, maseratis, ferraris en nu weer een hele mooie 911.

Welkom!

Comment

Weer een Gummert erbij uit Luom, was je op het Porscheforum uitgekeken?
                        Groetn uut Ede.

Comment

Wat een schitterende Porsche!

Comment

GVD op je 24ste een Porsche Turbo kopen uit een begeerlijke tijd. Mooi man! Vraagje, andere eindpijp? Turbo's hadden in die tijd toch dubbele uitlaat aan één kant?
                            STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                            WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

Comment

Mooie Porsche 911, al ben ik niet wild van de flatnose look maar zoveel mensen, zoveel smaken

Bob.
                              There are no stupid questions,
                              but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beamer Bekijk bericht
                                Groetn uut Ede.
                                Hey, uit luom inderdaad :-)
                                Nog zeker niet uitgekeken op het PF hoor, maar kwam toevallig hierop via een link op het PF
                                En vind het zeker ook erg leuk dat het hier wat breder is qua auto's en niet alleen maar porsche dus hier ook aangemeld.

Groeten terug we komen elkaar vast weer eens tegen op een rit of meeting ;-)

Comment

@ Austin A35;
                                  De uitlaat is inderdaad aangepast origineel is links twee pijpen mijne heeft rechts en links een pijp en links zit ook naast de uitlaat een klein pijpje die is rechtstreeks van de waste van de turbo af, ik rijd altijd met het linker achter raampje naar buiten geklapt zodat ik de turbo lekker hoor blazen :-)

@ Allen;
                                  Hartelijk dank voor jullie reacties, erg leuk om alle welkomst berichten en reacties zo te lezen.
                                  Niet iedereen is gecharmeerd van een flatnose inderdaad maar ieder z'n smaak hè ;-)

Groeten e

Comment

Ha, die e_930_t;

Hoewel een groot liefhebber van (bij voorkeur luchtgekoelde) 911(&930)'s ben ik ook niet kapot van flachschnauzer.
                                    En als het er een zijn moet dan toch liever deze:

Of alternatief:

Is natuurlijk allemaal gewoon de kift, want voorlopig heb jij wél een dikke 930 onder je gat. De uitlaat was me ook al opgevallen en doet meer modificaties vermoeden....
                                    Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beamer Bekijk bericht
                                      Groetn uut Ede.
                                      Nu heb ik ook tot mn 20ste in de gemeente Ede gewoond. Sterker nog, kom er maandelijks om de oude lui op te zoeken. Maar WTF is Luom?
                                      STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                                      WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

Comment

Voorstellen nieuwe forumlezer

Ik ben fan van klapkoplampen, de 935, het G-model van de 911 en toch is een platte neus op een 911 niet mijn ding. Op een rappe 930 mag 't wel. Deze is wel gaaf. Welkom
                                        hier!

De eerste foto is wazig, die van jou heeft geen klapkoplampen?
                                        Last edited by Dennis Cavallino; 28-05-14, 18:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Austin A35 Bekijk bericht
                                          Nu heb ik ook tot mn 20ste in de gemeente Ede gewoond. Sterker nog, kom er maandelijks om de oude lui op te zoeken. Maar WTF is Luom?
                                          Hahaha ik las het als lunteren en omgeving dat zel bekender klinken voor een oud edenaar toch?

@ dennis cavallino;
                                          Dank je, klopt mijne heeft geen klap koplampen.
                                          Bij mij zitten de koplampen in de voorbumper.

Comment

Als oud Veenendaaler (sterker nog, ik ben in het toenmalige Gelderse deel van Veenendaal geboren, toen gemeente Ede), dus uit de omgeving, kende ik deze uitdrukking niet.

Maar Lunteren en aparte auto's? "Fluit" als achternaam?

Comment

Zo dat is wel een hele goede gok ;-)
                                              Is inderdaad een fluiten auto haha

Comment

Henk is indertijd (jaren 60)vanaf school als leerlingmonteur bij mijn vader op het werk begonnen. Hij zal nu een jaar of 70 zijn. Jouw pa toevallig of een oom?

Comment

Wat leuk, klein wereldje hè.
                                                  Henk is een oom, hij woont tegenwoordig in Frankrijk.
                                                  Deze porsche was van m'n andere oom Eddie Fluit.

Comment

Dus we hebben tegenwoordig de FBI op Gummen? :-)

Comment

Hahaha das lang geleden, maar dat was weer een andere oom ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door e_930_t Bekijk bericht
                                                        Hahaha das lang geleden, maar dat was weer een andere oom ;-)
                                                        Die verhoudingen weet ik niet meer. :-)

Wel weet ik dat Henk z'n auto's tot in detail perfect waren. Hij was bevriend met een neef van mij en daar trof ik hem nog wel eens.
                                                        Ik was toen een jaar of 12, denk ik, maar Henk heeft ooit een Fiat 2300S gehad en wat mij daar altijd van is bij blijven staan, is dat hij de hele onderkant had gebitact met de kwast. Maar niet zo maar gekwast. Nee, hij had daar een waar kunstwerk van gemaakt door allerlei draaiingen te maken met de kwast.
                                                        Last edited by Ton van S; 29-05-14, 11:01.

Comment

prachtig mooie auto! met een mooi verhaal erbij.
                                                          (als je er ooit een nieuwe KKK-K27 voor nodig hebt, geef me een seintje, ik heb er eentje liggen, 0km na revisie.)

Comment

@ Ton van S;
                                                            Leuk om te horen, de fluiten zijn echte autoliefhebbers dus is er bij mij ook met de paplepel ingegoten :-)

@ janspeed;
                                                            Dank je en zal het in gedachten houden.
                                                            (Er zit nu ook een K27 turbo onder :-))

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                                              Henk is indertijd (jaren 60)vanaf school als leerlingmonteur bij mijn vader op het werk begonnen. Hij zal nu een jaar of 70 zijn. Jouw pa toevallig of een oom?
                                                              Was dat garage Vonk uit Veenendaal?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door e_930_t Bekijk bericht
                                                                Was dat garage Vonk uit Veenendaal?
                                                                Dat klopt,

Comment

Working...
                                                                X