Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

arnoTT de nsu man hier

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• arnoTT de nsu man hier

zal me ook maar even voorstellen.
    Arno, NSU liefhebber. Getrouwd, 2 meiden van 8 en 4, 3 op NSU gebaseerde speciale wagen, dagelijks vervoer Q7.

Eerste auto op mijn 19e of zo was een NSU, daardoor is het altijd blijven hangen, vele kilometers met een nsu 1000c gereden, en toen de droom NSU, een TT kunnen kopen. Na 10 jaar was die gerestaureerd, intussen het wereldje een beetje leren kennen.
    Toen een zogenaamde kohlmus erbij gekocht voor restauratie, een droom van een wagen, vleugeldeuren 500kg, 97cm hoog etc
    2 jaar geleden een goggomobil 250ts coupe kunnen kopen, die echter op een nsu onderstel stond met een TT motor. Motor intussen vervangen voor race expemplaar met 125 PK en andere ophanging
    Nog een 2e kohlmus erbij gekocht, korte uitvoering, direkt van de fabrikant, de heer Kohlmus.
    Hier nog wat fotos: Info op http://nsutt-scirocco.nl

Dag Arno,

Wat heb je toch een leuke verzameling auto's!
    Ben je er zondag ook weer bij?
    Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Hallo Arno,

Mooie wagens heb je, vooral die NSU TT.
      Maatje van mijn vader had er vroeger ook een, een oranje TT met verbrede stalen velgen.
      Ook met de motorklep zo karakteristiek open en de ontsteking van buitenaf verstelbaar, klopt dat?

Ook mee meegereden, weet nog wel dat dat ding in mijn beleving "als een kogel" liep!

Zo zag dat ding eruit in mijn herinneringen (excuses voor het formaat):

Hou hem heel!!!
      Last edited by Roald; 28-08-08, 06:36.

Comment

Yep, zondag zijn we er bij, als het droog is ga ik voor de 1.05!!! Moet met de nieuwe motor gaan lukken, gaat echt als een speer. Wordt nog niet echt veel geschreven hier op het forum over de heuvelklim valt me op, wat toch een heel gezellige wedstrijd is, komen ook wat leuke wagens, startlijst staat op limburgrally.nl

De TT heb ik intussen verkocht, net als de motor die ik er vorig jaar bij gekocht had, het werd te veel en er ging nog veel geld in de Kohlmus zitten.
        De goggo is ook zo veel fun om mee te knallen. Rij dit jaar mee in de NSU trophy (samen met de abarths en de minis) als gastrijder, krijg geen punten omdat ik een 6bak heb en de auto te licht is, maar ik kan in ieder geval rijden.

Verder ben ik met olav van speedservice een klassieke rally porsche (934) aan het maken, waarmee we komend jaar zeker wat gummers zullen tegenkomen op de diverse rallys!
        Hier een foto van de auto voor het spuitwerk (auto is nu bij de spuiter, zal in de komende 2 weken klaar zijn zodat we met de opbouw kunnen beginnen)

Comment

Welkom op het nieuwe Gummen!!
          Gaaf speelgoed heb je. Superspeciaal spul.

En die Q7? Blijft die het gewoon doen of ook problemen zoals anderen?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

En die 911 wordt gaaf zeg!!

Alfa Giulia 1300 (1966)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

heb geen enkel probleem met de Q7, behalve dat dat ding 1 op 7 diesel gebruikt. Maar ja, daar moet je niet over zeuren denk ik.
              Mijn collega heeft een 6 serie bmw gehad en nu de nieuwe X5. Die heeft met beide autos gemiddeld 2x in de maand een afspraak voor een leenwagen omdat er altijd wel iets met de electronica is. De 6 serie (uit de eerste serie) heeft hij zelfs na een jaar omgeruild voor een nieuwe zonder die problemen, omdat op een gegeven moment de wagen minimaal 1x per weer in de garage was
              Dus dan kan ik met de Q7 niet echt klagen!

Comment

Ja, wat storingen betreft kun je beter een pre-electronica-vehicule rijden.

Die 1.05 komt volgend jaar wel :))
                * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Arno,

Bij dit bedrijf staat een Goggo coupe op het terrein. Misschien wat voor jou?

M.vr.gr.,
                  Sander AKA ZKH
                  Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

Het is al heeeeeeel lang geleden dat ik nog eens wat heb laten horen over mijn projectjes, dus dacht ik, laat ik nog eens een update doen, na een avondje rommelen.

De goggo doet het nog steeds, intussen de nieuwe motor goed ingereden, om te testen een 4bak ingebouwd met berg overbrenging, die later als het bevalt op de 6bak gekopieerd gaat worden, dat bevalt al super. Echter 6 weken geleden heb ik de kontaktloze ontsteking in de kontainer gekieperd en heb een kompleet electronische gemaakt, sensor direkt op de krukas, 4 dubbele bobines, en een computer.Waanzinnig, ik draai nu ineens 9500 toeren ipv de 8200 met de oude ontsteking.
                    fotos:

Dan de kohlmus, dat duurde en duurde maar, doordat er bij mijn maatje allerlei andere (ook leuke) projekten tussendoor kwamen. Intussen staat de wagen eindelijk in een dikke laag spuitplamuur. De deuren waren zodanig slecht dat daar heel veel plamuur en polyester aan te pas moest komen, daardoor werden deze echter veel te zwaar, aangezien het vleugeldeuren zijn. Dus van die uiteindelijk perfekt passende oude deuren mallen getrokken en hiervan nieuwe deuren gemaakt, en zie, nu heb ik deuren van 3,5kg!
                    De wagen is nu terug bij mij, om alles passend te maken, verder wil ik de bodem nog uitsnijden om de stoel dieper te zetten, aangezien ik nu net in de auto pas, en ik nu al weet dat ik ook rondjes wil gaan draaien op het circuit, maar dat is nu met helm niet mogelijk!
                    Hij staat natuurlijk nog hoog, zonder motor etc is dat ding maar 200kg.
                    Fotos zijn maar om een idee te krijgen

hoop dat ik in het voorjaar kan gaan opbouwen.
                    IEMAND NOG TIPS OVER EEN LEUKE RETRO KLEUR??
                    ENIGE EIS, MINIMAAL 2 KLEURIG; VERDER IS ALLES OPEN

ARNO

Comment

Ha, die Arno;

Ziet er goed uit. Gulf-kleurenschema ligt misschien wat te veel voor hand, hè?

Dit is maar één kleur, maar wel relevant:

Ook leuk:

Last edited by Hansv; 09-12-09, 23:51.
                      Scherven brengen gelul.

Comment

Gummen groen :-)
                        fka v164

Comment

Kijk eens op http://kuler.adobe.com/

Dat is een website/app met allemaal palettes door mensen verzonnen.

Bij kuhler gaat 't om 5 kleuren maar je kan natuurlijk een beetje bladeren en zien of bepaalde duo-tones bij elkaar passen ...

Comment

En was het iets afgelopen weekend? :-)

p.s. Foto's kwamen voorbij op Ferrarichat.
                            Attached Files

Alfa Giulia 1300 (1966)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik vrees dat Arno maar weinig leest op gummen. Tijdje geleden een pb gewaagd nav een berichtje van hem op een mini-forum, maar helaas nog geen reactie.

Comment

sorry, heren.
                                Lees wel regelmatig, maar heb al lang niet meer ingelogd!
                                Vind de laatste tijd erg veel gezeur/gesteun/gekreun/gezanik in de diverse posts, waardoor ik meestal afhaak. (niet boos worden, kan ook aan mij liggen :-) )

Ik was inderdaad op circuit zolder afgelopen weekend, was veeeeel te warm
                                In de training na 2 rondes al geen power meer, bleek de kat al helemaal dichtgebrandt te zijn. In het donker zaterdagnacht stiekum kat erafgeschroefd, en hoera, goggo ging weer als de brandweer. Enige probleem wat er daarna ontstond was een temperatuur in de auto van 65 graden. na een rondje of 9 werd het toch langzaam wazig voor de ogen en ben ik de pits ingereden.
                                De goggo kan nog zeker 10-15 seconden harder, snelste tijd van mij was 2.12 waarmee ik in de middenmoot zat. Ik verlies nog te veel met aanremmen en in de bochten, op de rechte stukken rij ik de snelste minis weg. Ben nog te bang de wagen kwijt te raken in de bochten.
                                Snelste mini had 1.57, snelste NSU 1.58

Comment

Sorry? Volgens mij bepaal je nog altijd zelf of je inlogt of niet :-)

Dank trouwens voor het antwoord.

Wat betreft Zolder: weet jij wie deze evenementen organiseert? Ik zou hier graag eens rondlopen! Beetje ideeën opdoen voor mijn mini.

Comment

yep, serie heet "kampf der zwerge", we rijden met de abarth coppa mille, de british car trophy en de nsu tt trophy samen.
                                    Startveld van +/- 60-70 autos gemiddeld
                                    Fotos zijn er meestal wel te zien op www.1300ccm.de, hier is ook een link naar de 3 series te vinden!
                                    Meest actuele fotos van afgelopen weekend
                                    1e wedstrijd

en 2e wedstrijd

Comment

Leuke series zijn dat. Zou een Simca 1000 Rallye ook niet tussen misstaan overigens. Iets voor Leffe404?

Wat is dit:
                                      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Clan Crusader. Gebaseerd op Hillman/Sunbeam Imp.

Comment

Hillman Imp zegt me wel wat, Clan Crusader heb ik nog nooit van gehoord.

Jee...

Gaaf ding zeg
                                          Last edited by slibbe; 16-07-10, 19:33.

Comment

Vandaag einde van de middag in Nieuwstadt, een brullende brede Goggomobil TS Coupe met openstaand achterklepje. Kan niet missen, toch?
                                            Wat een gaaf ding man!
                                            Reactie van de persoon waar ik mee stond te praten: "ja, dat ding scheurt hier regelmatig door de straat..." :-)
                                            Giulia 1600 Super '65
                                            Abarth 595 Competizione '15

Comment

Working...
                                            X