Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bert stelt zich voor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bert stelt zich voor

Als meelezer stel ik mij graag even voor.

Mijn naam is Bert, bouwjaar 1978. In het dagelijks leven ben ik gezagvoerder bij Lufthansa Cargo op een MD-11F en woon in het zuiden van het land.

De liefde voor auto's is bij mij net als bij velen hier van kinds af aan gegroeid. Met de paprikachipsvlekken op de wangen op de bank naar Magnum PI of Miami Vice kijken, terwijl je echt geen idee had waar de verhalen over gingen. Maar die auto's, daar ging het om...

Mijn dagelijkse kilometers rijd ik in een Passat 1.9TDI 105pk comfortline, als hobbyauto's bezit ik een Mercedes 280SL Automatic (pagode), een Porsche 993 Carrera Coupé van het eerste uur (met oranje knipperlichten), een Ferrari 512BB carb. en een originele rechts gestuurde BMW 333i E30.

Groetjes,

Bert

Welkom Bert!
    Je wagenpark mag best iets uitgebreider geëtaleerd worden wat mij betreft. Maw: kom maar op met foto's en verhalen :)
    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Welkom Bert !

En, heb je de airco of de stuurbekrachtiging in de 333i ? (kon niet beiden en je moest kiezen had ik begrepen)

Comment

Hoi Bert,
        Welkom hier!

Een 512BB. Oef.

Ben zeer benieuwd naar de foto's en verdere info.

Comment

Mijn 333i heeft zowel geen airco als stuurbekrachtiging. Ik heb een tijdje in Zuid-Afrika gewoond, per toeval tegen de auto aangelopen. Op het moment dat ik hem zag, had ik er nog nooit van gehoord. Dacht aan een verbastelde 325i waar iemand raar embleempje op geplakt had. Een uur later in een impuls de auto gekocht en later meegenomen naar Nederland. Het is iets aparts, terwijl een M3 de veel betere en verfijndere keuze is.

Ik zou graag een 190 2.3-16 willen en dan zal de 333 een keer plaats moeten maken.

De pagode is een jeugdliefde, een fantastische auto waar ik relatief veel kilometers mee maak. Een op en top klassieker zonder de nadelen die daar bij schijnen te horen. Ik maak er in alle comfort rondreizen door Europa mee.

De 512BB is zilvergrijs, in de originele lak met hier een daar een dof plekje. Het geluid van zo'n auto is fantastisch, die warme dreun hoog in de toeren, daar kan het gekrijs van geen enkele moderne voetballers-Ferrari tegenop.

De 993 is een handgeschakelde coupe, grijs, zwart leer, oranje knippers, originele wielen. Zo vind ik hem perfect. Een auto waar rijden nog een echt samenspel vormt.

Comment

Da's nog eens een intro. Ik zie veel dingen vermeld, maar focus gelijk op de ultieme vraag: wat is gaver, een 512BB of een MD11? :)
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Welkom hier, mooie hobbyauto's! Vooral die 512BB...

Maar waarom nou een Passat... en ook nog op satanssap ;-))

*bedenkt zich dattie echt het verkeerde beroep heeft gekozen*
              Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
              Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Welkom! Wel een Berlinetta Boxer noemen en geen foto's ervan plaatsen is een beetje gemeen, vind je niet? ;)

Comment

"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                  "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                  "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                  "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Welkom op Gummen Bert!
                    Leuke autokeuze met als topper voor mij natuurlijk die 512BB met carbs!

Allemaal ook best verstandige auto's, op die Passat na dan ;-). Zowel de 512, Pagode als 993 zijn waardevaste iconen, volgens mij.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Dag Bert, welkom hier. Mooi gevarieerd wagenpark. Bij die 333i wist ik meteen: Zuid Afrika. Gezien dat continent zal de auto ook lekker roestvrij zijn? Zelf heb ik een stuk of 8 E30's gehad. Maar die 512 en die 993 zijn natuurlijk ook schitterend!
                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Welkom, maaruh zo een wagenpark schreeuwt om foto's natuurlijk.
                        BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Welkom Bert,

Je snapt dat je snel gebanned gaat worden als er geen foto's worden geplaatst. Kijk anders even in het voorsteldraadje van Minuteman voor wat hier de standaard is.

*wacht op rant van Motroos over Gummen mores*
                          übernarcistische fappert

Comment

Welkom en wat een heerlijk, niet allerdaags wagenpark. 512BB is een icoon, staat ergens nog in 1:18 op de kelder.

En zal er ook meteen maar op aandringen: FOTO'S!!!
                            BMW F30 328iA
                            BMW E87 130i
                            BMW E30 M3 + E92 M3 GT4

Propeller-fappert

Comment

No shit, leuke verzameling blik zeg!
                              Welkom!
                              "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Ha, die Bert;

Na die welkomstserenade van Motroosje kan ik weinig toevoegen. Geweldig wagenpark. Ik snap zelfs die Pa'szaad als je zoveel compensatiespul hebt.
                                Scherven brengen gelul.

Comment

Welkom, mooi spul!

Comment

Welkom Bert!

Had iemand al om foto's gevraagd?

Comment

Goede middag Bert,

Was jij toevallig afgelopen zaterdag aan het rijden in / bij Zaltbommel?
                                      Volgens mij kwam ik daar een grijze 512 tegen (maar ken niet alle types uit het hoofd)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gaas! Bekijk bericht
                                        Welkom Bert,

Je snapt dat je snel gebanned gaat worden als er geen foto's worden geplaatst. Kijk anders even in het voorsteldraadje van Minuteman voor wat hier de standaard is.

*wacht op rant van Motroos over Gummen mores*
                                        Foto's van je livejasmin sessies zijn toch ook niet gevraagd ;-)
                                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Lol
                                          Die was te verwachten ;-)

Comment

Welcome.

enne
                                            Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
                                            No shit, leuke verzameling blik zeg!
                                            Welkom!
                                            +1
                                            It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

Working...
                                            X